//

Iphone verstuurt sms dubbel

Iphone verstuurt sms dubbel discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik verstuurde daarnet een sms van 458 karakters. Normaalgezien zijn dit dan 3 sms'jes. Echter, de teller van mijn sms applicatie gaf aan dat ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-11-09, 20:07
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard Iphone verstuurt sms dubbel

Ik verstuurde daarnet een sms van 458 karakters. Normaalgezien zijn dit dan 3 sms'jes. Echter, de teller van mijn sms applicatie gaf aan dat ik aan 7 sms'jes zat. Na verzending van die sms controleerde ik mijn belwaarde en inderdaad, er waren mij 7 sms'jes aangerekend.

Ik heb dan datzelfde sms'je doorgestuurd naar mezelf en opnieuw rekende mijn iphone 7 sms'jes.

Het zijn gewoon 458 karakters, letters en spaties en cijfers. Wel één smilley met de tekens

heel vreemd. Wat zou er mislopen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-11-09, 20:10
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Je weet zeker dat je maar naar 1 contactpersoon smst?
  #3  
Oud 25-11-09, 20:12
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Ja, zeer zeker. Alles dubbel gecheckt.
  #4  
Oud 25-11-09, 20:51
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

En er zaten ook geen emojicons bij ?

Want eentje daarvan is al goed voor 6 of 7 karakters.
__________________

  #5  
Oud 25-11-09, 20:56
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Meer informatie over de lengte van SMS'en met of zonder emoticons vind je trouwens hier.
  #6  
Oud 25-11-09, 21:32
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Er zat één smiley in. Ik had getypt en dat is door bitesms omgezet in een smiley.

458 karakters, dat is normaalgezien maar 3 sms'jes. En het waren er 7...
  #7  
Oud 26-11-09, 15:37
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Ik heb nog wat zitten testen met mijn iphone en het ligt wel degelijk aan de iphone.

Het zit zo: in die bewuste sms zat het woord “geïnteresseerd”. En het probleem zit ‘m in de ë (letter e met ümlaut). Als er in de sms een ë zit rekent de iphone per sms maar 64 karakters. Dus wordt een lange sms verdeeld in verschillende sms’jes, echter van elk maar 64 karakters in plaats van 160. Ik heb het ook getest met de ï en daar heb ik het zelfde probleem. De é of de è is geen probleem.

Ik weet niet of dat een algemene bug is bij de iphone. Ik heb een iphone 3gs met softwareversie 3.1.2. Kunnen jullie dit eens uittesten? Je kan schoon aan de teller van de karakters zien dat het aantal karakters verspringt op het moment dat je een van die karakters invoert.

Ik heb op mijn iphone smshelper en bitesms geïnstalleerd. Kan de bug veroorzaakt zijn door een van die programma's?
  #8  
Oud 26-11-09, 15:57
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Ik heb nog wat zitten testen met mijn iphone en het ligt wel degelijk aan de iphone.

Het zit zo: in die bewuste sms zat het woord “geïnteresseerd”. En het probleem zit ‘m in de ë (letter e met ümlaut). Als er in de sms een ë zit rekent de iphone per sms maar 64 karakters. Dus wordt een lange sms verdeeld in verschillende sms’jes, echter van elk maar 64 karakters in plaats van 160. Ik heb het ook getest met de ï en daar heb ik het zelfde probleem. De é of de è is geen probleem.

Ik weet niet of dat een algemene bug is bij de iphone. Ik heb een iphone 3gs met softwareversie 3.1.2. Kunnen jullie dit eens uittesten? Je kan schoon aan de teller van de karakters zien dat het aantal karakters verspringt op het moment dat je een van die karakters invoert.

Ik heb op mijn iphone smshelper en bitesms geïnstalleerd. Kan de bug veroorzaakt zijn door een van die programma's?
Ik heb alleen SMSHelper geïnstalleerd en ik kan bevestigen dat een e/i met umlaut, meer karakters telt; bij mij namelijk 91! De teller verspringt bij mij, als ik alleen de e umlaut type, van 160 naar maar liefst 69!

Voordat de fout bij Apple wordt gelegd; iemand die zonder SMSHelper/BiteSMS (of iets in die richting, of geen jb) kan bevestigen dat dit ook bij hem/haar is?
  #9  
Oud 02-12-09, 00:55
HansWorst HansWorst is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 44
Standaard BiteSMS credits probleem

Is het een bekend probleem bij anderen dat als je emoticons gebruikt, of althans de tekens daarvoor, de characterteller op hol slaat en meerdere sms'jes rekent voor 1 sms'je, die je vervolgens dan ook kwijt bent ($$$)

Ciao
  #10  
Oud 02-12-09, 01:36
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HansWorst Bekijk bericht
Is het een bekend probleem bij anderen dat als je emoticons gebruikt, of althans de tekens daarvoor, de characterteller op hol slaat en meerdere sms'jes rekent voor 1 sms'je, die je vervolgens dan ook kwijt bent ($$$)

Ciao
Discussies samengevoegd, waarschijnlijk bedoel je hetzelfde als in dit topic is aangehaald.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
dubbel IP adres Iphone jaybee Wi-Fi 0 06-11-08 10:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:08.