iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone verzekering (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/5951-iphone-verzekering.html)

Draicon 07-04-10 22:17

Wat ik mij afvraag is of T-Mobile dan wel de verzekeraar de iPhone echt blokkeert op IMEI. Ik weet namelijk dat een vriend van me een gestolen iPhone heeft gekocht, maar die werkt gewoon. Verder heb ik van meerdere mensen wel eens gehoord dat er niks gedaan wordt. Heb het dan over andere merken, zoals Samsung en Nokia o.a.
Degene die het toestel gestolen heeft, kan er gewoon gebruik van maken.

En Jurgen, heb je al wat meer informatie gehad? Heb zelf namelijk ook een Lifeline erop zitten, platinum nog wel, maar ja, kost veel geld en wil hem eigenlijk gaan opzeggen.

Timmeh_ 07-04-10 22:34

// Discussies samengevoegd.

Hionimi 07-04-10 23:22

Verzekeringen voor mobieltjes zijn net sprookjes zover ik weet, ze komen nooit uit... Ik geloof dat de Tros met Radar ook iets van zo'n onderwerp had/gaat hebben.

Operafreak 08-04-10 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurgeee (Bericht 400437)
Beste mensen,

Ik heb een verzekering voor men iPhone 3gs lopen bij Lifeline, een platina tarief, Gedekt voor alles, ( Lifeline - Phone House )

Waterschade
Schade door ongeval
Verlies
Diefstal met geweld
Diefstal in de wagen
Wereldwijd gedekt
Accesoires gedekt (tot €250)
Frauduleuze oproepen gedekt(tot€2500)
Ik betaal dus redelijk wat €42.99 per 3 maand

maar nu vraag ik me af hoe dit alles in z'n werk gaat ?
in de winkel zeiden ze (toen ik men toestel kocht)
dat met deze platina lifeline verzekering ik een nieuw toestel krijg bij verlies etc.
Maar hoe kunnen ze dat weten ? of als hij gestolen is ? je kunt toch niet zomaar binnenvallen en zeggen "Ik ben men iPhone kwijt, krijg ik een nieuwe a.u.b ?)

Zijn er mensen met ervaring ?
Mvg, Jurgen

Nou, dat lijkt me vrij simpel. Ben je 'm kwijt - hoe dan ook - dan zul je aangifte moeten doen bij de politie. Alleen die aangifte wordt door de verzekering als 'bewijs' geaccepteerd. Ik zou zeggen - lees de voorwaarden nog eens goed door en dan vooral de KLEINE lettertjes.. zal er vast wel ergens in staan.

Luunie 14-04-10 11:30

Bij mij is het ook zover :(

iPhone is gevallen in het water. Ik heb zo een insurance genomen voor 6 euro per maand en daar valt volgens mobistar waterschade duidelijk in.

Nu is ie de dag erna netjes opgehaald en ze zeiden dat ik twee weekjes moet wachten. Nu zijn we een week ver, afwachten dus.

Ik heb er wel een heel slecht gevoel bij en wil mijn iPhone zo snel mogelijk terug :'(

Iphoneangel 15-04-10 13:25

Hee Luunie,

Goed vervelend ja..
Waar heb je je toestel verzekerd?
Nog een weekje wachten dus.
Succes ermee!

Luunie 16-04-10 09:03

Bij mobistar.. Nog 5 daagjes :) ben echt benieuwd!

Luunie 20-04-10 12:16

Ik krijg morgen een nieuwe iPhone!!! Oh ik heb hem zo gemist :)

Iphoneangel 22-04-10 15:15

Netjes, veel plezier ermee ;).

Harrie001 18-05-10 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Operafreak (Bericht 435568)
Nou, dat lijkt me vrij simpel. Ben je 'm kwijt - hoe dan ook - dan zul je aangifte moeten doen bij de politie. Alleen die aangifte wordt door de verzekering als 'bewijs' geaccepteerd. Ik zou zeggen - lees de voorwaarden nog eens goed door en dan vooral de KLEINE lettertjes.. zal er vast wel ergens in staan.

Ik ben 2 dagen geleden mijn iphone verloren doordat hij in het water is gevallen. Bij het afsluiten van mijn abonnement bij de PhoneHouse het ik een lifeline verzekering optimaal op mijn toestel gezet.
Gisteren heb ik de claim ingediend (hiervoor moet je aangifte doen van verlies bij de politie of gemeente) en vandaag werd ik gebeld door lifeline verzekeringen voor een paar kleine vragen waarna ik direct te horen kreeg dat ik een nieuwe Iphone op kan halen in een filiaal van de PhoneHouse!!!!!!

Echt fantastische service en nergens problemen mee gehad.. Als je de telefoon koopt raadt ik zeker aan deze verzekering af te sluiten, want je weet nooit wanneer je hem nodig zult hebben!

Grtz

twentsmeisje 18-05-10 15:12

tvp voor later :)

NiekR 12-07-10 15:38

Wat ik niet snap bij een Lifeline verzekering. In de voorwaarden staat het volgende vermeld:

http://img199.imageshack.us/img199/1...ing2010071.png
Met andere woorden: waterschade is gewoon niet gedekt?

Zo zijn er bij de uitsluitingsgronden nog een aantal van die vage addertjes! Heeft iemand ervaring met deze uitsluitingsgronden op het moment dat je een claim bij The Phone House indient?

Nooby88 13-07-10 06:06

Hey Harrie001!
Ben blij te horen dat het allemaal netjes is opgelost zoals je had verwacht bij afsluiting van de verzekering.
Heb zelf ook een verzekering afgesloten voor mijn iphone.

Dani1 26-07-10 17:43

even een vraagje ;

als ik mijn nieuwe iphone 4 krijg van tmobile ( per koerier neem ik aan) hoe sluit ik dan alsnog een verzekering af, bij bijv pro assistent? moet ik dan direct met het toestel naar de winkel? zoja, binnen hoeveel dagen? of kan ik het ook online regelen?

en wie heeft er goede ervaringen met welke verzekering?

voorheen had ik mijn 3G bij the phone house gekocht met een lifeline verzekering erbij, maar aangezien ik hem nu niet bij the phone house heb gekocht kan ik dus ook geen lifeline verzekering pakken of wel

dus tips zijn welkom over hoe of wat :D

Operafreak 26-07-10 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dani1 (Bericht 499519)
even een vraagje ;

als ik mijn nieuwe iphone 4 krijg van tmobile ( per koerier neem ik aan) hoe sluit ik dan alsnog een verzekering af, bij bijv pro assistent? moet ik dan direct met het toestel naar de winkel? zoja, binnen hoeveel dagen? of kan ik het ook online regelen?

en wie heeft er goede ervaringen met welke verzekering?

voorheen had ik mijn 3G bij the phone house gekocht met een lifeline verzekering erbij, maar aangezien ik hem nu niet bij the phone house heb gekocht kan ik dus ook geen lifeline verzekering pakken of wel

dus tips zijn welkom over hoe of wat :D

Wil je 'm verzekeren via T-Mobile/Pro-Assist dan moet je dat binnen 10 werkdagen bij een T-Mobile shop regelen, dus binnen twee weken .. En inderdaad met je toestel en leveringspapieren mee, omdat ze dat ter plekke samen met het imei-nummer willen checken.

NiekR 26-07-10 21:27

Ontvang je ook een bon bij telefonische bestelling? Ik wil hem namelijk opgeven bij een andere verzekerings maatschappij.

Operafreak 26-07-10 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NiekR (Bericht 499799)
Ontvang je ook een bon bij telefonische bestelling? Ik wil hem namelijk opgeven bij een andere verzekerings maatschappij.

Ze zijn verplicht om een factuur mee te leveren.. Daarop staat precies wat voor abonnement je hebt afgesloten en wat je precies moet bijbetalen voor het toestel..

NiekR 27-07-10 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Operafreak (Bericht 499823)
Ze zijn verplicht om een factuur mee te leveren.. Daarop staat precies wat voor abonnement je hebt afgesloten en wat je precies moet bijbetalen voor het toestel..

Maar ik heb een bon nodig met de nieuwprijs (bijvoorbeeld E800,-).

Operafreak 27-07-10 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NiekR (Bericht 499973)
Maar ik heb een bon nodig met de nieuwprijs (bijvoorbeeld E800,-).

Dat kun je vergeten bij T-Mobile. De nieuwprijs is straks wel te achterhalen bij bijvoorbeeld een bedrijf als de PDAshop (Apple iPhone 4 16 GB Black T-Mobile - PDAshop.nl). Als je je toesteld daar zonder abonnement besteld dan zul je daar een factuur krijgen voor de volle prijs. Je hebt dan alleen niet de subsidievoordelen van T-Mobile. Maar als je daar geen problemen mee hebt is dat de enige weg... Bonus is dat het dan tevens een simlock vrij toestel zal zijn..

Wegottaknow 29-07-10 17:40

Ik krijg morgen de nieuwe iPhone 4. Bij de 3G heb ik nooit een verzekering gehad, maar denk er nu wel over.

Kan ik deze ergens online afsluiten? Want T-Mobile zegt op de website dat ik naar de winkel moet als ik het bij hen wil afsluiten. Zijn er goede alternatieven die online kunnen worden afgesloten of raden jullie toch aan even naar een T-Mobile shop te gaan?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:40.