iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 2G opeens zwarte horizontale dunne lijntjes in scherm? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/45454-iphone-2g-opeens-zwarte-horizontale-dunne-lijntjes-scherm.html)

Inekee 10-10-09 00:33

Iphone 2G opeens zwarte horizontale dunne lijntjes in scherm?
 
Sinds gisteravond zaten er ongeveer 3 kleine zwarte streepjes onder elkaar op mijn scherm, nu zijn ze inmiddels alleen maar groter geworden en gaan horizontaal over het hele scherm.. Het is niet dat mijn hele schermpje zwart word dus maar alleen die streepjes. Weet iemand wat het is?!

evmw 10-10-09 17:19

Klinkt als defect LCD, foto mogelijk?

Inekee 15-10-09 13:06

2 Bijlage(n)
In de bijlage heb ik 2 fotos van het scherm geplaatst hopelijk weet iemand wat het is, de lijntjes verplaatsen zich namelijk ook :S

evmw 15-10-09 14:07

Waarschijnlijk een defect LCD, maar probeer toch even een restore want wellicht toch iets met de software gezien het feit dat de streepjes verplaatsten etc. In het ergste geval logic board probleem maar laten we daar maar even niet van uit gaan.

Inekee 15-10-09 14:17

Ok en wat houdt een logic board probleem in?

evmw 15-10-09 14:40

Dat is het moederbord, dus het hart van de iPhone. Indien het geen software probleem is kan dat bijvoorbeeld aan een video chipset liggen die het beeld niet goed aanstuurt.

ruigridder 16-01-10 17:00

Hoi Inekee,

Is het probleem inmiddels opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Mij Iphone 2G is nu aan het updaten, wellicht dat dit helpt.

Is er al wat bekend over dit verschijnsel?

Inekee 16-01-10 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ruigridder (Bericht 405727)
Hoi Inekee,

Is het probleem inmiddels opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Mij Iphone 2G is nu aan het updaten, wellicht dat dit helpt.

Is er al wat bekend over dit verschijnsel?

Nee ik heb het nog steeds en het wordt telkens erger.. Ik heb het idee dat als mijn iphone koud is het erger is als dat ik hij warm is als hij in mijn broekzak zit bijvoorbeeld..

Ik weet er verder helemaal niks over...

ruigridder 16-01-10 17:35

Jammer :(

Mocht ik wat kunnen vinden, laat ik het hier weten. Tnx.

Luca476 23-03-10 18:35

Ik heb ook enkele kleine lijntjes onderaan en bij een schermafdruk zijn ze verdwenen
Iemand al iets dergelijks meegemaakt en wat heb je er aangedaan ?
Ik heb een iphone van de eerste generatie uit de States

evmw 23-03-10 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luca476 (Bericht 429555)
Ik heb ook enkele kleine lijntjes onderaan en bij een schermafdruk zijn ze verdwenen
Iemand al iets dergelijks meegemaakt en wat heb je er aangedaan ?
Ik heb een iphone van de eerste generatie uit de States

Als de lijntjes in de screenshot/schermafdruk niet zichtbaar zijn is je scherm kapot.

Luca476 24-03-10 07:39

Weet iemand waar ik nog een scherm van de eerste generatie kan kopen en wat het mij gaat kosten

HoefMeistert 15-07-10 09:05

ik heb ook zo'n probleem, strepen en een lichtere vlek, de goedkoopste welke ik tot nu toe gevonden heb is deze : Daily Phone - iphone iphone 2g iphone 2g touchscreen/lcd reparatie

je kan ook zelf inzetten, in de US kun je het scherm nog bestellen : iPhone 2G Complete Replacement Screen - Includes LCD & Digitizer | DirectFix.com staat ook een youtube video bij, het is echter geen echt makkelijke reparatie en scherm los komt omgerekend op 78.5190 EUR zonder verzendkosten...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:51.