//

Mogelijke malware?!

Mogelijke malware?! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Ik ben een windows gebruiker en moet mijzelf dus wapenen tegen allerlei virussen, adware, malware etc. Dat lukt mij erg goed, moet ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-03-08, 16:42
Shorty01 Shorty01 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 5
Exclamation Mogelijke malware?!

Hoi allemaal,

Ik ben een windows gebruiker en moet mijzelf dus wapenen tegen allerlei virussen, adware, malware etc. Dat lukt mij erg goed, moet ik zeggen.
Nooit ergens last van, maar nu dat ik een week een Iphone heb en daarmee onder andere mijn hotmail heb geopend, heb ik ineens wel een probleem.

Er is vanuit mijn hotmail account naar bepaalde adressen uit mijn hotmail contacten bestand een mailtje gestuurd van het bedrijf zdfs met website :
bjmwz.com en email adressen bjmwz@hotmail bjmwz123@hotmail, met mij als afzender.

Het gekke is dat niet alle adressen gebruikt zijn en kan me dan ook eigenlijk niet voorstellen dat het een applicatie is, want dan waren de contact adressen in de iphone zelf ook wel gebruikt, denk ik.

Maar goed, mijn concrete vraag is eigenlijk:

ZIJN ER TOEVALLIG NOG MEER MENSEN DIE HIER LAST VAN HEBBEN?

Alvast bedankt,

Edwin.

Laatst gewijzigd door Shorty01; 16-03-08 om 16:46.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-03-08, 20:57
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty01 Bekijk bericht
Hoi allemaal,
Ik ben een windows gebruiker en moet mijzelf dus wapenen tegen allerlei virussen, adware, malware etc. Dat lukt mij erg goed, moet ik zeggen.
Nooit ergens last van, maar nu dat ik een week een Iphone heb en daarmee onder andere mijn hotmail heb geopend, heb ik ineens wel een probleem.
Er is vanuit mijn hotmail account naar bepaalde adressen uit mijn hotmail contacten bestand een mailtje gestuurd van het bedrijf zdfs met website :
bjmwz.com en email adressen bjmwz@hotmail bjmwz123@hotmail, met mij als afzender.
Het gekke is dat niet alle adressen gebruikt zijn en kan me dan ook eigenlijk niet voorstellen dat het een applicatie is, want dan waren de contact adressen in de iphone zelf ook wel gebruikt, denk ik.
Maar goed, mijn concrete vraag is eigenlijk:
ZIJN ER TOEVALLIG NOG MEER MENSEN DIE HIER LAST VAN HEBBEN?
Alvast bedankt,
Edwin.
Snap je probleem maar half maar ga er maar vanuit dat iets of iemand jouw adressenbestand op je PC heeft (ge)(mis)bruikt.

Tip: Koop een Mac (evt. ga Linux gebruiken) dan kan je zoiets haast niet overkomen.
  #3  
Oud 16-03-08, 21:44
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Snap je probleem maar half maar ga er maar vanuit dat iets of iemand jouw adressenbestand op je PC heeft (ge)(mis)bruikt.

Tip: Koop een Mac (evt. ga Linux gebruiken) dan kan je zoiets haast niet overkomen.
Wat een bullshit... Dit kan net zo makkelijk op een mac worden gedaan als het niet nog makkelijker zou kunnen aangezien bestanden veel makkelijker te vinden zijn op een mac doordat er maar een paar programma's zijn... De enige rede waarom hackers niet bepaald achter mac gebruikers aanzitten is omdat er veel minder mac gebruikers zijn en waarom voor weinig kiezen als je ook voor veel kan gaan. Nee en mac kopen is geen goede oplossing... Echter snap ik z'n probleem ook niet echt

Greetz, Stiruam
  #4  
Oud 16-03-08, 23:08
Shorty01 Shorty01 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 5
Standaard

Ik snap dat er misbruik gemaakt is van mijn adressen bestand, maar ik probeer te isoleren, waar en hoe.

Dat van die virussen en MAC's vind ik inderdaad enorme onzin. Begrijp me niet verkeerd, ik vind de producten van Apple geweldig mooi, maar dat hooghartige gedoe over windows, daar gaat binnenkort een val op volgen, nu dat iedereen aan de mac gaat. Het gaat nu inderdaad de moeite lonen om wat rommel voor de mac te schrijven voor bepaalde idioten!

Maar goed, dat is beside the point!

Ik wilde gewoon weten of er misschien iemand zich in mijn situatie herkende.
  #5  
Oud 16-03-08, 23:38
199724 199724 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 9
Standaard

Klinkt als een worm. Goeie scan gedaan?
__________________
Origineel: iPhone OTB 1.1.2 BL 4.6
Huidige firmware: 1.1.4 | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.04.05_G
  #6  
Oud 17-03-08, 00:36
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam Bekijk bericht
Wat een bullshit... Dit kan net zo makkelijk op een mac worden gedaan als het niet nog makkelijker zou kunnen aangezien bestanden veel makkelijker te vinden zijn op een mac doordat er maar een paar programma's zijn... De enige rede waarom hackers niet bepaald achter mac gebruikers aanzitten is omdat er veel minder mac gebruikers zijn en waarom voor weinig kiezen als je ook voor veel kan gaan. Nee en mac kopen is geen goede oplossing... Echter snap ik z'n probleem ook niet echt
Greetz, Stiruam
Ik merk dat je weinig van OSX weet dus zal je maar verder in onwetendheid laten maar weet wel dat OSX feitelijk Unix is en dat daar juist zeer veel programma's voor zijn. De mythe dat er voor de Mac geen software is die is al 20 jaar oud.


Zijn probleem is ongetwijfeld dat hij een of andere Trojan op z'n systeem gekregen heeft die of zijn adresbestand heeft doorgestuurd naar de hacker of emails zit te sturen van die hacker. En hij denkt dat het komt door de iPhone maar die heeft er dus niets mee te maken.
  #7  
Oud 17-03-08, 00:47
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Graag alleen maar serieuze antwoorden geven op de vraag en er geen ja / nee discussie van maken. De volgende keer geef ik een officiele waarschuwing.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #8  
Oud 17-03-08, 15:39
Shorty01 Shorty01 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 5
Standaard

Bedankt voor de reacties mensen, ondanks de wat lange tenen links en rechts .
Zoals gezegd, wil ik gewoon wat opties elimineren. Ik heb geen enkele Trojan of worm op mijn computer.
Ik bedacht wel dat ik een maand geleden een keer in een business center in een hotel in Afrika mijn hotmail heb bekeken. Die computers zitten vol met door hotelgasten geinstalleerde sh#@! Waarschijnlijk zit die Trojan daarin. Mooi! Weer een goede les geleerd!

Nogmaals dank,

Edwin.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
malware op de iphone Lucien1966 iPhone algemeen 6 04-06-10 20:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:41.