iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wel of geen iPhone 4? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/71109-geen-iphone-4-a.html)

Rianne20 07-09-10 19:16

Wel of geen iPhone 4?
 
Deze vraag en/of discussie zal misschien al menig maal gesteld zijn, maar ik twijfel op het moment enorm of ik wel of geen iPhone 4 bij een abbonnement aanschaf, om het simpele begrip 'death grip'. Ik heb wat onderzoekjes gedaan via het internet, en het 'schijnt' in Nederland nogal mee te vallen, maar was benieuwd naar mening van gebruikers.

Vriendin van me heeft op het moment een 3G, en ging met haar kapotte iPhone naar de Apple Store, waar ze meteen wat vroeg over de iPhone 4. Daar vertelde een medewerker dat je de bumpers/hoesjes in Nederland er niet bij krijg als je voor 30 september een iPhone 4 koopt (wat volgens hem dus alleen in Amerika gebeurd) plus hij zei ook: "Waarom zou je de 4 nu kopen als over een paar maanden de 5 uit komt?". Wat ik nogal vaag vond, want op internet vind ik hier persoonlijk geen informatie over, dus sinds wanneer zegt een medewerker zoiets tegen een klant?

Nu zit ik met een kapotte telefoon, plus mijn huidige toestel heb ik nu verkocht, dus mijn plan was om deze maand nog een abbonnement af te sluiten met een iPhone 4. Is dit nou wel of niet aan te raden, gezien de laatste ontwikkelingen bij Apple en/of het uitkomen van een betere/nieuwe versie van de iPhone?

Ik kom er verder niet in uit met informatie op internet, vandaar dat ik het even concreet vraag, wie weet kan een van jullie mij een antwoord geven!

Chrisl 07-09-10 19:27

Denk niet dat er binnenkort een nieuwe komt, apple zegt namelijk dat antenne-gate opgelost is door de bumpers, dus zal de nieuwe pas juni/juli komen/geintroduceerd worden. Ik heb trouwens totaal geen last van de death grip.

Hermadrid 07-09-10 20:37

Indd ik lees ook wel eens dat er nieuwe enzo komt maar dat zou oneerlijk zijn tegenover de mensen met de huidige Iphone 4. Maar aan de andere kant Apple kan het niet schelen we blijven toch kopen. Maar als ik jou was zou ik gewoon voor de Iphone 4 gaan en helemaal als je momenteel geen telefoon hebt. Want op dit moment is er geen betere dan de Iphone 4 denk ik.

Ik heb wel last van slecht signaal 1 streepje met 3G netwerk en anders 3. Maar dat ligt aan mijn woonplaats denk want als ik niet vasthoud heft die ook 1 streepje.

zackary 07-09-10 20:46

Geen last van death grip, de bumper krijg je wel gratis in NL hoor.
Ik twijfelde ook, altijd Nokia gehad en nu mijn eerste iPhone.
Gewoon kopen het is een heerlijke telefoon

pinokkia 07-09-10 20:48

Ik heb voor 2 weken terug ook hetzelfde gedacht. Maar ben blij dat ik toch de iphone 4 op 27-8 heb genomen. Eerste instantie had ik bij mij thuis maar 3 streepjes en dacht: shit ik heb een iphone met death grip. Maar toen ik afgelopen vrijdag bij mijn broer was. Had ik volle bak op 3G. Dus blijkbaar ligt het toch waar je ergens woont.

Rianne20 07-09-10 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hermadrid (Bericht 555297)
Indd ik lees ook wel eens dat er nieuwe enzo komt maar dat zou oneerlijk zijn tegenover de mensen met de huidige Iphone 4. Maar aan de andere kant Apple kan het niet schelen we blijven toch kopen. Maar als ik jou was zou ik gewoon voor de Iphone 4 gaan en helemaal als je momenteel geen telefoon hebt. Want op dit moment is er geen betere dan de Iphone 4 denk ik.

Ik heb wel last van slecht signaal 1 streepje met 3G netwerk en anders 3. Maar dat ligt aan mijn woonplaats denk want als ik niet vasthoud heft die ook 1 streepje.

Ja, ik hoorde ook al vaker dat het aan je woonplaats kan liggen, en het dus meer aan het bereik van je provider ligt dan aan de iPhone! Maar het is prettig om van iPhone 4 gebruikers te horen of zij er wel of geen last van hebben, maakt voor mij de keuze toch wat makkelijker! :)

Rianne20 07-09-10 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zackary (Bericht 555305)
Geen last van death grip, de bumper krijg je wel gratis in NL hoor.
Ik twijfelde ook, altijd Nokia gehad en nu mijn eerste iPhone.
Gewoon kopen het is een heerlijke telefoon

Maar krijg je die bumper dan alleen als je 'm in de Apple Store (op internet of in de winkel o.i.d.) koopt of ook echt als je 'm met een abbonnement van bijvoorbeeld T-Mobile afsluit? Of stuurt Apple zo'n bumper dan gewoon na?

Jeroenmo 07-09-10 21:13

Ik heb de iphone 4 nu een week. Zonder hoesje en met hoesje gebruikt. Ik heb geen of nauwelijks last van de deathgrip. In de steden den haag en rotterdam zowiezo vaak 4/5 streepjes op 3G.
Ik vind het een heerlijke telefoon. Snel, prachtige camera en een super scherp beeld. Absoluut tevreden ermee!

zackary 07-09-10 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rianne20 (Bericht 555326)
Maar krijg je die bumper dan alleen als je 'm in de Apple Store (op internet of in de winkel o.i.d.) koopt of ook echt als je 'm met een abbonnement van bijvoorbeeld T-Mobile afsluit? Of stuurt Apple zo'n bumper dan gewoon na?

Rianne,

De bumper sturen ze na. In de AppStore moet je hiervoor een speciale app gebruiken.
Mijn iPhone komt uit Parijs(simlockvrij),dus maakt niet uit waar je hem gekocht hebt.

Hermadrid 07-09-10 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zackary (Bericht 555337)
Rianne,

De bumper sturen ze na. In de AppStore moet je hiervoor een speciale app gebruiken.
Mijn iPhone komt uit Parijs(simlockvrij),dus maakt niet uit waar je hem gekocht hebt.

Indd het werkt via een app (Bumper case app ofzo?) maar 1 tip haal geen belkin case die is echt *** en lelijk.

Chrisl 07-09-10 22:14

Mijne is uit Amerika, in de app store moet je iPhone 4 case program downloaden, inloggen en je case bestellen. Werkte bij mij ook gewoon.

Rianne20 07-09-10 22:37

Bedankt voor de reacties! Het is me opzich duidelijk, dus een appje downloaden als ik de iPhone zou hebben en dan zou ik een bumper case krijgen. Bedankt!

Ik hoef dus ook absoluut niet te rekenen dat er vanaf 30 september een 'nieuwe' versie uit zou komen, of dat de iPhone 5 niet lang op zich zal laten wachten?

zackary 07-09-10 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rianne20 (Bericht 555436)
Bedankt voor de reacties! Het is me opzich duidelijk, dus een appje downloaden als ik de iPhone zou hebben en dan zou ik een bumper case krijgen. Bedankt!

Ik hoef dus ook absoluut niet te rekenen dat er vanaf 30 september een 'nieuwe' versie uit zou komen, of dat de iPhone 5 niet lang op zich zal laten wachten?

Lijkt me niet nee gewoon kopen die 4 en genieten!

Dejive 08-09-10 13:32

Nee, er kunnen nog zoveel roddels zijn, maar ik (en ik denk velen met mij) gaan er gewoon van uit dat de iPhone 5 in de zomer van 2011 komt.

Rianne20 08-09-10 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dejive (Bericht 555842)
Nee, er kunnen nog zoveel roddels zijn, maar ik (en ik denk velen met mij) gaan er gewoon van uit dat de iPhone 5 in de zomer van 2011 komt.

Er zijn ontzettend veel roddels, maar volgens mij ging Apple vanaf 30 september gewoon nog meer research doen wat er wel/niet goed was aan de iPhone 4 en deze resultaten namen ze mee voor de iPhone 5. Maargoed, er zijn altijd mensen die vervolgens geruchten de wereld in helpen. ;) Ik denk ook dat Apple een hoop ontevreden klanten zou hebben als ze direct een nieuwe 4, zonder dat nu aan te kondigen, op de markt zouden brengen.

Voor mij is het duidelijk eigenlijk wat betreft die nieuwe versie! Ik zou wel graag nog wat reacties zien van mensen met betrekking tot die death grip!

Hermadrid 08-09-10 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rianne20 (Bericht 556184)
Er zijn ontzettend veel roddels, maar volgens mij ging Apple vanaf 30 september gewoon nog meer research doen wat er wel/niet goed was aan de iPhone 4 en deze resultaten namen ze mee voor de iPhone 5. Maargoed, er zijn altijd mensen die vervolgens geruchten de wereld in helpen. ;) Ik denk ook dat Apple een hoop ontevreden klanten zou hebben als ze direct een nieuwe 4, zonder dat nu aan te kondigen, op de markt zouden brengen.

Voor mij is het duidelijk eigenlijk wat betreft die nieuwe versie! Ik zou wel graag nog wat reacties zien van mensen met betrekking tot die death grip!

Ja maar ontevreden klanten zoals ik en veel meer andere blijven toch wel de Iphone kopen. Toen bekend was dat er antenneproblemen waren was ook iedereen ontevreden maar kijk hoe die spul verkoopt man.

devilrocky 08-09-10 23:18

Ik woon in Belgie en heb al de death grip ervaren. Als ik dit wil bekomen moet ik hem echt stevig vasthouden en zakn de streepjes langzaam. Dit lukt me trouwens niet overal.
Maar aangezien ik de Apple bumper gratis besteld heb, heb ik er geen last van.

De death grip heb ik totaal niet tijdens het bellen, ik moet al mijn best doen om het te krijgen bij het onhandig en stevig vasthouden.

Dus hier zeker een tevreden iPhone 4 gebruiker : )

Rianne20 09-09-10 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door devilrocky (Bericht 556619)
Ik woon in Belgie en heb al de death grip ervaren. Als ik dit wil bekomen moet ik hem echt stevig vasthouden en zakn de streepjes langzaam. Dit lukt me trouwens niet overal.
Maar aangezien ik de Apple bumper gratis besteld heb, heb ik er geen last van.

De death grip heb ik totaal niet tijdens het bellen, ik moet al mijn best doen om het te krijgen bij het onhandig en stevig vasthouden.

Dus hier zeker een tevreden iPhone 4 gebruiker : )

Het antwoord waar ik van de meesten al op hoopte! ;)

adjekuo 10-09-10 17:29

ik heb tijdens het bellen (zonder case) nog geen wegvallende gesprekken gehad

mja tijdens het bellen hou je hem ook niet in de death grip :)

Rianne20 10-09-10 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door adjekuo (Bericht 558192)
ik heb tijdens het bellen (zonder case) nog geen wegvallende gesprekken gehad

mja tijdens het bellen hou je hem ook niet in de death grip :)

Ik heb geen idee, heb nog geen iPhone 4 echt in mijn handen gehad. En aangezien het maar een klein streepje is zou je er misschien toch eens met je hand of vinger overheen kunnen gaan? Maargoed, als de meesten geen last hebben van die death grip ga ik toch wel voor de iPhone 4 denk ik! Het probleem lijkt mij zo minimaal.

zackary 11-09-10 17:28

Weet wel dat tmobile niet overal dekking heeft, en dan komt de death grip wel dichtbij. Zelf heb ik een simlockvrije iPhone met een KPN sim en geen last van signaalverlies.

Hoor net dat eind deze maand de nieuwe serie iPhone 4 de fabriek zal verlaten. De antennerand zal bestaan uit ander materiaal afgedekt met een coating. Optisch zal hij niet anders zijn dan de huidige.

Rianne20 12-09-10 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zackary (Bericht 558997)
Weet wel dat tmobile niet overal dekking heeft, en dan komt de death grip wel dichtbij. Zelf heb ik een simlockvrije iPhone met een KPN sim en geen last van signaalverlies.

Hoor net dat eind deze maand de nieuwe serie iPhone 4 de fabriek zal verlaten. De antennerand zal bestaan uit ander materiaal afgedekt met een coating. Optisch zal hij niet anders zijn dan de huidige.

Interessant! Waar heb je dat gelezen? Want dat zou wel die 30 september weer verklaren. Een vriend van me wacht namelijk ook tot na 30 september, maar dat was meer om zo'n gerucht uit Mexico. Heb je misschien een bron?

mjik83 14-09-10 00:59

Dat klinkt inderdaad wel interessant. Als dat zo is kan ik nog wel even wachten met het aanschaffen aangezien me dat wel heel praktisch lijkt als ik eventueel geen bumper zou hoeven te gebruiken.

Rianne20 14-09-10 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mjik83 (Bericht 560567)
Dat klinkt inderdaad wel interessant. Als dat zo is kan ik nog wel even wachten met het aanschaffen aangezien me dat wel heel praktisch lijkt als ik eventueel geen bumper zou hoeven te gebruiken.

Klopt, en dan kan ik die laatste twee weekjes ook nog wel wachten tot er meer duidelijkheid is na 30 september. ;) Maar ik heb er verder niets over gelezen, dus ik ben wel benieuwd naar de bron.

zackary 17-09-10 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rianne20 (Bericht 560618)
Klopt, en dan kan ik die laatste twee weekjes ook nog wel wachten tot er meer duidelijkheid is na 30 september. ;) Maar ik heb er verder niets over gelezen, dus ik ben wel benieuwd naar de bron.

Rianne,

Het heeft ff geduurd, maar de bron die je vroeg las ik hier:
Apple past antenne iPhone 4 aan :: GSM Helpdesk Nederland


groet,

zackary

Rianne20 18-09-10 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zackary (Bericht 563676)
Rianne,

Het heeft ff geduurd, maar de bron die je vroeg las ik hier:
Apple past antenne iPhone 4 aan :: GSM Helpdesk Nederland


groet,

zackary

Bedankt! Ben er nog wel een beetje sceptisch over, maar ik wacht voor alle zekerheid toch nog even tot er wat meer duidelijkheid van Apple is.

zackary 18-09-10 17:47

Kun je doen, maar zoals ik als zei heb ikzelf geen last van de deathgrip

Jeroenmo 18-09-10 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zackary (Bericht 564102)
Kun je doen, maar zoals ik als zei heb ikzelf geen last van de deathgrip

Ik heb de iphone 4 32GB nu 3 weken in gebruik, ik ben er steeds meer over te spreken. Nog nooit wegvallende gesprekken gehad. Prachtig ding! Mijn moeder heeft nu mijn iphone 3G en mijn broertje de 3GS dus ik heb vergelijkingsmateriaal genoeg ;).

Rianne20 18-09-10 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenmo (Bericht 564109)
Ik heb de iphone 4 32GB nu 3 weken in gebruik, ik ben er steeds meer over te spreken. Nog nooit wegvallende gesprekken gehad. Prachtig ding! Mijn moeder heeft nu mijn iphone 3G en mijn broertje de 3GS dus ik heb vergelijkingsmateriaal genoeg ;).

Heb je de iPhone 4 los gekocht of met een abonnement? Aangezien ik in je onderschrift zie dat je 'm uit Frankrijk hebt (meen ik er uit te halen)? Bevalt dat en scheelt dat een hoop dan dat je 'm bijvoorbeeld met een abonnement van T-mobile krijgt?

Jeroenmo 19-09-10 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rianne20 (Bericht 564143)
Heb je de iPhone 4 los gekocht of met een abonnement? Aangezien ik in je onderschrift zie dat je 'm uit Frankrijk hebt (meen ik er uit te halen)? Bevalt dat en scheelt dat een hoop dan dat je 'm bijvoorbeeld met een abonnement van T-mobile krijgt?

Deze heb ik los uit parijs gekocht en ik gebruik hem met mijn vodafone abbonement web 270 als ik mij niet vergis. Qua geld denk ik niet dat ik voordeliger uit ben dan bij T-mobile, maar ik ben gewoon tevreden over vodafone.

Verder is het echt een heerlijke gadget/phone. Ik gebruik hem ook veel voor mail en als agenda. Die retinadisplay vond ik niet de belangrijkste verbetering t.o.v. de 3G dacht ik van tevoren. Maar jemig wat is dat beeld scherp!

Rianne20 24-09-10 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenmo (Bericht 564919)
Deze heb ik los uit parijs gekocht en ik gebruik hem met mijn vodafone abbonement web 270 als ik mij niet vergis. Qua geld denk ik niet dat ik voordeliger uit ben dan bij T-mobile, maar ik ben gewoon tevreden over vodafone.

Verder is het echt een heerlijke gadget/phone. Ik gebruik hem ook veel voor mail en als agenda. Die retinadisplay vond ik niet de belangrijkste verbetering t.o.v. de 3G dacht ik van tevoren. Maar jemig wat is dat beeld scherp!

Ik ben echt ontzettend benieuwd naar dat scherm! Paar leraren van me hebben wel een iPhone 4 maar heb 'm nog niet van dichtbij kunnen bekijken. Maar in principe als je een hoesje/bumper erbij neemt, ben je sowieso van het probleem af. En ik neem aan dat ik wel een bumper wil, aangezien het best een fragiele telefoon is (glas)!

Las hier net wel ergens op het forum dat iemand bij T-Mobile het bericht kreeg dat het nog 3-6 weken zou duren voordat zijn/haar iPhone 4 er was, en dit had te maken met de 'nieuwe iPhones zonder antenneprobleem'. Maar of T-Mobile dit er zelf van maakt of dat het echt is weet ik niet...

KainNL 24-09-10 16:57

Ik ben vandaag ook eens gaan informeren. Heb besloten om mijn HTC op ZEKER te verwisselen voor een iphone.
Er blijken achter de schermen toch grotere tegenvallende berichten te zijn wat betreft de schermen en de software.
Er werd me gezegd dat er sowieso een wachttijd is van 2 tot 3 maanden hier in België, MAAR (nu komt het) ze zijn bij Apple al bezig met een iphone 4.2 wist de verkoper van Mobistar mij te vertellen !! En deze raade mij aan om tot Januari/Februari te wachten tot deze er is !!
Dus ik ga gewoon nog even een maandje of 5 wachten........

lexvo 26-09-10 00:19

iPhone 4.2? Ik denk dat ze in de war zijn met iOS 4.2 dat eind dit jaar uitkomt. :)

Rianne20 26-09-10 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lexvo (Bericht 570200)
iPhone 4.2? Ik denk dat ze in de war zijn met iOS 4.2 dat eind dit jaar uitkomt. :)

Dat denk ik persoonlijk ook ja...

phunx 26-09-10 12:11

Er zijn veel mensen die de death grip verwarren met het bereik van de provider.
Als je sowieso al slecht bereik hebt (laten we zeggen 2 a 3 streepjes), ja, dan kan het signaal helemaal wegvallen ALS je de telefoon in de death grip vasthoudt.
Heb je vol bereik, dan valt het echt wel mee!

Ik heb werkelijk waar nooit last gehad van de death grip (bel via KPN). Niet tijdens het vasthouden van de telefoon om er mee te spelen en ook niet tijdens een telefoongesprek. Ik houd hem dan ook niet zo geforceerd vast zoals al die filmpjes van de death grip voordoen.

De media heeft dit verhaal gewoon hartstikke aangedikt joh!
Gewoon kopen en genieten zoals de rest ;-)

KainNL 26-09-10 15:43

Het blijkt dus niet om de 4.2 te gaan, zoals ik dacht dat er van de 3 naar 3GS gegaan was. Maar de iphone 5.

phunx 26-09-10 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KainNL (Bericht 570522)
Het blijkt dus niet om de 4.2 te gaan, zoals ik dacht dat er van de 3 naar 3GS gegaan was. Maar de iphone 5.

Succes met wachten :rolleyes:

FenixStyle 26-09-10 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KainNL (Bericht 569100)
Ik ben vandaag ook eens gaan informeren. Heb besloten om mijn HTC op ZEKER te verwisselen voor een iphone.
Er blijken achter de schermen toch grotere tegenvallende berichten te zijn wat betreft de schermen en de software.
Er werd me gezegd dat er sowieso een wachttijd is van 2 tot 3 maanden hier in België, MAAR (nu komt het) ze zijn bij Apple al bezig met een iphone 4.2 wist de verkoper van Mobistar mij te vertellen !! En deze raade mij aan om tot Januari/Februari te wachten tot deze er is !!
Dus ik ga gewoon nog even een maandje of 5 wachten........


Denkt ge nu echt dat verkopers die afgelopen zomer vaak totale onzin uitkraamden als het over de release van de iPhone 4 ging, nu plots de ultieme inside-info over de opvolger van de iPhone 4 zouden hebben? :P

apotheosis 02-10-10 16:05

Voor dit alleen al zou je een iphone 4 kopen; dit was afgelopen donderdag, veel lawaai en toch wel goeie kwaliteit ;).

YouTube - Guns N' Roses live in sportpaleis antwerpen 2010 (november rain).

Striki1990 02-10-10 16:27

Ik heb mij nieuwe iPhone 4 nu 3 dagen en heb tot nu toe nog niks gemerkt van de zogenaamde "death grip". Als ik aan het bellen breng en ik zat mijn vochtige handpalm tegen de "death grip" plaats, gaan er geen streepjes verloren, er komen er soms zelfs bij.
In België lijk ik dus geen last te hebben van de death grip. En ben zeer tevreden over mijn allereerste iPhone! Zeker aan te raden!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:31.