iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterij snel leeg na update IOS4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/62485-batterij-snel-leeg-na-update-ios4.html)

fplin 23-06-10 17:07

Batterij snel leeg na update IOS4
 
Gisteren avond netjes update naar 4.0 gedaan.
Vanmorgen de batterij leeg.
Netjes opgeladen, alle notificatie progammas uitgezet, Bluetooth uit, locatievoorzieningen allemaal uit. alles wat maar uit kan uit gezet.
Geen Jailbreak, wie heeft dit ook of weet wat er aan de hand is.

Iphone 3Gs simlockvrij met nieuwe bootrom.

Graag reacties

dendirk 23-06-10 17:14

Bij mij ook zeer snel leeg

sham27 23-06-10 23:07

Hier hetzelfde probleem. Veel sneller leeg dan voorheen.

omikron777 23-06-10 23:42

Hier hetzelfde. Voorheen als ik weinig belde op een dag was mijn batterij nog 3/4 vol 's avonds, nu haalt hij 24 uur nog maar net op een lading. (3G)

Crap !

gjklasens 24-06-10 06:57

Bij mij blijft batterij net veel langer vol.
na 2 dagen pas 1e keer hoeven opladen na update, ondanks veelvuldig gebruik
gisteravond tot 100% opgeladen, vanmorgen 97%, dus 3% verbruikt tijdens
nacht.

was met oude firmware sneller leeg

curmie 24-06-10 07:28

Mijn batterij gaat ook aanmerkelijk sneller leeg, normaal had ik s'avonds om 22.00 nog 40 tot 60% (afhankelijk van mijn gebruik overdag), nu zit ik tegen 18.00 al op 35 to 40% batterij....
Ik heb geen andere zaken draaien dan normaal (bluetooth uit, 3g aan that's it)....

lsp 24-06-10 07:31

ok, dat herken ik dus... gaat sneller leeg, zelfs onder lading met Navigon aan, weet de lader het amper of zelfs niet bij te houden...:(

ghaghamashibaba 24-06-10 11:35

Ik heb hier geen problemen mee, en ik gebruik men iPhone heel de dag door voor alles. Op het einde van de dag zit ik tegen de 55% verbruik

iOost 24-06-10 14:00

Ik had dit probleem ook (en ook al eens bij een eerdere upgrade).
Werd heel warm en batterij snel leeg.

Wat toen en nu ook weer hielp was in iTunes op "Herstellen" drukken. Dit herstellen duurt een uur maar vooralsnog werkt ie nu weer goed!

Succes!

black_tear 24-06-10 14:10

Ik heb er ook weinig last van,gisteren avond meer dan 1 uur via skype gebeld op handsfree maar het batterij verbruik viel mij eigenlijk reuze mee.
En dit na een dag mijn Iphone gebruikt te hebben.

Ps ik heb een 3G

daadske 24-06-10 14:15

Ik vind het raar dat er zoveel mensen last hebben van de batterij die snel leeg raakt.
Heb de iOS4 update gedaan en batterij gaat veel langer mee! Normaal moest ik hem elke avond opladen, nu gaat de batterij al 2 dagen mee!
Wel heb ik (oftoppic) problemen met het geluid, iPhone denkt nu aangesloten te zijn op externe box terwijl het niet zo is :-S Dus kan ik geen muziek afspelen zonder oortjes :-(

Dragon 24-06-10 18:29

In het begin had ik ook last van een batterij die snel leeg raakte.

Heb hem vandaag een uur of 5 aan de PC gehangen. Nu blijft hij al vanaf 3 uur op 92% staan en nu staat hij op 91%.

Vreemd, misschien dat het toch wel kan.

Bordyl 24-06-10 18:38

Idem dito. Zeer snel leeg. Aansporing tot iPhone 4?

Dragon 24-06-10 19:29

Zou zeggen laat hem eens helemaal leeg lopen. Dan een hele avond aan je PC/Mac hangen (geen netvoeding).

Kijken wat hij dan doet, bij mij gaat hij nou gewoon heel lang mee.

steven079 24-06-10 22:49

Wat is het verschil dan tussen pc en netvoeding ? Oplaad spanning is toch het zelfde........?

Nico Pieter 25-06-10 12:12

Ook mijn batterij loop zéér snel leeg.
Vanmorgen van de lader afgehaald (8:00uur), één keer een telefoontje ontvangen en één keer een sms ontvangen en één keer een sms verstuurd.
Nu staat mijn batterij op 47% (12:00uur) :eek:
Zo ga ik de avond natuurlijk nooit halen en voorheen was dat geen enkel probleem als ik mijn telefoon de hele dag door gewoon gebruikte.

jatto 25-06-10 15:31

Bij mij hetzelfde probleem.
Voor OS4 makkelijk twee dagen bellen.
Nu zelfs zonder veel bellen binnen een aantal uur naar 15%.
vermoed ook een motivatie voor de nieuwe iPHONE4.

Nico Pieter 25-06-10 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nico Pieter (Bericht 475791)
Ook mijn batterij loop zéér snel leeg.
Vanmorgen van de lader afgehaald (8:00uur), één keer een telefoontje ontvangen en één keer een sms ontvangen en één keer een sms verstuurd.
Nu staat mijn batterij op 47% (12:00uur) :eek:
Zo ga ik de avond natuurlijk nooit halen en voorheen was dat geen enkel probleem als ik mijn telefoon de hele dag door gewoon gebruikte.

:mad::mad: net is nu 16:00 uur en mijn batterij is leeg :mad::mad:

Weet iemand hoe je dit probleem bij Apple voor kan leggen of is er iemand die het al gedaan heeft.
Het heeft namelijk (denk ik) weinig zin om het alleen hier te melden en niet bij Apple.

Jupsin 25-06-10 17:34

Het zelfde probleem hier. Batterij zie ik letterlijk leeglopen. Je ziet de percentage verminderen naar verloop van tijd. 't is toch wat...

steven079 25-06-10 23:34

In zo'n kleine apparaatje met zoveel techniek, is te verwachten dat er niet zo'n krachtige accu in zit! Toch wel jammer 1 dag is wel erg snel dat hij leeg is........De vraag is wat kunnen we hier aan doen? alles op OFF zetten is ook niks , dat maakt de iphone de iphone met alle leuke gadgets erop! Anders hadden we wel een simpel nokia genomen.............

ButcherJF 26-06-10 08:55

Doe eens een harde reset. Blijkt vaak een oplossing te zijn voor dit soort problemen.

Overigens verschijnt dit soort verhalen iedere keer als er een nieuwe firmwareversie is uitgebracht. Het is wat mij betreft maar de vraag of de firmware de veroorzaker is, of dat er 'ergens' iets draait wat de versnelde leegloop veroorzaakt. Vandaar: harde reset.

steven079 26-06-10 09:05

Het batterij probleem deed zich ook voor , voor de nieuwe firmware 4......Welke proccessen er draaiend blijven kan ik zonder jailbreak niet zien? of is er een app voor?

rvanhusen 26-06-10 12:32

Bij mij blijft accu juist veel langer vol.

Zoals andere ook al hebben geschreven eerst iedere dag opladen en nu gaat die twee dagen mee.

m.versluis 26-06-10 18:30

Bij mij blijft de batterij ook langer vol, ik zal niet zeggen 2 dagen, maar heb nu aan het einde van de dag nog 35% over

fplin 26-06-10 18:43

Na een herstel en alle programma vinkjes in Itunes uitgezet te hebben die gebruikt werden met een jailbraek is de iphone nu weer in orde.

De batterij gaat nog wel sneller leeg als voorheen, maar nu kan ik er de dag wel mee doorkomen. en nu is hij niet meer na 3 uur leeg.

Hobao 26-06-10 19:13

Huh ik merk het tegenovergestelde namelijk hij gaat langer met de batterij als ervoor.

mrfred 26-06-10 19:50

bij mij ook snel leeg
om 12 uur 100%
nu net bij thuiskomst 0&
voorheen kon ik er de heledag mee doen

iMac 26-06-10 23:22

Tja mijn accu loopt heel erg snel leeg voorheen kon met mijn ipod wel 2 a 3 dagen volop gebruiken maar nu moet ik hem om de 6 uur aan de stroom hangen tis schrikbarend misschien ga ik terug naar os 3

steven079 27-06-10 13:01

Iemand al een oplossing gevonden?

rvanhusen 27-06-10 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steven079 (Bericht 477438)
Iemand al een oplossing gevonden?


Voor wat???????

rvanhusen 27-06-10 13:20

Als ik zo alles een na lees dan zijn er meer mensen met een 3GS die hier last van hebben dan mensen met een 3G.

Ik denk dat het multitask verhaal er misschien iets mee te maken kan hebben. Er wordt misschien niet op de juiste wijze afgesloten en blijft bijv. het navigatieprogramma op de achtergrond door draaien.

3G mensen hebben hier geen last van. Kijk als ik alles heb openstaan en er is geen verbinding kan ik mij voorstellen dat het energie slurpt.

Ik bedoel dus navigatie aan en binnenshuis wordt er dan non stop gezocht naar de satalieten. Wi-Fi aan en onderweg zijn kan dus geen verbinding maken met een Wi-Fi netwerk dus slurpt energie. BT aan en geen BT apparaat aangesloten slurpt energie.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik zeg niet dat dit een oplossing is maar het kan zijn dat je in deze richting zou moeten denken.

rolandbreedveld 27-06-10 14:28

@ Rvanhusen

dat klopt, ik heb een 3G, na jailbreak met mulitasking aan, is de batterij zeker dubbel zo snel leeg, de meest vreemde apps blijven in de background draaien, je moet ze veelvuldig killen (met SB-settings) om de battery te sparen.
Ik heb inmiddels opnieuw gejailbreakt maar dan zonder multitasking, dat scheelt veel, moest ook wel, aangezien Navigon (geheugen vreter) slecht overweg kan met multitasking (ook al kill je eerst alles), dat was vroeger met backgrounder ook het geval.

steven079 28-06-10 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen (Bericht 477448)
Voor wat???????

Batterij probleem misschien............

curmie 28-06-10 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 476646)
Doe eens een harde reset. Blijkt vaak een oplossing te zijn voor dit soort problemen.

Overigens verschijnt dit soort verhalen iedere keer als er een nieuwe firmwareversie is uitgebracht. Het is wat mij betreft maar de vraag of de firmware de veroorzaker is, of dat er 'ergens' iets draait wat de versnelde leegloop veroorzaakt. Vandaar: harde reset.

Harde reset gedaan en ik weet niet of dat het is geweest maar gisteravond gewoon nog bijna 60% batterij om 21.00, bij gebruik zoals ik dat alle andere dagen ook heb.
Dus nieuws en mail checken, wat youtubefilmpjes kijken etc.

Bennie S 28-06-10 12:02

Ik denk ook dat het door de multitasking komt, ga het eens in de gaten houden.

rolandbreedveld 28-06-10 12:05

@ Bennie S

zekers, zij mijn berichtje hierboven

Bennie S 28-06-10 12:06

Had ik overheen gelezen :O

Onkelpazuzu 28-06-10 13:18

Mijn indruk is ook dat het met multitasking te maken heeft, en dan vooral de apps waarvan nog geen update voor iOs 4 verschenen is. Had er gisteren een paar gebruikt die kennelijk de hele nacht op de achtergrond zijn blijven draaien, en vanochtend was de batterij leeg. Dat was de eerste keer dat het zó extreem was; ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik hetzelfde doe met apps die wel een iOS 4 update gehad hebben.

masta_fabe 28-06-10 19:33

Hier hetzelfde probleem. Sinds de update naar Os4 binnen een dag leeg. Vanmorgen begonnen op 100%, beetje navigeren enz..

Nu blijkt dat alle geopende applicaties van de voorgaande dagen in de achtergrond blijven draaien (te zien via 2 maal snel op de home knop drukken). Al deze afgesloten, ben nu zeer benieuwd!!

damel 28-06-10 19:48

Hier de 3G versie en inderdaat met multitasking de battery zeer snel leeg inmiddels dit verwijderd, eens kijken of het helpt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:47.