iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   [TIP] iPhone krasjes verwijderen met een BANAAN! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/9338-tip-iphone-krasjes-verwijderen-banaan.html)

dekac 14-03-08 11:59

[TIP] iPhone krasjes verwijderen met een BANAAN!
 
Ik was opzoek naar een filmpje waarin ze lieten zien hoe je een iPhone/iPod krasvrij kon maken met Brasso maar kwam dit tegen:

YouTube - Fix iPod Scratches With A Banana

Hierin laat een gast zien hoe hij zijn Nano krasvrij maakt met een BANAAN?!!.. Ik ga zo naar de C1000 om bananen te halen.. en ik ga t proberen op mn appeltje op de achterkant van mn iPhone.. Mn bevindingen post ik als ik klaar ben..

Destiny 14-03-08 12:32

LOL. Ik ga dit straks ook proberen. Denk wel dat het moet werken

iCulture 14-03-08 12:34

En daarna schoon likken? ;)

lphone 14-03-08 12:42

HOE kom je sowieso op zoiets vraag ik me dan af ....

cypher21 14-03-08 12:46

Op zich is het vrij logisch, denk ook dat het met een aardappel wel werkt. Zit nml ook zetmeel in ;) en dat kan natuurlijk als fijn schuurmiddel (polijs klinkt beter met electronica natuurlijk) werken

Cypher21 denkt aan een filmpje maken met een aardappel :P

mabuse 14-03-08 13:07

wicked if it works!!!
 
...will try it myself,when i come home!
greetz:)

Destiny 14-03-08 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl (Bericht 81673)
En daarna schoon likken? ;)

Houd niet zo van bananen :p

dekac 14-03-08 13:16

bevinding 1:

het werkt op een cd.. de hele diepe krassen gaan niet weg.. maar de lichtere krasjes zijn niet meer zichbaar.. het werkt zelfs met bananen van de Lidl:p

ik ben even moed aan het verzamelen om het op mn iphone uit te proberen gezien er ook quick n brite in t spel is.. maargoed als t werkt op een cd.. moet t toch ook wel werken op een appeltje..

dekac 14-03-08 14:14

Bevinding 2:

Het krasje op mn appeltje is minder diep geworden.. dus minder zichbaar.. maar nogsteeds aanwezig.. het helpt dus wel een beetje..

Tip: probeer het een paar x uit op een cd voordat je t op je iPhone doet.. de eerste x werkte het niet op een cd omdat ik niet lang genoeg had gewreven met de schil..
(ik heb geen glassex of iets dergelijks gebruikt.. maar quick n brite.. ik gebruik dit eigenlijk voor alles omdat er geen bijtende stoffen in zitten..)

bartos 14-03-08 15:27

lache binnekort staan er banannen te koop op het forum :D

croiman 14-03-08 17:50

iemand een pak bananen kopen voor 2euro? lol

Modbreak:
Het is niet toegestaan buiten Marktplaats rubriek producten te koop aan te bieden :D


arjen 14-03-08 17:55

Leuk zo'n fruitmand. Nog twee kersen erbij voor de kleur. :D

Sick Mic 14-03-08 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 81841)
iemand een pak bananen kopen voor 2euro? lol

PM me, ik heb PayPal.

MacRub 14-03-08 23:22

Ik doe het gewoon fatsoenlijk met schuurpapier :-P

CadmanF 15-03-08 02:28

Ik weet niet of het ook op een iPhone/iPod werkt.., maar ik kreeg een keer een tip bij zo'n autopoetscentrale om een (oude) panty van bv je moeder ;) ofzo te pakken en dan het te behandelen plekje nat te maken met gewoon water en dan met een ronddraaiende beweging zachtjes wrijven.., let wel op dat het goed vochtig moet blijven..! Zo ondermeer haalden ze vroeger bij dat soort bedrijven lichte krasjes uit autolakken... Een tip uit grootmoederstijd... Komt dus ook eigenlijk net als de rest erop neer dat je licht aan het schuren/polijsten bent... Met je vinger en een beetje tandpasta op de achterkant van je iPod werkt ook...;)

croiman 15-03-08 11:50

schuurpapier en tandpasta maakt toch gewoon ook fijne krassen erin????

CadmanF 15-03-08 11:52

Nope.., een klein beetje gebruiken tandpasta gebruiken en zachtjes ronddraaiende bewegingen maken... Dan ga je het polijsten... Als je te hard druk kan je eventueel meer krassen maken maar het gaat om het polijsten... Zelfde met schuurpapier als je het fijnste neemt wat je kan vinden, wel waterproof nemen en nat houden en zachtjes polijsten...

MacRub 15-03-08 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 82126)
schuurpapier en tandpasta maakt toch gewoon ook fijne krassen erin????

Was ook als geintje bedoeld natuurlijk :D...het wordt dof als het fijnste gebruikt!!!

croiman 15-03-08 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CadmanF (Bericht 82127)
Nope.., een klein beetje gebruiken tandpasta gebruiken en zachtjes ronddraaiende bewegingen maken... Dan ga je het polijsten... Als je te hard druk kan je eventueel meer krassen maken maar het gaat om het polijsten... Zelfde met schuurpapier als je het fijnste neemt wat je kan vinden, wel waterproof nemen en nat houden en zachtjes polijsten...

ik heb hier 400, 600 en P1000 liggen, ma dan nog..........

CadmanF 16-03-08 00:01

Ik zou zelf ook geen schuurpapier gebruiken hoor...

Heb net toevallig voordat ik een Invisible Shield op een 3rd Gen iPod Nano ging plakken effe met een banaan geprobeert om de krasjes op het chroom te verwijderen en inderdaad, de krassen worden een heel stuk minder... Zelfs de hele kleintjes gaan helemaal weg... Wel grappig als je daarna naar de schil kijkt... Helemaal zwart geworden... Daarna effe schoonvegen en protector plakken...:cool:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:35.