//

Batterij in het buitenland leeggetrokken

Batterij in het buitenland leeggetrokken discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Ik ben net terug van vakantie maar op de heenweg van mijn vakantie begon mijn batterij razendsnel leeg te raken. Ik was op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-05-11, 17:41
Kjiee Kjiee is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 16
Standaard Batterij in het buitenland leeggetrokken

Hallo iedereen,

Ik ben net terug van vakantie maar op de heenweg van mijn vakantie begon mijn batterij razendsnel leeg te raken. Ik was op reis met iemand die net zoals ik ook de iPhone 4 heeft, maar haar batterij was nog 80% terwijl mijn batterijniveau was gedaald naar 11% met hetzelfde gebruik. Mijn batterij deed de hele week hetzelfde (ontzettend snel leeg gaan) tot ik even via dataroaming 3G mijn email ophaalde. Vanaf dat moment deed mijn telefoon weer normaal en loopt hij niet meer sneller leeg.

Moet ik nu mijn batterij laten vervangen of kan het zijn dat mijn telefoon de hele vakantie onbewust heeft lopen zoeken naar 3G ofzoiets?

Ps; ik heb geen rare instellingen aangehad of dingen gedaan met mijn telefoon.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-07-11, 17:24
fspelema fspelema is offline
• iOS 3.0
• 3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 1
Standaard

beste,

ik heb hetzelfde probleem regelmatig in het buitenland. Je kan een aantal functies afzetten om te vermijden dat er voortdurend batterijverbruik is zoals bv de locatievoorzieningen maar regelmatig blijft hij snel leeglopen als alles in off modus is behalve de provider, mogelijks is er een probleem met de connectie waardoor dit optreedt maar zelfs in grote buitenlandse steden treedt dit probleem op. Ik ben benieuwd naar de oplossing want ik zit nu in de states en de enige oplossing is de telefoon afzetten maar daar dient hij toch niet voor
  #3  
Oud 25-07-11, 17:37
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Nee, je batterij is prima. Het lijkt een softwarematig probleem, soms of al dan niet in combinatie met simkaart. Het Topic Accu loopt snel leeg in het buitenland al gezien? Kan oa een Exchange account op je iPhone zijn, die problemen veroorzaakt...
  #4  
Oud 29-07-11, 12:57
Hhhdrie Hhhdrie is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 1
Standaard Oplossing voor snel leeg lopen batterij buitenland

Op dit forum verschillende berichten gelezen en deze gecombineerd tot een oplossing die op dit moment lijkt te werken (zit nu in Frankrijk).

Het blijkt dat de iPhone blijft zoeken naar een mail update, OOK na reset, handmatig sluiten van de Mail app EN in vliegtuigmodus. Een mail update wordt geactiveerd door het openen van de Mail app, of doordat er een automatische update ingesteld is.

Oplossing: zet mail update op 'handmatig', zet daarna Dataroaming aan en laat de mail 1x updaten. Dan Dataroaming uitzetten. Et voilà

ik werk met Exchange, ik weet niet of dit ook voor POP mail zo werkt.
Iedere keer als je de mail probeert te openen zal de iPhone weer gaan zoeken. Dus niet de app 'Mail' openen of bovenstaande procedure herhalen.

Succes, ik hoop dat dit voor jullie ook werkt !!
  #5  
Oud 05-10-11, 01:31
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Nee, dit kan de oorzaak niet zijn. Alles staat uit, ook de mail op handmatig.
Locatievoorzieningen ook uit. Ook vliegtuigmodus hielp niet. Het enige wat hielp was de iPhone uitzetten. Ik denk er sterk over om een goedkoop toestel te kopen voor als ik naar het buitenland ga. Het is toch te gek voor woorden???
Weet je wanneer hij niet leeg liep? Als ik in een hotel Wi-Fi had. Dan liep hij niet leeg. Verder wel. Het heeft m.i. iets te maken met het zoeken naar internet.
Ik heb wel exchange, maar had alles uitstaan, mail e.d.
  #6  
Oud 05-10-11, 10:08
Chickpoint's schermafbeelding
Chickpoint Chickpoint is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 14
Standaard

Het kan ook zijn dat op de plaats waar je nu verblijft niet zo goed GSM signaal is. Daardoor moet je telefoon heel de tijd naar beschikbare signalen zoeken wat veel energie kost. Dit kom je bijv ook tegen bij festivals als een telefoonmast overbelast is.
  #7  
Oud 05-10-11, 15:30
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Dat geldt dan in mijn geval voor Duitsland, Oostenrijk, Oekraïne, Italië, Frankrijk en Griekenland. Het gebeurt dus ook als vliegtuigmodus aanstaat. Alleen niet als ik Wi-Fi bereik heb. Het heeft m.i. iets te maken met het zoeken naar internet.
  #8  
Oud 05-10-11, 16:47
Chickpoint's schermafbeelding
Chickpoint Chickpoint is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Eindhoven
Berichten: 14
Standaard

Als hij in vliegtuig modus staat dan zou hij dat niet moeten doen, aangezien je GSM verbinding en Wi-Fi dan gewoon uit staan. Misschien toch iets mis met je accu?
  #9  
Oud 05-10-11, 17:50
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Ik vermoed toch dat het iets met zoeken naar internet te maken heeft. Waarom doet hij het wel goed als ik in een hotel ben en ik heb mijn Wi-Fi aanstaan. Dat verbaast mij nl. Als het de accu is, zou het dan ook fout moeten gaan?
In Nederland gaat het toch ook goed.
Toch iets met exchange te maken? (heb ik er voor mijn werk op staan)
  #10  
Oud 10-10-11, 11:15
PPPuk PPPuk is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Standaard

Overeenkomstige problemen hier. Batterij leeg in drie uur tijd.
Ik heb sterk de indruk dat dit te maken heeft met de Exchange configuratie. In ons geval is de Exchange server niet rechtstreeks benaderbaar maar alleen via een VPN verbinding.
Behalve de email gebruiken we ook de calender en contacts uit de Exchange server. Het lijkt erop dat indien je een wijziging aanbrengt in een contact of in een calender item de iPhone op de achtergrond desperate probeert dit te synchoniseren met de Exchange server. Aangezien de VPN geen autoconnect functie heeft mislukt dit natuurlijk. Bladeren door de contacts wordt op dat moment ook heel erg traag.
Indien ik op dat moment de iPhone op het werk even via de Wi-Fi in het netwerk hang en sync met de Exchange server is alles weer back to normal.

Ik heb op 1 van de iPhones de Exchange configuratie er wel eens afgehaald en vervolgens was het probleem verdwenen.

Iemand die dit herkend ?
  #11  
Oud 10-10-11, 11:38
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Dat zal inderdaad het probleem zijn. Het was me ook al opgevallen dat ik niet door de contacten kon bladeren. Het was net stroop.
Hoe kunnen we dit voorkomen in de toekomst? Exchange uitzetten helpt niet echt. Account tijdelijk verwijderen?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
In het buitenland bert57 iPhone algemeen 0 12-01-11 23:26
In het buitenland mavvdh Desktop-applicaties 3 12-09-10 23:37
In het buitenland blaugrana iPhone algemeen 1 15-07-09 12:17
Batterij helemaal leeggetrokken vannacht.. orli iPhone algemeen 8 13-05-08 11:52
SMSen in het buitenland lightman iPhone algemeen 6 03-11-07 22:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:58.