//

Geldt antenneprobleem ook voor 3G verbinding?

Geldt antenneprobleem ook voor 3G verbinding? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij de antenneproblemen met de iPhone 4 wordt er steevast alleen maar gesproken/geklaagd over het wegvallen van gesprekken en het verdwijnen van een aantal streepjes ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-07-10, 00:46
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard Geldt antenneprobleem ook voor 3G verbinding?

Bij de antenneproblemen met de iPhone 4 wordt er steevast alleen maar gesproken/geklaagd over het wegvallen van gesprekken en het verdwijnen van een aantal streepjes v.w.b. de ontvangst. Maar weet iemand (uit ervaring of van horen zeggen) wat voor invloed dit heeft op de 3G verbinding met de iPhone? Ik wil namelijk nog steeds graag een iPhone 4. Die letterlijk één keer per week dat ik telefoneer kan ik wel zorgen dat ik 'm op de juiste manier vast houd, maar ik heb weinig zin in een kwakkelende internetverbinding met mijn geplande nieuwe speeltje.
__________________

Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-07-10, 12:06
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruben.cc Bekijk bericht
Bij de antenneproblemen met de iPhone 4 wordt er steevast alleen maar gesproken/geklaagd over het wegvallen van gesprekken en het verdwijnen van een aantal streepjes v.w.b. de ontvangst. Maar weet iemand (uit ervaring of van horen zeggen) wat voor invloed dit heeft op de 3G verbinding met de iPhone? Ik wil namelijk nog steeds graag een iPhone 4. Die letterlijk één keer per week dat ik telefoneer kan ik wel zorgen dat ik 'm op de juiste manier vast houd, maar ik heb weinig zin in een kwakkelende internetverbinding met mijn geplande nieuwe speeltje.
De 3G durft idd wegvallen als je in slecht of minder goed bereik bent en op andere plaatsen blijft de 3G toch meestal staan, het hangt van plaats tot plaats af dus.
Ik ga eens zien of zo'n strip helpt om aan de zijkant te kleven al vrees ik ervoor.
En ik vraag me nog steeds af of zo'n bumpercase echt wel helpt? Nog steeds geen bevestiging van gekregen.
  #3  
Oud 21-07-10, 18:43
breaksblue breaksblue is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 8
Standaard

Het bereik van t-mobile is zoizo al slecht. Ik ben erg benieuwd naar de eerste (teleurstellende) reactie's
  #4  
Oud 21-07-10, 21:53
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Ik hoef de iPhone ook niet perse via T-Mobile want ik heb m'n buik toch al een beetje vol van die geldwolven met hun waardeloze support en eenzijdige veranderende voorwaarden. Maar omdat ik eigen alleen maar lees over wegvallende gesprekken vroeg ik me dit in het algemeen af.

Ik weet niet of 3G dezelfde antenne/zender gebruikt als voor telefoongesprekken. Ik dacht van wel. Maar zoals ik al eerder schreef; je leest niks over wegvallende internet-verbinding als je de nieuwe iPhone verkeerd beet houdt.

Maar ik begrijp wel dat het probleem ook erg afhankelijk is van andere zaken en per persoon kan verschillen. Binnenkort heeft een collega een iPhone 4 dus dan vraag ik wel eerst eens of ik daar mee mag spelen om te zien hoe het speeltje op mijn handen reageert.
  #5  
Oud 21-07-10, 23:54
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Ik denk dat er iets verkeerd is begrepen. Juist 3G valt weg bij de 'deathgrip'. Maar er vallen nu nog maar maximaal 2 streepjes weg, dus bij 5 streepjes en dan deathgrip wordt het 3 streepjes. Bij 3 streepjes en dan deathgrip gewoon 1 streepje.

GRPS en EDGE lijken er totaal geen last van te hebben.
  #6  
Oud 22-07-10, 01:06
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard

Er is 1 grote factor waar dit probleem van afhankelijk is, namelijk de sterkte van het signaal van GSM/UMTS netwerk.

Ik woon zelf in een gebied met matig bereik (T-Mobile...). Het gevolg is dat ik sowieso al moeite heb met bellen, zelfs als ik het toestel niet aanraak.

De death grip is dan makkelijk uit te voeren. Zelfs de nieuwe iOS 4.0.1 update laat van 5 bars naar Geen Service zien helaas.

Ik heb dit ook bij andere plekken getest en daar had ik er niet last van, vanwege beter bereik.

Zoals je op onderstaande foto ziet ondervindt Wi-Fi-ontvangst geen problemen.

__________________
iPod touch v3 - iPod Nano 2011 - iMac 27" - iPhone 4S - iPad 2 - MacBook Air 11,6"
  #7  
Oud 27-07-10, 15:18
Dominiac Dominiac is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geno Bekijk bericht
Er is 1 grote factor waar dit probleem van afhankelijk is, namelijk de sterkte van het signaal van GSM/UMTS netwerk.

Ik woon zelf in een gebied met matig bereik (T-Mobile...). Het gevolg is dat ik sowieso al moeite heb met bellen, zelfs als ik het toestel niet aanraak.

De death grip is dan makkelijk uit te voeren. Zelfs de nieuwe iOS 4.0.1 update laat van 5 bars naar Geen Service zien helaas.

Ik heb dit ook bij andere plekken getest en daar had ik er niet last van, vanwege beter bereik.

Zoals je op onderstaande foto ziet ondervindt Wi-Fi-ontvangst geen problemen.

ff een off-topic vraagje ik vindt die background op je iphone4 egt vet! kun je me misschien zeggen waar je die van heb aangezien ik mijn iphone 4 vrijdag ga halen heb ik alvast een mooit background
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heeft iemand last van het antenneprobleem? Joy90 iPhone algemeen 33 31-07-10 15:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:37.