iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Tethering op 4.0GM (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/61317-tethering-op-4-0gm.html)

Mwfadebeer 10-06-10 09:17

Tethering op 4.0GM
 
Heeft iemand tethering al werkend op en GS met de 4.0build?
Ik heb in instellingen> algemeen> netwerk wel de optie tethering aan of uit. Werken doet het echter niet.
Aanbieder is vodafone

Channie 10-06-10 14:09

Gisteren gebruikt. Kreeg hem zo snel niet via bluetooth werkend. Via USB dockcable werkte het prima.

Mwfadebeer 10-06-10 17:07

Waar heb je het profiel vandaan en welke instellingen gebruik je.
Wie is je Telco?

apotheosis 10-06-10 19:21

Kna me iemand vertellen hoe dat werkt aub?

Ik heb dit nog nooit gedaan; ik heb denk ik wel de juiste instelling ingesteld via de iphone/provider maar wat dan?

Ik wil dit testen met proximus, ik had ook Wi-Fi uitgezet/verbinding verbroken.

Ik zit dus totaal blok, ken er nikske van ;).

Channie 10-06-10 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer (Bericht 463165)
Waar heb je het profiel vandaan en welke instellingen gebruik je.
Wie is je Telco?

Vodafone

Instellingen > Algemeen > Netwerk > Mobiel datanetwerk

Helemaal naar onderen scrollen en volgende invullen:

APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

apotheosis 11-06-10 17:26

Jaja, maar hoe werkt dat tethring want ik heb er geen ervaring mee?

synnath 11-06-10 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 463537)
Jaja, maar hoe werkt dat tethring want ik heb er geen ervaring mee?

Dan kan je de 3G verbinding van je tel. delen met je laptop!

apotheosis 12-06-10 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door synnath (Bericht 463696)
Dan kan je de 3G verbinding van je tel. delen met je laptop!

Jaja maar hoe doe je dat dan?

Ik heb al eens geprobeerd en had de instellingen ingesteld in m'n iphone van de provider maar nadien???

profclimber 21-06-10 15:49

maar jullie hebben allemaal een 3gs ik heb een 3g en ik krijg het niet werkend. Is dat een bekend probleem?

iSP 21-06-10 20:56

Ik heb een jailbreak gedaan, MyWi geïnstalleerd, en nu werkt het ook via bluetooth voor mij. Zonder MyWi deed ie het bij mij zelfs niet op USB, zeurde die iets over activaten bij de provider.

imaikel 22-06-10 09:50

met 3.1.3 kon ik probleemloos gebruikmaken van tethering, echter nu 4.0 geinstalleerd, en krijg met geen mogelijkheid meer een tethering verbinding, instellingen via ben.at gedownload/ zelf instellingen ingevuld, niks werkt...

iemand een idee? ik heb hi van kpn & need some help!

(ah blijkbaar waren de instellingen wel correct, WORKS AS A CHARM!!) <- UPDATE

mbuis 23-06-10 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door imaikel (Bericht 470264)
met 3.1.3 kon ik probleemloos gebruikmaken van tethering, echter nu 4.0 geinstalleerd, en krijg met geen mogelijkheid meer een tethering verbinding, instellingen via ben.at gedownload/ zelf instellingen ingevuld, niks werkt...

iemand een idee? ik heb hi van kpn & need some help!

(ah blijkbaar waren de instellingen wel correct, WORKS AS A CHARM!!) <- UPDATE

Hoe heb je het voor elkaar gekregen? Want ik heb een iPhone 3GS uit Belgie waarbij ik altijd gewoon Internet Tethering aan kon zetten in het Settings scherm.

Na een upgrade naar 4.0 stond hij keurig in de interface, maar nadat ik Internet Tethering naar On had gezet, verdween hij uit de interface en heb ik hem ook niet meer terug gekregen.... :-S

iphoneankie 24-06-10 13:47

Hallo, ik heb een 3GS met firmware 4.0, ik heb T mobile abo en zou graag tethering hebben. Ik dacht dat dat standaard mogelijk was met 4.0 maar ik kan op m'n phone daar niks van vinden. Heeft iemand een handleiding oid voor me? Alvast bedankt

peterjk 28-06-10 13:48

tethering via pdanet
 
voor tethering gebruik ik pdanet (jailbreak os 4.0) werkt altijd :d

ballegooier 29-06-10 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneankie (Bericht 474808)
Hallo, ik heb een 3GS met firmware 4.0, ik heb T mobile abo en zou graag tethering hebben. Ik dacht dat dat standaard mogelijk was met 4.0 maar ik kan op m'n phone daar niks van vinden. Heeft iemand een handleiding oid voor me? Alvast bedankt

Helaas, t-mobile is een van de providers die met Apple heeft afgesproken de tethering functie niet toe te staan. Pas als je jailbreakt en een applicatie (via Cydia) koopt zoals MyWi of PDANet (ook niet gratis) kun je via deze omweg tetheren.

hoeij60 29-06-10 15:48

3GS geen jailbreak, Vodafone supersim.
Het lijkt voor het eerste deel te werken(het instellen op de iPhone): Ik stel de Vodafone gegevens in en als ik daarna terug ga naar de settings en op "stel internet tethering in" klik, krijg ik de melding om USB of bt te gebruiken. Ik sluit de iPhone aan op USB en dan ...?? Netwerkinstellingen op laptop laten geen nieuwe verbinding zien. Wat moet ik verder nog doen?

Maddriver 30-06-10 14:08

Tethering: Tethering op 4.0GM
 
Geen probleem via USB de gehele dag zitten internetten via Vodafone (goed voor de data verbruik).:D

hoeij60 30-06-10 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hoeij60 (Bericht 479055)
3GS geen jailbreak, Vodafone supersim.
Het lijkt voor het eerste deel te werken(het instellen op de iPhone): Ik stel de Vodafone gegevens in en als ik daarna terug ga naar de settings en op "stel internet tethering in" klik, krijg ik de melding om USB of bt te gebruiken. Ik sluit de iPhone aan op USB en dan ...?? Netwerkinstellingen op laptop laten geen nieuwe verbinding zien. Wat moet ik verder nog doen?



Hmmm niemand enig idee?

Maddriver 01-07-10 20:06

Tethering: Tethering op 4.0GM
 
Laptop aan - USB-kabel aan de iPhone - aansluiten op de laptop - iPhone/instellingen/algemeen/netwerk/internet-tethering/aan keuze USB of Bluetooth - wachten op het blokje met nieuwe verbinding.

Tweede keuze: de iphone aansluiten op de laptop en wachten tot die het stuurprogramma gaat installeren. Zodat je bij de volgende keer als je de iPhone aansluit meteen herkend wordt.

Nu hetzelfde als in het begin van mijn bericht.

seevinck 21-07-10 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 478685)
Helaas, t-mobile is een van de providers die met Apple heeft afgesproken de tethering functie niet toe te staan. Pas als je jailbreakt en een applicatie (via Cydia) koopt zoals MyWi of PDANet (ook niet gratis) kun je via deze omweg tetheren.

1) Mijn i-phone: 3G met 4.0 firmware, T-mobile.
2) als ik het goed begrijp kan ik tethering werkend krijgen via
a) jailbreak
b) applicatie MyWi of PDAnet installeren via Cydia (en correct configureren?)

Dan nu de hamvraag:
3) Dit werkt gegarandeerd op een 3G met 4.0 firmware, provider: T-mobile?

dank alvast!
Michiel


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:15.