//

Simlockvrije iphone 4 activeert niet

Simlockvrije iphone 4 activeert niet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) en is het dan in orde gekomen of ben je nog steeds wachtend ?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 13-08-10, 11:05
Tolarian Tolarian is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Antwerpen (België)
Berichten: 76
Standaard

en is het dan in orde gekomen of ben je nog steeds wachtend ?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 13-08-10, 12:49
VChrisNL VChrisNL is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: zierikzee
Berichten: 90
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yocko Bekijk bericht
hetzelfde hier gebeurd. heb mijn iphone gekocht bij apple.com in Frankrijk. Waar heel duidelijk op de site staat dat hij sim lock vrij is. Toch een gelockte gekregen.

Ik heb me via apple.nl klantenservice door laten verbinden naar apple.com/fr klantenservice. daar ruzie gekregen met een csr die bij hoog en laag beweerde dat alle iphones gelockt zijn in Frankrijk en dat aleen operators die locks kunnen verwijderen. toen ik hem op de apple.com website wees werd hij woedend.


Puis-je utiliser mon iPhone à l’étranger ?
Oui. L’iPhone est compatible avec tous les opérateurs GSM à travers le monde. L’iPhone vendu sur l’Apple Store en ligne ne comportant aucune carte SIM, vous pouvez acheter une carte micro-SIM ou SIM et souscrire un forfait auprès d’un opérateur local. Ou consultez l’opérateur de votre pays pour connaître les frais d’itinérance au niveau international.

of zoals het op de appl.com/uk staat:


Can I use my iPhone outside my home country?
Yes. iPhone is enabled to work on carrier networks using GSM around the world. Because the iPhone sold by the Apple Online Store is SIM-free, you can purchase a SIM or micro-SIM card and service from a local carrier at your destination. Or check with your home carrier regarding international roaming charges.

Uiteindelijk maar om een supervisor gevraagd en die bekende dat het om een fout ging en dat hij de telefoons zou unlocken (via iTunes) binnen twee of drie werkdagen (sic)

enfin, we hebben lang genoeg gewacht, dus die dagen kunnen er ook nog wel bij... Maar het is en blijft bloed vervelend.

Ik heb het idee trouwens dat ze wel te aktiveren zouden moeten kunnen zijn met een franse microsim.... maar waar haal je die nou weer vandaan...

pm me als je meer vragen hebt.
Ik ben nu aan het bellen en het ziet er goed uit voor me. Ill keep you updated...

Bedankt iedereen!

EDIT: Ik krijg nu te horen dat het niet mogelijk is door een supervisor. Echt genaaid. alleen in frankrijk zelf. Miss kan ik geld terug krijgen....

Laatst gewijzigd door VChrisNL; 13-08-10 om 13:00.
  #23  
Oud 13-08-10, 13:03
yocko yocko is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tolarian Bekijk bericht
en is het dan in orde gekomen of ben je nog steeds wachtend ?
ik ben nog steeds wachtend....
  #24  
Oud 13-08-10, 19:25
VChrisNL VChrisNL is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: zierikzee
Berichten: 90
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yocko Bekijk bericht
ik ben nog steeds wachtend....
Snap hier echt niets van.

Ik heb vanmiddag anderhalf uur met apple aan de lijn gezeten, maar ze kunnen niets voor me betekenen. Het unlocken zou eerst wel kunnen, maar naderhand kwamen ze er achter dat dit dus toch niet kon.

Ik snap er echt geen reet van. Denk dat het enige wat ik nu nog kan doen is het verkrijgen van een franse sim en daarmee activeren. Anders weet ik het echt niet meer. Hoop dat ie daarna wel simlock vrij is, anders moet ik gaan unlocken en heb ik geen zin in. ***** apple...
  #25  
Oud 13-08-10, 20:26
yocko yocko is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 104
Standaard

tja het is echt ***. zit er zelfs even over te denken om morgen een tripje naar nooord frankrijk te maken om een sim kaart te scoren.ik neem aan dat het een kwestie van aktiveren is. Anders hoop ik nog steeds dat de supervisor zich aan zijn woord houd.

wat zeiden ze tegen jou dan? dat het een kwestie van aktiveren is? Want op hun website staat echt duidelijk dat ze simlock vrij zijn. Ik heb morgen ook een afspraak met en jongen die denkt dat het met een phonebook-sim zou moeten kunnen. we zullen zien. het is heel irritant. maar ik zal je op de hoogte houden.
  #26  
Oud 13-08-10, 20:30
VChrisNL VChrisNL is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: zierikzee
Berichten: 90
Standaard

Tsja, ze zeggen dat ie country locked kan zijn, dus alleen met de simkaarten uit frankrijk te gebruiken. Phonebook sim zou waarschijnlijk ook werken ja, maar niets is zeker. Als je naar FR gaat, zou ik dan daarna je simkaart mogen overkopen? Ik zou hem miss overkopen van iemand van dit forum, maar nog niets overgehoord.

Hou me maar op de hoogte, hoop dat we beiden met eennormale iphone zitten straks.
  #27  
Oud 13-08-10, 21:55
Thrust Thrust is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 17
Standaard

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik had vandaag het Louvre gebeld, ze stuurde me eerst naar Apple Care NL. Hij zat alleen maar te zeuren dat ze niks konden doen en dat het verboden is om een iPhone uit Frankrijk te halen.

Maar goed, ik weer het Louvre gebeld kreeg dus weer zo'n gozer aan de lijn en die zei dat ik de onderkant van de bon (Barcode + de code eronder) en de onderkant van de achterkant van de doos van me iPhone 4 naar ze moest opsturen en dan ook nog een kleine uitleg erbij.

Dat heb ik dus net gedaan, en nu maar afwachten, ik had beter ook ff kunnen vragen hoelang hij dacht dat het zou duren. Zal wel geen paar uur duren eerder een paar dagen/weken ben ik bang..
Maar goed er zit voortgang in.

Heeft iemand ervaring met zo'n universele simkaart? Bij de 3Gs werkte het wel las ik op t forum. Maar nog niks gelezen over of het bij de iPhone 4 werkte.
  #28  
Oud 13-08-10, 21:57
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Als je in de veronderstelling bent een simlockvrij toestel te hebben dan ga je toch niet lopen klooien met kaartjes om het te activeren en te unlocken ?
__________________

  #29  
Oud 13-08-10, 22:02
Thrust Thrust is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 Bekijk bericht
Als je in de veronderstelling bent een simlockvrij toestel te hebben dan ga je toch niet lopen klooien met kaartjes om het te activeren en te unlocken ?
Wat moet ik anders, weken wachten? Dan unlock ik hem nu liever zodat ik hem ken gebruiken. Naar Frankrijk rijden is geen optie voor mij.
  #30  
Oud 13-08-10, 22:38
Tolarian Tolarian is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Antwerpen (België)
Berichten: 76
Standaard

waarom zou het verboden zijn ? dan moeten ze maar identiteitscontrole doen ...

en op het moment dat je daar met je eurootjes staat dan zeggen ze niks van verboden hoor ^^

terwijl je bv aan het louvre meer nederlands hoort dan frans
  #31  
Oud 13-08-10, 22:44
Thrust Thrust is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tolarian Bekijk bericht
waarom zou het verboden zijn ? dan moeten ze maar identiteitscontrole doen ...

en op het moment dat je daar met je eurootjes staat dan zeggen ze niks van verboden hoor ^^

terwijl je bv aan het louvre meer nederlands hoort dan frans
Die gozer wist ook niet waar ie over lulde, hij dacht dat KPN de iPhone ook verkocht
  #32  
Oud 14-08-10, 13:54
Thrust Thrust is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 17
Standaard

Net het Louvre weer gebeld. Ik wou zeker weten of de email was aangekomen, en dat was zo! Meteen ook maar ff gevraagd hoelang het volgens hem zou duren en hij verwachte dat eind van volgende week het geregeld is.

Best wel apart, want ik belde Apple Care ierland op omdat daar de technische dienst zit en hun het zo konden regelen. En die hadden erover dat het 2 tot 3 weken zou duren.

Mja, we zullen zien
  #33  
Oud 14-08-10, 16:09
VChrisNL VChrisNL is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: zierikzee
Berichten: 90
Standaard

Heb maar een phonebook kaartje besteld. Als het goed is was ie op voorraad dus hoop het dinsdag binnen te krijgen. Hoop dat mijn iphone daarna gewoon simlockvrij gebruikt kan worden, maar heb er een hard hoofd in.
  #34  
Oud 14-09-10, 17:58
tolleburker tolleburker is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 30
Standaard

Heb precies hetzelfde probleem heb een iPhone 4 uit de uk met model mc603b/a en als ik op Google in typ staat simlock vrij maar ik moet hem activeren en hij pakt niks heb zel een Hi abbo en heb een kaartje van o2 liggen maar daar pakt hij hem ook niet mee is het een oplossing een kaartje van marktplaats te kopen of zal ik maar contact nemen met apple uk heb de iPhone via marktplaats gekocht en heb er geen factuur bij maar iphone was geseald
  #35  
Oud 14-09-10, 18:17
VChrisNL VChrisNL is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: zierikzee
Berichten: 90
Standaard

Ik denk dat de goedkoopste oplossing is om gelijk een phonebook simkaartje aan te schaffen (cd-media.nl) en hem te unlocken. Ik heb ook veel te lang naar Frankrijk gebeld voor niets. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar dat is mijn advies
  #36  
Oud 14-09-10, 18:52
Sjord Sjord is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VChrisNL Bekijk bericht
Ik denk dat de goedkoopste oplossing is om gelijk een phonebook simkaartje aan te schaffen (cd-media.nl) en hem te unlocken. Ik heb ook veel te lang naar Frankrijk gebeld voor niets. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar dat is mijn advies
Is het jou met het phonebook kaartje dan wel gelukt?
En kon je daarna gewoon elke provider gebruiken?

Laatst gewijzigd door Sjord; 14-09-10 om 18:55.
  #37  
Oud 14-09-10, 19:06
VChrisNL VChrisNL is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: zierikzee
Berichten: 90
Standaard

Ja eerst met een phonebook kaartje mijn telefoon activeren, daarna jailbreaken via Wi-Fi en via de jailbreak met Redsn0w unlocken. Ik zat anderhalf uur met Frankrijk aan de lijn zonder ook maar iets wijzer te worden, en heb daarna dit gedaan.

Wel eerst goed inlezen, en nu vooral niet updaten!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 3g activeert niet jamaica iPhone algemeen 1 18-09-10 20:42
iPhone 3G: Nieuwe iPhone activeert niet Gabrie Unlock 6 03-06-10 21:29
Tmobile simkart activeert gewoon niet Hoton Odido (T-Mobile) 7 18-05-10 17:23
You Tube activeert niet na update 2.0.2 Donald Jailbreak apps en thema's 0 24-08-08 10:26
Simlockvrije iPhone Duitsland niet voordelig voor ons? paulvoncken Unlock [archief] 4 28-11-07 17:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:45.