iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone zonder simkaart? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/45047-iphone-zonder-simkaart.html)

jensen 04-10-09 01:58

iphone zonder simkaart?
 
hallo, ik heb zelf een ipod 2G en ga mij iphone 3G (mss 3G S) kopen, maar voor ik dat doe moet ik er zeker van zijn dat degene met simlock ook zonder simkaart werken zoals de voorbeeldtelefoons in winkels, hartelijk dank!:):):)

Thaan 04-10-09 03:18

Zolang hij geactiveerd is, werkt hij gewoon als verijdelde iPod.

Dit had je gegarandeerd kunnen vinden.

jensen 04-10-09 03:30

activeren?
 
wat bedoel je met activeren?
ik dacht dat dat iets met een simkaart was??? :Dik ben echt wel dom:D

Shorty007 04-10-09 11:18

een iphone moet je altijd ff activeren via iTunes.
Daarna is het zonder somkaat gewoon een ipod touch idd. Je kan er alles mee behalve bellen en smsen.
Weet alleen niet of die activatie met de simkaart erin moet...dacht het wel.

jensen 06-10-09 19:39

is er iemand die het zeker weet, hoort dat een "hoogbegaafde" simkaart te zijn?

WDS001 06-10-09 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jensen (Bericht 361758)
is er iemand die het zeker weet, hoort dat een "hoogbegaafde" simkaart te zijn?

Wat voor vraag is dat toch? JA je iPhone zal werken zonder simkaart NA activatie MET simkaart. Waarom wil je trouwens je iPhone laten werken zonder simkaart? Dan kan je er toch niets mee?

jensen 06-10-09 21:44

omdat de iphone een camera heeft, mooier is, een mute button heeft, kan vibreren, beter vast pakt, het een micro heeft,...
ik ga nu niet heel men lijst opsommen, maar welke simkaart is het nu? gewoon of de bevoegde?

(even offtopic, hoe kom jij eigenlijk aan een jailbreak voor 3.1, ik wil hem ook!)

WDS001 06-10-09 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jensen (Bericht 361848)
omdat de iphone een camera heeft, mooier is, een mute button heeft, kan vibreren, beter vast pakt, het een micro heeft,...
ik ga nu niet heel men lijst opsommen, maar welke simkaart is het nu? gewoon of de bevoegde?

Als het een officieel simlockvrije iPhone is eender welke simkaart, anders de simkaart van de provider waar je de iPhone hebt gekocht.
Begrijp ik het nu goed dat je je iPhone gaat gebruiken als een iPod touch?

jensen 06-10-09 21:49

ja, eigenlijk wel, maar wil de extra functies en peer to peer enz. en eens ik ermee volledig vertrouwt ben, ga ik hem unlocken (riskant) en dan is het mijn nieuwe telefoontje:)

De Generaal 06-10-09 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jensen (Bericht 361851)
ja, eigenlijk wel, maar wil de extra functies en peer to peer enz. en eens ik ermee volledig vertrouwt ben, ga ik hem unlocken (riskant) en dan is het mijn nieuwe telefoontje:)

Wanneer elke simkaart er in kan, is de telefoon simlock vrij en is een unlock nergens voor nodig. Unlocken doe je om hem simlockvrij te maken, maar dat is ie al dan als elke simkaart er in kan.. Beetje dubbel..

Of bedoel je jailbreaken ;)?

jensen 06-10-09 22:20

maar de "al geunlockte" zijn duurder, ik ga dus voor de nog gelockte (slim he...) dus...

libia 06-10-09 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jensen (Bericht 361865)
maar de "al geunlockte" zijn duurder, ik ga dus voor de nog gelockte (slim he...) dus...

dan zit er dus bijvoorbeeld een t-mobile lock (of een andere lock) op en zul je dus een simkaart van de juiste provider moeten hebben ;)

Daarnaast over een andere opmerking van jou: de iPod Touch ondersteund ook peer-to-peer (zowel bluetooth als Wi-Fi)
de iphone is 4x zo duur als de iTouch, 30x zo dik en ook nog eens langzamer, dus ik zou het wel weten ;) maar het blijft een persoonlijke keuze natuurlijk

ButcherJF 07-10-09 07:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door libia (Bericht 361880)
dan zit er dus bijvoorbeeld een t-mobile lock (of een andere lock) op en zul je dus een simkaart van de juiste provider moeten hebben ;)

Daarnaast over een andere opmerking van jou: de iPod Touch ondersteund ook peer-to-peer (zowel bluetooth als Wi-Fi)
de iphone is 4x zo duur als de iTouch, 30x zo dik en ook nog eens langzamer, dus ik zou het wel weten ;) maar het blijft een persoonlijke keuze natuurlijk

Jij hebt duidelijk een kloon te pakken :p

libia 07-10-09 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 361946)
Jij hebt duidelijk een kloon te pakken :p

uhm waar heb jij het over?

Runaque 07-10-09 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door libia (Bericht 362119)
uhm waar heb jij het over?

Zie je niet dat hij een grapje maakte? Hij maakte de grap omdat je zegt dat een iPhone 30x dikker is en dat is hij dus niet, denk dat het de helft meer dikker is dan een iTouch.

Ook een goede reden om een iPhone als iPod touch te gaan gebruiken is om niet elke keer Apple een update uitbrengt er 3,99€ voor te hoeven betalen. Als Apple wil brengen ze elke maand een nieuwe update uit en dan mag jij met je iPod touch elke maand bijna 4€ neertellen voor de nieuwe update zodat je toch maar die laatste games of app's kan draaien. Als Apple dat zou doen, dan zou dat beteken dat je bijna 50€ per jaar neerteld voor een up to date toestel, maar gelukkig doen ze dat (vooralsnog) niet.
Op zich vind ik het geen verkeerde gedachtenlijn om een iPhone als ipod te gaan gebruiken, alleen is het er wat over om een 3GS te kopen en hem alleen maar daarvoor te gaan gebruiken, dan zou ik eerder een twedehandse 3G 16Gb trachten te vinden voor rond de 300€.

libia 07-10-09 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque (Bericht 362122)
Zie je niet dat hij een grapje maakte? Hij maakte de grap omdat je zegt dat een iPhone 30x dikker is en dat is hij dus niet, denk dat het de helft meer dikker is dan een iTouch.

Ah vandaar ik snapte het ff niet :P

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque (Bericht 362122)
Ook een goede reden om een iPhone als iPod touch te gaan gebruiken is om niet elke keer Apple een update uitbrengt er 3,99€ voor te hoeven betalen. Als Apple wil brengen ze elke maand een nieuwe update uit en dan mag jij met je iPod touch elke maand bijna 4€ neertellen voor de nieuwe update zodat je toch maar die laatste games of app's kan draaien. Als Apple dat zou doen, dan zou dat beteken dat je bijna 50€ per jaar neerteld voor een up to date toestel, maar gelukkig doen ze dat (vooralsnog) niet.
Op zich vind ik het geen verkeerde gedachtenlijn om een iPhone als ipod te gaan gebruiken, alleen is het er wat over om een 3GS te kopen en hem alleen maar daarvoor te gaan gebruiken, dan zou ik eerder een twedehandse 3G 16Gb trachten te vinden voor rond de 300€.

als ik me niet vergis moet je alleen betalen voor 1.* -> 2.0 en 2.* -> 3.0 en dus over een jaar ook weer van 3.* -> 4.0
dat betekend dus 4 euro, tegen de tijd dat je dan voor je iPod het zelfde hebt betaald als voor een iPhone is de iPod Touch heel erg ouderwets :P


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:57.