iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   i Tunes account / Apple ID niet eerder gebruikt in i Tunes Store (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/81634-i-tunes-account-apple-id-niet-eerder-gebruikt-i-tunes-store.html)

daandaandaan 05-01-11 17:37

i Tunes account / Apple ID niet eerder gebruikt in i Tunes Store
 
Eindelijk!! Ik heb hem, de Iphone 4!!
Zo blij als een kind installeren, Wi Fi blij gemaakt met mijn Iphone 4, en dan nu naar i Tunes store. En precies daar gaat het mis.

Ik heb een Apple ID aangemaakt, gekozen voor Click and Buy bij gebrek aan een creditcard, via internet bankieren een code gekregen en mijn account bevestigd.

Echterrrrrrr: bij het aanmelden bij de i Tunes Store, krijg ik de melding: "Deze Apple ID is nog niet gebruikt met de i Tunes Store".

En het riedeltje gaat van voren af aan. Wanneer ik nogmaals alles doorloop, krijg ik de melding bij click and buy dat ik de betalingen al eerder bevestigd heb.

Aangezien ik mij net heb aangemeld bij dit forum, heb ik de search gebruikt. Daar kwam ik het wel hetzelfde probleem tegen, alleen werd er nooit antwoord gegeven. Ik hoop dat iemand hier wel weet wat te doen.

Groetjes,

daandaandaan

Kubbie92 05-01-11 18:12

Goed, dat is via de iphone, wat zegt de iTunes op jouw PC? Geeft die hetzelfde probleem of kan je daar gewoon downloaden? Probeer daar in de iTunes Store > App Store iets te downloaden.

daandaandaan 05-01-11 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kubbie92 (Bericht 623620)
Goed, dat is via de iphone, wat zegt de iTunes op jouw PC? Geeft die hetzelfde probleem of kan je daar gewoon downloaden? Probeer daar in de iTunes Store > App Store iets te downloaden.

Excuses, ik ben niet helemaal duidelijk geweest zie ik al. Via mijn computer probeer ik in de i Tunes Store te komen. Daar krijg ik de melding. Via mijn telefoon krijg ik dezelfde melding. Wanneer ik probeer iets te downloaden uit de Apps Store, krijg ik de melding dat ik mij eerst moet inloggen. En dan begint het weer van voor af aan.

johra 05-01-11 18:27

Heb jij je wel ingelogd op iTunes, volgens mij staat dat ergens rechts op de pagina ( pc ) , ik denk namelijk dat daar je probleem ligt.

libertycity 05-01-11 18:29

kijk uit met click and buy er staat in de icreate editie 24 nog te koop in de winkel dat er vele mensen worden opgelicht door hoge boetes door het betalen met click and buy
wees allen gewaarschuwd!

daandaandaan 05-01-11 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johra (Bericht 623627)
Heb jij je wel ingelogd op iTunes, volgens mij staat dat ergens rechts op de pagina ( pc ) , ik denk namelijk dat daar je probleem ligt.

Aanmelden bij i Tunes Store bedoel je?

johra 05-01-11 18:35

Ja als je iTunes opent dan moet jij je daar ook nog inloggen namelijk.

johra 05-01-11 18:36

Op je pc bedoel ik hè.

daandaandaan 05-01-11 18:37

iTunes start gewoon op, ik kan mij wel aanmelden bij iTunes Store. Maar daar krijg ik de foutmelding. Of begrijp ik niet wat je bedoelt?

daandaandaan 05-01-11 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johra (Bericht 623635)
Op je pc bedoel ik hè.

Dat bedoel ik ook.

johra 05-01-11 18:43

Jee moeilijk , heb je click and buy goed doorlopen? Ergens moet natuurlijk een foutje zitten. Ik probeer mee te denken omdat ik ook ooit een fout had maar weet niet meer wat het was, was wel iets heel simpels maar ja daar heb je nu niks aan.

daandaandaan 05-01-11 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johra (Bericht 623642)
Jee moeilijk , heb je click and buy goed doorlopen? Ergens moet natuurlijk een foutje zitten. Ik probeer mee te denken omdat ik ook ooit een fout had maar weet niet meer wat het was, was wel iets heel simpels maar ja daar heb je nu niks aan.

haha ik waardeer je denkwerk. Bij Click And Buy had ik juist GEEN problemen. Ik ben zelf ICT-er, en ik breek mijn hersenen ook hierover.

Wat ik nu ga doen is iTunes her-installeren. All or nothing..

daandaandaan 05-01-11 19:03

Dat hielp dus niet. Iemand nog een idee?

libertycity 05-01-11 19:04

verwijder je account en maak een nieuwe?

johra 05-01-11 19:07

Is je pc wel gemachtigd???

daandaandaan 05-01-11 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johra (Bericht 623659)
Is je pc wel gemachtigd???

Ja is gemachtigd

daandaandaan 05-01-11 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door libertycity (Bericht 623657)
verwijder je account en maak een nieuwe?

Ik kan mij niet aanmelden bij de iStore.. Ook niet met een nieuw account, dan kom ik bij hetzelfde terecht.

Essiee1986 05-01-11 19:21

Ik had hetzelfde probleem. Of eigenlijk heb ik nog steeds dat probleem.
Maar volgens mij is het zo dat het emailadres van je Apple ID niet hetzelfde mag zijn als die van I-tunes
Ik heb een nieuw emailadres aangemaakt en toen deze link opgevolgd:

App Store-account aanmaken zonder creditcard of kadobon - iPhone - iPhoneclub.nl

Het enige is wel dat ik nu alleen gratis applicaties kan downloaden en dus niet bij de betaalde kom omdat die click and buy wat ik ook helemaal geinstaleerd heb en bevestigd niet werkt samen met itunes en geen creditcard heb.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Om bovenstaande link te kunnen volgen moest ik dus wel eerst een nieuw emailadres aanmaken...

daandaandaan 05-01-11 19:22

mannnnnnnnnnnnn

( stoom afblaast )

Ik heb zelfs mijn firewall uitgezet, om te kijken of dat werkt, maar helaas, dat werkt ook niet.

daandaandaan 05-01-11 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Essiee1986 (Bericht 623671)
Ik had hetzelfde probleem. Of eigenlijk heb ik nog steeds dat probleem.
Maar volgens mij is het zo dat het emailadres van je Apple ID niet hetzelfde mag zijn als die van I-tunes
Ik heb een nieuw emailadres aangemaakt en toen deze link opgevolgd:

App Store-account aanmaken zonder creditcard of kadobon - iPhone - iPhoneclub.nl

Het enige is wel dat ik nu alleen gratis applicaties kan downloaden en dus niet bij de betaalde kom omdat die click and buy wat ik ook helemaal geinstaleerd heb en bevestigd niet werkt samen met itunes en geen creditcard heb.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Om bovenstaande link te kunnen volgen moest ik dus wel eerst een nieuw emailadres aanmaken...

de optie NONE is er niet meer...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:46.