//

Iphones and beer don't mix!

Iphones and beer don't mix! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi, ik snap nog steeds niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar gisteravond heb ik per ongeluk bier in mn broekzak gegoten waar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-02-08, 21:32
Jorisdeman Jorisdeman is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 3
Standaard Iphones and beer don't mix!

Hi,

ik snap nog steeds niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar gisteravond heb ik per ongeluk bier in mn broekzak gegoten waar dus mn iphone in zat! Er is dus bier in mn iphone gekomen waardoor ik meteen een aantal warnings kreeg en het scherm grijs werd. Vanochtend deed hij het weer alleen op dat moment hield de sleep/wake knop het voor gezien. Ik kan dus het scherm van mn iphone niet uit- en aanzetten en sowieso de iphone niet meer in- of uitschakelen. Lijkt me niet handig. Ik heb ergens gelezen dat je em het beste in een bak met rijst kan leggen voor een dag of 2 zodat het vocht er uit trekt. Dus dat heb ik ook gedaan.

Weet iemand of dat het probleem met mn sleep/wake knop op zal lossen? Tips? Volgens mij ben ik de eerste op dit forum met dit probeem...

Gr Joris

Laatst gewijzigd door Jorisdeman; 23-02-08 om 21:35.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-02-08, 21:40
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorisdeman Bekijk bericht
Volgens mij ben ik de eerste op dit forum met dit probeem...
Gr Joris
Nee hoor, er is ook al iemand geweest die enthousiast wist te melden dat hij in het bad was gevallen.

(verder zeg ik maar niks)
  #3  
Oud 23-02-08, 21:46
Jorisdeman Jorisdeman is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 3
Standaard

Je hebt gelijk, thanks!
  #4  
Oud 23-02-08, 22:12
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Bier in je broekzak gieten... slim!
Maar of hij het ook weer gaat doen... water is denk ik minder schadelijk omdat dat niet plakt. Hoop het in ieder geval wel voor je!


Nu weet ik in ieder geval wel dat ik geen bier in m'n broekzak moet gieten als m'n iPhone erin zit.
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
  #5  
Oud 23-02-08, 23:33
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Dan zal ik maar niet zeggen wie er zijn iphone in het bad heeft laten vallen
Maar zijn naam begint met A en eindigd op rB

Mijn iphone bleef gewoon aan en kreeg ik niet meer uit, heb hem volledig laten ontladen door youtube ff een uurtje te laten spelen. Batterij is dan zo leeg hoor.

En daarna heb ik hem gewoon weggelegd een uur of 24-36

Daarna toch weer op de oplader gehangen en een schietgebedje gedaan.
Hij ging gewoon aan en het enige wat me opviel waren strepen op het scherm, maar ook die zijn na een dag of 6 verdwenen.

Nu werkt hij prima.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #6  
Oud 24-02-08, 14:18
fedorr fedorr is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 151
Standaard

Bier in je broekzak. Mhhm, dacht je de rest neem ik wel mee voor thuis?

Ik heb mijn vorige telefoon (een SE P910i) een keer meegewassen (40*C). Ik had hem in mijn broekzak laten zitten en de broek zo in de was gedaan. Zelfs dat heeft die telefoon (duidelijk van mindere kwaliteit dan de iPhone) overleefd. De batterij was al helemaal gedrained toen hij uit de was kwam en heb hem via de inmiddels al oude rijsttruck droog weten te krijgen. Aan de oplader en hij deed het weer. Het enige was dat er toch intern in het beeldscherm wat folie was gaan loslaten en dit zorgde ervoor dat de backlight aan de randen niet meer werkte.

De rijsttruck werkt dus in princiepe heel goed en kan je telefoon echt redden.

Gelukkig dronk je bier, want wijn is desastreus voor electronica. Dit komt door de zuurgraad. Mijn oude minidisk-speler is getroffen door een omgevallen wijnglas en die heeft het nooit meer gedaan.
  #7  
Oud 27-02-08, 12:14
Jorisdeman Jorisdeman is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 3
Standaard

Nou, in elk geval 1 probleem minder. Heb mn iphone in Shanghai laten fixen, ze hebben het setje earphone jack/volume/sleep-wakeknop etc vervangen.(voor 35 euro). De sleep/wakeknop doet het weer, alleen als ik nu mn iphone uitschakel, start ie vanzelf meteen weer op. Mmmm.... De man van het 'Apple Repair Centre' (ahum) zei dat het aan de software ligt. Misschien een reset/restore?!

Nevermind, alles werkt weer! Pfffieuw!

Laatst gewijzigd door Jorisdeman; 27-02-08 om 18:44.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
don't buy @ dutchfone!!!! pvriend1 Koopinformatie en ervaringen 7 28-02-11 15:08
dj mix programma. pascalbrouwers iPad algemeen 16 23-01-11 02:12
Muziek: mix van 1.5 uur vethman Muziek, foto & video 8 11-05-09 00:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:38.