iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Van sim naar Micro-sim (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/63299-sim-naar-micro-sim.html)

hilversum1981 01-07-10 09:31

Van sim naar Micro-sim
 
Hallo,

Mijn werk heeft een iphone-4 voor me besteld. Dit vervangt mijn huidige toestel, nokia E71. Maar ik begreep dat de iphone alleen nog maar met micro-SD werkt, terwijl mijn Nokia nog gewoon een normale Sim heeft. Hoe werkt dit als mijn Iphone binnenkomt dan? Zonder dat ik ‘m zelf aan stukken moet knippen zeg maar.
Alvast bedankt.

Rene3g 01-07-10 10:10

Je kan gewoon vragen of je werk bij de provider een micro sim aanvraagt.

hilversum1981 01-07-10 10:29

Maar hoe krijg ik dan mijn gegevens van mijn huidige sim naar die micro, zodat ik mijn nummer meeneem, en mijn gegevens niet kwijt ben?

Rene3g 01-07-10 10:31

Dat nummer meenemen is niet zo moeilijk, die nieuwe sim krijgt gewoon je huidige nummer mee. Voor de gegevens wordt het iets moeilijker, je zou bijvoorbeeld de namen en nummers in een gmail account kunnen invoeren, en deze daarna laten synchroniseren met je iphone, of in een adressenboek.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hilversum1981 (Bericht 480362)
Maar hoe krijg ik dan mijn gegevens van mijn huidige sim naar die micro, zodat ik mijn nummer meeneem, en mijn gegevens niet kwijt ben?


robijnv 01-07-10 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hilversum1981 (Bericht 480362)
Maar hoe krijg ik dan mijn gegevens van mijn huidige sim naar die micro, zodat ik mijn nummer meeneem, en mijn gegevens niet kwijt ben?

Kan je nokia niet syncen met outlook?
In dat geval kan je je nieuwe iphone ook syncen met outlook en heb je in ieder geval je contactpersonen.

Edit: via nokia pc suite kan je met oulook synchroniseren

hilversum1981 01-07-10 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rene3g (Bericht 480364)
Dat nummer meenemen is niet zo moeilijk, die nieuwe sim krijgt gewoon je huidige nummer mee. Voor de gegevens wordt het iets moeilijker, je zou bijvoorbeeld de namen en nummers in een gmail account kunnen invoeren, en deze daarna laten synchroniseren met je iphone, of in een adressenboek.

Volgens mij heeft mijn werk gewoon een simlock-vrije iphone besteld. Dan krijg ik toch niet zomaar dat nummer weer mee? Of wel?

robijnv 01-07-10 11:04

Jawel, als je een microsim aanvraagt kan je je huidige nummer gewoon meenemen/houden

Rene3g 01-07-10 11:05

Je vermelde in je eerste post dat je al een nokia van je werk hebt toch? Daar zit een normale simkaart in, deze simkaart is van een provider, en bij die provider kan je werk een Micro simkaart aanvragen, met daarop het telefoonnummer van je huidige sim.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hilversum1981 (Bericht 480380)
Volgens mij heeft mijn werk gewoon een simlock-vrije iphone besteld. Dan krijg ik toch niet zomaar dat nummer weer mee? Of wel?


onny0808 01-07-10 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hilversum1981 (Bericht 480362)
Maar hoe krijg ik dan mijn gegevens van mijn huidige sim naar die micro, zodat ik mijn nummer meeneem, en mijn gegevens niet kwijt ben?

Onderstaand een manier waarbij je geen pc nodig hebt.

- gegevens huidige sim kopieren naar je E71
- micro sim (zit altijd een verloopstuk bij) in je E71
- gegevens van je E71 kopieren naar je micro sim
- micro sim plaatsen in je 4G
- via instellingen je simcontacten importeren naar je 4G

Suc6


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:59.