iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone in water gevallen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/4663-iphone-water-gevallen.html)

passievrucht 09-10-10 22:51

idd maandje zonder iphone suckssss

en...uuuhm eerst ff downgraden en dan vervolgens
via de welbekende weg J-BREAKEN ;)

3svb 09-10-10 23:00

Bwa ... ik zal wel wachten tot morgen.
En ik heb hem eindelijke kunnen uitzetten. De eerste keer ging hij ongeveer 1 minuut uit. Nu is hij toch al een 10 minuten uit.

Op hoop van zegen morgen !!! Dat wordt een slapeloze nacht ....

passievrucht 09-10-10 23:03

ach ik hoor het alweer het gaat beetje bij beetje vooruit gaat...
tis grof gezegd idd K*uT!!!! ik hoop voor jou dat ie wel sterker is al de titanic

maar keep ons posted...ben benieuwd of ie morgen al wat meer doet ;)

3svb 10-10-10 11:07

Na een nachtje uitstaan en drogen (vanmorgen nog een tijdje in de zon gelegd), werkt het terug zoals vanouds !!! :-)
Ik heb alles getest, incl. het bellen dat vorige keer problemen gaf. Ook de melding "Dit accesoire ..." komt er niet meer op.
Ik heb nu terug een goedwerkende iPhone 4 met een lekker geurtje ;-)
Dus eind goed al goed !!

passievrucht 10-10-10 12:51

OKE goed nieuws man suppper!

zie je nou wel tis gwoon sterker als de
http://bizarre.punt.nl/upload/titanic.jpg

CODBO 27-11-10 21:20

IPhone was vandaag in de wc gevallen, kheb het direct eruit genomen afgedroogd water eruit 'geschud'.
De iPhone heeft niet eens 2 sec erin gezeten,het had wel een cover daar had ik een voordeel in.
Er was niet zoveel ingegaan er zat best veel water waar je je hoofd telefoon in doet.
Maar er kwam heel de tijd melding 'deze accessoire is niet bestemd voor deze iphone'
Dan heb het gwn laten drogen voor 1 uur en melding kwam ook niet meer ,alles weer in orde heb denk ik geluk gehad dat er niet veel water in gegaan is en dat het niet een gevoelige plaats heeft bereikt.
Als dit gebeurt direct je iPhone eruit nemen zo laat je niet zoveel water binnen.
Dan vlug doekjes nemen en schoonmaken overal enz..
Dan sim kaar eruit nemen.
Dan in een zak vol met rijst in doen als het erg ernstig is en gewoon laten drogen.
Niet veel forceren a.u.b en niet in oplader zetten.
Mvg als ik geholpen heb :)

3svb 29-11-10 14:23

Na een week waren de "kuren" van mijn iphone verdwenen (Dit accessoire ...).
Na een maand kwamen deze terug .... (corrosie ?) en gingen ook zo nu en dan weg.
Nu lijkt alles weer in orde te komen ... al kan het zijn dat ik ooit mijn connector ga moeten vervangen (verrot).

KK001 04-12-10 15:06

Ik heb hetzelfde probleem met de waarschuwing die hij steeds geeft over "dit accessoire"
Alleen heb ik hem dus nooit in het water laten vallen oid.
Als hij op tafel ligt soms een dagje en ik kijk er op dan staat het er, en soms als ik een spelletje aan het spelen ben komt de melding even 3 a 4 keer voorbij.
Sommige dagen zie ik hem helemaal niet en soms dus gewoon 10x op een dag.
Het is sinds de update 4.2.1 maar heb al een herstel gedaan maar dit gaf geen resultaat, ook niet zonder het terugplaatsen van de backup.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

3svb 04-12-10 15:09

Met een oude tandenborstel en of wattenstaaf / tandenstoker de connector poetsen.

JCM 19-12-10 03:17

Mijn iphone is net in de sneeuw gevallen. Lag er maar heel even in. Had muziek aan, die hoorde ik langzaam wegvagen. Ik heb nu als ik gebeld wordt geen gehoor meer en muziek speelt ie niet meer af. Ringtones wel. En microfoon onder telefoon werkt ook nog. Heb het toestel uitgezet en in een zakje met zout. Zou ook moeten werken volgens google. Maar als mn speakers kapot zijn, is dit mogenlijk om dit buiten apple te vervangen? En de eventuele kosten ook ?

Aeros 19-12-10 12:19

Als je telefoon wel ringtones afspeelt is je speaker niet kapot.
Probeer met een wattenstaafje je headphone Jack schoon te maken, grote kans dat hij denkt dat er een headphone in zit.
Als je met volume speelt zie je dan een luidspreker of een koptelefoon? (als je muziek afspeelt)

JCM 19-12-10 16:57

Alles werkt inmiddels weer, maar 1 klein dingetje niet. Nu werkt opeens mn lockknop niet meer. Iemand daar misschen een handigheidje voor om dat te kunnen fixen?

Lobm 02-01-11 23:16

Beste, forumlezers.
Ik heb een probleem met mijn iphone 4g 32 gig.
Ik heb mjn iphone een urine douche perongeluk gegeven.
Nadat de iphone nat was geworden tripte de iphone door de hele
tijd aan en uit te gaan. Na hem goed te hebben laten drogen gaf die
een itunes teken met usb erbij aan. Ik heb hem toen hersteld via itunes
en toen moes ik hem activeren, alleen dit deed die niet.
Toen liet mijn iphone ineens weer dat itunes teken met usb zien, alleen
nu wilt die hem op geen enkele manier meer herstellen en krijg ik telkens
de foutmelding: 1303.
Ik heb in mijn profiel bij firmware staan dat ik geen iphone heb omdat ik geen idee heb welke firmware er op stond.
Ik heb het geprobeerd met redsnow alleen dan komt die niet verder dan activation en laat die daarna de usb kabel met itunes teken zien.
Kan iemand mij asjeblieft helpen?
Ik hoor graag van jullie,
Groetjes, Lobke:)

flammy88 05-01-11 16:43

typ voor de volgende die zijn iPhone in het water laat vallen
1. haal hem zo snel mogelijk eruit
2. zet hem uit
3. zet je iphone tussen de droge rijstkorrels
4 dag of twee laten rusten
5. grote kans dat ie het gwn weer doet erna

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JCM (Bericht 616678)
Alles werkt inmiddels weer, maar 1 klein dingetje niet. Nu werkt opeens mn lockknop niet meer. Iemand daar misschen een handigheidje voor om dat te kunnen fixen?

download sbsettings dan kun je hem software matig op standby zetten

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JCM (Bericht 616486)
Mijn iphone is net in de sneeuw gevallen. Lag er maar heel even in. Had muziek aan, die hoorde ik langzaam wegvagen. Ik heb nu als ik gebeld wordt geen gehoor meer en muziek speelt ie niet meer af. Ringtones wel. En microfoon onder telefoon werkt ook nog. Heb het toestel uitgezet en in een zakje met zout. Zou ook moeten werken volgens google. Maar als mn speakers kapot zijn, is dit mogenlijk om dit buiten apple te vervangen? En de eventuele kosten ook ?

GEEN ZOUT!!!! dan heb je kans dat er kleine korreltjes zout in je iphone komt! gebruik droge rijst korrels

meghaly 05-01-11 19:02

vanmiddag mn iphone4 in het toilet laten vallen, lag op t randje en kon hem niet meer opvangen. is echt heel kort in het water geweest maar gaf een beeld wat aan en uit ging en ook de melding; "Dit accessoire is niet geschikt voor de iphone" en krijg hem ook niet uit... heb hem vanmiddag in een zakje met ongekookte rijst gelegd en net even gekeken... was ie nog niet uit!! beeld aan en uit en uiteindelijk wel uit gekregen....
ik heb echt een kwartier staan vloeken (@#*&^^@!!) hoe stom kan ik zijn?
wat denken jullie?heb ik nog hoop dat ie het doet? heb hem goed gedroogd met een theedoek maar helaas ook even geschud om te kijken of er veel water in zat(...) geen goed idee volgens mij....

meghaly 06-01-11 08:25

niemand??? heb hem nog steeds uit staan en durf hem niet meer aan te zetten...heb een aankoopverzekering via Visa omdat ik hem daarmee betaald heb, maar of dat gaat lukken???

flammy88 06-01-11 13:25

volg mijn instructies

meghaly 07-01-11 14:57

heb hem inmiddels twee dagen laten drogen in een zakje rijst, af en toe draaien... net getracht aan te krijgen, doet helemaal niks...dood? zelfs niet aan stroom.... wat nu!!!! zelf open maken durf ik niet....

Frits 07-01-11 15:01

@meghaly,... Herkent itunes je iphone ??

meghaly 07-01-11 15:16

nee doet ook niets, maar dat kan komen omdat hij niet aan gaat?

Frits 07-01-11 16:07

Laat hem eerst ca. 15 minuten laden, daarna proberen aan te zetten

meghaly 07-01-11 16:11

ok zal ik proberen, zou de batterij dan echt helemaal empty zijn?

Frits 07-01-11 16:26

Laat even weten of je weer lachen kan ;-)

meghaly 07-01-11 16:58

mmm nee doet ook echt helemaal niks, dit is echt k....

Frits 07-01-11 17:18

Ojeeeee,..... Repareren laten :-)

meghaly 07-01-11 18:10

ja dat ga ik morgen maar gelijk doen... hoop dat het nog lukt... heeft enig idee wat de kosten kunnen zijn?

belgiumiphone 08-01-11 18:13

Vraagje aan alle mensen die hun iPhone in de plee laten vallen: krijg je vlak nadat dit gebeurt geen hartstilstand??

Enne... Lekker geurtje? :-)

meghaly 08-01-11 18:21

nee geen hartstilstand, alleen flink vloeken (@##^$%@@)
enne... geen lekker geurtje...

belgiumiphone 08-01-11 19:30

Ik zou toch redelijk vies zijn van mijn iphone nadat hij in de plee is gevallen.

Alleszins veel sterkte aan allen, want dit is zeer pijnlijk!

joyciie 08-01-11 23:19

@Meghaly..

Weet niet waar je woont, maar men zusje had precies hetzelfde.
In Wc laten vallen..

2 dagen uitgestaan, ook in de ongekookte rijst, werkte allemaal voor geen meter helaas.
Uiteindelijk hebben we na het lezen van de goede recensies op internet de telefoon maar naar iphone-service Eindhoven gebracht.
Binnen 2 dagen was hij weer als nieuw. Zij maken hem helemaal droog en eventueel kappote onderdelen worden vervangen.

Miss een tip voor diegene die denkt dat de Iphone ook overleden is. Zij kunnen 95% weer maken.

Mvg

ammarsiphone 09-01-11 19:01

Mijn iphone heeft volgens mij ook waterschade maar is niet in water gevallen.Hij loopt telkens vast kortsluiting dus.Wat kan ik het beste doen?

meghaly 11-01-11 16:57

@joycii

bij mij deed hij idd helemaal niets meer, hier in mijn woonplaats naar een reparateur van telefoons gebracht, deze heeft hem open gemaakt en gaf aan dat de waterschade te erg was... phone is dus dood, overleden....

wat koste de reparatie bij jou?

joyciie 11-01-11 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meghaly (Bericht 626479)
@joycii

bij mij deed hij idd helemaal niets meer, hier in mijn woonplaats naar een reparateur van telefoons gebracht, deze heeft hem open gemaakt en gaf aan dat de waterschade te erg was... phone is dus dood, overleden....

wat koste de reparatie bij jou?

Die van men zusje deed serieus ook niks meer..
Helaas wel € 140,-.. haar abo liep nog 1,5 jaar dus zeker wel de moeite waar. Google anders eens naar dat bedrijf. Voor iedereen waarvan die denkt dat de Iphone overleden is, maken zij hem weer. Ze staan ook op marktplaats :)
Sterkte ermee.

Djaswant1996 11-02-11 18:32

Ik heb mijn iphone perongeluk in de wc laten vallen en hij lag er ongeveer 20 seconden in. nu geeft hij geen beeld meer, maar als ik een usb erin doe dan komt hij soms op mijn pc. weet iemand hoe ik mijn iphone kan maken??

Xenn0X 11-02-11 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Djaswant1996 (Bericht 640693)
Ik heb mijn iphone perongeluk in de wc laten vallen en hij lag er ongeveer 20 seconden in. nu geeft hij geen beeld meer, maar als ik een usb erin doe dan komt hij soms op mijn pc. weet iemand hoe ik mijn iphone kan maken??

dat kun je nu wel vergeten.
als je hem gelijk had uitgezet en in een zak met rijst of silecone had gedaan had je misschien nog kans gehad.

joyciie 11-02-11 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Djaswant1996 (Bericht 640693)
Ik heb mijn iphone perongeluk in de wc laten vallen en hij lag er ongeveer 20 seconden in. nu geeft hij geen beeld meer, maar als ik een usb erin doe dan komt hij soms op mijn pc. weet iemand hoe ik mijn iphone kan maken??


Eej,
Waar woon jij ergens?
Mijn zusje had precies hetzelfde.
Wij hebben toen ook van alles geprobeerd, rijst, water eruit stofzuigen,
niks hielp. Iphone ging wel aan en uit, maar daar had je ook alles mee gezegd. UIteindelijk gaan zoeken op internet en kwamen we het bij Iphone-service Eindhoven, zij hebben de tel gemaakt. Zit wel een prijskaartje aan verbonden, maar hij is weer als nieuw.
Dus wat heb je ervoor over!?

Mvg Joyciie

bgjesper 14-02-11 18:07

ik geef mijn phone oog regelmatig zwem les.
en ik stop hem altijd in de oven
klinkt ms wat dom maar werkt
wel 50 granden 5 minuten en dan in ik hem in een zak met zout of rijst.
meestal rijst van zout gaat overal in zitten ;P
soms moet je dit een aantal keer herhalen

gwn wachten werkt ook zeer goed.
alleen als hij helemaal kopje onder is
gebruik ik deze mothode

echter kan mijn iphone na alle lessen nog steeds niet zwemmen
iemand heeft iemand hier een oplossing voor?

jeweetzelluf 07-04-11 13:45

Heb afgelopen zondag me iphone 4 in de sloot laten vallen. Deze heeft zeker 5 minuten op 1 meter diepte gelegen(sloot is troebel kon hem niet gelijk vinden). Toen ik hem uit het water pakte zag ik steeds de accessoire boodschap en deed hij steeds zichzelf weer aan. Toen goed drooggemaakt, uiteindelijk heb ik hem in een bak gedaan met onderaan een laag zout en daarboven een laag rijstkorrels van de iphone heb ik de backcover eraf gehaald en op een rol keukenpapier gelegd. Met het weer van afgelopen dagen kan die lekker warm in die bak liggen en vrijdag haal ik hem eruit. Kans van slagen?

flammy88 07-04-11 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeweetzelluf (Bericht 661305)
Heb afgelopen zondag me iphone 4 in de sloot laten vallen. Deze heeft zeker 5 minuten op 1 meter diepte gelegen(sloot is troebel kon hem niet gelijk vinden). Toen ik hem uit het water pakte zag ik steeds de accessoire boodschap en deed hij steeds zichzelf weer aan. Toen goed drooggemaakt, uiteindelijk heb ik hem in een bak gedaan met onderaan een laag zout en daarboven een laag rijstkorrels van de iphone heb ik de backcover eraf gehaald en op een rol keukenpapier gelegd. Met het weer van afgelopen dagen kan die lekker warm in die bak liggen en vrijdag haal ik hem eruit. Kans van slagen?

ZOUT?? dat gaat in je iphone zitten dus niet mee schudden en heb je hem uitgezet?? dan schat ik je kans rond de 80%

flammy88 07-04-11 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgjesper (Bericht 641953)
ik geef mijn phone oog regelmatig zwem les.
en ik stop hem altijd in de oven
klinkt ms wat dom maar werkt
wel 50 granden 5 minuten en dan in ik hem in een zak met zout of rijst.
meestal rijst van zout gaat overal in zitten ;P
soms moet je dit een aantal keer herhalen

gwn wachten werkt ook zeer goed.
alleen als hij helemaal kopje onder is
gebruik ik deze mothode

echter kan mijn iphone na alle lessen nog steeds niet zwemmen
iemand heeft iemand hier een oplossing voor?

je iPhone gewoon niet laten zwemmen :P
maar als het in de oven heb je groote kans dat de draadje doorbranden


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:16.