//

Probleempje bij koppeling in BMW

Probleempje bij koppeling in BMW discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb in mijn auto (nieuwe BMW 5-Serie) een koppeling met mijn iPhone 3GS, zodat ik de muziek kan afspelen en bedienen via de iDrive ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-01-11, 11:56
E61 E61 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 2
Standaard Probleempje bij koppeling in BMW

Ik heb in mijn auto (nieuwe BMW 5-Serie) een koppeling met mijn iPhone 3GS, zodat ik de muziek kan afspelen en bedienen via de iDrive functie in de auto. Daarbij worden de album covers weergegeven op het beeldscherm in de auto.

Het probleem(pje) wat ik nu heb, is dat de albumcovers van recent (via itunes) gedownloade nummers niet in de auto worden weergegeven. Dus wél op de iPhone, ook op de laptop, alleen niet in de BMW.

Dit is dus alleen bij recent gedownloade nummers, "oudere" nummers werken perfect.
Ook na synchronisatie v.d. iPhone geen oplossing.

Iemand een idee hoe dit kan?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-01-11, 14:09
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Wellicht wordt er sindskort nieuwe ID3-tag versie gebruikt die je auto nog niet ondersteunt. Moet je even kijken of de ID3-tag versies van de oude en nieuwe nummers hetzelfde zijn.
  #3  
Oud 20-01-11, 21:45
Fleetwood's schermafbeelding
Fleetwood Fleetwood is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: thuis
Berichten: 117
Standaard

ik denk dat je het moet zoeken in een update van je idrive!

dit zou je is bij de dealer kunnen navragen, welke software je er nu op hebt,
en wat de laatste update hiervoor is?
__________________
i4s - 6.1 * i4 - 6.1 * IPad 2 - iOS 6.1 * atv2 - 5.0.1 JB
  #4  
Oud 21-01-11, 08:16
E61 E61 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 2
Standaard

Dank voor de reacties.
Het probleem is opgelost!
Ik heb op de laptop de muzieknummers naar afspeellijsten getransporteerd, en nu werken alle covers wel.
Vraag mij niet hoe het kan, maar mooi dat het werkt.
  #5  
Oud 12-03-11, 20:43
boomer1 boomer1 is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 7
Standaard Probleem met bluetooth in BMW X3

Geen idee hoe dit forum werkt, dus ik post het hier maar ... Ik heb onlangs mijn Nokia geruild voor een Iphone 4. De nokia werkte via bluetooth perfect met de geluidsinstallatie van mijn BMW X3 ( originele BMW kit). Met de iphone 4 heb ik echter een probleem : bij binnenkomende telefoongesprekken komt de stem van de beller niet via mijn speakers en ben ik verplicht de GSM aan het oor te houden om te kunnen communiceren. Wanneer ik zélf een telefoongesprek initieer, is er geen probleem, de bluetooth verbinding werkt perfect.

Alvast dank voor iedereen die mij kan helpen .

Laatst gewijzigd door boomer1; 12-03-11 om 20:45.
  #6  
Oud 12-03-11, 21:58
wesdegroot wesdegroot is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: haarlem
Berichten: 10
Stuur een bericht via Instant Messenger naar wesdegroot Stuur een bericht via MSN naar wesdegroot
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boomer1 Bekijk bericht
Geen idee hoe dit forum werkt, dus ik post het hier maar ... Ik heb onlangs mijn Nokia geruild voor een Iphone 4. De nokia werkte via bluetooth perfect met de geluidsinstallatie van mijn BMW X3 ( originele BMW kit). Met de iphone 4 heb ik echter een probleem : bij binnenkomende telefoongesprekken komt de stem van de beller niet via mijn speakers en ben ik verplicht de GSM aan het oor te houden om te kunnen communiceren. Wanneer ik zélf een telefoongesprek initieer, is er geen probleem, de bluetooth verbinding werkt perfect.

Alvast dank voor iedereen die mij kan helpen .
Reactie: opnemen op iphone gelijk drukken op geluid en dan bluetooth aanklikken probleem heb ik ook

Andere oplossing is eerst ff bellen naar iemand via bluetooth als er dan iemand belt is het wel gelijk via bluetooth
  #7  
Oud 13-03-11, 23:13
boomer1 boomer1 is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 7
Standaard

Beste, de eerste oplossing lijkt mij nogal ingewikkeld voor een beginnend iphoner, dus ik heb de tweede geprobeerd, maar zonder positief resultaat. Binnenkomende gesprekken moet ik beantwoorden met de gsm aan het oor; niet practisch, als ik vergelijk met mijn oude Nokia. Maar toch heel erg bedankt !
  #8  
Oud 23-03-11, 18:43
boomer1 boomer1 is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 7
Standaard

Ik ben nog steeds pissed-off van de iphone bluetooth-ellende !!!!
Het probleem blijft nog altijd de binnenkomende telefooncalls : ik moet de iphone uit de houder nemen om hem aan mijn oor te houden, anders hoor ik niets ! Unbelievable !
Voor een toestel van 650 euros is dat onaanvaardbaar . Volgende keer koop ik eender wat, maar ZEKER GEEN iphone meer .

Vertel het verder zodat niet nog meer mensen bedrogen uitkomen !!
  #9  
Oud 23-03-11, 21:41
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Heel vervelend dit! Ik heb een X5 uit 2005 en mijn iPhone 4 werkt perfect via de BT verbinding met BT snap in adapter. Heb je nog overwogen zo'n adapter te kopen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boomer1 Bekijk bericht
Ik ben nog steeds pissed-off van de iphone bluetooth-ellende !!!!
Het probleem blijft nog altijd de binnenkomende telefooncalls : ik moet de iphone uit de houder nemen om hem aan mijn oor te houden, anders hoor ik niets ! Unbelievable !
Voor een toestel van 650 euros is dat onaanvaardbaar . Volgende keer koop ik eender wat, maar ZEKER GEEN iphone meer .

Vertel het verder zodat niet nog meer mensen bedrogen uitkomen !!
  #10  
Oud 23-03-11, 23:27
boomer1 boomer1 is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 7
Standaard

Ik heb een X3 van 2009 en mijn vroegere GSM, een simpele Nokia van 98 euros, werkte in de wagen perfect, zonder enige adapter....Zie je wat ik bedoel ?

Maar bon, wat moet ik mij bij een "adapter" voorstellen, en waar koop je die ? Dank je voor elke nuttige input .
  #11  
Oud 24-03-11, 09:16
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

De adapter is in feite een soort oplaadcradle met BT-module erin gebouwd, zit bij mij in middenconsole (achter bekerhouders), tussen de stoelen. Nadeel hiervan voor jouw situatie is dat je hiermee niet je muziek naar de boxen kan streamen, tenzij je hiervoor een aparte BT koppeling kan maken vanuit je iPhone. Dit alles lijkt me toch iets wat je dan even bij de BMW dealer zou moeten bespreken, voor ik je op kosten jaag. Heb je trouwens wel eens geprobeerd de BT opnieuw aan te melden (dus echt verbreken en wissen, zowel op iPhone als stereo)?

Edit: is te bestellen o.a. via dealer, moet ingebouwd/aangesloten worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boomer1 Bekijk bericht
Ik heb een X3 van 2009 en mijn vroegere GSM, een simpele Nokia van 98 euros, werkte in de wagen perfect, zonder enige adapter....Zie je wat ik bedoel ?

Maar bon, wat moet ik mij bij een "adapter" voorstellen, en waar koop je die ? Dank je voor elke nuttige input .

Laatst gewijzigd door pclahsen; 24-03-11 om 09:18.
  #12  
Oud 24-03-11, 09:19
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

Ja, opnieuw proberen zou ik eerst eens doen. Ik heb een 3-serie uit 2008 en die werkt perfect met de iPhone 4. Ook zonder snap-in adapter.
__________________
If you've been seen fixing it, you will be blaimed for breaking it.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone in BMW X5 ivoborkus iPhone accessoires en onderdelen 117 10-10-10 14:04
Ringtone icm BMW snap in adapter hvanbenthem Ringtones en Wallpapers 4 10-11-09 15:00
Iphone houder BMW Dennisf iPhone accessoires en onderdelen 17 14-04-08 21:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:05.