//

Find my iPhone gratis op een oudere iPhone/iPod

Find my iPhone gratis op een oudere iPhone/iPod discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Na de update van iOS 4.2.1 vandaag bleek Find my iPhone gratis te worden voor iedereen met een iPhone 4, iPod Touch 4 of iPad. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-11-10, 22:38
acvz acvz is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 6
Standaard Find my iPhone gratis op een oudere iPhone/iPod

Na de update van iOS 4.2.1 vandaag bleek Find my iPhone gratis te worden voor iedereen met een iPhone 4, iPod Touch 4 of iPad. Nu heb ik zelf een iPhone 3GS en ik baalde dus nogal van het feit dat de gratis functie hier niet op werkte. Nu is dit mijn oplossing: het enige wat je nodig hebt is een iPhone 4, iPod Touch 4 of iPad van iemand anders (in mijn geval die van een vriend), een Apple ID en je eigen iDevice. Ga op die iPhone 4, iPod Touch 4 of iPad naar instellingen-> Mail, Contacten, Agenda -> voeg account toe -> mobileme -> vul daar je eigen Apple ID en wachtwoord in -> Find my iPhone wordt geactiveerd. Doe daarna hetzelfde op je eigen iPhone 3G(S) of iPod touch en voilà het werkt nu ook op je eigen Apple account. Je kunt nu je eigen account weer verwijderen van de iPhone 4, iPod Touch 4 of iPad van de ander en alles blijft gewoon werken op je eigen iDevice. Je kunt nu inloggen in de Find my iPhone app en de Mobile Me site.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-11-10, 22:39
mulderslag mulderslag is offline
• iOS 17.0.2
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rijssen
Berichten: 199
Standaard

Het zal mij benieuwen hoe lang dit zo blijft.......
  #3  
Oud 23-11-10, 11:17
Bikermouse Bikermouse is offline
• iOS 4.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 9
Talking

Ik kan dit bevestigen. Ik heb ook een iPad en kon daarmee het gratis MobileMe account me activeren. Vervolgens kan ik zowel mijn iPhone 3G als mijn iPad zien via FindMyiPhone!

Als je de hulp leest blijkt dit ook conform voorwaarden:

MobileMe Free Account:
A type of MobileMe account that allows you to use MobileMe Find My iPhone as a “free user” (without a paid subscription).
You can sign up for a new MobileMe Free Account on the following qualifying iOS devices running iOS 4.2:
  • iPhone 4
  • iPad
  • 4th generation iPod touch
You can also use an existing Apple ID to create a MobileMe Free Account.
Once you have a MobileMe Free Account, you can set up the account on any iOS 4.2 device and use Find My iPhone at me.com or the Find My iPhone app on a device, to locate your iOS 4.2 devices. You can also download the Find My iPhone app on any device running iOS 3.1 to iOS 4.1, and use it to find your iOS 4.2 devices.
  #4  
Oud 23-11-10, 15:09
febe febe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 140
Standaard

ik zie mijn iPad wel, maar mijn iPhone 3Gs niet (kan wel de iPad zien vanaf mijn iPhone).
Iemand een idee?
  #5  
Oud 23-11-10, 15:24
Bikermouse Bikermouse is offline
• iOS 4.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door febe Bekijk bericht
ik zie mijn iPad wel, maar mijn iPhone 3Gs niet (kan wel de iPad zien vanaf mijn iPhone).
Iemand een idee?
Dat duurde bij mij ook een tijdje (een nacht), heel vreemd.

Ik neem tenminste aan dat je ook op je iPhone 3Gs wel ook een mobile.me account heb aangemaakt, want dat moet natuurlijk ook.
  #6  
Oud 26-11-10, 16:11
toontje toontje is offline
• iOS 11.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: lanaken belgie
Berichten: 103
Standaard

Vraagje. Lukt dit ook met iphone3g. 3.1.3. Of moet je updaten naar 4.2 ????
  #7  
Oud 26-11-10, 16:14
Bikermouse Bikermouse is offline
• iOS 4.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 9
Standaard

Het is een feature van 4.2, dus je moet upgraden.
  #8  
Oud 26-11-10, 16:33
toontje toontje is offline
• iOS 11.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: lanaken belgie
Berichten: 103
Standaard

Bikermouse bedankt!,,,, ben een beetje bang om te upgraden. Bij upgraden naar 4 werd 3G zo traag dat ik terug ben naar 3.1.3 Blijft de snelheid nu wel hetzelfde?

Graag je reactie
  #9  
Oud 26-11-10, 16:50
Bikermouse Bikermouse is offline
• iOS 4.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 9
Standaard

Toontje,

Die overgang naar 4 was inderdaad destijds dramatisch traag. Versie 3 is denk ik altijd sneller maar de huidige 4.2 (na een al verbeterde 4.1) is weer prima te doen en je krijgt er prettige nieuwe dingen bij.
Als je de handtekening opslaat kun je denk ik ook altijd weer downgraden.

Ik heb alleen specifieke applicaties die nog heel traag zijn (zoals Appie van AH en Pingchat), maar dat zouden ze wellicht onder 3 ook zijn.
  #10  
Oud 26-11-10, 17:11
toontje toontje is offline
• iOS 11.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: lanaken belgie
Berichten: 103
Standaard

Bikermouse nogmaals dank. Wacht nog even af met upgraden.
  #11  
Oud 14-12-10, 22:39
Florish Florish is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 5
Standaard

Goede feature en bedankt voor de workaround. Heb het bij mijn vrouw op de 3GS gezet, handig als ie ooit kwijtraakt. Minder prettig dat ze me 24/7 kan volgen.....
  #12  
Oud 15-12-10, 10:37
basset basset is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 33
Standaard

Zoiezo belachelijk dat het niet op de 3G(S) is. Wat is de reden die Apple aanvoerd? Of geven ze toe, dat het alleen maar is om meer nieuwe toestellen te verkopen?
  #13  
Oud 28-01-11, 05:14
dingemansje dingemansje is offline
• iOS 9.2.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 86
Standaard

Ik begrijp dat je je account alleen via een iphone4, ipod touch 4g, of een iPad kan activeren. Per toestel zit er echter wel een limiet van 3 accounts. Kan je deze beveiliging niet heel gemakkelijk omzeilen door een simpele restore te doen (eventueel zonder terugzetten van back-up)?
Iemand hier ervaring mee?
  #14  
Oud 23-03-11, 22:48
gadgetfreakske gadgetfreakske is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Gent
Berichten: 14
Standaard

Ga dit eens proberen met m'n 3GS en iPod touch 4g. Handig voor als ik 1 van beide verlies of gestolen wordt.( hopelijk niet maar in geval dat )
Reageren

Labels
find my iphone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:50.