//

Glaswerk iphone 4 kapot, zelf makkelijk te raparen?

Glaswerk iphone 4 kapot, zelf makkelijk te raparen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb gister in een dronken bui mijn iPhone 4 laten vallen. Nu zie ik op verschillende sites staan dat je het glas werk voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-06-11, 21:19
MartijnMIC MartijnMIC is offline
• iOS 8.1.3
• 8.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 8
Standaard Glaswerk iphone 4 kapot, zelf makkelijk te raparen?

Ik heb gister in een dronken bui mijn iPhone 4 laten vallen. Nu zie ik op verschillende sites staan dat je het glas werk voor en achter kan vervangen.

Maar mijn vraag is, raden jullie het mij aan of juist af om het zelf te repareren.

Deze site zal bij meerdere hier bekend zijn waar ik dan de spullen wil bestellen, Reparatie iPhone 4G

Ik heb op een youtube filmpje gezien hoe je een iphone 4 op de juiste manier uit elkaar haal, ik durf het op zich aan, ben best technisch aangelegd dus.

Ik wil graag jullie mening over horen.

Gr,

Martijn

Laatst gewijzigd door MartijnMIC; 18-06-11 om 22:08.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-06-11, 21:21
MS23's schermafbeelding
MS23 MS23 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 33
Standaard

Neem aan dat je het hier over de achterkant hebt? Heb zelf ook een filmpje gezien en daar leek de achterkant er makkelijk af te gaan en kon je hem makkelijk vervangen.
  #3  
Oud 18-06-11, 21:49
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

De achterkant is eenvoudig. De voorkant is wel ingewikkeld
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #4  
Oud 18-06-11, 22:06
MartijnMIC MartijnMIC is offline
• iOS 8.1.3
• 8.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 8
Standaard

Zowel voor en achterkant, helaas
  #5  
Oud 18-06-11, 22:43
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Op ifixit.com staan repair guides: iPhone 4 AT&T Repair Manual - iFixit
  #6  
Oud 18-06-11, 22:48
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

ik zou het uitbesteden als je voorkant defect is.... Ik doe het zelf wel, maar kan je zeggen dat het geen makkelijk karweitje is
  #7  
Oud 21-06-11, 00:34
DdeW DdeW is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 23
Standaard

Had de mijne ook laten vallen (zelfs 2x )en ben er mee aan de slag gegaan.
In het verleden tientallen 3G, 3GS van nieuw digitizer (voorkantglas)en/of displays voorzien dus moest geen probleem zijn..... dacht ik.

De iPhone 4 heeft een touchscreen die met epoxy zit gelijmd op het display in tegenstelling tot de voorgangers waarbij adhesive strips worden gebruikt en het display in een bracket simpel is in te clicken.

Door de epoxy is het bijna onmogelijk een werkend display te scheiden van de digitizer(bovenglas) zonder deze te breken.

Ik heb daarom de eerste keer een volledig complete unit (touchscreen+display) vervangen en laatste om het goedkoper toch te doen, beide los en met adhesive strips vast gelijmd. Dit is wat lastiger gezien het precies boven elkaar moet worden bevestigd want anders reageerd het scherm raar/slecht.

Advies is dus ook om een complete unit (rond 100-150)zoals mijn eerste keer aan te schaffen, bespaard je een hoop ergenis en kostenwise scheelt het uiteindelijk niet heel veel van elkaar.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zelf een .deb maken, snel en makkelijk! miicker Jailbreak apps en thema's 0 05-06-11 12:42
iPhone kapot: (zelf) bellen lukt niet meer (gerepareerd) whgmkeller iPhone algemeen 3 04-02-09 15:13
Makkelijk files van je iPhone halen iPizza Jailbreak apps en thema's 1 23-11-07 14:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:39.