//

iPhone 3g en ios 4.1 (geen 3gs)

iPhone 3g en ios 4.1 (geen 3gs) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hebben jullie ook gemerkt dat ze gwn de zoekopties in berichten en mail hebben verwijderd? Maar hij is een inderdaad terug een stukje sneller. (ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 09-09-10, 23:22
GeForce GeForce is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zulte, België
Berichten: 13
Standaard

Hebben jullie ook gemerkt dat ze gwn de zoekopties in berichten en mail hebben verwijderd?

Maar hij is een inderdaad terug een stukje sneller. (ik denk dat ze de complete "zoekfunctie" (overal waar je hem kan vinden) een beetje beperkt hebben)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 10-09-10, 00:10
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Ben nog wel benieuwd hoe lang de update bij jullie duurde. Dit omdat hij bij mij al 3 kwartier bleef staan op reservekopie maken. Heb dat afgebroken, morgen herkansing.
  #43  
Oud 10-09-10, 01:30
marcel_k marcel_k is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 25
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thommes Bekijk bericht
bij mij niet.. nog steeds redelijk traag naar mijn mening... pff wat is het voordeel nu?
nee, ik ging van 4.01 naar 4.1, maar ik merk ook weinig, hoor.
nog steeds een 3G-slak.
  #44  
Oud 10-09-10, 01:32
marcel_k marcel_k is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPeppel Bekijk bericht
Ben nog wel benieuwd hoe lang de update bij jullie duurde.
< 30 minuten
  #45  
Oud 10-09-10, 08:03
lesfetes lesfetes is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Kapellen, Belgie
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thommes Bekijk bericht
bij mij niet.. nog steeds redelijk traag naar mijn mening... pff wat is het voordeel nu?
Mijn gevoel ook, de apps openen naar mijn gevoel nog te traag, eens de app draait, valt het wel mee.
Mijn gevoel is dat dit niet het niveau van voor 4.

YouTube - iPhone 3G Speed Test: iOS 4.0 versus 4.1 is gewoon onzin !!

Duidelijk is dat de oude chip die iOS4 niet deftig aan kan alle geheugen toewijzingsaanpassingen ten spijt.
  #46  
Oud 10-09-10, 09:51
droppers droppers is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Voor iedereen die op zoek is naar ervaringen m.b.t. het upgraden van 3.x naar 4.1 op een 3g:
Ik heb gewacht hebt om naar ios4 te gaan, na alle negatieve geluiden, en had dus geen ervaring met de snelheden van 4.0.x op een 3g. Na alle positieve geluiden heb ik een upgrade uitgevoerd. Mijn eerste ervaringen zijn niet positief. Op mijn 3g is ios4 zichtbaar langzamer. Onder meer de Berichten en Kaarten apps zijn erg langzaam, bij het onwerkbare af. Gezien de beperkte extra functionaliteit die je krijgt, raad ik de upgrade sterk af.
  #47  
Oud 10-09-10, 10:58
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ik kan je aanbevelen je iPhone (iPhone1) een aantal keer opnieuw op te starten. Het lijkt erop dat IOS 4.1 als een dieseltje werkt. In het begin was hij langzamer. Heb had heb twee keer opnieuw opgestart en hij was net zo snel als mijn iPhone 3G met 3.1.3 (iPhone 2).

Dit heeft mij doen besluiten iPhone 2 ook te upgraden....Aanvankelijk duurde het heel lang voordat de reservekopie klaar was. Ik heb het maar even afgebroken en alle muziek, video en de zwaarste apps verwijderd. Toen ging het een stuk vlotter.

Het vreemde is dat de upgrade van iPhone 1 eigenlijk hel vlot ging (20 minuten) en dat ook alles vanzelf liep. De upgrade van iPhone 2 was heel vreemd: Eerst werd een reservekopie gemaakt, vervolgens werd een volledige herstel uitgevoerd (!!!) en tenslotte werd 4.1 erop gezet. Toen dacht ik dat hij klaar was en bleek dat mijn iPhone welliswaar 4.1 erop had, maar helemaal blanck was..alle apps eraf en alle gegevens gewist! nog geven rustig gewacht en na een minuut of twee begon iTunes vanzelf de gegevens er weer op te zetten. Bij elkaar heeft het een klein uur geduurd.

Misschien dat het te maken heeft met de overgang van 3.1.3 naar 4.1 of het feit dat ik iPhone 2 een keer van 4.0 heb teruggezet naar 3.1.3

Anyway: Beide iPhones draaien nu op 4.1 en lopen als een zonnetje. Alleen SMS App blijft een zorgenkindje (maar niet zo erg als 4.0).
  #48  
Oud 10-09-10, 12:33
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Mannen,

Zojuist mn iPhone 3G van 3.1.3 geupdate naar 4.1. Heeft circa 2 uur geduurd. Ik herken de beschrijving van Jap74 (reservekopie duurde lang, een uur. iPhone helemaal kaal en daarna werd alles weer teruggezet).

Mijn ervaring is gelukkig positief!!! Fieeuwww.
Ik merk in snelheid niets opvallends. Zowel sms, kaart als camera werkt nog net als eerst. Sterker nog, ik vermoed zelfs dat de iPhone een tikkeltje sneller is. Bijv. de snelheid waarmee je je homescreen weer ziet als je op de home button klikt. Ook kaarten lijken sneller te laden.
Verder geen problemen, alle agenda-items, smsjes, contacten, apps etc. is allemaal zoals het was.

Nu ga ik een poosje heel zoet de verschillen met 3.1.3 ontdekken.

En nog een voordeeltje: De NU applicatie vliegt er nu niet meer uit als je op 'weer' klikt.

Laatst gewijzigd door iPeppel; 10-09-10 om 12:45.
  #49  
Oud 10-09-10, 13:31
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Je ontkomt er toch niet aan om te updaten; apps worden vanaf nu niet meer specifiek voor 3.x ondersteund. Je weet nooit wanneer jouw favo apps stoppen met functioneren op 3.x
Persoonlijk vind ik de update iOS 4.1 matig tot gelukt op de 3G.
  #50  
Oud 10-09-10, 15:11
tearoze's schermafbeelding
tearoze tearoze is offline
• iOS 4.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 5
Standaard

Prima ervaring met de upgrade naar 4.1. Hij is snel en soepel met typen. Mappen maken op het desktop is ook erg handig en je ziet nu het aantal tekens als je smst! Heb de vorige update overgeslagen na alle sombere berichten maar deze keer in de roos geschoten!
  #51  
Oud 10-09-10, 15:19
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tearoze Bekijk bericht
Prima ervaring met de upgrade naar 4.1. Hij is snel en soepel met typen. Mappen maken op het desktop is ook erg handig en je ziet nu het aantal tekens als je smst! Heb de vorige update overgeslagen na alle sombere berichten maar deze keer in de roos geschoten!
Precies mijn ervaring (zoals ik paar post terug heb geschreven). Heb de update er nu paar uur opstaan en heb met de iPhone zitten werken (bellen, mailen etc.). Werkt allemaal als een tierelier. Ben er heel positief over.
  #52  
Oud 10-09-10, 15:59
droppers droppers is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Boeiend die verschillen in ervaring. Ik heb op advies van jap74 mijn iPhone herstart en daarna een harde reset gegeven. Helaas zonder resultaat. Ik wacht nu meer dan 6 seconden op de camera en 4 om een SMS te kunnen versturen... M.i. is het nog steeds geen aanrader. Op z'n minst een upgrade met risico's.
  #53  
Oud 10-09-10, 18:26
rhendriks rhendriks is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 19
Standaard

Heel bijzonder dat sommige 3G gebruikers het minder (snel) vinden en andere het duidelijk een verbetering vinden.

Ik denk dat de conclusie tot nu toe is :

1) heb je 3.1.3 lekker houden zo ( de nieuwe update van 4.0.1 ziet er visueel wel mooier uit, maar dat is dan ook alles )
2) heb je 4.0.1 of 4.0.2. ASAP updaten naar 4.1, want dan gaat je 3G eindelijk weer snel werken.

Ik ben in ieder geval erg blij dat hij weer snel is en heb dus een hoop frustraties minder
  #54  
Oud 10-09-10, 22:54
droppers droppers is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhendriks Bekijk bericht
Heel bijzonder dat sommige 3G gebruikers het minder (snel) vinden en andere het duidelijk een verbetering vinden.

Ik denk dat de conclusie tot nu toe is :

1) heb je 3.1.3 lekker houden zo ( de nieuwe update van 4.0.1 ziet er visueel wel mooier uit, maar dat is dan ook alles )
2) heb je 4.0.1 of 4.0.2. ASAP updaten naar 4.1, want dan gaat je 3G eindelijk weer snel werken.

Ik ben in ieder geval erg blij dat hij weer snel is en heb dus een hoop frustraties minder
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Ik ga maar eens een weekje kijken of dit werkbaar is...
  #55  
Oud 12-09-10, 14:51
Imemyself Imemyself is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 59
Exclamation Van 4.1 terug naar 3.1.3

Heb op dit moment 3.1.3 er nog op staan, maar overweeg toch sterk 4.1 in verband met alle apps die er toch steeds om vragen...

Nu wil ik wel kunnen terugvallen op 3.1.3 om die daarna te jailbreaken.

Maar moet ik nog iets speciaals doen om na de update naar 4.1
Te kunnen downgraden naar 3.1.3? (mocht 4.1 niet bevallen?)
  #56  
Oud 13-09-10, 11:16
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Mn collegaatje zei dat bij haar iOS 4.1 geen verbetering in snelheid had opgeleverd. We hebben de iPhones naast elkaar gelegd en ze bleken exact even snel.

Wat voor haar dus sloom was, was voor mij nog hetzelfde als 3.1.3.

Camera en sms opstarten heeft namelijk altijd al een paar seconden in beslag genomen (3 seconden op dit moment). Blijkbaar zit het nogal tussen de oren.
  #57  
Oud 14-09-10, 14:18
meesje meesje is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 16
Standaard

Afgelopen zondag mijn iPhone 3g 8gb met iOS 4.01 voorzien van versie 4.1. Vanwege de vele problemen met 4.0x heb ik destijds 4.01 als een clean install uitgevoerd (ik weet de juiste term niet zo snel). Versie 4.1 heb ik gewoon als upgrade toegpast.

Ik vond dat de upgrade wel vrij lang duurde. Gelukkig zag ik wel wat activiteit (een balkje in iTunes dat opliep), dus maar lekker door laten lopen. Na de 1e herstart merkt ik weinig snelheidsverbeterin. Maar (zoals jap74 ook al aangeeft) lijkt het alsof versie 4.1 pas goed werkt na nog een herstart. Dit heb ik dus ook gedaan. En nu ben ik heel tevreden.

Met 4.01 zat er een redelijke vertraging in de slider om te ontgrendelen. Deze is nu verdwenen. Ook gaat het bladeren door de verschillende pagina's (links/rechts bewegen) zonder haperingen.

Nu weer heel tevreden met mijn iPhone. Ze kan er weer even tegenaan.
  #58  
Oud 19-09-10, 22:53
bokkie1978 bokkie1978 is offline
• iOS 6.1.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 61
Standaard

Nou, ik heb het er gisteravond toch op gewaagd om mijn 16gb 3g nu maar toch te updaten naar 4.1.

Na de gebruikelijke erg lange reservekopie is het dan toch eindelijk gelukt. En ik moet zeggen dat ik er tot op ditmoment nog een moment spijt van heb gehad. Ik merk geen verschil in snelheid met 3.1.3 dus dat is alleen maar positief.
Ook gaat het typen van sms en mail nog lekker vloeiend.

Hoewel ik toch eerst mijn bedenkingen had ben ik nu toch blij dat ik de updtae heb uitgevoerd.

Ik heb de iPhone wel eerst twee keer aan en uit gezet voordat ik em in gebruik heb genomen zoals hier eerder in dit topic ook al aan de orde kwam. Ik weet dus niet hoe het was gelijk na de update. Had geen zin om me namelijk te gaan ergeren als het niet nodig is.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Wie heeft het nog meer aangedurft?

Geef je mening.
__________________
iPad - 32 GB Wi-Fi - geen jailbreak
  #59  
Oud 20-09-10, 11:21
joeyodijk joeyodijk is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Arnhem
Berichten: 8
Standaard

Ik durf het op zich wel aan maar wil even wachten op een stabiele JB. ik heb nu mijn 3g op 3.1.3 ook geJB'ed en vind dat wel er g fijn weet iemand wat de status daarvan is?
  #60  
Oud 21-09-10, 19:31
mll7 mll7 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 7
Standaard

Ik had eerst 4.0 geprobeerd, maar toen heeeeeel snel weer terug naar 3.1.3 had me voorgenomen nooit meer naar 4.x te gaan. Maar begon toch nieuwsgierig te worden naar 4.1.

Nou ik heb hem zojuist geinstalleerd en meteen gejailbreakt en moet zeggen tot nu ben ik erg tevreden, al mijn apps werken prima en snelheid ik merk echt geen verschil in positieve of negatieve zin tov 3.1.3.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 3GS iOS 4.1 JB geen netwerk? saninl Jailbreak 16 18-10-10 13:45
3GS en IOS 4.0.2 geen internet hvrossum Odido (T-Mobile) 1 30-09-10 23:43
iPhone: jailbreak Iphone 3GS iOS 4.0.1 rtienkamp Jailbreak 1 24-07-10 23:54
iPhone: iPhone 3Gs (old bootrom) iOs 4 ::Help... BGP Jailbreak 5 01-07-10 22:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:39.