iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vraagjes over verbindingen zoals Wi-Fi en 3G (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/93266-vraagjes-over-verbindingen-zoals-wi-fi-3g.html)

wouter1981 15-06-11 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iLadyGaGa (Bericht 683418)
Is er ergens een abonnement met onbeperkt internet en nummerbehoud?

Sim only? En echt onbeperkt internet? Dan schiet me alleen Wireless Circle binnen..

iLadyGaGa 15-06-11 16:12

Ik heb nu T-Mobile.nl: Bestel mobiele telefoons en abonnementen met online korting gevonden,en je kunt internetbundel, maar kan iemand me vertellen of dit een juiste beslissing zou zijn?

wouter1981 15-06-11 16:28

Wat heb je precies gevonden?

Houd er rekening mee dat T-Mobile geen onbeperkt internet meer heeft!
Ze hanteren een datalimiet van 1GB. Dat is voor de meeste mensen echt genoeg. Alleen de intensieve gebruikers van vooral zware diensten hebben er niet genoeg aan.

apotheosis 15-06-11 17:12

Wouter1981; jij bent een nederlander, jij zou moeten weten welke provider het beste is in nederland op bv gebied van bereik, meeste 3G, die tethering toelaat enz....

iLadyGaGa 15-06-11 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 683431)
Wat heb je precies gevonden?

Houd er rekening mee dat T-Mobile geen onbeperkt internet meer heeft!
Ze hanteren een datalimiet van 1GB. Dat is voor de meeste mensen echt genoeg. Alleen de intensieve gebruikers van vooral zware diensten hebben er niet genoeg aan.

Dat wist ik inderdaad ja. Maar weet iemand of je je nummer kunt behouden?

apotheosis 15-06-11 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iLadyGaGa (Bericht 683463)
Dat wist ik inderdaad ja. Maar weet iemand of je je nummer kunt behouden?

Tuurlijk ;).

iLadyGaGa 15-06-11 20:01

Jej! Dankjewel

wouter1981 16-06-11 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 683447)
Wouter1981; jij bent een nederlander, jij zou moeten weten welke provider het beste is in nederland op bv gebied van bereik, meeste 3G, die tethering toelaat enz....

KPN heeft het beste (op de meeste plaatsen) bereik van de drie providers in Nederland. Er is volgens mij geen provider die tethering officieel toestaat.
En wat betreft nummerbehoud, dat is natuurlijk mogelijk (bij elke provider) wanneer je nummer vrij is.

apotheosis 16-06-11 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 683605)
KPN heeft het beste (op de meeste plaatsen) bereik van de drie providers in Nederland. Er is volgens mij geen provider die tethering officieel toestaat.
En wat betreft nummerbehoud, dat is natuurlijk mogelijk (bij elke provider) wanneer je nummer vrij is.

In nederland zijn ze dus slechter dan in belgie? In belgie is er maar 1 provider die geen tethering toelaat en dat is mobistar, alle andere zoals proximus en base en mobile vikings enz... laten het wet toe :).

belgiumiphone 16-06-11 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 683302)
Voorzover ik merk zuipt dat niet veel net zoals dat zeer weinig data verbruikt.
EN ik denk het wel mogelijk is dat je geen pushberichten meer krijgt maarja, dat is dan ook niet bepaald interessant te noemen als iemand je dan een berichtje stuurd?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 683391)
Nee. De app draait dan namelijk niet meer. Die meldingen die je dan krijgt, zijn push notificaties via een systeem van Apple. Dat kost geen extra batterij...

Bedankt voor jullie hulp!

Voor de duidelijkheid: ik vind het zeer tof dat ik pushberichten binnen krijg via whatsapp. Ik ben enkel bezorgd dat mijn batterij te snel leegloopt. Daarom dat ik de app manueel afsluit, om de batterij te sparen. En ik vind het leuk dat ik dan nog steeds de pushberichten binnen krijg.

@Wouter1981: Ben je absoluut zeker dat de batterij dan niet extra belast wordt? Scant de iphone dan niet om de zoveel tijd naar nieuwe berichten (want push staat aan voor die app)?

wouter1981 16-06-11 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 683706)
@Wouter1981: Ben je absoluut zeker dat de batterij dan niet extra belast wordt? Scant de iphone dan niet om de zoveel tijd naar nieuwe berichten (want push staat aan voor die app)?

Push berichten komen van de server van Apple. Zie dat als een sms bericht. De telefoon hoeft dat niet te controleren. Als er een bericht voor je is verschijnt die gewoon op je telefoon.

apotheosis 16-06-11 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 683706)
Bedankt voor jullie hulp!

Voor de duidelijkheid: ik vind het zeer tof dat ik pushberichten binnen krijg via whatsapp. Ik ben enkel bezorgd dat mijn batterij te snel leegloopt. Daarom dat ik de app manueel afsluit, om de batterij te sparen. En ik vind het leuk dat ik dan nog steeds de pushberichten binnen krijg.

@Wouter1981: Ben je absoluut zeker dat de batterij dan niet extra belast wordt? Scant de iphone dan niet om de zoveel tijd naar nieuwe berichten (want push staat aan voor die app)?

Moet je je geen zorgen inmaken wat whatsapp betreft.

belgiumiphone 16-06-11 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 683708)
Push berichten komen van de server van Apple. Zie dat als een sms bericht. De telefoon hoeft dat niet te controleren. Als er een bericht voor je is verschijnt die gewoon op je telefoon.

Hoe zit dat dan technisch in elkaar? Verstuurt whatsapp de berichten altijd via de server van Apple?

Dus altijd: Verzender -> server Whatsapp -> server Apple -> Bestemmeling?

Ik dacht dat de berichten via de servers van Whatsapp naar jouw gsmnummer worden gestuurd.

Als alles via Apple passeert is dat (alweer) een stuk van je privacy die je deelt met Apple...

wouter1981 16-06-11 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 683721)
Hoe zit dat dan technisch in elkaar? Verstuurt whatsapp de berichten altijd via de server van Apple?

Dus altijd: Verzender -> server Whatsapp -> server Apple -> Bestemmeling?

Ik dacht dat de berichten via de servers van Whatsapp naar jouw gsmnummer worden gestuurd.

Als alles via Apple passeert is dat (alweer) een stuk van je privacy die je deelt met Apple...

Alleen de push notificaties gaan via Apple.

iLadyGaGa 16-06-11 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 683706)
Bedankt voor jullie hulp!

Voor de duidelijkheid: ik vind het zeer tof dat ik pushberichten binnen krijg via whatsapp. Ik ben enkel bezorgd dat mijn batterij te snel leegloopt. Daarom dat ik de app manueel afsluit, om de batterij te sparen. En ik vind het leuk dat ik dan nog steeds de pushberichten binnen krijg.

@Wouter1981: Ben je absoluut zeker dat de batterij dan niet extra belast wordt? Scant de iphone dan niet om de zoveel tijd naar nieuwe berichten (want push staat aan voor die app)?

Die pushberichten kosten dan toch ook internet mb's?

iLadyGaGa 17-06-11 19:29

Ben vandaag bij een provider langs geweest. Goede uitleg gehad over abonnementen etc. Maar nu las ik net dat apps ongemerkt erg veel internet vreten. Klopt dit? Zo ja, welke? En is er bijv. een app of instelling om dit tegen te gaan? Die bijvoorbeeld instelt dat er altijd gevraagd word of er internet mag worden gebruikt?

apotheosis 17-06-11 23:53

Gaga: voorzover ik weet kan je praktisch alles zelf af en aanzetten. Je maakt je teveel zorgen om niks.

ad9007i 18-06-11 15:30

moest je nu in belgië wonen, dan zou ik je de provider: mobileviking aanraden.
daar krijg je 2gb internet voor 15 euro per maant en als je iets meer betaalt dan krijg je heel veel belminuten

tis maar een tip


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:38.