//

geen uitgaande mail ivm 'relaying niet toegestaan'

geen uitgaande mail ivm 'relaying niet toegestaan' discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedeavond, Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende. Vandaag mijn Iphone 3gs binnen gekregen en ben dus alles aan het instellen, overzetten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-08-10, 21:54
Miss E Miss E is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard geen uitgaande mail ivm 'relaying niet toegestaan'

Goedeavond,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.
Vandaag mijn Iphone 3gs binnen gekregen en ben dus alles aan het instellen, overzetten etc.
Mijn provider is Vodafone en na wat aparte instellingen werkt het internet ook perfect. Ook is het geluk om naast mn imap email accounts, een live.nl email account via pop3 in te stellen.
De emails van alle acounts worden opgehaald en kan ik lezen. Ik kan echter geen mail verzenden. Van alle drie de accounts niet. Als ik een email probeer te verzenden krijg ik de volgende melding:
"Email versturen mislukt.
Er is een kopie in ‘uitgaand’geplaatst. De server accepteert de onvanger ‘xxxxxx@xxxxxx.xxx niet omdat de server relaying niet toestaat"
Het ligt niet aan een bepaald email adres want ik heb meerdere email adressen geprobeerd van de verschillende accounts maar ik krijg steeds dezelfde melding.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

Groetjes
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-08-10, 22:46
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miss E Bekijk bericht
Goedeavond,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.
Vandaag mijn Iphone 3gs binnen gekregen en ben dus alles aan het instellen, overzetten etc.
Mijn provider is Vodafone en na wat aparte instellingen werkt het internet ook perfect. Ook is het geluk om naast mn imap email accounts, een live.nl email account via pop3 in te stellen.
De emails van alle acounts worden opgehaald en kan ik lezen. Ik kan echter geen mail verzenden. Van alle drie de accounts niet. Als ik een email probeer te verzenden krijg ik de volgende melding:
"Email versturen mislukt.
Er is een kopie in ‘uitgaand’geplaatst. De server accepteert de onvanger ‘xxxxxx@xxxxxx.xxx niet omdat de server relaying niet toestaat"
Het ligt niet aan een bepaald email adres want ik heb meerdere email adressen geprobeerd van de verschillende accounts maar ik krijg steeds dezelfde melding.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

Groetjes
Ik denk dat er een verkeerde SMTP instelling in staat, zoek even op die instellingen van Vodafone.
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #3  
Oud 05-08-10, 08:56
Miss E Miss E is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

De mobiel netwerk instellingen staan letterlijk hetzelfde als bij vodafone aangegeven, daar zal het dus niet aan liggen? Ik zou niet weten wat ik dan anders zou moeten opgeven.

Laatst gewijzigd door Miss E; 05-08-10 om 09:12.
  #4  
Oud 07-08-10, 18:26
Itoon Itoon is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miss E Bekijk bericht
Goedeavond,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.
Vandaag mijn Iphone 3gs binnen gekregen en ben dus alles aan het instellen, overzetten etc.
Mijn provider is Vodafone en na wat aparte instellingen werkt het internet ook perfect. Ook is het geluk om naast mn imap email accounts, een live.nl email account via pop3 in te stellen.
De emails van alle acounts worden opgehaald en kan ik lezen. Ik kan echter geen mail verzenden. Van alle drie de accounts niet. Als ik een email probeer te verzenden krijg ik de volgende melding:
"Email versturen mislukt.
Er is een kopie in ‘uitgaand’geplaatst. De server accepteert de onvanger ‘xxxxxx@xxxxxx.xxx niet omdat de server relaying niet toestaat"
Het ligt niet aan een bepaald email adres want ik heb meerdere email adressen geprobeerd van de verschillende accounts maar ik krijg steeds dezelfde melding.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

Groetjes
Ik heb hetzefde probleem met mn nieuwe 3gs 8gb, met een vodafone instell. werkt het niet terwijl het voorheen wel werkte en er niets aan de instellingen is gewijzigd, toch maar vodafone vragen
  #5  
Oud 07-08-10, 18:45
Miss E Miss E is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

Ik heb de geinstalleerde mail account verwijderd en vervolgens zelf handmatig geinstalleerd (dus niet via Itunes), nu doen ze het perfect! Lag dus niet aan vodafone maar aan mn mail accounts die wat aparte instellingen nodig hadden.
  #6  
Oud 31-08-10, 16:26
suus61 suus61 is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 1
Standaard

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik was tot voor kort T-Mobile klant en kon gewoon mail ontvangen en versturen. Nu heb ik hem simlockvrij laten maken (omdat ik het toestel al langer dan een jaar heb) voor een Vodafone simkaart en ik kan nu geen mail meer versturen vanwege die melding dat de server relaying niet toestaat. Alle internetinstellingen heb ik juist staan (kan ook gewoon internetten en mail versturen).

Je zegt dat je alles handmatig hebt ingesteld. Kun je me een mailtje sturen met wat je precies gedaan hebt? Dan kan ik dat ook proberen.

Alvast bedankt voor je hulp!!
  #7  
Oud 31-08-10, 21:02
Miss E Miss E is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

Het niet 'toestaan van relaying' lag bij mij niet aan vodafone maar omdat iTunes mn accounts niet goed installeerde. De instellingen van vodafone zoals ze op hun site staan zijn bij mij dus goed
(instellingen / algemeen / netwerk / mobiel datanetwerk. Mobiele data: APN: live.vodafone.com, gebruikersnaam: vodafone, wachtwoord; vodafone. Internet-tethering: APN: live.vodafone.com, gebruikersnaam: vodafone, wachtwoord; vodafone.)
Mijn mail accounts zijn van hotmail; die moet je volgens mijn sowieso handmatig instellen, kun je vinden op de hotmail site. Mijn andere account is van een webhoster en op hun site heb ik de instellingen voor mn Iphone gevonden, daar ging het fout: Itunes gebruikte andere 'gegevens' dan de site van de webhoster aangaf.

Ik hoop dat ik je zo een stapje verder heb geholpen.

Groetjes,
  #8  
Oud 04-09-10, 11:31
DJ777 DJ777 is offline
• iOS 4.0.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard server staat relaying niet toe van mijn email .

Help !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wie kan me helpen. Ik heb de Iphone 4 met software 4.0.2.
Nou wil ik mailtjes versturen met mijn Iphone. Als ik een mail verstuur met 3g doet hij het gewoon en met Wi-Fi geeft hij aan dat de server relaying niet toe staat. Heb al met kpn aan de telefoon gehangen en we komen er niet uit! Ik word helemaal gek !!!!!!!!!! Help !!!!!!!!!!!!!!!

Groetejes.
  #9  
Oud 06-09-10, 14:29
ab-gina ab-gina is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Bij mij hetzelfde probleem. Vodafone gebeld, maar alle instellingen stonden goed.Via hetnet niet te versturen. Ik heb een gmailaccount aangemaakt en daarmee verstuur ik nu de mail.
Werkt perfect.
  #10  
Oud 11-10-10, 17:22
DaMeastro DaMeastro is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 423
Standaard

Heb nu hetzelfde, terwijl de instellingen goed staan.

authsmpt.vodafone.nl
mail06123456798@vodafone.nl
wachtwoord van myvodafone
en poort 25
geen SSL

Dus wat staat er verkeerd?
  #11  
Oud 17-12-10, 13:59
lars32 lars32 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 1
Standaard

ook ik zit met dit probleem, sinds 2 dagen ben ik in het bezit van een ifone, en dit is het enige wat bij mij nog niet werkt, en daar baal ik van. hopende dat hier gauw een oplossing voor komt
  #12  
Oud 17-01-11, 22:45
Kloekie2 Kloekie2 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 2
Standaard

Ik heb dit probleem ook, iemand al een oplossing gevonden?

Iphone 4
Vodafone
@home e-mailadres, uitgaande server van Vodafone (inclusief Vodafone gebruikersnaam / wachtwoord.
  #13  
Oud 17-01-11, 23:02
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kloekie2 Bekijk bericht
Ik heb dit probleem ook, iemand al een oplossing gevonden?

Iphone 4
Vodafone
@home e-mailadres, uitgaande server van Vodafone (inclusief Vodafone gebruikersnaam / wachtwoord.
SMTP gegevens van Gmail invullen.
  #14  
Oud 22-01-11, 10:01
Kloekie2 Kloekie2 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter Bekijk bericht
SMTP gegevens van Gmail invullen.
Ik heb een @home account. Wanneer ik de gegevens van gmail gebruik, krijg ik de melding dat de uitgaande server het account niet accepteerd.. Andere oplossingen?
  #15  
Oud 26-01-11, 17:38
JanSr JanSr is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 74
Standaard Vodafone relaying

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaMeastro Bekijk bericht
Heb nu hetzelfde, terwijl de instellingen goed staan.

authsmpt.vodafone.nl
mail06123456798@vodafone.nl
wachtwoord van myvodafone
en poort 25
geen SSL

Dus wat staat er verkeerd?
Ik kreeg wat anders op:
Hostnaam: authsmpt.vodafone.nl
Gebruikersnaam: mijn.naam
Wachtwoord: mijn wachtwoord
SSL: Nee
identiteitscontrole: Wachtwoord>
Serverpoort 25


Achter dat wachtwoord> staat:
Wachtwoord vinkje
MD5 Challenge-Response
NTLM
HTTP MD5 Digest

Geen idee wat dat allemaal betekent, maar in elk geval werkt het niet.
Bij Vodafone word je niet wijzer: " Zo moet het toch werken."

Volgens Wikipedia:

MD5 (Message Digest Algorithm 5) is een veelgebruikte cryptografische hashfunctie met een 128-bit hashwaarde. MD5 is als internetstandaard (RFC 1321) gebruikt in vele veiligheidstoepassingen en wordt ook gebruikt om de integriteit van bestanden te controleren. MD5 werd door Ronald Rivest in 1991 ontworpen om de eerdere hashfunctie MD4 te vervangen. In 1996 werd er een fout in het MD5-ontwerp gevonden; hoewel het geen ernstige fout was, werd het aanbevolen andere algoritmen zoals SHA-1 te gebruiken (hoewel recent wordt gezegd dat ook deze fouten bevat).

NTLM (NT Lan Manager) is een authenticatieprotocol dat gebruikt wordt in diverse Microsoft-netwerkprotocollen.
Het draait boven op HTTP en wordt gebruikt als single sign-on-mechanisme voor webbrowsers, de gebruiker kan zo transparant gebruikmaken van webservices zonder iedere keer te moeten aanmelden.

Wie het weet mag het zeggen.
  #16  
Oud 26-01-11, 18:31
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaMeastro Bekijk bericht
Heb nu hetzelfde, terwijl de instellingen goed staan.

authsmpt.vodafone.nl
mail06123456798@vodafone.nl
wachtwoord van myvodafone
en poort 25
geen SSL

Dus wat staat er verkeerd?
probeer eens poort 110
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #17  
Oud 26-01-11, 22:20
arjenp arjenp is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Gouda
Berichten: 15
Standaard

Ik heb nu net me iphone 4 geinstalleerd en ik heb hetzelfde probleem. Alleen mijn hotmail account werkt wel. Mijn zakelijke mail werkt niet.

Weet iemand hoe ik dit kan instellen? ik zit bij KPN.
  #18  
Oud 03-02-11, 15:45
hagesoft hagesoft is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 4
Standaard

Ik heb mijn mail account bij Ziggo.
Ik ben vandaag overgezet van t-mobile naar vodafone. Alles oke, behalve uitgaande mail. Vodafone gebeld, zij hebben een wachtwoord aangemaakt.
je moet dus bij uitgaande smtp instellingen de volgende gegevens instellen

Hostnaam authsmtp.vodafone.nl
gebruikersnaam, mail0612345678 (uiteraard mail gevolgd door je eigen 06 nummer)
wachtwoord: (moet je even vodafone bellen, krijg je een sms)

ssl = 0
serverpoort 25

Loopt als een zonnetje

Laatst gewijzigd door hagesoft; 03-02-11 om 15:49.
  #19  
Oud 03-02-11, 15:50
JanSr JanSr is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 74
Standaard E-mail via Vodafone

Bij mij werkt het nu eindelijk.
Gisteren iemand aan de lijn die echt wist hoe het zat. Bij KPN (en XS4ALL?) zat kennelijk een blokkade.

In elk geval moet je bij wijzigingen je iPhone helemaal uit zetten. Na opnieuw opstarten bleek het bij mij te werken, met 25 als poort, niet 110.
  #20  
Oud 22-02-11, 00:26
JanSr JanSr is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanSr Bekijk bericht
Bij mij werkt het nu eindelijk.
Gisteren iemand aan de lijn die echt wist hoe het zat. Bij KPN (en XS4ALL?) zat kennelijk een blokkade.

In elk geval moet je bij wijzigingen je iPhone helemaal uit zetten. Na opnieuw opstarten bleek het bij mij te werken, met 25 als poort, niet 110.

Helaas... Vanavond ging het weer mis!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uitgaande mail bpcebbers iPhone algemeen 3 28-07-14 09:36
kan mail niet verzenden (relaying:X) ??? Franky1234 iPhone algemeen 0 27-05-11 20:32
iOS4 geen exchange uitgaande mail meer Mac159 iPhone algemeen 2 28-06-10 19:02
Uitgaande mail werkt niet Allardo iPhone algemeen 41 16-03-09 00:11
Uitgaande mail werkt niet Vodafone en Windows Live dkdia Archief 1 08-02-09 23:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:58.