iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 home button werkt niet goed, terug naar de winkel? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/99060-iphone-4-home-button-werkt-niet-goed-terug-naar-de-winkel.html)

dkawa 25-10-11 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sont (Bericht 723552)
Vandaag ook in Oberhoussen geweest ivm met een slecht werkende homeknop.Deze deed het wel maar volgens de medewerker niet zoals het hoorde en werd zonder pardon omgeruild.Nog 4 dagen resterende garantie en niks geen probleem.Niks geen papieren laten zien en binnen een paar minuten was ik weer weg met een splinternieuwe.Deze staat overigens nu hier te koop aangeboden
Wel even een afspraak maken bij de Geniusbar zoals al eerder vermeld werd.
Je meld je binnen bij een van de medewerkers dat je een afsrpaak hebt en word je binnen een paar minuten geholpen. Ze checken de telefoon en daarna is het een kwestie van seconden.
Top service van Apple.

Zei ik toch ;-) gewoon top!!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 oktober 2011 om 21:05 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GaveGozer (Bericht 724182)
Doen ze moeilijk over het feit dat een iPhone een JailBreak heeft?
Mijn knop doet enorm moeilijk laatste paar weken/maanden. Bij dubbelklikken gaat het 9 van de 10 keer niet goed en kom ik gewoon op homepage ipv in App Switcher.

In Oberhausen zijn er geen beschikbare afspraken... (There are no available appointments at this store.). Hopelijk komt dit binnenkort weer terug zodat ik mn knop kan laten fixen. iPhoIne komt uit week 47 van 2010, dus bijna een jaar

Je hebt nog 4 weken garantie. Dus als ik jou was zou ik elke dag om de paar uren even checken of je een afspraak kan inplannen. Even wat moeite doen maar dan heb je hele grote kans om met een gloednieuwe Iphone de winkel uit te lopen ;-)

GaveGozer 25-10-11 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dkawa (Bericht 724186)
Zei ik toch ;-) gewoon top!!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 oktober 2011 om 21:05 ----------



Je hebt nog 4 weken garantie. Dus als ik jou was zou ik elke dag om de paar uren even checken of je een afspraak kan inplannen. Even wat moeite doen maar dan heb je hele grote kans om met een gloednieuwe Iphone de winkel uit te lopen ;-)

Zelfs met jailbreak? Of controleren ze daar niet op? Hoe gaat dat met dat inplannen? Als ik bijv voor iMac kies dan is er wel plek. IPhone, iPad en iPod niet.

sont 25-10-11 21:51

Jailbreak raak je toch kwijt als je een nieuwe meekrijgt.Dus zou ik die er gewoon afhalen nadat er een backup is gemaakt.

Ik zou gewoon een afspraak plannen voor de Imac. Als je daar dan in de winkel komt en zeg dat het verkeerd is gegaan met het selceteren en het eigenlijk een iphone is ,gaan ze denk ik niet moeilijk doen.Zeker niet als je helemaal uit Nederland komt.

Als de klacht gegrond is ben je binnen een paar minuten zo weer weg.

GaveGozer 25-10-11 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sont (Bericht 724214)
Jailbreak raak je toch kwijt als je een nieuwe meekrijgt.Dus zou ik die er gewoon afhalen nadat er een backup is gemaakt.

Ik zou gewoon een afspraak plannen voor de Imac. Als je daar dan in de winkel komt en zeg dat het verkeerd is gegaan met het selceteren en het eigenlijk een iphone is ,gaan ze denk ik niet moeilijk doen.Zeker niet als je helemaal uit Nederland komt.

Als de klacht gegrond is ben je binnen een paar minuten zo weer weg.

Ik blijf wel paar keer proberen en ander idd op iMac proberen. En jb is inderdaad wel te verwijderen na de backup. Maar liever niet.

dkawa 25-10-11 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sont (Bericht 724214)
Jailbreak raak je toch kwijt als je een nieuwe meekrijgt.Dus zou ik die er gewoon afhalen nadat er een backup is gemaakt.

Ik zou gewoon een afspraak plannen voor de Imac. Als je daar dan in de winkel komt en zeg dat het verkeerd is gegaan met het selceteren en het eigenlijk een iphone is ,gaan ze denk ik niet moeilijk doen.Zeker niet als je helemaal uit Nederland komt.

Als de klacht gegrond is ben je binnen een paar minuten zo weer weg.

Precies

Ik had een soortgelijk geval.. 1 afspraak voor de IPad (moest voor Iphone zijn) en andere voor Iphone.. Maakt niet uit. Tis maar dat je ingepland wordt voor een afspraak met de Genius Bar.. Succes!

GaveGozer 25-10-11 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dkawa (Bericht 724234)
Precies

Ik had een soortgelijk geval.. 1 afspraak voor de IPad (moest voor Iphone zijn) en andere voor Iphone.. Maakt niet uit. Tis maar dat je ingepland wordt voor een afspraak met de Genius Bar.. Succes!

Ik zal morgen wel afspraak plannen voor hopelijk vrijdag of de vrijdag erop. Vrijdags altijd vrij. Anderen ervaring met daar aankomen met een jailbreak? (geen zin om alles te herstellen)

dkawa 25-10-11 22:49

Ik had een JB toestel maar kon niet wachten op iOS5 en door het installeren van de GM is de JB dus weg.. Dus ik kwam met een schoon non JB toestel..

GaveGozer 25-10-11 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dkawa (Bericht 724248)
Ik had een JB toestel maar kon niet wachten op iOS5 en door het installeren van de GM is de JB dus weg.. Dus ik kwam met een schoon non JB toestel..

Okay dus backup maken en CLEAN (zonder Apps) herstellen en dan naar Duitsland?

Zouden ze er anders moeilijk over doen?

mrmo 26-10-11 13:58

eindelijk een afspraak in kunnen plannen met de geniusbar. met google chrome op de pc en safari op de iphone lukte dit echter niet en kreeg ik steeds de melding dat er geen afspraken mogelijk zijn. maar met de skyfire browser op de iphone werkte dit wel :confused:. en je kan maximaal 1 week vantevoren een afspraak maken.

weet iemand of ze daar ook engels praten?

GaveGozer 26-10-11 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrmo (Bericht 724501)
eindelijk een afspraak in kunnen plannen met de geniusbar. met google chrome op de pc en safari op de iphone lukte dit echter niet en kreeg ik steeds de melding dat er geen afspraken mogelijk zijn. maar met de skyfire browser op de iphone werkte dit wel :confused:. en je kan maximaal 1 week vantevoren een afspraak maken.

weet iemand of ze daar ook engels praten?

Ik kan alleen maar volgende week woensdag kiezen. Bij Mac kan ik zelfs nog voor morgen kiezen. Weet iemand of ze daar moeilijk over doen?

GaveGozer 27-10-11 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GaveGozer (Bericht 724616)
Ik kan alleen maar volgende week woensdag kiezen. Bij Mac kan ik zelfs nog voor morgen kiezen. Weet iemand of ze daar moeilijk over doen?

Er was toevallig vanavond nog een plekje. Ik ga dus vanavond er naartoe. Nu wel bij een iPhone specialist en niet meer bij een Mac. Ben benieuwd.

GaveGozer 28-10-11 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GaveGozer (Bericht 725087)
Er was toevallig vanavond nog een plekje. Ik ga dus vanavond er naartoe. Nu wel bij een iPhone specialist en niet meer bij een Mac. Ben benieuwd.

Okay. Terug uit Duitsland. Vriendelijk te woord gestaan en probleem uitgelegd. Uiteraard werkte de knop daar wel (grootste deel van de dag zelfs). Via diagnostisch gegeven bekeken of hij wat kon vinden maar door m'n restore kon dat niet (te weinig info). Hij heeft daarna met een naaldje getest wat t probleem was. Het was de bovenkant en gevraagd werd of ik 2 .............................. Minuten zonder telefoon kon. Er werd een nieuwe gepakt en van m'n oude werd alles verwijderd (moest ik zelf doen). Imei Nrs doorgegeven en gewijzigd bij Vodafone en ging bellend de store uit. GAVE SERVICE!!

mrmo 29-10-11 20:46

net terug uit oberhausen, wat een drukte vandaag in die apple store en een grote rij mensen die buiten de store aan het wachten zijn op de iphone 4s. toen ik geholpen werd vroegen ze mij naar probleem en na het checke van de garantie liep ik na 3 minuten weg met een nieuwe iphone.

dkawa 29-10-11 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrmo (Bericht 726640)
net terug uit oberhausen, wat een drukte vandaag in die apple store en een grote rij mensen die buiten de store aan het wachten zijn op de iphone 4s. toen ik geholpen werd vroegen ze mij naar probleem en na het checke van de garantie liep ik na 3 minuten weg met een nieuwe iphone.

Super service toch? En wat een mooie winkel hè....

mrmo 31-10-11 14:50

ja zeker, prachtige winkel en bij binnenkomst staat je iphone opeens verbonden met het Wi-Fi netwerk van apple store zonder er wat voor te doen:P. ik kreeg de iphone met ios versie 4.3.5 en kon daarna met 1 van de macbooks updaten naar ios5

kevkev 01-11-11 13:33

Goedemiddag,

Heeft iemand enig idee hoe zo omgaan met een telefoon welke een simlock heeft (at&t)? Ik heb ook last van een niet lekker werkende home button, maar hij is al 1.5 jaar oud en (nogmaals) gesimlockt.

Zou hun service zo ver gaan...??

mrmo 01-11-11 13:47

daar kijken ze niet eens naar, die van mij komt namelijk uit de UK. ze checken alleen of je nog binnen de garantieperiode valt wat je zelf ook kunt terugvinden op deze pagina:

https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

en daarna wordt je telefoon zonder vragen vervangen voor een nieuwe

wouter1981 01-11-11 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevkev (Bericht 728476)
Goedemiddag,

Heeft iemand enig idee hoe zo omgaan met een telefoon welke een simlock heeft (at&t)? Ik heb ook last van een niet lekker werkende home button, maar hij is al 1.5 jaar oud en (nogmaals) gesimlockt.

Zou hun service zo ver gaan...??


Houd er rekening mee dat als je een gereviseerde of nieuwe iPhone terug krijgt, deze voorzien zal zijn van de laatste baseband en dus niet te unlocken is.

dtroxx 01-11-11 14:20

Ik heb met mijn vorige engelse iphone 4 ook problemen gehad met de home button.
Ik heb deze bij apple aangemeld en deze is netjes omgeruild omdat hij nog binnen de garantie zat :).
Ik heb dus een volledig nieuwe iphone 4 terug gekregen van apple (Het is een bekend probleem).

dkawa 01-11-11 16:03

Stomme Vodafone! Ik had ze een mail gestuurd waarin ik had gezegd dat ik een nieuw toestel van Apple had gekregen. Meteen de vraag gesteld of de garantie via Vodafone overgezet kan worden naar m'n nieuwe Iphone.

Zij hebben het volgende te melden:

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft dat u een nieuw toestel aangeschaft heeft.

De garantie op uw toestel geldt alleen voor het toestel gekocht bij Vodafone. Als u besluit een nieuw toestel aan te schaffen, dan heeft u daar via Vodafone geen garantie op. U had uw oude toestel ook ter reparatie op kunnen sturen en daarmee had het defect mogelijk verholpen kunnen worden.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.


Met vriendelijke groet,
Linda Sendon
Vodafone Klantenservice


Wat een ballentent zeg....

Cynt76 15-11-11 06:42

Ik ga binnenkort naar Hamburg. Nu is daar ook een Apple Store. Mijn home-button werkt al maanden slecht, maar ik wist niet dat het zo makkelijk geruild kon worden. Vodafone doet nl heel erg lastig..

- Mijn toestel is van augustus 2010, dus ws geen garantie (?)., mee heen gaan of niet?
- Heeft iemand ervaringen met de Apple Store in Hamburg?

Groeten,

kal_el 15-11-11 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynt76 (Bericht 736181)
Ik ga binnenkort naar Hamburg. Nu is daar ook een Apple Store. Mijn home-button werkt al maanden slecht, maar ik wist niet dat het zo makkelijk geruild kon worden. Vodafone doet nl heel erg lastig..

- Mijn toestel is van augustus 2010, dus ws geen garantie (?)., mee heen gaan of niet?
- Heeft iemand ervaringen met de Apple Store in Hamburg?

Groeten,

garantie eu == 2 jaar.
dus je hebt nog 8 maanden te gaan. Meedoen en binnensteken die handel!

Silty 15-11-11 10:15

Ik zit ook met een slecht reageerde home knop. Deze reageert soms wel goed maar soms ook weer niet goed of helemaal niet.

Verder zit er aan de binnenkant ook nog iets los, dit hoor je als je de iPhone een klein beetje schud langs je oor.

Ik heb er altijd een beschermhoesje om zitten en een screenprotector, er zitten maar een paar krasjes op, die zijn er op gekomen door het stof. Tussen het beschermhoesje en iPhone aan de achterkant. Ik heb de iPhone 4 sinds april dit jaar, via HI.

Adviseren jullie mij ook om een tripje naar oberhausen te maken?

Geert1976 15-11-11 11:32

Mijn beeldscherm van mijn iphone 4S is defect. Heb vanochtend Apple aan de telefoon gehad (besteld via apple.nl) en ik mag mijn defecte iphone 4s niet om gaan ruilen in Oberhausen.
Apple gaat mij een nieuwe iPhone toesturen, dit gaat wel weer nog 2 weken duren. Ofwel, er word gewoon een compleet nieuwe bestelling aangemaakt en ik schuif aan bij lopende bestellingen. Ik vind dit persoonlijk niet echt goede service. Ik had verwacht dat ik als klant met een huidige defect toestel, voorrang zou krijgen op mensen die nog geen toestel hebben

Roos79 15-11-11 12:36

Geert is die spontaan stuk gegaan?
Balen zeg!
Wel fijn dat je een nieuwe krijgt al moet je ff wachten...

Geert1976 15-11-11 12:55

jep, ik haalde gisteren de iPhone uit mn broekzak, ik unlockte 'm en kaboem!! Ineens vloog het beeld over elkaar/door elkaar/dooie pixels/ kleuren die totaal niet meer klopten en eind van de avond allerlei schokkende strepen over het scherm.
De Apps kan ik allemaal gewoon openen, mail lezen, internetten...maar ja...het beeld is gewoon slechter dan slecht

Cynt76 28-11-11 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 736220)
garantie eu == 2 jaar.
dus je hebt nog 8 maanden te gaan. Meedoen en binnensteken die handel!

Vandaag naar de Apple shop in Hamburg geweest. Het lange wachten (afspraken liepen 1,5 uur uit), werd beloont. Ondanks dat volgens hun de garantie van een jaar verlopen was kreeg ik een nieuwe iPhone 4 mee.
Aangezien ik zelf inmiddels een 4s heb, heeft mijn zus nu dus een nieuwe iPhone 4.

jreversma 30-11-11 14:37

Home Button functioneert slecht
 
Dit werkt voor mij: willekeurige app opstarten, aan/uit knop ingedrukt houden totdat de 'zet uit-slide' tevoorschijn komt en vervolgens home button ingedrukt houden totdat je weer in je homescreen terugkeert.. :D

dkawa 30-11-11 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GaveGozer (Bericht 725488)
Okay. Terug uit Duitsland. Vriendelijk te woord gestaan en probleem uitgelegd. Uiteraard werkte de knop daar wel (grootste deel van de dag zelfs). Via diagnostisch gegeven bekeken of hij wat kon vinden maar door m'n restore kon dat niet (te weinig info). Hij heeft daarna met een naaldje getest wat t probleem was. Het was de bovenkant en gevraagd werd of ik 2 .............................. Minuten zonder telefoon kon. Er werd een nieuwe gepakt en van m'n oude werd alles verwijderd (moest ik zelf doen). Imei Nrs doorgegeven en gewijzigd bij Vodafone en ging bellend de store uit. GAVE SERVICE!!

ik heb ook vodafone maar zij willen de IMEI nummers niet wijzigen. met wie/waar heb je contact gezocht bij Vodafone?

diskie70 30-11-11 16:01

Superrrr Service.....!!
 
:D gister naar Oberhausen geweest, wel van tevoren een afspraak ingepland voor de iphone home button. Een drukte van jewelste in de Apple store, dus goed dat ik een afspraak had staan. Medewerker kijkt ernaar, checkt ff de fw, vraagt of ie wel eens gevallen is (ja dus, maar vanzelfsprekend m'n meest onschuldige gezicht opgezet (glassplinters lager eraf aan de zijkant....) en concludeert dat het idd errug vervelend moet zijn dat een home button niet altijd naar behoren werkt. Geen probleem zegt ie; pak ik toch ff een nieuwe voor je......en ja hoor, hij werd acuut omgeruild!!! Superrrrrrr Service en blij weer verder shoppen met m'n meissie :):cool:. (Zei nog met een knipoog ;) dat ie wat mij betreft ook best een 4s mee mocht geven, maar dat mocht ie helaas niet...... Dus big thumbs up voor CentrO Apple Store in Oberhausen!!!

P.s. wel wordt er aangegeven dat je niet (per sé) geholpen gaat worden als je een afspraak maakt voor een ander apparaat, en je staat er met een iphone.....En een afspraak voor de iphone inplannen is errug lastig vanwege megadrukte. D'r schijnt een store in Dusseldorf te komen, wat voor wat verlichting moet zorgen...Dus als je zeker wil zijn van de service, wel voor een iphone inplannen...

BeamerAR15 30-11-11 19:51

Vragen ze ook naar een aankoopbon ?
Ben de mijne nl kwijt.

diskie70 30-11-11 21:32

bij mij vroegen ze het iig niet, ze checkten alleen het serienummer, dus datum activatie van je telefoon.......En dat is ook zelf te checken op de site van Apple...

BeamerAR15 30-11-11 22:04

Als ik naar de site van apple ga, zie ik het volgende :

Geldige aankoopdatum (groen vinkje).
Tel.techn. ondersteuning verlopen (Geel uitroepteken).
Rep. en serv.dek. verlopen (geel uitroepteken).

Maar ik zie nergens de exacte aankoopdatum ?
Of doe ik iets fout ?
De Iphone is van begin dit jaar.

Cynt76 30-11-11 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BeamerAR15 (Bericht 741583)
Vragen ze ook naar een aankoopbon ?
Ben de mijne nl kwijt.

Ze keken bij mij naar de activatiedatum. De garantie was volgens hun al 88 dagen verlopen (aug 2010), maar ik kreeg wel een nieuwe mee. Ze waren erg makkelijk wat dat betreft.

n1mber 06-12-11 16:57

Vandaag ook naar Oberhausen gegaan na een afspraak te hebben gemaakt. De homebutton van de iphone 4 van mijn vriendin deed het niet goed meer en ook konden mensen haar niet meer horen tijdens een telefoongesprek. Ik dacht ik neem mijn iphone 4 ook mee want die heeft al maanden een gele waas over het scherm.

Eerste wat de meneer vertelde is dat er per iphone een afspraak gemaakt moet worden. Dus ik moest een telefoon kiezen en voor de ander moest ik een nieuwe afspraak maken. Maar dat kon niet vandaag. Ik heb voor de telefoon van mijn vriendin gekozen. De garantietermijn was al 100 dagen verlopen. Dus hij kon niks voor mij doen. Ik mocht wel de telefoon ruilen tegen een nieuwe iphone 4 met bijbetaling van €149. Ik zeg dat moet ik dan even overleggen en dan kom ik zo terug.

Na 10 minuten kom ik me weer melden bij de Genius Bar....vertelt een meneer mij dat ik een nieuwe afspraak moet maken om de telefoon om te ruilen. En (je raad het al...) dat kon niet vandaag. Het maakte weinig indruk dat ik helemaal vanuit Nederland ben komen rijden. En na een discussie van bijna 10 minuten kon hij toch nog een gaatje voor mij vinden.

De telefoon is nu omgeruild voor een nieuwe. Het is een mooie Apple Store in een hele mooie winkelcentrum. Minpunt vind ik wel dat je voor elke telefoon een aparte afspraak moet maken. En het feit dat je meteen moest beslissen of je wilt omruilen en anders een nieuwe afspraak moet maken.

Silty 07-01-12 21:50

Ik heb vandaag ook een tripje gemaakt naar oberhausen ivm mijn home knop. Er werd helemaal niet moeilijk gedaan, me iPhone werd direct omgeruild.

BeamerAR15 08-01-12 11:52

Maar hoe kan je nu zien op welke datum je Iphone voor het eerst geaktiveerd is ?

jandevoer 08-01-12 14:35

145euro is een hoop geld voor eeen homebutton

in weet iemand die deze vervangt voor 35 euro

Roos79 08-01-12 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door n1mber (Bericht 743375)

De telefoon is nu omgeruild voor een nieuwe. Het is een mooie Apple Store in een hele mooie winkelcentrum. Minpunt vind ik wel dat je voor elke telefoon een aparte afspraak moet maken. En het feit dat je meteen moest beslissen of je wilt omruilen en anders een nieuwe afspraak moet maken.

Ergens vind ik dat niet gek maar logisch ze moeten ergens een streep/regel trekken!

@Jan de Voer als je een tripje maakt naar Oberhausen kan je hem omruilen en dat doen de meeste liever dan laten maken vermoed ik...

n1mber 08-01-12 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 (Bericht 757296)
Ergens vind ik dat niet gek maar logisch ze moeten ergens een streep/regel trekken!...

Ergens begrijp ik het wel, maar ik had liever gezien dat je 10 minuten de tijd hebt om al je vragen te stellen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jandevoer (Bericht 757208)
145euro is een hoop geld voor eeen homebutton

in weet iemand die deze vervangt voor 35 euro

Mijn telefoon was iets meer dan een jaar oud en had ook wel wat gebruikerssporen. En dan is €149 voor een hele nieuwe iphone niet duur (vind ik)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:41.