//

geen uitgaande mail ivm 'relaying niet toegestaan'

geen uitgaande mail ivm 'relaying niet toegestaan' discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Onyx Ik had gister exact dezelfde melding: "Er is een kopie in "Uitgaand" geplaatst. De server accepteert het afzenderadres bla@upcmail.nl niet." ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 18-07-11, 18:28
ReneK ReneK is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onyx Bekijk bericht
Ik had gister exact dezelfde melding:

"Er is een kopie in "Uitgaand" geplaatst. De server accepteert het afzenderadres bla@upcmail.nl niet."

Behalve bij alle voorbeelden hierboven van Ziggo lijkt het dus ook bij Upc een probleem te zijn, of worden.
Wel raar want heb al een aantal maanden zonder problemen kunnen verzenden en ontvangen met mijn upcmailaccount.
Bij thuiskomst switched mijn iPhone netjes over op mijn Wi-Fi maar ook dat hielp niet, zelfde melding
Als ik dezelfde berichten via een ander adres wil verzenden (GMail in dit geval) gaat het wel goed.
Het lijkt dus echt bij Upc zelf te liggen..

Iemand die iets van instellingen weet van Upc die dit kunnen veranderen?

Ik heb het zelfde probleem, weet je al wat meer ??
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 18-07-11, 19:23
jen's schermafbeelding
jen jen is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 46
Standaard

Het ligt aan je providers sommige blokkeeren de uitgaande mail via een poort.
De enigste manier om dit te omzeilen is volgens mij: Googlemail installeren en daar je ander mailadressen aan koppelen.
Of een abbonement nemen bij smtp2go ikzelf heb voor het laatste gekozen koste me €21,30 voor 1 jaar en kan er 5 adressen aan toevoegen.Werkt altijd en overal ter wereld.
Kost me wel wat geld maar heb het er graag voor over om gewoon mijn mail te kunnen beantwoorden overal ter wereld.
  #43  
Oud 25-07-11, 12:15
francoderosa francoderosa is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Kerkrade
Berichten: 1
Standaard

Beste lezers,

Zoek al dagen oplossing voor dit probleem.
Telkens als ik een mail wil beantwoorden zegt hij
In uitgaande post geplaatst, uw server accepteert relaying niet
Ik heb een Vodofone abb en gebruik kpnplanet als mail op mijn i phone 4
Kan het maar niet vinden hoe dit op te lossen, en contact met de helpdesk heb ik na diverse uren wachten maar opgegeven.
Graag jullie antwoord naar
francoderosa@kpnplanet.nl

met vriendelijke groet
  #44  
Oud 25-07-11, 12:27
JanSr JanSr is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanSr Bekijk bericht
Bij mij werkt het nu eindelijk.
Gisteren iemand aan de lijn die echt wist hoe het zat. Bij KPN (en XS4ALL?) zat kennelijk een blokkade.

In elk geval moet je bij wijzigingen je iPhone helemaal uit zetten. Na opnieuw opstarten bleek het bij mij te werken, met 25 als poort, niet 110.
Bij mij werkt het al lang niet meer. Na de eerste update ging het alweer mis.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 juli 2011 om 12:26 ----------

Met de moed der wanhoop maar weer eens de site van Vodafone doorgeploegd.
Daar vond ik dit en dat werkt:
Stap 1


Voor dit toestel zijn er ook stap-voor-stap handleidingen beschikbaar<LI style="PADDING-BOTTOM: 0px; BORDER-RIGHT-WIDTH: 0px; MARGIN: 0px; PADDING-LEFT: 0px; PADDING-RIGHT: 0px; FONT-FAMILY: inherit; BORDER-TOP-WIDTH: 0px; BORDER-BOTTOM-WIDTH: 0px; FONT-SIZE: 11px; VERTICAL-ALIGN: baseline; BORDER-LEFT-WIDTH: 0px; PADDING-TOP: 0px">Installeer nu eenvoudig je e-mailaccount op je iPhone
Om e-mail te kunnen verzenden vanaf je mobiele telefoon, heb je een My Vodafone account nodig. Maak je account aan via My Vodafone. Wil je e-mail van andere providers ontvangen en versturen? Gebruik dan de inkomende server, gebruikersnaam en wachtwoord van je e-mailprovider en de uitgaande server, gebruikersnaam en wachtwoord van Vodafone (authsmtp.vodafone.nl).
Om gebruik te kunnen maken van de Vodafone live! sites, mobiel internet, e-mail en MMS is het van belang de juiste APN in te stellen als toegangspunt tot het Vodafone data netwerk. Alle particuliere en prepaid klanten gebruiken de APN live.vodafone.com, bij zakelijke aansluitingen wordt de APN office.vodafone.nl gebruikt. Weet u niet zeker welke APN bij uw aansluiting hoort? Vraag het dan aan onze klantenservice.
  • Ga naar 'Instellingen' -> 'Algemeen' -> 'Netwerk' -> 'Mobiel Datanetwerk'
    • APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
    • (Na een software-update van de iPhone werkt de APN office.vodafone.nl mogelijk niet meer. Voer dan in als APN: live.vodafone.com)
    • Gebruikersnaam: vodafone
    • Wachtwoord: vodafone
  • Keer terug naar het beginscherm
  • Kies 'Mail, Contacten, Agenda'
  • Kies 'Voeg account toe..'
  • Selecteer type account (selecteer optie 'Anders')
  • Selecteer Mail > 'Voeg mailaccount toe'
  • Naam: Naam van de verzender
  • Adres: Eigen Vodafone e-mailadres (bijvoorbeeld mail12345678@vodafone.nl)
  • Wachtwoord: Eigen wachtwoord (let op het gebruik van hoofd- en kleine letters)
  • Beschrijving: vodafone
De rest van de instellingen worden nu automatisch opgehaald.

  #45  
Oud 25-07-11, 14:58
jen's schermafbeelding
jen jen is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 46
Standaard

Staat al een paar keer aangegeven dat een aantal providers de uitgaande mail niet doorlaat door hun "poort".
Ikzelf heb "het net" en "ons brabant net" en beide providers staan geen relaying mail toe.
Heb het opgelost door een abbo te nemen op smpt2go.
Andere oplossing is zoals je boven hebt kunnen lezen een gmail account aanmaken en je mailadressen aan gmail toevoegen.
  #46  
Oud 15-02-12, 21:30
Sja66tie52's schermafbeelding
Sja66tie52 Sja66tie52 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onyx Bekijk bericht
Ik had gister exact dezelfde melding:

"Er is een kopie in "Uitgaand" geplaatst. De server accepteert het afzenderadres bla@upcmail.nl niet."

Behalve bij alle voorbeelden hierboven van Ziggo lijkt het dus ook bij Upc een probleem te zijn, of worden.
Wel raar want heb al een aantal maanden zonder problemen kunnen verzenden en ontvangen met mijn upcmailaccount.
Bij thuiskomst switched mijn iPhone netjes over op mijn Wi-Fi maar ook dat hielp niet, zelfde melding
Als ik dezelfde berichten via een ander adres wil verzenden (GMail in dit geval) gaat het wel goed.
Het lijkt dus echt bij Upc zelf te liggen..

Iemand die iets van instellingen weet van Upc die dit kunnen veranderen?
Ben zo boos geworden dat ik alles heb verwijderd in smtp.
Dus: geen uitgaande server.

Wat blijkt : Géén problemen meer !!!
Werkt als een zonnetje !!

Het is het proberen waard zou ik zeggen.

Succes.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 februari 2012 om 20:47 ----------

Ben zo boos geworden dat ik de uitgaande server heb verwijderd.
Dus helemaal niets ingevoerd.
Wat blijkt : Werkt perfect !
Hoe dat kan? Ik weet het niet!
Het werkt in ieder geval wel bij mij.
Het is het proberen waard dacht ik.

Succes.
  #47  
Oud 31-05-12, 12:30
ami38 ami38 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 14
Standaard

Ik ben bij Online en heb onlangs mijn Iphone 3GS geüpdate naar de laatste update en daarbij per ongeluk mijn emailadressen gewist. Nu heb ik beide emaiadressen opnieuw ingesteld maar kan alleen nog maar mail ontvangen en niet verzenden, wat o wat doe ik fout, ik moet ook iets instellen met SSL, geen idee, smtp heb ik volgens mij wel goed gedaan, wie kan mij verder helpen, bedankt, gr Ad.
  #48  
Oud 31-05-12, 14:51
gdevreese gdevreese is offline
• iOS 5.1.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 1
Standaard telenet

Ik heb een uitgaande server probleem met mijn telenet email account op een iphone4 s
inkomende mails perfect
vermits ik via proximus werk - heb ik als uitgaande server
relay.proximus.be
kan iemand helpen
  #49  
Oud 18-07-12, 12:10
interbeek interbeek is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 1
Standaard

oplossing voor dit probleem in 10 minuten:

De enige oplossing hiervoor is bel met de klantenservice van Vodafone 0654500100
kies optie 1 daarna optie 3 houd je 06nr bij de hand!

zij maken een gebruikersnaam en een wachtwoord voor je aan die zowel voor uitgaande mail op Wi-Fi als 3g werkt

omschrijving instellingen
smtp: authsmtp.vodafone.nl
gebruikersnaam: mail06******** (je eigen tel ner)
wachtwoord: krijg je van de helpdesk medewerker
SSL: Aan
Poort: 465

daarna wordt er gezocht naar de server dit kan enige minuten duren dus niet onderbreken
werkt het niet door een fout krijg je direct de melding dat er een fout in de instellingen is opgetreden.

Dit is echt de enige oplossing!
Laat maar weten of het gelukt is
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uitgaande mail bpcebbers iPhone algemeen 3 28-07-14 09:36
kan mail niet verzenden (relaying:X) ??? Franky1234 iPhone algemeen 0 27-05-11 20:32
iOS4 geen exchange uitgaande mail meer Mac159 iPhone algemeen 2 28-06-10 19:02
Uitgaande mail werkt niet Allardo iPhone algemeen 41 16-03-09 00:11
Uitgaande mail werkt niet Vodafone en Windows Live dkdia Archief 1 08-02-09 23:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:16.