iOS oplossing voor DigiNotar hack? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Het lijkt er op dat wij iOS gebruikers nog steeds vatbaar zijn voor de DigiNotar hack die de afgelopen dagen in het nieuws was: What ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
iOS oplossing voor DigiNotar hack?
Het lijkt er op dat wij iOS gebruikers nog steeds vatbaar zijn voor de DigiNotar hack die de afgelopen dagen in het nieuws was:
What are Apple Doing About the DigiNotar Security Breach? Wie heeft er al een oplossing/workaround voor iOS gevonden? Welke? Waar? Hoe kan Apple dit oplossen? Is daar (zoals bij Firefox) een nieuwe versie van Mobile Safari (en dus iOS?) voor nodig? (zou dit ook door jailbreakers in de iSSLfix kunnen worden opgelost?)
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
issl heeft gisteren een update gehad meen ik mij te herinneren.
Zou daar een fix inzitten? Laatst gewijzigd door Bomans; 06-09-11 om 15:20. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Maar dit staat in de changelog: v1.2 : DigiNotar blacklist Bron: github (broncode archief) En de maker meldt het ook op twitter:
|
|
||||
|
||||
En zo geef je ook meteen een antwoord op je eigen vraag.
Handig toch zo een forum Gelukkig kan je het zelf sluiten. |
|
||||
|
||||
Je wees me in de goede richting door te vertellen dat er een update was...
En ik hou het topic nog open voor oplossingen/workarounds voor iOS devices zonder jailbreak (zoals mijn iPad). |
|
|||
|
|||
Ik heb hem er ook gelijk op geknald. Ik las ook dat 4.3.6 eraan zat te komen voor dit probleem, maar dit is wat mij betreft nog relaxter.
Straks met iOS5 zal het met de delta updates waarschijnlijk wel ideaal zijn om zoiets als dit snel te pushen. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Overigens: Apple heeft vrijdag eindelijk een patch voor OS/X uitgebracht: https://support.apple.com/kb/HT4920 Maar iOS blijft kwetsbaar: Smartphones en tablets blijven kwetsbaar voor valse ssl-certificaten |
|
|||
|
|||
iOS blijft kwetsbaar tot een update idd. Heb ff mn profiel aangepast
|
|
||||
|
||||
Weet iemand of het eigenlijk zin heeft om deze isslfix op een iphone 2G te zetten?
Of is dit model iphone dan even kwetsbaar als voorheen? Aan de andere kant, ik heb het deze week wel op een 2G gezet. Baat het niet, dan schaadt het niet. |
|
|||
|
|||
isslfix heeft ZEKER zin op alle iPhones en iPod Touches
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Ah, kleine nuance idd. Alles op 4.3.3
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
hack voor de 1.1.1 van jailbreak | truckdiver | Archief | 2 | 12-10-07 18:46 |
|
|