//

IMEI nummer

IMEI nummer discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik het goed begrijp is het IMEI nummer een unieke code die gerelateerd is aan de persoon die het toestel aangeschaft heeft. Klopt dit? ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-08-10, 20:38
mich@ mich@ is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 60
Standaard IMEI nummer

Als ik het goed begrijp is het IMEI nummer een unieke code die gerelateerd is aan de persoon die het toestel aangeschaft heeft. Klopt dit?

Wat gebeurt er als ik het toestel bijv. tweedehands aanschaf met deze ID? Kan een ander toestel van eigenaar wisselen? Of is er helemaal nix van een toestelID dat persoonsgebonden is?

Mvg,
Mich@
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-08-10, 22:01
Jered Jered is offline
• iOS 7.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mich@ Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp is het IMEI nummer een unieke code die gerelateerd is aan de persoon die het toestel aangeschaft heeft. Klopt dit?

Wat gebeurt er als ik het toestel bijv. tweedehands aanschaf met deze ID? Kan een ander toestel van eigenaar wisselen? Of is er helemaal nix van een toestelID dat persoonsgebonden is?

Mvg,
Mich@

Het is de code die gebonden is aan het TOESTEL.
  #3  
Oud 30-08-10, 06:45
mich@ mich@ is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 60
Standaard

Ik snaps, maar zo ook aan de eerste eigenaar van het toestel? Als ik bijv een tweedehands toestel zou kopen of er 1 van een vriend zou krijgen, staat het toestel dan onder zijn/haar naam geregistreerd bij Apple?
  #4  
Oud 30-08-10, 08:47
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Weet niet of het geregistreerd staat bij Apple dat ze ook echt bijhouden welk toestel bij welke persoon hoort, maar dat lijkt me niet. Maar maakt verder ook niet echt uit toch? Het is niet zo dat je iets niet kan ofzo..
Mijn pa heeft nu mijn oude iPhone 3G..ikzelf heb de reservering overgenomen van een iPhone 4 uit Frankrijk..maar nee, denk niet dat je naam echt aan een toestel gebonden is bij Apple.
  #5  
Oud 30-08-10, 23:27
Rollie2010 Rollie2010 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 12
Standaard

IMEI nummer hoort (zoals al aangegeven) bij het TOESTEL. Vergelijk het zoals een kenteken bij een auto hoort. Nou je niet helemaal, het kenteken wordt aan je persoonsgegevens gekoppeld, het IMEI nummer niet.

Apple registreert dit sowieso niet; ook Sony, Samsung, HTC etc etc telefoons hebben IMEI nummers en deze worden ook niet door Sony, Samsung, HTC etc geregistreerd. Volgens mij is het IMEI nummer van jouw toestel wel bekend bij je telefoon provider. En daardoor weer aan persoonsgegevens gekoppeld.
  #6  
Oud 31-08-10, 13:30
Jennimal Jennimal is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 96
Standaard

Het imei nr is de code waarmee je je iphone identificeert. Op het moment dat je een contract bij TMobile afsluit wordt jouw abbo aan dat imei nr gekoppeld. Dat betekent in de praktijk dat een imei nr bij een telefoonnr hoort (en dat is in de praktijk altijd de 1e eigenaar, tenzij het contract is overgedragen aan iemand).

Je kunt gewoon een telefoon overkopen en gebruiken. Je komt alleen in de problemen als je het simlock eraf wilt halen. Daarvoor heb je degene nodig die het contract heeft afgesloten, dan wel het contract met bijbehorend imeinr op zijn/haar naam heeft staan. Zorg er dus voor dat als je een 2e hands iphone koopt dat je telefoonnr, naam, adres etc van diegene weet, en dat diegene weet dat je hem/haar eventueel gaat benaderen om de iphone simlock vrij te laten maken.
Verder maakt het allemaal niet uit en kun je gewoon met de iphone doen wat je wilt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Imei nummer Annediaz iPhone algemeen 6 15-11-11 17:16
Toestemmingsformulier traceren op IMEI nummer T-mobile jellerrr Odido (T-Mobile) 35 23-10-11 21:49
iPhone herstart constant, geen IMEI nummer stijn- iPhone algemeen 1 08-09-08 19:11
Windows: imei nummer traceren ? hababam iTunes 1 05-08-08 06:01
imei nummer Peter Archief 3 21-10-07 17:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:11.