iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   speaker kapot? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/42977-speaker-kapot.html)

aarsvlek 03-09-09 13:26

speaker kapot?
 
Hallo

ik heb vandaag mijn LCD scherm vervangen dit is allemaal zonder problemen verlopen, alleen nu heb ik helemaal geen geluid meer. Niet uit de speaker die je tegen je oor houdt en niet de speaker van muziek etc....

Uit mijn headphone hoor ik nog wel gewoon geluid..
maar het lijkt me stug dat alle 2 de speakers in een keer kapot zijn..

Iemand een idee?

Groet,

Danny

evmw 03-09-09 13:30

Check alle stekkers en mute-button functie eerst maar even.

aarsvlek 03-09-09 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 346900)
Check alle stekkers en mute-button functie eerst maar even.

heb ik gedaan maar zonder resultaat:(

evmw 03-09-09 14:05

Ook geen geluid uit speaker in iPod functie?

aarsvlek 03-09-09 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 346923)
Ook geen geluid uit speaker in iPod functie?

nope ook al geprobeerd

evmw 03-09-09 14:21

Dan zou ik maar even goed gaan kijken of je ergens echt iets niet beschadigd hebt. Twee speakers in 1 keer niet werkend lijkt me vrij stug ja.

nebilem 03-09-09 14:39

Zal een Reset niet helpen?

ControlSje 03-09-09 14:53

Kan het niet zijn dat je iPhone nog steeds "denkt" dat je headphone is aangesloten?
Als je het volume harder zet krijg je dan te zien "belsignaal" of "belsignaal (koptelefoon)"

aarsvlek 03-09-09 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 346947)
Kan het niet zijn dat je iPhone nog steeds "denkt" dat je headphone is aangesloten?
Als je het volume harder zet krijg je dan te zien "belsignaal" of "belsignaal (koptelefoon)"

nee ik krijg gewoon belsignaal te zien, als ik iemand bel hoor ik zijn stem niet maar hij kan mij wel horen dus me microfoon doet het nog wel..

ControlSje 03-09-09 15:11

Zoal evmw al zei is het raar dat alle 2 speakers kapot gaan, ook omdat ze beide op een hele ander plek zitten en anders aangesloten worden.

Een andere vraag: Doet jou "gezichts herkenning" het nog? Dus gaat het scherm uit, als je je hand over de bovenste speaker legt als je aan het bellen bent?
Ik heb namelijk een aantal keer gehad dat de bovenste speaker het niet deed, en toen werkte dit ook niet meer. Dit is namelijk een onderdeel dat een gecombineerde functie heeft.

Ik heb geen ervaring met een defecte onderste speaker...sorry

evmw 03-09-09 15:57

Start je iPhone anders even op zonder het kabeltje naar de oorspeaker aan te sluiten. Kijken of er dan normaal geluid uit de 'gewone' speaker komt.

quagmire 06-09-09 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 346951)
Een andere vraag: Doet jou "gezichts herkenning" het nog? Dus gaat het scherm uit, als je je hand over de bovenste speaker legt als je aan het bellen bent?
Ik heb namelijk een aantal keer gehad dat de bovenste speaker het niet deed, en toen werkte dit ook niet meer. Dit is namelijk een onderdeel dat een gecombineerde functie heeft.

Ik heb precies het probleem wat je hierboven beschrijft. gezichtsherkenning doet het niet en mn bovenste speaker ook niet. Ik heb de backcover vervangen en alles doet het verder behalve dat. Moet ik nu een nieuwe speaker bestellen of heb je misschien tips voor reparatie?

RHCPeter 06-09-09 13:32

Als je het stekkertje van de headset een paar keer in en uit de aansluiting doet, helpt dat misschien?

evmw 06-09-09 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quagmire (Bericht 348001)
Ik heb precies het probleem wat je hierboven beschrijft. gezichtsherkenning doet het niet en mn bovenste speaker ook niet. Ik heb de backcover vervangen en alles doet het verder behalve dat. Moet ik nu een nieuwe speaker bestellen of heb je misschien tips voor reparatie?

Ga er maar van uit dat je het kabeltje naar je speaker moet vervangen (of je moet de connector op het logic board beschadigd hebben).

quagmire 07-09-09 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 348034)
Ga er maar van uit dat je het kabeltje naar je speaker moet vervangen (of je moet de connector op het logic board beschadigd hebben).

Ik neem aan dat je het hier hebt over kabeltje nr 3? wat achter het scherm zit? Ik was namelijk bij een reparatiebedrijfje en zij zeiden mij dat het lag aan de kabel naar de headphonejack. Dit kabeltje is ook van de volumeknopjes en mute knop op de zijkant. Volgens mij heeft deze kabel niets met de interne earspeaker te maken toch?

evmw 07-09-09 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quagmire (Bericht 348409)
Ik neem aan dat je het hier hebt over kabeltje nr 3? wat achter het scherm zit? Ik was namelijk bij een reparatiebedrijfje en zij zeiden mij dat het lag aan de kabel naar de headphonejack. Dit kabeltje is ook van de volumeknopjes en mute knop op de zijkant. Volgens mij heeft deze kabel niets met de interne earspeaker te maken toch?

Ik het idd over kabeltje 3, daar zitten de sensors van de gezichtsherkenning ook in (om precies te zijn zitten de sensors naast de oorspeaker).

Clemensa 07-09-09 20:28

Ik heb ook een soortgelijk probleem:
Er komt geen geluid meer uit de telefoon en de microfoon werkt ook niet meer. Dit geldt zowel voor gebruik met koptelefoon als gebruik zonder koptelefoon.

De volgende zaken heb ik al geprobeerd:
- harde reset;
- volledig herstel via itunes;
- schoonmaken van de koptelefoonuitgang.

Verder doet de telefoon (incl. 'gezichtsherkenning') het wel gewoon.

Hebben jullie nog tips?

quagmire 08-09-09 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 348452)
Ik het idd over kabeltje 3, daar zitten de sensors van de gezichtsherkenning ook in (om precies te zijn zitten de sensors naast de oorspeaker).

ok thx voor je hulp. Ik ga ff langs zo'n unlockwinkeltje wat nieuwe onderdelen halen :)

Yakup 19-12-10 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 346947)
Kan het niet zijn dat je iPhone nog steeds "denkt" dat je headphone is aangesloten?
Als je het volume harder zet krijg je dan te zien "belsignaal" of "belsignaal (koptelefoon)"


Ik heb wel dat probleem hoe zet je dat koptelefoon dan uit,?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:49.