iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Standaard SSH wachtwoord werkt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/47867-standaard-ssh-wachtwoord-werkt-niet.html)

watcher 09-11-09 12:50

Standaard SSH wachtwoord werkt niet
 
Ik wilde net via openTerminal mijn wachtwoord wijzigen van alpine naar iets anders. Hij zegt alleen telkens dat mijn wachtwoord niet klopt. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit dat wachtwoord heb veranderd.

Is er een mogelijkheid om deze settings te resetten naar de standaard inloggegevens?

Econz 09-11-09 12:59

Heb je al eens met het programma "putty" geprobeerd??

(gratis te downloaden)

Uitleg>>>> Verander het rootwachtwoord van je iPhone - iPhone - iPhoneclub.nl

watcher 09-11-09 13:32

Ik heb een Mac dus ik kan putty niet downloaden.

Die uitleg had ik uiteraard al gelezen.

De Generaal 09-11-09 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door watcher (Bericht 381627)
Ik heb een Mac dus ik kan putty niet downloaden.

Die uitleg had ik uiteraard al gelezen.

Als je dat artikel echt had gelezen dan was je het volgende artikel tegengekomen: Verander het rootwachtwoord van je iPhone [Mac] ;)

watcher 09-11-09 14:07

Standaard SSH wachtwoord werkt niet (poging 2)
 
Leuk dat hier fanatiek met slotjes wordt gegooid maar in mijn vorige post vroeg ik niet naar een manier om een nieuw wachtwoord in te stellen, dat weet ik wel.

Het gaat mij erom dat ik helemaal niet kan ssh'en omdat ik geen geldig wachtwoord kan geven, alpine is onjuist zegt die.

Ik ben dus op zoek naar een manier om de inlog gegevens te resetten (dus niet naar een manier om op de reguliere manier een nieuw wachtwoord in te stellen).
:)

De Generaal 09-11-09 14:14

Topic heropend. Graag in de toekomst dan wat duidelijker formuleren, zoals je in je tweede post hebt gedaan.

freedox 10-11-09 18:57

volgens mij was het best duidelijk hoor...

maar ik heb hetzelfde probleem. opeens sinds kort dus denk ik gehackt... ik kon er eerst wel altijd in! gare shit ik hoop dat het gereset kan worden. anders maar weer recoveren.

watcher 10-11-09 19:16

Ik kon er eerst ook altijd gewoon in, ik gebruik normaal cyberduck op de mac en ook dat werkt ineens niet meer. Ik kan me niet voorstellen dat ik ben gehackt, dan had ik er neem ik aan wel iets van gemerkt.

Ik heb nu voor de zekerheid SSH maar uitgeschakeld via sbsettings tot dat ik een oplossing gevonden heb.

ℜuben 10-11-09 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door watcher (Bericht 382306)
Ik kan me niet voorstellen dat ik ben gehackt, dan had ik er neem ik aan wel iets van gemerkt.

Dat is helaas een foute veronderstelling. Een hacker met niet al te slechte bedoelingen die alleen een "lek" onder de aandacht wil brengen zal inderdaad "geintjes" uithalen als een nieuwe achtergrond, een vreemde melding ergens, al je icoontjes verslepen en dat soort shit.

Een hacker met ronduit slechte bedoelingen zal juist zorgen dat je er helemaal niets van merkt en gaat intussen aan de haal met je SMS berichten waar misschien je wachtwoord voor de HotSpots in staan, je e-mails waar misschien toegangscodes voor sites tussen staan, je adressenboek waar misschien vertrouwelijke informatie e.d. bij personen staat.

Ik zou er dus nooit blind vanuit gaan dat je het altijd direct merkt als je telefoon (of computer ftm) gehackt is.

watcher 11-11-09 14:34

Dat zou idd kunnen maar dan zullen ze zich erg vervelen in mijn telefoon, er is niks te vinden dat een ander niet zou mogen weten of interessant zou vinden, dus dat scheelt.

Maar nog niemand die weet hoe ik de inlog gegevens kan resetten?

De Generaal 11-11-09 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door watcher (Bericht 382658)
Dat zou idd kunnen maar dan zullen ze zich erg vervelen in mijn telefoon, er is niks te vinden dat een ander niet zou mogen weten of interessant zou vinden, dus dat scheelt.

Maar nog niemand die weet hoe ik de inlog gegevens kan resetten?

Probeer eens in te loggen via user: mobile en wachtwoord: alpine

watcher 12-11-09 15:51

Ook dat had ik al geprobeerd, no such luck.

Rezpack 24-11-09 02:22

Ben je er al achter? Ik kom ook niet meer in mijn iPhone via SSH en via terminal worden mijn passwords niet meer herkend. Die wil ik dus resetten.

Shake3000 24-11-09 09:52

Op firmware 1.0 was het mogelijk door /etc/master.pswd aan te passen:
http://bughira.wordpress.com/2008/04/22/how-to-reset-iphoneitouch-r00t-passwd/

we zitten inmiddels op 3.0 dus de kans dat dit niet meer werkt en je je iPhone moet restoren is GROOT.

neowam 24-11-09 11:35

Ik heb dus het zelfde probleem. Alpine werkt niet meer, zelfs SUDO werkt niet meer na een herstart van mijn iPhone. Command not found! Ik ga nu een hele Customer Firmware voor mijn 3GS maar terugzetten. Blijkbaar ben ik dus gehackt...

marcoryn 24-11-09 22:10

Ik ken er hier nog 4!! vrees dat veel mensen die hun wachtwoord nog niet hadden gewijzigd gehackt zijn.. wordt een hoop iphoontjes restoren ;-)

neowam 24-11-09 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn (Bericht 387286)
Ik ken er hier nog 4!! vrees dat veel mensen die hun wachtwoord nog niet hadden gewijzigd gehackt zijn.. wordt een hoop iphoontjes restoren ;-)

Ik heb hem inderdaad vanaf de grond af aan helemaal weer moeten restoren:

- Eerst het toestel in herstel modus gezet
- Daarna via iTunes de orginele firmware teruggezet van Apple
- Daarna Blackra1n RC3 gedraait
- Daarna FullSync uitgevoerd met iTunes

Dit werkte bij mij goed op deze wijze.

Je hebt nog alleen heel wat werk nog om alle Cydia Apps te installeren en weer af te stellen, maar na 2 uurtjes werkte het weer prima. :rolleyes:

marcoryn 24-11-09 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neowam (Bericht 387290)

Je hebt nog alleen heel wat werk nog om alle Cydia Apps te installeren en weer af te stellen, maar na 2 uurtjes werkte het weer prima. :rolleyes:

Vergeet nu niet gelijk je root wachtwoord te wijzigen ;-)

GOldfingers 26-11-09 21:26

Godmiljaar !!! ik kan er ook niet meer via ssh bij !! $%&(&!!!!
Kan ik ook ergens zien via ifile of openterminal dat ik inderdaad gekraakt ben ???


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:06.