iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Foutmelding 1015 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/82631-foutmelding-1015-a.html)

Tactixz 17-01-11 19:30

Foutmelding 1015
 
Hallo !

een vriend van mij heeft een iphone 3g gekocht, deze heeft hij op marktplaats gekocht, en komt officeel uit amerika met een AT&T sim lock, maar nu dus mijn probleem

Hij heeft omdat er nog allemaal fotos enz op stonden, een reset uitgevoerd, en nu staat er alleen nog maar dat itunes logo op het scherm,
heb hem nu al herstelt, maar dan komt er de Foutmelding 1015.

iemand ervaring hiermee ?
heb alles geprobeerd, : herstellen met oudere Firmwire En herstelling in DFU modus


Alvast bedankt

Need-iPhone 17-01-11 23:32

Welke firmwire heeft de iPhone
4.2.1 => downgraden naar 3.1
Tot 4.0.2 => Tiny umbrella ; kick out of recovery mode

Tactixz 19-01-11 00:12

momenteel op 3.1.2
maar heb ooit eens mijn 3G gejailbreakt, met een programma, waarbij ik hem ook meteen kon activeren,

weet iemand nog hoe deze heet ?

Dragon 19-01-11 08:09

Je moet de originele FW 4.2.1 downloaden. En een custom firmware 4.2.1 (zonder baseband update) en Redsn0w (windows versie) downloaden.

Kan je geen CF 4.2.1 zonder baseband update vinden dan heb ik er nog wel 1.

In Redsn0w de originele fw selecteren. Daarna via Redsn0w je iPhone in DFU mode plaatsen.
Redsn0w afsluiten. En nu iTunes opstarten, shift+herstel en je Custom Firmware selecteren.

Nu moet hij hem opnieuw herstellen, maar mocht je een software lock hebben ben je die ook kwijt en moet je weer via Cydia Ultrasn0w installeren. Check wel eerst je baseband, en anders je baseband via Redsn0w updaten naar een baseband versie die ultrasn0w ondersteund.

Je kan hierna nog wel problemen tegenkomen dat je geen netwerk hebt. Dan is er iets niet goed gegaan met Ultrasn0w en waarschijnlijk je baseband.

Need-iPhone 19-01-11 09:08

Ik ik het hierboven NIET mee eens

Je kunt tinyumbrella downloaden, en uit recovery kicken!
dan moet je hem nog activeren / hacktiveren

Ik heb het gister nog gedaan met 3.1.3 :)

JornZ 19-01-11 09:18

Allebei de opties is wat voor te zeggen. Als je geen nieuwer iOS wilt installeren kick hem dan inderdaad uit recovery met tinyumbrella of recboot.

Als je wel graag de nieuwste versie van de iOS wilt installeren dan moet je inderdaad zoals beschreven een custom firmware zonder baseband update gebruiken.

Ik vind het wat vreemd om te stellen dat je het er "NIET" mee eens bent, het is maar wat je wilt...

Dragon 19-01-11 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Need-iPhone (Bericht 630025)
Ik ik het hierboven NIET mee eens

Je kunt tinyumbrella downloaden, en uit recovery kicken!
dan moet je hem nog activeren / hacktiveren

Ik heb het gister nog gedaan met 3.1.3 :)

Meeste gebruikers met de error 1015 kunnen hem NIET uit Recovery mode kicken met TinyUmbrella. Dus lukt dit niet met TinyUmbrella dan is dit een van de oplossingen die goed werkt.

Typ 81 19-01-11 19:11

iReb > fix recovery loop


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:48.