iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   geen uitgaande mail ivm 'relaying niet toegestaan' (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/66956-geen-uitgaande-mail-ivm-relaying-niet-toegestaan.html)

BarB 22-02-11 22:20

Bij uitgaande mail via mijn huis netwerk geen problemen, maar vandaag wilde ik een mail sturen op NS station via KPN-hotspot en kreeg ik ook betreffende melding.

Heb mijn instellingen gecheckt aan de hand van wat hier allemaal beschreven staat en dat zou allemaal juist zijn. Denk toch echt dat het iets te maken heeft met instellingen van KPN zelf.

Jammer, want zo heeft die toegang tot KPN-hotspots die je 'gratis' hebt als klant opeens veel minder toegevoegde waarde.

Gerardo 07-03-11 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hagesoft (Bericht 636478)
Ik heb mijn mail account bij Ziggo.
Ik ben vandaag overgezet van t-mobile naar vodafone. Alles oke, behalve uitgaande mail. Vodafone gebeld, zij hebben een wachtwoord aangemaakt.
je moet dus bij uitgaande smtp instellingen de volgende gegevens instellen

Hostnaam authsmtp.vodafone.nl
gebruikersnaam, mail0612345678 (uiteraard mail gevolgd door je eigen 06 nummer)
wachtwoord: (moet je even vodafone bellen, krijg je een sms)

ssl = 0
serverpoort 25

Loopt als een zonnetje


Hoi hagesoft;636478,

Ik heb precies hetzlefde probleem.
Is dit een bekend probleem bij vodafone?

Ik zal ze morgen bellen voor een ww.

Bedankt voor de tip!

Gr.
Gerardo

Gerardo 10-03-11 20:37

:D Hoi hagesoft,

Contact gehad met Vodafone en...het werk.
Helemaal top!

Thanks!

deromijntjes 14-03-11 22:41

Vandaag naar Ziggo overgestapt en voor KPN ook eindelijk uitgevonden hoe op iPhone 3Gs in te stellen uitgaande email. Ik zal beiden hier vermelden, zodat ook Ziggo gebruikers er wat aan hebben:

KPN:
Pop account gegevens:
Naam: <maakt niet uit>
Adres: <je kpn-email-adres>
Beschrijving: <maakt niet uit>

Server inkomende post:
Hostnaam: pop.kpnmail.nl
gebruikersnaam: <je kpn-email-adres>
wachtwoord: <je kpn-email-wachtwoord>

Server uitgaande post:
Hostnaam: mail.kpnmail.nl
gebruikersnaam: <leeg laten>(dit kan ook gevuld maar dan moet je SSL gebruiken in combinatie met Serverport 587 ipv 25)
wachtworod: <leeg laten> (dit kan ook gevuld maar dan moet je SSL gebruiken in combinatie met Serverport 587 ipv 25)
Gebruik SSL: uit (dit kan dus ook aan i.c.m. Serverpoort 587 en je mailadres als gebruikersnaam + bijbehorend wachtwoord)
Identiteitscontrole: Wachtwoord
Serverport: 25 (of 587 dus i.c.m. SSL aan en je mailadres als gebruikersnaam + bijbehorend wachtwoord )

Opm: voordeel van poort 587 met SSL aan en credentials aanmelden op de SMTP is dat in dat geval het zogenaamde relaying wordt ondersteund. M.a.w. je kunt mail versturen via KPN vanaf elk willekeurig netwerk zoals het Vodafone-mobiel datanetwerk.

Dan terug naar geavanceerd (laatste optie onder SMTP)

Inkomende instellingen
Gebruik SSL: uit
Identiteitscontrole: Wachtwoord
Verwijder van server: <wat je wilt>
Serverpoort: 110

Ziggo:
Pop account gegevens:
Naam: <maakt niet uit>
Adres: <je ziggo-email-adres>
Beschrijving: <maakt niet uit>

Server inkomende post:
Hostnaam: pop.ziggo.nl
gebruikersnaam: <je ziggo-email-adres>
wachtwoord: <je ziggo-email-wachtwoord>

Server uitgaande post:
Hostnaam: smtp.ziggo.nl
gebruikersnaam: <leeg laten>(dit kan ook gevuld maar dan moet je SSL gebruiken in combinatie met Serverport 587 ipv 25)
wachtworod: <leeg laten> (dit kan ook gevuld maar dan moet je SSL gebruiken in combinatie met Serverport 587 ipv 25)
Gebruik SSL: uit (dit kan dus ook aan i.c.m. Serverpoort 587 en je mailadres als gebruikersnaam + bijbehorend wachtwoord)
Identiteitscontrole: Wachtwoord
Serverport: 25 (of 587 dus i.c.m. SSL aan en je mailadres als gebruikersnaam + bijbehorend wachtwoord )

Opm: voordeel van poort 587 met SSL aan en credentials aanmelden op de SMTP is dat in dat geval het zogenaamde relaying wordt ondersteund. M.a.w. je kunt mail versturen via Ziggo vanaf elk willekeurig netwerk zoals het Vodafone-mobiel datanetwerk.

Dan terug naar geavanceerd (laatste optie onder SMTP)

Inkomende instellingen
Gebruik SSL: uit
Identiteitscontrole: Wachtwoord
Verwijder van server: <wat je wilt>
Serverpoort: 110


Suc6 :-)

emenem10 20-03-11 13:29

@deromijntjes
Heb het geprobeerd op mijn iPhone 3G maar werkt helaas niet, wil mail versturen via Ziggo vanaf het Vodafone mobiel netwerk maar krijg de melding:

E-mail versturen mislukt, er is een kopie in uitgaand geplaatst. De server accepteerd de ontvanger "iemand@home.nl" niet.

Wat kan de oorzaak zijn? Met Wi-Fi ingeschakeld werkt het wel goed, wat natuurlijk logisch is daar je niks te maken hebt met Vodafone op dat moment.

Wat ik wil is mail versturen vanaf mijn ziggo account zowel thuis via Wi-Fi, als onderweg via het Vodafone mobiele netwerk, zonder te hoeven switchen tussen de smtp server van ziggo en die van Vodafone. Het vreemde is dat het voor 2 weken terug nog wel gewoon werkte met de smtp server van Vodafone, zowel via Wi-Fi als vodafone netwerk?

Wie kan mij verder helpen.....

benBEN 20-03-11 13:51

@emenem10

Heb je al is geprobeerd je email account op de iPhone te wissen en handmatig opnieuw in te voeren. (geen sync met iTunes gegevens) ! wil nog wel is helpen.

emenem10 20-03-11 14:19

Dat heb ik meerdere malen gedaan, maar maakt geen verschil. Heb zelfs een gmail smtp ingesteld, wat in principe werkt via Wi-Fi en Vodafone netwerk, maar dan ziet de ontvanger weer je gmail account waar ze dan alleen maar op kunnen reageren, en niet die van ziggo.

deromijntjes 21-03-11 21:40

@emenem10

Wat je beschrijft was bij mij eerder ook het geval, alleen nu gaat het perfect. Deze week nieuwe extra emailadressen gemaakt en ook deze gaat prima. Je moet tussendoor wel na server uitgaande post invullen, geen gebruikersnaam en wachtwoord op gereed drukken. Vervolgens ga je de geavanceerd optie invullen. Vergeet vooraf ook niet dat je een POP wil opgeven. Geen IMPA< want dat is de 1e optie en laat je gemakkelijk staan.

Suc6

emenem10 22-03-11 20:22

@deromijntjes

Als ik het goed begrijp; in eerste instantie bij server uitgaande post alleen smtp.ziggo.nl invullen, op "bewaar"drukken, ok vinkjes verschijnen na controle. Pas daarna de rest bij uitgaande server (gebruikers naam, wachtwoord, SSL on, identiteitscontrole: wachtwoord, en poort 587) invullen en vervolgens op gereed drukken waarna weer gecontroleerd wordt en indien ok de welbekende vinkjes verschijnen.

Dit precies zo gedaan, de eerste keer wederom de melding dat de server het niet accepteerd, na een paar keer de mail opnieuw proberen te verzenden lukte het ineens wel. Bleek echter maar eenmalig te zijn, via Vodafone lukt het dus niet, althans niet altijd, via Wi-Fi is het geen probleem met deze methode van instellen.

Kan het iets te maken hebben een slechte data verbinding of zo? Heb wel vol bereik Vodafone, GPRS. De instellingen moeten wel goed zijn lijkt me, anders zou het die ene keer nooit gelukt zijn een mail te versturen. Weet het even niet meer.....

san2204 25-03-11 11:09

Ik heb net mijn mail geinstalleerd op mijn iPhone4. Ik kan wel mail ontvangen, maar verzenden wil niet.

Ik krijg de volgende melding:
Er is een kopie in uitgaan geplaatst. De server accepteert het afzenderadres niet. :confused:

Ik heb al alles geprobeerd, de stappen op de site van Ziggo gevolgd, op internet gezocht naar oplossingen, maar het wil niet lukken. Handig dat ik mail kan ontvangen, maar verzenden zou toch ook wel prettig zijn. :)

Mijn telefoonabonnement loopt bij T-mobile en mijn mail bij Ziggo. Is er iemand die mij hiermee kan helpen?
Alvast heel erg bedankt. Groetjes Sandra

Onyx 27-03-11 16:25

Ik had gister exact dezelfde melding:

"Er is een kopie in "Uitgaand" geplaatst. De server accepteert het afzenderadres bla@upcmail.nl niet."

Behalve bij alle voorbeelden hierboven van Ziggo lijkt het dus ook bij Upc een probleem te zijn, of worden.
Wel raar want heb al een aantal maanden zonder problemen kunnen verzenden en ontvangen met mijn upcmailaccount.
Bij thuiskomst switched mijn iPhone netjes over op mijn Wi-Fi maar ook dat hielp niet, zelfde melding :mad:
Als ik dezelfde berichten via een ander adres wil verzenden (GMail in dit geval) gaat het wel goed.
Het lijkt dus echt bij Upc zelf te liggen..

Iemand die iets van instellingen weet van Upc die dit kunnen veranderen?

deromijntjes 27-03-11 20:43

@emenem10

Ik weet niet wat het probleem bij jou is, deze week andere accounts toegevoegd op beschreven wijze en ik kan zonder problemen mail ontvangen en versturen. Ik kan je instellingen helaas niet zien, dus je zult er zelf uit moeten komen.

@san2204

Volg mijn instellingen op, niet die van Ziggo, aangezien ik die eerder heb getracht en de instellingen mis een paar opties die je op dient te volgen.

Suc6 allemaal :-)

msmook 04-04-11 20:27

e-mail verzenden
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door san2204 (Bericht 655213)
Ik heb net mijn mail geinstalleerd op mijn iPhone4. Ik kan wel mail ontvangen, maar verzenden wil niet.

Ik krijg de volgende melding:
Er is een kopie in uitgaan geplaatst. De server accepteert het afzenderadres niet. :confused:

Ik heb al alles geprobeerd, de stappen op de site van Ziggo gevolgd, op internet gezocht naar oplossingen, maar het wil niet lukken. Handig dat ik mail kan ontvangen, maar verzenden zou toch ook wel prettig zijn. :)

Mijn telefoonabonnement loopt bij T-mobile en mijn mail bij Ziggo. Is er iemand die mij hiermee kan helpen?
Alvast heel erg bedankt. Groetjes Sandra

Hallo Sandra,

Als je bij de server voor uitgaande post alleen het volgende invult:

Server: aan
Hostnaam: smtp.gprs.t-mobile.nl

Vervolgens je Wi-Fi uitzetten en dan een mail versturen
.

Laat het even weten of het zo wel lukt.

Groetjes Mariel

jamadama 06-04-11 15:26

uitgaande email
 
vanmorgen bij een vodafone shop geweest duurde even maar na een aantal telefoontjes had de medewerker het voor elkaar het werkt nu.

lbvh 18-04-11 10:18

Probleem met uitgaande mail vodafone
 
Hoi, ik heb plotseling ook een probleem met de uitgaande post (home / vodafone), als je een oplossing gevonden hebt kan je me deze even mailen? lbvh@home.nl
bijvoorbaat hartelijk dank.

pecalajo 03-05-11 22:54

bedankt
 
bedankt voor de goede raad. Inderdaad werkt het als je mail0612345678 en poort 25 gebruikt.

putnik 13-05-11 14:55

Bij mij wil het niet met os versie 4.3.3. Mijn provider is vodafone, maar mail account is van kpn.Toen met os 4.2.0 heef het effen gewerkt.Als ik de accounts verwijder en dan opnieuw instel handmatig welteverstaan, controlle accepteert mail.Maar verzenden doet ie niet.Zowel 3G als Wi-Fi.Ontvangen doet ie dan weer wel.

hiker 29-05-11 12:59

Relaying
 
Nadat ik vorige week de iPhone unlocked had, bemerkte ik de volgende dag dat ik geen mails meer kon verzenden met de 3Gs.
Ik kreeg steeds de melding:

'Er is een kopie in ‘uitgaand’ geplaatst. De server accepteert de ontvanger ‘xxxxxx@xxxxxx.xxx niet omdat de server relaying niet toestaat"

Met T-Mobile gebeld en daar kreeg ik te horen:

A: alle nog gelockte iPhones waren in februari 2011 al geunlocked door Apple

B: Ik moest op hun website maar naar toestelhulp gaan en de eamilaccounts verwijderen en opnieuw instellen.

Dat heb ik niet gedaan en warempel. Sinds vandaag kan ik weer gewoon emailverzenden met de iPhone.

Rara wat is hier aan de hand?

jen 08-06-11 11:26

Heb ook problemen met verzenden mail via Wi-Fi.
Mail komt wel binnen maar ik kan dus niets verzenden via Wi-Fi.
Zit bij onsbrabantnet en bij hetnet.
Heb het idee dat de server dit blokkeerd kan dit ?
Want met gmail lukt het wel.

putnik 09-06-11 10:17

Bij mij werkt het nog steeds niet.3G of Wi-Fi maakt niets uit.Ik zit bij vodafone en de instellingen zijn goed en handmatig ingevoerd.Wel is het zo dat ik een ander e-mail account heb dan Vodafone.Ontvangen werkt wel, al is dat laatste tijd niet zonder slag of stoot.Ik krijg steeds meer meldingen dat ik mijn kpnxchange account moet controleren.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:36.