iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 Baseband downgrade (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/64488-iphone-4-baseband-downgrade.html)

pascalletje 15-07-10 21:42

iPhone 4 Baseband downgrade
 
Ik heb gisteren iOS 4.1 op mijn iPhone 4 gezet waardoor de baseband werd geupdate naar 02.07.01, nu heb ik vandaag gedowngrade naar iOS 4.0.1 en nu heb ik opeens weer baseband 1.59.00.
Bij de vorige iPhone was dit altijd onmogelijk, maar bij de iPhone 4 is het dus schijnbaar wel mogelijk :)
Misschien bied dit nog wel perspectieven voor de "unlock scene" :)

Iemand dit die ook al heeft geprobeerd/meegemaakt?

Destiny 15-07-10 22:02

Huh? Weet je dit zeker?

pascalletje 15-07-10 22:03

Heb echt 10 keer gekeken, ben er bijna toe in staat om weer te upgraden en te downgraden om mezelf te controleren :)

Edit: Sterker nog, ben nu aan het upgraden naar 4.1 en heb ff een screenshot gemaakt. Zal daarna ook een screenshot maken en vervolgens weer downgraden naar 4.0.1...

Destiny 15-07-10 22:25

Ja graag. Dit zou wel heel apart zijn....

pascalletje 15-07-10 22:32

2 Bijlage(n)
En hierbij de screenshots...
Je kan zien aan de tijd dat het "voor en na" screenshots zijn.

kai824 15-07-10 22:43

Dan moet je nu weer eens downgraden
Dan weten we het pas echt.

pascalletje 15-07-10 22:44

Uhmm, ik heb net geupgrade naar 4.1 en daarna weer naar 4.0.1. oftwel weer naar baseband 02.07.01 en weer terug naar 1.59.00. Dat zie je ook als je goed naar de foto's kijkt.
Ik blijf niet aan het up/downgraden :)

Bomans 16-07-10 08:53

Heeft misschien met de beta te maken?

EDIT
Net even op twitter aan @MuscleNerd gevraagd.

@MuscleNerd When downgrading iOS4.1b1 back to iOS4, it also downgrades baseband (02.07.01 -> 1.59.00) Is that a beta thingy? #iPhone

-------

MuscleNerd @Bomans nope, it's an iPhone4 thing (neat though, huh?) :) Downgradable basebands!




iScorpio 16-07-10 09:02

Reactie van MuscleNerd via Twitter: "it's an iPhone4 thing (neat though, huh?) :) Downgradable basebands!"

Bovenstaande was een antwoord van MuscleNerd op een vraag van Bomans ;)

Update:
Vervolg reactie van MuscleNerd: "by the way you're the only other person I've seen who's noticed this. I figured it would have been big news by now :)"

De echte eer gaat dus naar Pascal :)

Bomans 16-07-10 09:12

Ik zag het, en idd, de eer gaat naar Pascal!!!

EDIT
En dat heb ik net via twitter even rechtgezet dat ik niet de ontdekker ben, maar blijkbaar zit dit in een stroomversnelling ... :eek:


PWI 16-07-10 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 490520)
Ik zag het, en idd, de eer gaat naar Pascal!!!

EDIT
En dat heb ik net via twitter even rechtgezet dat ik niet de ontdekker ben, maar blijkbaar zit dit in een stroomversnelling ... :eek:


Hiep hiep Hoera voor Pascal ;)
Ik zie het NOS avondnieuws al helemaal voor me :D

Maar wel een fantastische ontdekking ! nu maar hopen dat Apple dit (nog) niet gezien heeft :p

pascalletje 16-07-10 09:49

Haha, ik voel me zeer vereerd :)
Ik hoop in ieder geval dat het iets opleverd voor de mensen die afhankelijk zijn van een unlock...

Bomans 16-07-10 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalletje (Bericht 490557)
Haha, ik voel me zeer vereerd :)
Ik hoop in ieder geval dat het iets opleverd voor de mensen die afhankelijk zijn van een unlock...

Unfortunately BB is signed even stricter than SHSH blobs
(but hopefully there's a flaw somewhere in the iPhone4 at+xnonce stuff)

De BB is dus nog beter "beveiligd". Maar het feit opzich dat je kan downgraden is al veel blijkbaar.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:40.