iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Contacten overzetten (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/8103-contacten-overzetten.html)

Mike1800s 20-09-12 19:35

Problemen met contacten overzetten HTC -> iPhone 4
 
Beste,

Sinds vandaag heb ik een iPhone 4. Ik wou graag de contacten van mijn HTC Wildfire S ovekopiëren, maar stuit op een aantal problemen.

Mijn oude SIM-kaart is gedeactiveerd ten gevolge van het aanvragen van een nieuwe (kleine) SIM welke in de iPhone past. Dit is gedaan bij Vodafone. De HTC heeft sowiso geen optie om de contacten naar de SIM te exporteren, in mijn geval enkel naar de SD-kaart (waar de iPhone niks mee kan) of naar G-mail.

Ik heb deze contacten zodoende gekopieerd naar de gmail-account. Via Microsoft Exchange wou ik deze weer importeren, maar kom ik een fout tegen. Bij het meermaals synchroniseren van deze gmail-account via ME, geeft de iPhone telkens aan dat het wachtwoord verkeerd is, terwijl ik 100% zeker weet dat het correct is ingevoerd. Meermaals account verwijderen en opnieuw creëren mocht niet baten. Zoeken op internet gaf als tips op om iCloud te deactiveren en de netwerkinstellingen te resetten. Ook dit meermaals gedaan, ook na deze actie wederom nieuwe synchronisatie proberen te realiseren maar nog steeds deze fout.

De HTC is nog maar beperkt bruikbaar, daar ik geen simkaart meer heb om deze nog volledig als telefoon te gebruiken (formaatverschillen). Heeft iemand een oplossing voor mij om mijn contacten alsnog van de HTC op de iPhone te krijgen? Is er een optie om dit bijvoorbeeld via de computer te doen (HTC --> PC --> iPhone), met hulp van iTunes bijvoorbeeld?

Alvast hartelijke dank voor jullie hulp.

gunth 20-09-12 20:09

Normaal gezien staan u contacten op de google server.
In itunes kan je selecteren om u contacten te synchroniseren via google.

uitsmijter 22-09-12 13:52

Notities en contacten overzetten
 
Ik ben van plan om binnenkort een iPhone 5 te gaan bestellen.
Ik heb nu nog een Nokia E71.
Wat is de makkelijkste/snelste manier om mijn notities en contacten over te zetten?

aeh 28-09-12 19:00

Contacten uit iPhone 4 overzetten naar sim
 
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn contacten van mijn iPhone naar sim kaart kan overzetten. Wil niet via iCloud of iets anders, heeft met twee telefoons en zakelijk verhaal te maken met een privé telefoon.

Dus mijn huidige contacten uit mijn iphone op mn sim kaart zetten??

Guest-20180925190238 28-09-12 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aeh (Bericht 828743)
Dus mijn huidige contacten uit mijn iphone op mn sim kaart zetten??

Dat gaat niet lukken zonder een jailbreak vrees ik :)

aeh 28-09-12 19:49

Kan toch niet waar zijn. Als ik contacten synchroniseer via iCloud en dat ook met m'n zakelijk iPhone doe, gaan contacten dan door elkaar. Oftewel kan ik later met andere iPhone alleen die Prive contacten weer ophalen en staan zie niet ook door mijn zakelijke contacten heen?

MathieuG 02-10-12 10:46

iPhone contacten overzetten naar exchange
 
Is het mogelijk om de contactpersonen welke op de iPhone staan opgeslagen over te zetten naar MS Exchange? De contacten staan momenteel niet in iCloud.

Angiehammes 13-11-12 16:19

Iphone 3s Contacten overzetten via itunes naar iphone 4s.
 
hallo,
Ben zelf nieuw op dit forum en er zullen wel al meer vragen geweest zijn over contacten maar niks wat mij echt geholpen heeft.

Mijn vraag is hoe kan ik mijn contacten naar mijn nieuwe iphone overzetten? De iphone is gesynchroniseert en nieuwe software staat erop. Alleen heb ik geen idee hoe ik de backup van mijn 3 op de 4 moet zetten.

Kan iemand mij helpen?

Groetjes Angie

Werner1963 13-11-12 16:48

heb je icloud gebruikt bij je 3S dan zouden contacten terug op je nieuw toestel moeten staan als je icloud inschakeld.

Kan je nog je 3S gebruiken.
Zet dan idrive foto op je 3S en daarna op je 4S
https://itunes.apple.com/us/app/idri...412858768?mt=8

Nikooos 14-11-12 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Angiehammes (Bericht 852700)
hallo,
Ben zelf nieuw op dit forum en er zullen wel al meer vragen geweest zijn over contacten maar niks wat mij echt geholpen heeft.

Mijn vraag is hoe kan ik mijn contacten naar mijn nieuwe iphone overzetten? De iphone is gesynchroniseert en nieuwe software staat erop. Alleen heb ik geen idee hoe ik de backup van mijn 3 op de 4 moet zetten.

Kan iemand mij helpen?

Groetjes Angie

Heb je je iPhone ingesteld als nieuwe telefoon? Je zou gewoon de backup terug moeten kunnen zetten bij de installatie.

Spip71 11-01-13 14:01

Probleem bij overzetten contacten van iPhone4s naar iCloud
 
Hallo,

Wellicht een vervelende beginnersvraag, maar ik probeer al twee weken de contacten in mijn iPhone4S om te zetten naar iCloud. Ik heb icloud geïnstalleerd op mijn pc, geactiveerd in de iPhone en een icloudadres aangemaakt, maar mijn contacten in de cloud blijven leeg. Via iTunes lukt het me ook niet. Wat doe ik verkeerd? Komt het omdat ik met een PC werk? Of omdat ik alleen een Hotmail en geen G-mail account heb? Het lukt me om mijn contacten (die wel met mijn Hotmailaccount gesynct worden, als csv-bestand op mijn computer te downloaden, maar ik krijg ze dus niet in de Cloud. Kan iemand mij helpen? :confused:

Guest-20180925190238 11-01-13 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spip71 (Bericht 867799)
Of omdat ik alleen een Hotmail en geen G-mail account heb?

iCloud kan alleen syncen met een iCloud account (@icloud.com) en niet met Hotmail en Gmail accounts.

Spip71 11-01-13 19:41

Wel, het lukt me dus niet om mijn iphone met iCloud.com te syncen... De contacten in icloud blijven leeg. Kan dat aan windows vista liggen?

Guest-20180925190238 11-01-13 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spip71 (Bericht 867896)
Kan dat aan windows vista liggen?

iCloud werkt met Windows Vista SP2 en het Windows iCloud Control Panel 2.1.1

iphonemark 12-02-13 09:35

Heb je ook outlook op je Windows pc, met icloud control panel verschijnen dan je contacten in outlook.

Ik weet niet hoeveel contacten jullie hebben maar ik ben zuinig op mijn contacten, heb er 200 die me erg veel waard zijn. Ik maak af en toe ook een export in gewone tekst. Ik vertrouw niet altijd op icloud / outlook.

Bij aanschaf nieuwe telefoon zou ik beide routes adviseren, backup van contacten en daarna stoeien met automatisch overzetten.

NB het overzetten van contacten op de simkaart is niet meer van deze tijd, daar kunnen ook maar weinig gegevens op.

AdK 04-01-14 17:08

Contacten overzetten van HTC Wildfire naar Iphone 4S
 
Probeer al dagen om de contacten van de HTC van mijn dochter over te zetten naar haar nieuwe Iphone 4S. Via bluetooth HTC<->iPhone en ook HTC<-> IMAC.
Ze zien elkaar wel echter Mac en Iphone accepteren de HTC niet.
Heeft iemand een idee wat hiervoor de beste oplossing is. THX

PsyFly 04-01-14 17:31

Je kan misschien de contacten van de HTC synchroniseren met een gmail-account en nadien deze contacten via dat gmail-account synchroniseren met de iPhone? Zo heb ik dit een paar jaar geleden gedaan om mijn contacten van een android-toestel over te zetten en werkte perfect.

Werner1963 04-01-14 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdK (Bericht 943994)
Probeer al dagen om de contacten van de HTC van mijn dochter over te zetten naar haar nieuwe Iphone 4S. Via bluetooth HTC<->iPhone en ook HTC<-> IMAC.
Ze zien elkaar wel echter Mac en Iphone accepteren de HTC niet.
Heeft iemand een idee wat hiervoor de beste oplossing is. THX

Bluetooth werkt niet met andere toestellen buiten ios (Apple )

Gebruik het volgende op de htc en iPhone Ook goed om foto over te zetten
https://itunes.apple.com/be/app/idrive-online-backup/id427956708?l=nl&mt=8

AdK 05-01-14 16:32

Is gelukt met wat hulp via G-Mail account. THX !

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 januari 2014 om 16:35 ----------

Heb al mijn adressen in de cloud staan. Mijn autotel. heeft een simkaart ( geen bluetooth). Hoe krijg ik die adressen overgezet naar die simkaart en telkens geüpdatet ? THX.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:19.