//

iPhone 4 reeds defect!

iPhone 4 reeds defect! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Vrijdag morgen zo achterlijk als een kip zonder kop om 5u uit mijn bed om toch maar die 4 te bemachtigen. En ja ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-08-10, 21:37
suby555 suby555 is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Belgie, close to Antwerp...
Berichten: 91
Unhappy iPhone 4 reeds defect!

Hoi,
Vrijdag morgen zo achterlijk als een kip zonder kop om 5u uit mijn bed om toch maar die 4 te bemachtigen.
En ja ik had er een!
Geweldig toestel tot zondag middag

Ik ben mijn apps aan het herschikken en in mapjes te plaatsen tot ie plots vast loopt.
Dus ik druk op de uitknop+home button en ja ,hij herstart!
Maar hij blijft heel lang op het appeltje hangen, dus probeer ik het nog eens.
Toen lukte het het en de iPhone startte op.
Maar vanaf ik het scherm aanraakte viel ie gewoon uit.
Nogmaals uitknop + home button ingedrukt en toen kwam ie op het scherm om hem aan iTunes te hangen.
Dus probeer ik dat, op mij desktop krijg ik continu meldingen van "Apple Mobile Device(recovery mode)" en daar werkt het niet op , via de support gezocht naar oplossingen.

Ik denk dat ik iTunes nu al 4 keer heb verwijderd en geinstalleerd volgens de volgorde dat Apple aangeeft.
Maar dit helpt niks

Dus dacht ik de oplossing te vinden door de iPhone te herstellen via mijn laptop.
Dit leek allemaal goed te gaan tot vlak op het einde.
Toen kreeg ik de error "21"
Nog geprobeerd op mijn ouders hun desktop en daar dezelfde error 21.

Dus ik vandaag naar Mobistar, daar ook aan iTunes gehangen maar hetzelfde resultaat...error 21

Dus ik zeg ok stuur hem maar op dan, ruilen ging niet (geen stock) en wouden ze ook niet doen.
Maar opsturen... dat ging ook niet ,het programma op de PC om de iPhone op te sturen naar repaircenter lag eruit.
Dus kan ik morgen nog eens terug naar de shop om hem nogmaals proberen op te sturen.

Dus ik sta om 5u op om een telefoon te kopen van 750 euro , en dan deze na 2 dagen al te moeten op sturen voor herstelling naar repaircenter.
Hoelang ben ik hem kwijt ??? 2,3 weken of meer!

Nog een leuke ervaring is dat je nu ook niet meer kan bellen via een vervangtoestel, dankzij de microsim die nergens anders in past!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-08-10, 21:40
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk bericht
Nog een leuke ervaring is dat je nu ook niet meer kan bellen via een vervangtoestel, dankzij de microsim die nergens anders in past!
Dat is wel een punt. Ben benieuwd of T-Mobile in Nederland daar aan heeft gedacht
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #3  
Oud 02-08-10, 21:49
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Als ik het goed begrijp heeft iTunes dus gezegd dat je iPhone zich in recovery mode bevind? Daar in lukt herstellen dus niet, fout code?

Heb je de iPhone al proberen te herstellen in DFU mode? De DFU mode is krachtiger als de recovery mode.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Dat is wel een punt. Ben benieuwd of T-Mobile in Nederland daar aan heeft gedacht
Ik heb van T-Mobile een '' sim adapter'' gekregen bij mijn micro sim. Als ik de micro sim daar in doe past hij weer gewoon in een telefoon die gebruik maakt van de ''oude'' sim kaarten. Zo'n geval dus KLIK
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee

Laatst gewijzigd door john1979; 02-08-10 om 21:54.
  #4  
Oud 02-08-10, 21:54
Johnnie5's schermafbeelding
Johnnie5 Johnnie5 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Houten
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Dat is wel een punt. Ben benieuwd of T-Mobile in Nederland daar aan heeft gedacht
Je zal daar wel een adapter bij krijgen zodat deze ook
als een normale simkaart te gebruiken is.

Bij KPN wel iig.
  #5  
Oud 02-08-10, 22:09
suby555 suby555 is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Belgie, close to Antwerp...
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john1979 Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp heeft iTunes dus gezegd dat je iPhone zich in recovery mode bevind? Daar in lukt herstellen dus niet, fout code?

Heb je de iPhone al proberen te herstellen in DFU mode? De DFU mode is krachtiger als de recovery mode.

Probleem is of ik niet zeker weet wanneer hij in DFU is?
In ieder geval geprobeerd ja.
De foutcode is 21!
Zou iets met beveiligingssoftware op de PC te maken hebben.
Maar op 3 verschillende PC's

EDIT:

Juist nog eens geprobeerd en 100% zeker in DFU , resultaat = error 21 : "De iphone iphone kan, niet worden hesteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan(21)"

Laatst gewijzigd door suby555; 02-08-10 om 22:20.
  #6  
Oud 02-08-10, 23:20
ByronFortescue's schermafbeelding
ByronFortescue ByronFortescue is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 25
Standaard

Lijkt er toch op dat jouw iPhone niet goed is en een hardware defect heeft. Wat ik alleen niet snap is dat je akkoord gaat met vervanging voor een gereviseerd toestel (reparatie word namelijk nooit gedaan bij iPhones), dikke kans dat reparatie een maand gaat duren (aangezien er nog geen gereviseerde toestellen zijn), en niet hebt ge-eist dat je en nieuw toestel krijgt, of je volledige aankoopbedrag terug.
  #7  
Oud 02-08-10, 23:23
suby555 suby555 is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Belgie, close to Antwerp...
Berichten: 91
Standaard

Hij is nog steeds niet opgestuurd!!!
Ik wil geen refurbished toestel en ik wil nog veel minder een maand wachten!!!

Een toestel van nu drie dagen oud dat defect is moeten ze dat niet verplicht omruilen voor een nieuw? of geld teruggeven?
  #8  
Oud 02-08-10, 23:28
ByronFortescue's schermafbeelding
ByronFortescue ByronFortescue is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 25
Standaard

Oke, ik ging er vanuit dat je omdat meteen omruilen niet kon vanwege de voorraad, je dan maar akkoord ging met reparatie/vervanging voor een refurbished toestel, dan heb ik je verkeerd begrepen.

Binnen 8 dagen na aanschaf is er sprake van een DOA (Death On Arrival) en dienen ze je of een nieuw toestel te geven, of je aankoopbedrag terug te geven. Je kan er dus mee akkoord gaan dat je een nieuw toestel krijgt als er weer voorraad is bijvoorbeeld.
  #9  
Oud 02-08-10, 23:45
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk bericht
Hij is nog steeds niet opgestuurd!!!
Ik wil geen refurbished toestel en ik wil nog veel minder een maand wachten!!!

Een toestel van nu drie dagen oud dat defect is moeten ze dat niet verplicht omruilen voor een nieuw? of geld teruggeven?
Wat mij betreft mag je wel spreken van een DOA als een toestel na 3 dagen stuk is. Ik zou gewoon langs de winkel gaan en dit vertellen tegen ze.

Ik heb een iMac gehad waarvan het scherm het binnen 5 dagen begaf, deze is toen ook als DOA behandeld door de winkelier. Ik heb toen ook netjes een nieuwe iMac mee gekregen van ze.
  #10  
Oud 03-08-10, 00:12
Coolkenneth Coolkenneth is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Brussel
Berichten: 100
Standaard

Volgens mij zullen ze je er wel één in de plaats geven als ze er in voorraad hebben.
Ik hoop trouwens dat dit met niet teveel iPhone's voorvalt
  #11  
Oud 03-08-10, 08:49
suby555 suby555 is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Belgie, close to Antwerp...
Berichten: 91
Standaard

@ Coolkenneth
Ik was toch al de 2de...(2 op 15 toestellen)
  #12  
Oud 03-08-10, 14:32
rikkie rikkie is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 1
Standaard

Had hetzelfde voor. Itunes herkende de telefoon zelfs niet meer en Vista zij dat hij in recovery mode stond en zocht tevergeefs naar een driver. Heb hem aan een andere computer met Itunes verbonden. Itunes herkende de telefoon en begon de software te downloaden en te installeren. Op het einde gaf deze echter een foutmelding. Daarna heb ik hem aan een oude laptop verbonden via Itunes. Derde keer goede keer. Vanaf dan werkt alles zoals het hoort met os4.01. Probleem heeft waarschijnlijk te maken met beveiligningsinstellingen van je computer.
  #13  
Oud 04-08-10, 17:13
gon1234abcd gon1234abcd is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk bericht
Dus ik zeg ok stuur hem maar op dan, ruilen ging niet (geen stock) en wouden ze ook niet doen.
Maar opsturen... dat ging ook niet ,het programma op de PC om de iPhone op te sturen naar repaircenter lag eruit.
Dus kan ik morgen nog eens terug naar de shop om hem nogmaals proberen op te sturen.

Dus ik sta om 5u op om een telefoon te kopen van 750 euro , en dan deze na 2 dagen al te moeten op sturen voor herstelling naar repaircenter.
Hoelang ben ik hem kwijt ??? 2,3 weken of meer!

Nog een leuke ervaring is dat je nu ook niet meer kan bellen via een vervangtoestel, dankzij de microsim die nergens anders in past!
Precies hoe ik er ook over denk. ik voel me nogal verne*kt door Mobistar.
Ik was donderdag avond om half10 vertrokken, om om 8uur voor de mobistar te kunnen staan. Ben ik helemaal blij ermee, en dan kom ik er achter dat er iets kapot is.
Ik EIS dat ik direct een nieuwe iPhone 4 meekrijg, anders wordt ik echt woedend. Maar nu is mijn probleem dat ik in het noorden van Nederland woon, en de OV pas weer de 16e ingaat. Zou het niet gewoon mogelijk zijn om de 16e erheen te gaan, en dan een nieuwe iPhone 4 te eisen? Ik moet namelijk deze hele week werken. bovendien ben ik zonder OV ook nog eens 40euro aan reiskosten kwijt.
  #14  
Oud 04-08-10, 20:31
deuxani's schermafbeelding
deuxani deuxani is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 144
Standaard

Dat is echt wel heel kl*te hey! Maar een nieuw toestel eisen heeft echt geen zin als ze niets op voorraad hebben. Ik zou dit even goed plannen en afstemmen als ik jou was, want je wilt niet voor niets die kant op reizen. Even bellen dus.
  #15  
Oud 04-08-10, 20:44
suby555 suby555 is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Belgie, close to Antwerp...
Berichten: 91
Standaard

@rikkie

Bij mij zat het wel echt dieper het probleem!
Op 5 pc's en laptop's geprobeerd uiteindelijk...

@gon1234

Ik vrees dat het heel moeilijk zal worden om een nieuwe te krijgen!
Bij Mobistar telt de zogenaamde DOA regel niet op touchscreen-gsm's

Ondanks ik de verkopers van het M*center ken via mijn werk ,konden ze echt niks anders doen dan hem opsturen!!
Wachttijd tussen de 2 weken en de ?? weken

Dus heb ik mij maar een 2de iPhone 4 aangeschaft ,kon echt geen weken zonder zitten!!
  #16  
Oud 04-08-10, 22:09
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

hier een oplossing voor error 21
Got a solution, on Windows Vista with 3GS phone.

I created a new user in the control panel, restarted, then logged in as the new user.

I then opened iTunes, which installs for the new user and then connected the phone. It then went through the OS software update no problems.

I stopped it at registering/setting up and switched back to my original user profile and it automatically restored from the back up.

En deze vindt je op de supportsite van Apple
je zal je Iphone niet moeten wisselen,is ergens een software probleem

anders nog eens zeker de DFU methode proberen
__________________
at your service

Laatst gewijzigd door truckdiver; 04-08-10 om 22:16. Reden: aanvulling antwoord
  #17  
Oud 04-08-10, 23:45
suby555 suby555 is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Belgie, close to Antwerp...
Berichten: 91
Standaard

Been there,done that...

Heb 2 dagen alles geprobeerd en tot snachts gegoogled voor oplossingen!
Ofwel serieus software probleem ofwel toch hardware!!
  #18  
Oud 04-08-10, 23:46
gon1234abcd gon1234abcd is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deuxani Bekijk bericht
Dat is echt wel heel kl*te hey! Maar een nieuw toestel eisen heeft echt geen zin als ze niets op voorraad hebben. Ik zou dit even goed plannen en afstemmen als ik jou was, want je wilt niet voor niets die kant op reizen. Even bellen dus.
Ja maar als ze zeggen dat ze me wel een nieuw toestel willen geven, maar dat helaas niet kan omdat de iPhones op zijn. dan zeg ik wel dat ik over een paar dagen weer terug kom als ze binnenkomen. Ik laat me echt niet zomaar de winkel uitsturen, het is 9uur reizen, dus ik blijf daar nog wel even doorpraten. Met een beetje service geven ze me gewoon een nieuwe telefoon mee, want ik heb niet voor niks vrijdag 20uren (waarvan 2uur slapen) onderweg geweest om mn iPhone op te kunnen halen! Het is niet mijn fout dat de telefoon defect is, maar die van Apple. En hun regelen alles via apple zover ik weet, dus verwacht ik dat de klant koning is en ik een nieuwe mee krijg. beetje service voor die 750euro mag wel...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk bericht
@gon1234

Ik vrees dat het heel moeilijk zal worden om een nieuwe te krijgen!
Bij Mobistar telt de zogenaamde DOA regel niet op touchscreen-gsm's

Ondanks ik de verkopers van het M*center ken via mijn werk ,konden ze echt niks anders doen dan hem opsturen!!
Wachttijd tussen de 2 weken en de ?? weken

Dus heb ik mij maar een 2de iPhone 4 aangeschaft ,kon echt geen weken zonder zitten!!
Waar staat dat precies, dat de DOA regel niet op touchscreen telefoons werkt?
Ik heb wel de voorwaarden gelezen, waarin staat dat ze een defecte telefoon gratis repareren of vervangen. Dus ze hebben wel de mogelijkheid om mn telefoon te vervangen. Bovendien is er ook niks mis met mn touchscreen maar met het boxje voor telefoneren. Dus dat er toevallig een touchscreen op zit lijkt me een lullige reden om dat niet te doen, want dat heeft er niks mee te maken.
  #19  
Oud 05-08-10, 17:26
gon1234abcd gon1234abcd is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 112
Standaard

Ik zit nu al een paar dagen lang op het internet rond te zoeken, en apple stores te bellen, en mobistar te bellen, en ik ben tot de conclusie gekomen dat terug gaan naar Mobistar en weken zonder iPhone 4 zitten, mogelijk de enige oplossing is. Ik heb ook verder niks meer geprobeerd. Ik belde net dus weer een Mobistar winkel op, maar ze waren in gesprek. vervolgens klikte ik hun weg. Direct daarna realiseerde ik me dat wanneer ik hun weg klikte, ik hun niet meer hoorde. Wacht eens even... ik had de telefoon niet eens op luidspreker staan! Dus ik gelijk naar onze huistelefoon bellen, en ja hoor, het boxje doet het weer! Ik ben nu echt SUPER blij! als het zo blijft dan hoef ik dus niet meer een maand lang op mn iPhone te wachten, en hoef ik ook niet 50euro te betalen om 10uur lang retour af te reizen naar de mobistar. HIJ DOET HET WEER!
  #20  
Oud 05-08-10, 17:33
ByronFortescue's schermafbeelding
ByronFortescue ByronFortescue is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 25
Standaard

Mooi om te horen!

Ik heb vanochtend van T-Mobile een nieuw toestel gekregen, en deze werkt top, dus ik ben ook weer blij ^_^
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Defect iPhone omgeruild voor een defect iPhone sinanyavuz Odido (T-Mobile) 16 31-03-12 13:14
iPhone reeds 4.1 bij aankoop KoenVdH iPhone algemeen 4 14-12-10 12:46
Reeds bestaande iPhone wordt door iTunes als een nieuwe gezien triple-iks iTunes 1 23-09-10 18:46
iPhone: Ten einde raad, reeds 8u mijn iPhone weer aan de praat proberen krijgen tripkip Jailbreak 0 21-05-10 23:42
iPhone 3G: iPhone 3G uit USA reeds te unlocken? rivierke Unlock 2 08-09-09 19:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:22.