//

2e hands Iphone 3G 16Gb

2e hands Iphone 3G 16Gb discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, ik heb vanavond een Iphone 3G 16Gb gekocht bij iemand thuis alleen nou had ik een paar kleine vraagjes... Als ik mijn vodafone simkaart ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-07-11, 23:51
R010 R010 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 6
Standaard 2e hands Iphone 3G 16Gb

hallo,

ik heb vanavond een Iphone 3G 16Gb gekocht bij iemand thuis alleen nou had ik een paar kleine vraagjes...
  • Als ik mijn vodafone simkaart in het toestel stop staat er : '' simlock actief '' dan kan ik ontgrendelen kiezen en mijn pincode invoeren en dan heb ik gewoon bereik, zag op het doosje dat het een T-mobile toestel is maar of er een simlock standaard opzit of simlock vrij is gemaakt weet ik niet..nou is mijn vraag is dat normaal dat als je de iphone aanzet hij aangeeft '' simlock actief'' ?
  • in het begin kon ik ook niet op internet met 3g. stond dat hij geen verdinding kon maken met PDP ofz iets... nadat ik verbinding met Wi-Fi maakten deed de 3g het ineens wel uit het niets... vreemd?
  • in de telefoon bij instellingen/algemeen staat de naam van de vorige eigenaar net als bij het aansluiten op itunes, kan ik dit verandere in mijn eigen naam of kan dit niet..?
iemand enige ervaring hiermee?

alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-07-11, 01:25
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Hallo,

om maar gelijk te beginnen; punt 1: Ja het is normaal dat er staat simlock actief! Als hij NIET gejailbreakt is en een andere simkaart dan tmobile werkt erop, dan is hij officieel simlockvrij. Maar nu kun je gratis (volgens een tmobile stappenplan) je iPhone simlockvrij maken, zodat elke simkaart werkt.

Punt 2: Het kan dat j eiPhone over Wi-Fi instellingen heeft binnen gehaald voor je internetnetwerk, dit is bij mij ook wel eens gebeurd, is geen probleem ofzo!

Punt 3: Ja. Als je je iPhone koppelt aan je computer en je drukt links in de balk op iPhone van...... dan kan je je naam veranderen.

Succes!
  #3  
Oud 15-07-11, 01:53
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

De simlock van jouw iPhone is die van je eigen simkaart, niet die van de iPhone! Als je van de sporen van de vorige eigenaar af wil kun je de iPhone herstellen met iTunes. Maar dat is niet nodig, het is hooguit vervelend voor de vorige eigenaar.
  #4  
Oud 15-07-11, 18:56
R010 R010 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 6
Standaard

ik ben nu in itunes en zie staan, iphone van...

als ik daar op klik kan ik niks selecteren om de naam de wijzigen of iets dergelijks.. moet ik dan heel die telefoon resetten en opnieuw instellen..?

ook heb ik problemen met een 2e email account aan t maken, een gmail account.. ik krijg een melding met:

Email ophalen mislukt
de emailserver 'pop3.live.com' reageert niet.Controleer of u de juiste accountinfo hebt ingevoerd in de emailinstellingen.

iemand hier toevallig ervaring mee..?
  #5  
Oud 15-07-11, 20:06
iJordi iJordi is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Lisse
Berichten: 45
Standaard

Als ik jou was zou ik een schone installatie van de iPhone firmware doen. Zo wis je alle gegevens van de vorige eigenaar en kan je die vervangen met jouw gegevens.

Dit doe je door in iTunes op herstel te klikken. Vergeet niet eerst een back-up te maken, als je je contacten er al had ingezet.
  #6  
Oud 15-07-11, 20:17
R010 R010 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iJordi Bekijk bericht
Als ik jou was zou ik een schone installatie van de iPhone firmware doen. Zo wis je alle gegevens van de vorige eigenaar en kan je die vervangen met jouw gegevens.

Dit doe je door in iTunes op herstel te klikken. Vergeet niet eerst een back-up te maken, als je je contacten er al had ingezet.

toen ik hem gister wou testen bij de verkoper moest hij ook eerst aangesloten worden op itunes, zag die afbeelding van itunes en t usb kabeltje dus als t goed is was tie al leeg.. ik heb zelf aan dr gevraagd of ze hem ff wou aansluiten om t kijken of alles wel naar behoren werkten..

als ik hem herstel ben ik dan niet al me apps en fotos enz kwijt...

t is al gelukt.. Nu alleen nog me 2e email account................
  #7  
Oud 15-07-11, 21:15
iJordi iJordi is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Lisse
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R010 Bekijk bericht
toen ik hem gister wou testen bij de verkoper moest hij ook eerst aangesloten worden op itunes, zag die afbeelding van itunes en t usb kabeltje dus als t goed is was tie al leeg.. ik heb zelf aan dr gevraagd of ze hem ff wou aansluiten om t kijken of alles wel naar behoren werkten..

als ik hem herstel ben ik dan niet al me apps en fotos enz kwijt...

t is al gelukt.. Nu alleen nog me 2e email account................
Ok, als ie al leeg is gemaakt door de verkoper is er ook geen rede om 'm te herstellen.
En als je 'm zou herstellen, maak dan wel eerst een backup, die bewaart je contacten, sms'jes, foto's en dat soort zaken. Als je al apps hebt gedownload moet je in iTunes op "Zet aankopen over" klikken. Dan zet hij je apps en gekochte muziek over en bewaart deze in iTunes.

Veel plezier met je nieuwe iPhone!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
2e hands iphone HDL iPhone algemeen 1 10-06-10 19:04
2e hands iPhone gereset, help! jerrelino iPhone algemeen 4 15-03-09 17:42
Iphone 2e hands 8gb us ivoback Archief 3 05-01-09 22:43
Hands-on with the O2 iPhone Maurice Archief 26 20-09-07 22:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:40.