//

Geen opstart/kick meer van iPhone 3GS

Geen opstart/kick meer van iPhone 3GS discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zal alles even opgesomd op een rijtje zetten (om het makkelijker en overzichtelijker te houden). HOE HET IS GEBEURD: - iPhone 3GS 16GB ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-07-11, 16:24
Rinaldooooo Rinaldooooo is offline
• iOS 4.2.1
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 12
Question Geen opstart/kick meer van iPhone 3GS

Hallo,
Ik zal alles even opgesomd op een rijtje zetten (om het makkelijker en overzichtelijker te houden).

HOE HET IS GEBEURD:
- iPhone 3GS 16GB kwam tegen de tafel aan (plaats: achterkant, net onder het apple-logo).
- Het scherm werd steeds helderder, vervolgens wit en ging daarna helemaal uit.
- Het apparaat is helemaal uit, geeft ook geen kick meer.

HET NAKIJKEN DOOR EEN MONTEUR:
- Er werd gezegd dat de iPhone een softwareprobleem heeft (geen hardwareprobleem).
- Er werd ook gezegd dat de iPhone nog niet helemaal 'kapot' is, maar dat het verder wel normaal opstartte.
- Na het opstarten ging het apparaat meteen in DFU Mode.

iTUNES:
- Toen ik het apparaat aansloot op iTunes, werd het wel herkend als een onbekende iPhone.
- Ik probeerde een restore uit te voeren, maar tijdens 'iPhone voorbereiden op herstellen' valt de USB-Verbinding steeds weg.
- Vervolgens geeft iTunes error '1601', '1602' of '1603' aan.
- De recentste versie van iTunes (en wat extra componenten) zijn geinstalleerd.

EN VERDER:
- Verder met de Boot-tool van Redsn0w geprobeerd het apparaat op te starten (geen jailbreak uitgevoerd), wat resulteert tot een wit scherm (wel een signaal)
- Verschillende opstartcombinaties geprobeerd met verschillende tijden, zoals Homeknop + Thuisknop voor 10 sec., 30 sec., 1 min., etc.
- Ook Homeknop + Thuisknop + Bovenste volumeknop
- Homeknop + Bovenste volumeknop
- Thuisknop + Bovenste volumeknop
- Alleen Homeknop, alleen Thuisknop, of alleen bovenste volumeknop
- Etc.

DUS, KORTE SAMENVATTING:
- iPhone 3GS 16GB geeft geen signaal meer na een val op de tafel
- Geen hardwareprobleem maar softwareprobleem (niet helemaal kapot dus).
- iTunes herkent het apparaat als onbekend, maar restoren mislukt telkens.
- Bij het rebooten m.b.v. een PC en Redsn0w-tool, een wit scherm (geen jailbreak).
Verschillende knopcombinaties geprobeerd, maar zonder succes.

Heeft iemand een oplosing of een handig programma om de iPhone weer aan de praat te krijgen? Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-07-11, 18:07
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Het klinkt toch echt als een hardwarematig probleem hoor... Misschien kun je eens een andere pc proberen of met een andere usb kabel, anders zou ik het ook niet weten.
  #3  
Oud 11-07-11, 18:34
Rinaldooooo Rinaldooooo is offline
• iOS 4.2.1
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flashingst Bekijk bericht
Het klinkt toch echt als een hardwarematig probleem hoor... Misschien kun je eens een andere pc proberen of met een andere usb kabel, anders zou ik het ook niet weten.
Thanx
Ik zal het proberen, wie weet...
  #4  
Oud 11-07-11, 21:11
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

ik heb ongeveer hetzelfde probleem
hij start op en blijft vastzitten in het apple logo vervolgens na een tijdje is het wit scherm en dan opnieuw opstarten en vastlopen in het apple loge enzv...
  #5  
Oud 14-07-11, 14:52
aeger aeger is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 62
Standaard

Ik zit hier ook met een 3gs met ongeveer hetzelfde probleem, hij gaat alleen aan wanneer ik hem in de adapter stop of met de computer verbindt en dan de slaap/wake knop en home button ongeveer 15s ingedrukt houd.

dan komt hij weer in de recovery mode en iTunes geeft een 1604 error! wanneer hij bij herstel voorbereiden is dan valt de iPhone uit en start hij niet meer op, vervolgens verschijnt de 1604 melding in iTunes....

Iemand een idee??
  #6  
Oud 14-07-11, 16:15
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Een iphone-reparateur heeft mij ooit verteld, dat door harde klappen op de achterkant een 3Gs, de behuizing een beetje naar binnen buigt en tegen een stukje hardware kan komen met het vorenstaande tot gevolg ...
Reageren

Labels
opstartprobleem, restoreprobleem, softwareprobleem, val, wit scherm



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3GS Opstart probleem (Softwarematig) PauluS87 iPhone algemeen 1 12-08-10 20:07
3GS heeft geen enkele synchronisatie meer na update van iTunes Bave iTunes 21 15-04-10 16:53
Mail crasht direct na opstart (3GS 32 GB) Trailjunky iPhone algemeen 0 10-03-10 09:45
Iphone 3gs geeft geen kick meer... Charlize Archief 4 06-09-09 12:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:49.