Ik heb in januari/februari 2010 een iPhone 3GS 32 GB aangeschaft, waar ik erg tevreden mee ben/was. Ik heb hem in België gekocht, vanwege alle kosten etc., waardoor het heel goedkoop kan worden.
Ik ben altijd erg zuinig geweest op dat ding, nooit gejailbreakt niks. Ook bijna nooit laten vallen, 1xtje heel hard (tijdens een ongeluk) en voorderest meestal zachtjes maar dat was heel weinig.
Op de dag van de WK-finale kreeg ik een ongeluk, viel de iPhone heel hard op de grond. Niks mee aan de hand, zelfs het simkaart ding er niet uitgesprongen en niet eens uitgevallen! Op 25 augustus viel de iPhone van mijn bed af, 30 cm hoog en op een zacht zeil. Toen deed ie helemaal niks meer. Op die dag nog naar een reparatiecentrum gegaan waar dus bleek dat het moederbord kapot was. De dag daarna zijn wij vanuit Nederland naar België gegaan om het toestel af te geven. Reparatietijd: 3-4 weken. Helaas hadden ze op dat moment geen leentoestellen meer, dus kreeg ik niet eens meer een leentoestel mee en moest ik het maar doen met mijn oude samsung, een samsung die niet veel meer kan. Als je helemaal gewend bent aan een iPhone en dan een oude Samsung moet gaan gebruiken, baal je hartstikke hard. En dan nog eens te bedenken dat ik geen iPod meer heb, want mijn iPhone is mijn iPod. Na 4 weken kreeg ik een enquête van apple, hoe ik vond dat de reparatie is gegaan. Ik helemaal blij, mijn iPhone was gemaakt! Wij bellen naar de winkel in België of ie inderdaad was gemaakt, maar nee, ze hadden nog niks gehoord. Er stond voor het toestel 4-6 weken, dus over 2 weken moesten ze hem zeker hebben. Dat is inmiddels al 4 weken geleden. Ik ben deze donderdag mijn iPhone al 8 weken kwijt. Ze hebben vorige week woensdag vanuit de winkel in Belgie een mailtje gestuurd naar apple, of ze inmiddels al meer weten. Nog steeds geen antwoord.
Mijn vraag is dus, weet iemand wat de gemiddelde reparatietijd is? En vanaf welke week kan ik een klacht indienen? Ik ben het helemaal zat en wat ik dus zeer onfatsoenlijk vind is dat er niet eens op het mailtje word gereageerd. Overal op internet lees ik dat iedereen maximaal zijn toestel maar 4 weken kwijt is, enkelen maar 6-7 weken.
Ik ben erg kwaad op apple, sta nu zelfs op het punt om mijn iPhone te koop te zetten en ervoor in de plaats een BlackBerry te kopen, want dit kan gewoon echt niet. Zelfs bij de winkel zeggen ze dat dit geen service is en dat het wel normaal is dat het lang duurt, maar 8 weken, hebben ze nog nooit meegemaakt.
Ik hoop op een antwoord (heb vaak genoeg gehad dat helemaal niemand reageert), want ik wil dit heel snel onder controle hebben.