iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterij snel leeg na update IOS4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/62485-batterij-snel-leeg-na-update-ios4.html)

jatto 28-06-10 20:56

Denk het gevonden te hebben
 
Na supersnel leeg gaan van de accu de volgende remedie (weet niet of alles geholpen heeft):
  1. accu volledig leeg laten gaan, daarna op de voeding tot 100% geladen
  2. Uitgezet: 3G, Wi-Fi, data roaming(heeft er weinig mee te maken) en push mail(nu een keer per uur).
Accu blijft nu stabiel, lijkt zelfs beter te zijn als eerst.
Heel verbazingwekkend.

Kortom het is met de juiste instellingen geen achteruitgang, eerder een verbetering.

Suc6

Bennie S 29-06-10 10:22

Dat is geen verbetering hoor, met 3.1.3 had je hetzelfde resultaat als je alles uitzet.

Ik ben vannacht 70% kwijtgeraakt, niks draaiend op de achtergrond en enkel standby liggen. Zit dus iets niet goed in 4.0.

edgy 29-06-10 13:37

Ik raak 's nachts ook alles kwijt, heb al harde reset gedaan en ook herstellen al geprobeerd. Nu heb ik net een nieuwe van de fabriek gehad, dus ik twijfel er aan of mijn batterij niet van zichzelf al slecht was... Nu probeer ik apps te verwijderen. Zo hoorde ik dat evernote je batterij op at, en apps die niet os4 ready zijn ook je batterij op eet. Weet iemand apps te benoemen die batterij slurpen? Thnx

stevecoaster 30-06-10 19:38

Hier van hetzelfde...1 week na de update begint de batterij gek te doen, bij mij staat alles 'af' 3G, bluetooth,push etc.....wat nu. Heb geen zin om een 'antenne' probleem Iphone 4 te kopen. HERSTEL knop dan maar? nog tips????

Dragon 30-06-10 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stevecoaster (Bericht 480037)
Hier van hetzelfde...1 week na de update begint de batterij gek te doen, bij mij staat alles 'af' 3G, bluetooth,push etc.....wat nu. Heb geen zin om een 'antenne' probleem Iphone 4 te kopen. HERSTEL knop dan maar? nog tips????

Helemaal leeg laten lopen en dan een nacht aan je Mac hangen. Heeft bij mij geholpen.

maceddy 01-07-10 08:16

Zelfde probleem hier.. Met OS3 was het al niet lekker, dat kostte 40% per nacht ongeveer.. Nu was het ding gisteravond opgeladen (100%) en vanmorgen gewoon uit dus leeg... Maar nu ik dit lees kan het dus aan OS4 liggen??

Dan wacht ik nog even met wegbrengen van de iPhone.....

Dragon 01-07-10 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maceddy (Bericht 480299)
Zelfde probleem hier.. Met OS3 was het al niet lekker, dat kostte 40% per nacht ongeveer.. Nu was het ding gisteravond opgeladen (100%) en vanmorgen gewoon uit dus leeg... Maar nu ik dit lees kan het dus aan OS4 liggen??

Dan wacht ik nog even met wegbrengen van de iPhone.....

Ik denk dat dit zeker geen iOS 4 probleem is.
Heb multitasking en homescreen-wallpaper via jailbreak aan staan (batterij verslinders).

Gisteren avond helemaal opgeladen (23:30 uur). Na wat internetten e.d. in bed had ik nog 99% over.
Vanochtend (6:00 uur) weer gekeken en had nog steeds 99% over, nu 9:00 uur en heb nog 97% over. Dit na alle handelingen die ik 's ochtends nog heb gedaan zoals internet. IM+ opstarten etc. etc.

Zie wel dat de meeste een 3GS hebben met dit probleem.

EDIT: Bijna 13:00 en ik zit nu nog op 96%.

EDIT2: Een dag later en ik zit nog 67%, met bellen, internetten, emailen en de hele rambam.

Bennie S 02-07-10 17:45

Heb er nog 1 om te proberen. Kies voor een standard achtergrond ( de belletjes bv ) niet een eigen foto. Ik bel erg veel, maar heb vanaf 5 uur tot nu 17:45 maar 25% verbruikt. Nu de avond en nacht nog. Klinkt raar maar lijkt te werken.

Update: het is nu ruim 24 verder, met intensief gebruik.
Batterij op 63%, en we gaan dag 2 in.

edgy 03-07-10 11:52

Weer wat ervaring rijker
 
Ik had dus ios 4, met daarbij een hoop apps. Wat ik gedaan heb, is herstel, en toen enkel de standaard apps erop laten staan, en later nog twee apps toegevoegd die niet werken met pushberichten e.d. En inderdaad. Mn batterij verbruikt nauwelijks nog stroom in de nacht. Mijn conclusie: Het ligt niet aan ios 4 zelf, maar bepaalde apps zijn nog niet ios 4 ready. Ik ben er niet achter welke. Ik ga ervan uit dat deze ios 3 apps, de batterij in standby opvreten, omdat ze niet geconfigureerd zijn voor multitasking en daarom niet in standby modus, maar voluit draaien terwijl je de app niet open hebt staan.

keymaker 03-07-10 12:20

Ik ben juist erg tevreden over de batterij na de nieuwe update naar ios 4. Eerst moest ie elke dag aan de lader maar nu gaat uw minimaal 2 dagen mee.

Bennie S 04-07-10 11:08

Ik zit nu halfverwege dag 3, met nog 26%.
Wi-Fi en 3G staan gewoon aan en bluetooth staat uit.

Ik snap er niks meer van, dit kan toch niet enkel aan de wallpaper liggen?

Bennie S 04-07-10 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edgy (Bericht 481661)
Ik had dus ios 4, met daarbij een hoop apps. Wat ik gedaan heb, is herstel, en toen enkel de standaard apps erop laten staan, en later nog twee apps toegevoegd die niet werken met pushberichten e.d. En inderdaad. Mn batterij verbruikt nauwelijks nog stroom in de nacht. Mijn conclusie: Het ligt niet aan ios 4 zelf, maar bepaalde apps zijn nog niet ios 4 ready. Ik ben er niet achter welke. Ik ga ervan uit dat deze ios 3 apps, de batterij in standby opvreten, omdat ze niet geconfigureerd zijn voor multitasking en daarom niet in standby modus, maar voluit draaien terwijl je de app niet open hebt staan.

Maar zodra je de telefoon neerlegt en hij gaat op standby stopt toch alles? ( en je hebt de multitasking lijst leeggemaakt )

Foxie21 09-07-10 14:54

Kreeg gisteren van Mobistar een nieuwe iPhone omdat mijn vorige onherstelbaar beschadigd was. Heb er een reservekopie van mijn vorige opgezet, samen met iOS4.
Nu merk ik dat mijn batterij sinds iOS4 heel snel leegloopt!
bv.: vannacht rond 00u30 gaan slapen met nog 47% batterij en vanmorgen om 7u30 was ie leeg ofte 0% batterij over!
Zou dat iets met dat multitasken te maken hebben? Hoe werkt dat? Ik las hier iets over een multitaskbar?! Waar vind ik die?
Sorry voor de misschien eenvoudige vragen, maar heb 3 weken geen iPhone meer gehad en zodanig het nieuws er rond (iOS4) zo ook wat gemist!

masta_fabe 09-07-10 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foxie21 (Bericht 486121)
Zou dat iets met dat multitasken te maken hebben? Hoe werkt dat? Ik las hier iets over een multitaskbar?! Waar vind ik die?


druk 2 maal kort achter elkaar op de home knop:cool:

maxblast 10-07-10 10:40

Ik heb helaas hetzelfde probleem. Accu veel sneller leeg dan voorheen, met de vorige firmware.
Ik heb een harde reset geprobeerd en gisteren heb ik maar een herstel naar fabrieksinstellingen gedaan. Helaas zonder resultaat. Ook heb ik de Ipone helemaal leeg laten lopen (is nu niet zo'n probleem) en een nacht aan de PC gehangen. Maar ook dit maakt niks uit, het percentage loopt meteen snel achteruit.

Ook push mail met exchange werkt niet meer, ook niet met het configuratieprofiel van Apple.
iOS 4: Exchange-mail, contacten of agenda's synchroniseren mogelijk niet na update
Ik gebruik mijn Iphone voor mijn zakelijke e-mail dus ik baal hier behoorlijk van.

Ik hoop ook dat er snel een oplossing komt want terug naar de vorige firmware lukt niet.

gaskleppie 10-07-10 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxblast (Bericht 486541)
Ik heb helaas hetzelfde probleem. Accu veel sneller leeg dan voorheen, met de vorige firmware.
Ik heb een harde reset geprobeerd en gisteren heb ik maar een herstel naar fabrieksinstellingen gedaan. Helaas zonder resultaat. Ook heb ik de Ipone helemaal leeg laten lopen (is nu niet zo'n probleem) en een nacht aan de PC gehangen. Maar ook dit maakt niks uit, het percentage loopt meteen snel achteruit.

Ook push mail met exchange werkt niet meer, ook niet met het configuratieprofiel van Apple.
iOS 4: Exchange-mail, contacten of agenda's synchroniseren mogelijk niet na update
Ik gebruik mijn Iphone voor mijn zakelijke e-mail dus ik baal hier behoorlijk van.

Ik hoop ook dat er snel een oplossing komt want terug naar de vorige firmware lukt niet.

Dan lijkt het me duidelijk dat het met je exchange sync te maken heeft. Als je Iphone constand staat te sync'en gaat je accu hard achteruit. Zet de berichtgeving en push eens uit en kijk of het dan beter gaat.

Overigens heb ik zelf nergens last van. (3G)

maxblast 10-07-10 11:17

Ok bedankt, klinkt logisch. push staat nu uit maar wat bedoel je met "berichtgeving"?

gaskleppie 10-07-10 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxblast (Bericht 486567)
Ok bedankt, klinkt logisch. push staat nu uit maar wat bedoel je met "berichtgeving"?

De berichtgeving van diverse app's. Zo had ik zelf een maand of 2 geleden erg veel last van een snel leeg lopende accu. Na lang zoeken bleek de berichtgeving van die app's er voor te zorgen dat mn accu hard achteruit ging. Twitter, facebook, maar zelfs NU.nl heeft berichtgeving.
Onder instellingen kan je het vinden en kan je ze apart instellen.

maxblast 10-07-10 13:05

Ik heb nu Push al sinds 11:15 uit staan en de accu staat nog op 100% dus dat is vrijwel zeker de oorzaak. Ik heb de Ipnone nog steeds in de fabrieksinstelling met alleen mijn Exchange e-mail en zonder Apps dus misschien kan ik daarom geen berichtgeving vinden.

Maar het is dus idd de Push funktie die het probleem bij mij veroorzaakt.
Bedankt voor de hulp en ik hoop dat er snel iets op gevonden wordt.

Dragon 10-07-10 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxblast (Bericht 486610)
Ik heb de Ipnone nog steeds in de fabrieksinstelling met alleen mijn Exchange e-mail en zonder Apps dus misschien kan ik daarom geen berichtgeving vinden.

Klopt deze verschijnt pas in je instellingen zodra je een app geopend hebt die push ondersteund.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:22.