iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   [TIP] iPhone krasjes verwijderen met een BANAAN! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/9338-tip-iphone-krasjes-verwijderen-banaan.html)

Kyoshin 22-11-08 19:10

ik heb wat krasjes zoals de meeste op et apple logo.. had eerst een case erond dus geen krassen, maar wel op de rand.. Dus dat eraf gedaan en gewoon gebruikt.. Is et mogelijk om die krasjes te verwijdere?

Uxstyle 01-12-08 18:21

Op de achterkant van mijn Iphone zitten wel een aantal krasjes en een deuk. Op mij scherm heb ik ook helaas een krasje. MAAR mijn iphone logo is gelukkig krasvrij ;) ..

Wally21 01-12-08 20:00

Echt hoe kom je erop????:confused: Teveel vrij tijd en een zeer creatieve instelling?

En wat me ook op valt die gast heeft heel dat filmpje gewoon een handsfree set in z'n oor hangen :rolleyes: (dat moest ik ff kwijt :D)

WmL1982 16-12-08 20:20

Natuurlijk let ik er wel een beetje op, maar die krasjes op de achterkant zullen me eigenlijk een worst wezen, ook op het logo. Het is nu eenmaal een gebruiksvoorwerp. Op mijn scherm zit een inimini krasje, maar die is niet te zien als 'ie aan staat en anderen zullen anderen hem nooit opmerken.

De banaan bevalt me trouwens wel. Ik ga het eens proberen, puur uit nieuwsgierigheid.

Chasinn 06-08-09 14:17

is allemal fake!

steefer 10-10-09 23:16

Hoe kom je erop?

Stel je iphone ligt voor je op het buro. Jij zit erboven een banaantje te eten maar doordat je bij een bedrijfsongeval een 3tal vingers bent kwijt geraakt laat je per ongeluk je banaantje door je overige 2 vingers glippen recht op je iPhone!!!

Snel pak je een papiertje of bananenschil :) en probeert je iPhone schoon te vegen.
Maar.... wat zie je nu een glimmende krasvrije plek tussen de vele krassen?.... hé wat is dat nou??? En ja het idee is geboren.

zo stel ik me voor :)

Modbreak:
Het bumpen van oude topics is niet nodig.


Pelle4495 20-10-09 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azamc (Bericht 83142)
Lijkt mij een Broodje AAP verhaal..... ;)

Of een broodje banaan:D

spawnreaper 02-11-09 09:37

ik heb een grasje op het glas gedeelte van me iphone...volgens mij werkt deze oplossing dan niet.
heeft iemand daar ook een oplossing voor? Met een kiwi ofzo?

Majestic 09-11-09 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spawnreaper (Bericht 377970)
ik heb een grasje op het glas gedeelte van me iphone...volgens mij werkt deze oplossing dan niet.
heeft iemand daar ook een oplossing voor? Met een kiwi ofzo?

Ik heb ook een lelijke kras op mijn scherm heb je al een oplossing?

a211561 24-04-11 15:23

Ik was zo STOM het te proberen --- 2u bezig geweest met hem proper te krijgen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dekac (Bericht 81649)
Ik was opzoek naar een filmpje waarin ze lieten zien hoe je een iPhone/iPod krasvrij kon maken met Brasso maar kwam dit tegen:

YouTube - Fix iPod Scratches With A Banana

Hierin laat een gast zien hoe hij zijn Nano krasvrij maakt met een BANAAN?!!.. Ik ga zo naar de C1000 om bananen te halen.. en ik ga t proberen op mn appeltje op de achterkant van mn iPhone.. Mn bevindingen post ik als ik klaar ben..


JailbreakerPro 24-04-11 22:02

Je kan ook glassex en tandenpasta doen en dan wrijven;)

heijdemann 24-04-11 23:39

Glas behandeling - TS24.nl

iSem 31-01-12 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dekac (Bericht 81649)
Ik was opzoek naar een filmpje waarin ze lieten zien hoe je een iPhone/iPod krasvrij kon maken met Brasso maar kwam dit tegen:

YouTube - Fix iPod Scratches With A Banana

Hierin laat een gast zien hoe hij zijn Nano krasvrij maakt met een BANAAN?!!.. Ik ga zo naar de C1000 om bananen te halen.. en ik ga t proberen op mn appeltje op de achterkant van mn iPhone.. Mn bevindingen post ik als ik klaar ben..

Hallo,

Het is misschien een domme vraag, maar moet je de buitenkant of binnenkant van de bananenschil gebruiken?:rolleyes:

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 januari 2012 om 22:30 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iSem (Bericht 767332)
Hallo,

Het is misschien een domme vraag, maar moet je de buitenkant of binnenkant van de bananenschil gebruiken?:rolleyes:

Oow, ik weet het al. haha:)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 januari 2012 om 22:33 ----------

Je kan zo'n krassen op je ipod ook verwijderen door een cd polish of beter gezegd
cd poets vloeistof te gebruiken.

Of je kan alcohol gebruiken.

Ik heb bij mijn ipod de lichte krasjes zo weggehaald. En je zag ook dat het doekje helemaal zwart was na het poetsen!

xRainbow 31-01-12 23:13

Ik heb vanaf vandaag een best diep krasje op mijn scherm :(:(:(

jpwg001 01-02-12 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xRainbow (Bericht 767360)
Ik heb vanaf vandaag een best diep krasje op mijn scherm :(:(:(

Hindert niet, pak je een hele tros bananen...

rinc 12-02-12 13:30

Wat grappig, Apple en Banaan toch een goede combinatie. Misschien met een Zwarte Bessen ook? Zag ook ooit op youtube dat je bananen schil ook voor je tanden kan gebruiken om ze wit te polijsten. Apart!

Maarre effe serieus, zijn er andere manieren om krassen te verwijderen op een Iphone 4 (s)? Of is het vervangen van die glazen een betere alternatief?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:02.