iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   OS 3.1.2 Nog steeds Coma mode? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/45428-os-3-1-2-steeds-coma-mode.html)

Krinos 09-10-09 17:50

OS 3.1.2 Nog steeds Coma mode?
 
Ik heb gisteren mijn Iphone 3G geupdate om nu eindelijk eens van mijn "coma-mode" af te komen. Tot ongeveer 1 uurtje geleden ging alles perfect :-(

Mijn Iphone zit nu wederom vast in coma, maar weigert zichzelf ook te rebooten!

Zijn er misschien anderen met dit probleem of weet iemand een oplossing?

*EDIT 19:02* Iphone begon ineens weer te rebooten. Hopelijk blijft hij het dit weekend nog ff doen zodat ik maandag kan gaan klagen.

16MRB06 09-10-09 19:00

Ik heb er geen last van, maar ik heb wel het probleem dat ik na de update ineens geen Wi-Fi verbinding meer kan maken.

Pascal717 09-10-09 19:00

Heb je al eens een clean restore geprobeerd?

16MRB06 09-10-09 19:02

je bedoelt de home en unlock knop tegelijk indrukken toch?

jemoer 09-10-09 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 16MRB06 (Bericht 363244)
je bedoelt de home en unlock knop tegelijk indrukken toch?

Nee hij bedoelt instellen als nieuwe iphone zodat je alles kwijt ben.....

Pascal717 09-10-09 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemoer (Bericht 363248)
Nee hij bedoelt instellen als nieuwe iphone zodat je alles kwijt ben.....

Ja, dat bedoel ik. Dan ben je wel alles kwijt van sms geschiedenis en dergelijke

16MRB06 09-10-09 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pascal717 (Bericht 363255)
Ja, dat bedoel ik. Dan ben je wel alles kwijt van sms geschiedenis en dergelijke


Nee dat nog niet, ik kwam er pas net achter eigenlijk.
Maar wat raak je dan allemaal precies kwijt, want ik gebruik hem nog amper en er staan alleen apps op de reden is dat ik een overstap heb gemaakt van hi naar t-mobile en dat gaat pas in december in.

Bedankt voor de hulp trouwens :)

iMario 09-10-09 20:07

Backup terugzetten is vaak geen goed idee. Probeer eens zonder.

16MRB06 09-10-09 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 363274)
Backup terugzetten is vaak geen goed idee. Probeer eens zonder.

Hoe bedoel je precies? wat moet ik zonder doen?

cheers

iMario 09-10-09 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 16MRB06 (Bericht 363275)
Hoe bedoel je precies? wat moet ik zonder doen?

cheers

Herstellen naar firmware 3.1.2 en dan GEEN backup terugzetten.

16MRB06 09-10-09 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 363277)
Herstellen naar firmware 3.1.2 en dan GEEN backup terugzetten.

Dus opnieuw de firmware er overheen zetten?

Artey 09-10-09 22:25

De mijne is ook terug in coma mode gegaan!
edit: ehm de batterij leek eerder leeg hm

Vraagje; is het normaal dat ik welgeteld nog 1 dag men iPhone kan gebruiken voor hij volledig leeg is? En hierbij gebruik ik hem amper 10 min actief ofzo, voor de rest staat hij gewoon in sluimerstand. Gmail push is wel actief en fetch om het uur op 2 andere accounts.

16MRB06 10-10-09 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 363277)
Herstellen naar firmware 3.1.2 en dan GEEN backup terugzetten.


Met de herstelknop in itunes bedoel je toch?

Ik heb mijn iphone nu 1 1/5 maand en begin er nu al spijt van te krijgen met al die gare updates van apple die je phone verkrachten!!

libia 10-10-09 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 16MRB06 (Bericht 363444)
Met de herstelknop in itunes bedoel je toch?

Ik heb mijn iphone nu 1 1/5 maand en begin er nu al spijt van te krijgen met al die gare updates van apple die je phone verkrachten!!

Je moet idd gewoon in iTunes op herstel drukken, dan ff wachten en als hij dan aan het einde vraagt of je een backup wilt terugzetten moet je instellen als nieuwe iPhone kiezen. Dan kun je daarna je Apps en muziek weer terugsyncen via iTunes ;)

het is wel handig om van te voren te zorgen dat je contacten bewaart blijven, dus in iTunes ff met outlook/iMail/Google syncen ;)

16MRB06 10-10-09 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door libia (Bericht 363457)
Je moet idd gewoon in iTunes op herstel drukken, dan ff wachten en als hij dan aan het einde vraagt of je een backup wilt terugzetten moet je instellen als nieuwe iPhone kiezen. Dan kun je daarna je Apps en muziek weer terugsyncen via iTunes ;)

het is wel handig om van te voren te zorgen dat je contacten bewaart blijven, dus in iTunes ff met outlook/iMail/Google syncen ;)


Ok bedankt ik ga het ff proberen.

cheers

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 16MRB06 (Bericht 363521)
Ok bedankt ik ga het ff proberen.

cheers

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door libia (Bericht 363457)
Je moet idd gewoon in iTunes op herstel drukken, dan ff wachten en als hij dan aan het einde vraagt of je een backup wilt terugzetten moet je instellen als nieuwe iPhone kiezen. Dan kun je daarna je Apps en muziek weer terugsyncen via iTunes ;)

het is wel handig om van te voren te zorgen dat je contacten bewaart blijven, dus in iTunes ff met outlook/iMail/Google syncen ;)


Nou dat heeft dus geen reet geholpen, ***** apple!! Nu moet ik hem ook weer met een actieve simkaart van t-mobile unlocken omdat die van mij pas in december wordt geactiveerd

S¡mon 10-10-09 13:50

Hoe werkte het eerst dan wel? Klopt niet echt.

Driesdk 10-10-09 14:11

bij mij heeft hij ook nog steeds het coma problem met de update.

16MRB06 10-10-09 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 363542)
Hoe werkte het eerst dan wel? Klopt niet echt.


Hij werkte voor zover ik hem kon gebruiken goed. Mijn abbo bij t-mobile gaat pas 8 dec. in dus voor die tijd kon ik er gewoon mee internetten via Wi-Fi, en nu na de laatste update doet Wi-Fi het niet meer. Lekker dus zo'n update. Mijn iphone is trouwens gewoon standaard en nooit wat mee geknoeid.

Krinos 10-10-09 18:47

Vandaag weer het genot mogen hebben om meerdere Coma modes te mogen ervaren. Thanks Steve! Keep up the great work.

Ik ben het gezeur nu wel een beetje zat aan het worden. Ik ga maandag maar naar de t-mobile shop om te kijken wat ze voor mij kunnen/willen doen...

16MRB06 11-10-09 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 16MRB06 (Bericht 363553)
Hij werkte voor zover ik hem kon gebruiken goed. Mijn abbo bij t-mobile gaat pas 8 dec. in dus voor die tijd kon ik er gewoon mee internetten via Wi-Fi, en nu na de laatste update doet Wi-Fi het niet meer. Lekker dus zo'n update. Mijn iphone is trouwens gewoon standaard en nooit wat mee geknoeid.


Nou mensen gek genoeg sinds vannacht 2 uur werkt alles weer perfect??
Erg vreemd aangezien ik thuis verders geen internet problemen heb gehad sinds ik de nieuwe update had uitgevoerd.

Driesdk 12-10-09 23:35

Ik blijf ook coma modes krijgen. Soms gaat het uren goed, soms elke keer als ik wil sliden to unlock.
Vaak blijft hij dan hangen, en komt hij dan opeens door. Op andere momenten kan ik gewoon de telefoon niet opnemen...Het enige verschil dat ik merk na 3.1.2 is dat mijn batterij nog sneller leeg is.
Ik heb zo een vreemd gevoel dat het met hotspots te maken heeft. Als mijn Wi-Fi aanstaat, en ik ben in de buurt van een router met draadloos internet dan zijn er de grootste problemen. Ik snap er echt niets meer van.

Nog iemand?

optimusprime 13-10-09 00:00

na de update 3.1.2 hapert mijn iphone. als ik in appstore heel snel scroll dan blijft het een halve seconde ofzo haperen en dan gaat het weer verder. vorige firmware had ik geen problemen. voor de rest werkt mijn apparaat top. geen problemen [afkloppen]

Krinos 13-10-09 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Driesdk (Bericht 365649)
Ik blijf ook coma modes krijgen. Soms gaat het uren goed, soms elke keer als ik wil sliden to unlock.
Vaak blijft hij dan hangen, en komt hij dan opeens door. Op andere momenten kan ik gewoon de telefoon niet opnemen...Het enige verschil dat ik merk na 3.1.2 is dat mijn batterij nog sneller leeg is.
Ik heb zo een vreemd gevoel dat het met hotspots te maken heeft. Als mijn Wi-Fi aanstaat, en ik ben in de buurt van een router met draadloos internet dan zijn er de grootste problemen. Ik snap er echt niets meer van.

Nog iemand?

Beste Driesdk,

ben vandaag bij de tmobile shop langs gegaan met mijn toestel, terwijl deze in coma mode was. er werd mij gelukkig verteld dat dit sowieso onder de garantie viel. ik heb bij de aanschaf van mij iPhone 3G ook een verzekering afgesloten, waardoor ik nu bij de volgende coma mode het toestel kan laten ophalen en laten vervangen. Misschien is dit ook interessant voor jou?

Driesdk 13-10-09 08:12

Mijn garantie is vorige maand verlopen. Niet echt een oplossing dus. Ik denk dat ik morgen voor de laatste maal een volledige cleaninstall probeer...

kal_el 13-10-09 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Driesdk (Bericht 365707)
Mijn garantie is vorige maand verlopen. Niet echt een oplossing dus. Ik denk dat ik morgen voor de laatste maal een volledige cleaninstall probeer...

je hebt effectief 2 jaar garantie hoor.
Dus jou garantie kan onmogelijk een maand geleden verlopen zijn ;)

Driesdk 13-10-09 10:42

ja,...officieel wel, maar vermits ik de iPhone 2e hands gekocht heb, en niet in een officieel mobistar centre in Belgie denk ik dat deze garantie moeilijk zal worden. Ik heb geen garantiebewijs, de originele eigenaar kan me dat ook niet meer bezorgen. Het enige wat ik heb is het serienummer en in mijn lokale APR vertelden ze me dat het geen probleem was garantie te krijgen, (toen ik nog in mijn standaard apple jaar was). Maar nu lijkt het me lastig om bij Apple nog iets los te krijgen.
Nuja, ik zie wel wat er gebeurd. Ik lees op het internet mensen die voor OS2 dit probleem al hadden.

luckyluke10 13-10-09 14:55

ik heb hetzelfde probleem en in i-tunes wordt mijn iphone niet meer gevonden

jasper 14-10-09 09:45

Hier ook; upgrade naar 3.1.2 heeft niets uitgehaald. Nog steeds die enorm trage slider, maar ook het openen van applicaties duurt een aantal seconden (soms wel 8 tot 10) voordat er wat gebeurt.

Ik denk er echt over om terug te gaan naar 3.0.1, maar zou het erg jammer vinden als m'n foto's dan weg zijn. Kan ik die weer terugzetten via iPhoto of iTunes zonder dat ze gecomprimeerd worden als ik gewoon een verse installatie doe?

Michel15 14-10-09 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jasper (Bericht 366685)
Hier ook; upgrade naar 3.1.2 heeft niets uitgehaald. Nog steeds die enorm trage slider, maar ook het openen van applicaties duurt een aantal seconden (soms wel 8 tot 10) voordat er wat gebeurt.

Ik denk er echt over om terug te gaan naar 3.0.1, maar zou het erg jammer vinden als m'n foto's dan weg zijn. Kan ik die weer terugzetten via iPhoto of iTunes zonder dat ze gecomprimeerd worden als ik gewoon een verse installatie doe?

Heb je hem als nieuwe iPhone geconfigureerd ?
Misschien had dat jouw problemen op kunnen lossen en zit het probleem in je reservekopie

Driesdk 14-10-09 10:02

Ik begin echt de indruk te hebben dat dit iets met de Wi-Fi te maken heeft.
Ik heb nu sinds 2 dagen mijn Wi-Fi afgezet, daarna gereboot, en sinddien heb ik nog geen enkele keer een trage slider of een probleem gehad. Ik ga dit nog enkele dagen proberen, dan ga ik Wi-Fi terug aanzetten, en kijken of het probleem opgelost is.
Net alsof die Wi-Fichip druk bezig is met iets waardoor de iPhone geen tijd heeft voor andere dingen, of dat die blijft hangen.

xynta 14-10-09 10:36

Ik heb eergisteren geupdate van 3.0 naar 3.1.2 en ik heb nog geen enkele keer een coma mode gehad, geen problemen gehad met Wi-Fi en ook mijn batterij is even stabiel als bij voorgaande versies. Wellicht downgraden naar 3.0 en vervolgens weer upgrade naar direct 3.1.2, en zo dus 3.1 overslaan?

Krinos 16-10-09 12:31

Ik heb sinds mijn laatste post geen last meer gehad van de beruchte coma mode.

Helaas keerde hij deze morgen in alle hevigheid terug! Rebooten lijkt weer onmogelijk. Vanmiddag mag hij met de verzekering mee.

Heeft iemand hier al ervaringen met ProAssist?

Driesdk 16-10-09 12:41

Stond Wi-Fi aan of uit? Ik heb nog steeds geen problemen gehad, sind ik Wi-Fi uit gezet heb. Ik wacht nog even, en dan zet ik het terug aan, en zien we wat er dan gebeurd.

Krinos 16-10-09 12:45

Wi-Fi stond aan, maar ik maakte er geen gebruik van.

Bovendien vindt ik dat eigenlijk niets uitmaken, als ik zoveel geld voor een telefoon betaal waar van wordt vermeldt dat hij gebruik kan maken van Wi-Fi netwerken....dan moet hij daar toch niet van kapot gaan?

Driesdk 16-10-09 12:46

inderdaad, geljik heb je hoor, maar als het niet gebeurd als Wi-Fi 'uit' staat weten we ineens waar het aan 'kan' liggen. Ook als je het niet gebruikt is die vollop op zoek naar netwerken, dus kan het wel zorgen dat de iphone vreemd doet. Ik kan alleen maar zeggen dt de mijne het niet voor heeft als Wi-Fi echt 'uit' staat

Krinos 16-10-09 12:48

ok, nou ja die van mij wil nu echt helemaal niets meer.....ik ben al 3 uur bezig hem te rebooten.....Ik zou sowieso voorzichtig zijn met het aanzetten van je Wi-Fi!

Azazel 16-10-09 13:15

Nog geen enkel probleem gehad met mijn iPhone. En bij mij staat Wi-Fi altijd uit.

Boeiend 16-10-09 13:22

Ik kan melden dat ik vrijwel precies het zelfde heb als met 3.1, gelukkig nog niet gehad dat ie vast staat bij het opnemen.

grouls 16-10-09 17:17

Mijn 3G was 3 weken weg in verband met een scheur in de connector (bovenzijde). Heb vandaag 'n nieuwe terug gekregen. Van te voren was hij onbruikbaar i.v.m. coma-mode. Ik kon geen gesprekken aannemen, daar was hij te langzaam voor. Na restoren en updaten naar 3.1.2 weer continue coma-mode. Wi-Fi staat uit, bluetooth uit, GPS uit. Mooi zo'n mooi nieuw toestel als je er niet mee kunt bellen. Ik ga m'n oude NOKIA maar weer pakken.

gmax 17-10-09 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Driesdk (Bericht 365649)
Ik blijf ook coma modes krijgen. Soms gaat het uren goed, soms elke keer als ik wil sliden to unlock.
Vaak blijft hij dan hangen, en komt hij dan opeens door. Op andere momenten kan ik gewoon de telefoon niet opnemen...Het enige verschil dat ik merk na 3.1.2 is dat mijn batterij nog sneller leeg is.
Ik heb zo een vreemd gevoel dat het met hotspots te maken heeft. Als mijn Wi-Fi aanstaat, en ik ben in de buurt van een router met draadloos internet dan zijn er de grootste problemen. Ik snap er echt niets meer van.

Nog iemand?

Op 10 okt heb ik 3.1 geladen; geen probleem tot hij gisteren opeens in coma raakte. Alles op zwart, niets mee te beginnen. Bij T-mobile hebben ze hem gereset en aangeraden 3.1.2 te laden. Gedaan, leek goed te gaan, maar raakte onmiddellijk daarna weer in coma. Opwekking door bidden en andere magie helpt niet, en reset helpt maar even. De telefoon is gewoon ONBRUIKBAAR geworden. HELP!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:19.