iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 home button werkt niet goed, terug naar de winkel? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/99060-iphone-4-home-button-werkt-niet-goed-terug-naar-de-winkel.html)

dammusz 13-09-11 19:04

iPhone 4 home button werkt niet goed, terug naar de winkel?
 
Beste iCulture leden,

Mijn homebutton van de iphone 4 werkt niet meer goed, vaak pas na een aantal keer hard klikken, of even locken--> unlocken en weer klikken.

Ik heb een tijdje iOS5 gedraaid en dacht dat daar het probleem aan lag, maar nadat ik terug ben gegaan naar 4.3.5 (de nieuwste). Houd het probleem nog steeds aan.

Ik heb de iPhone dus al een keer hersteld, wat een oplossing zou kunnen zijn van dit probleem, maar nee, het blijkt niet zo te zijn.

Ook het proberen van vuil onder de homebutton via drukken en een cirkelvormige beweging te maken helpt niet.

Zou ik hier mee terug naar de winkel moeten? Het vervelende is, is dat het indrukken soms wel lukt, en soms niet. Straks sta ik in de winkel en blijkt het wel te werken...

Heb ik hier garantie op? ( ongeveer 5 maanden geleden na aankoop)

kevintj07 13-09-11 20:22

Je kan er mee teruggaan, je moet er wel op rekenen dat je hem een aantal weken kwijt bent! Valt zover ik weet gewoon onder de garantie.

Hammondman 13-09-11 20:26

Valt normaal gesproken onder de garantie mits je 'm niet tussentijds open hebt gehaald. Reken er inderdaad op dat je 'm een tijd kwijt bent en dat kunnen met gemak 6 weken zijn.

dammusz 13-09-11 21:36

Ik heb in een ander topic iets gelezen over de Home Button resetten. Sluit hem aan op de mac druk dan meteen de homebutton in totdat het voice gebeuren opstart, dan druk je op annuleren. En dan zou het weer goed moeten zijn. Dit heb ik gedaan en kan pas op langer termijn zien of 't helpt!

6 weken is wel erg lang, ik heb hem gehaald bij de phonehouse, dan zou ik een ruiltoestelkrijgen van ongeveer dezelfde soort. Zal wel geen iphone zijn ;(

kevintj07 13-09-11 22:27

Vaak bij een kapotte homebutton reageert hij helemaal niet meer. Een slecht werkende , of af en toe niet werkende home button is vaak een software fout. Er zijn héél veel problemen hiermee sinds ios 4.0 je bent niet de enige.

dammusz 13-09-11 22:30

Maar waarom is deze software fout dan in 4.3.5 nogsteeds niet verholpen? Dat is echt heel raar, het resetten werkt btw niet, hij werkt nu af en toe al niet meer -.-'. Heeft het wel zin om terug te gaan, in dubio!

Hammertime 13-09-11 23:08

Ik heb hier ook last van gehad... Ben naar de Apple Store gegaan en heb een nieuwe iPhone gekregen (tot 2 keer toe!) Bij mij was het zeker geen software fout.. De Apple Genius vertelde ook dat het door vuil kan komen wat tussen de homeknop komt.

Ik snap ook niet zo goed hoe dit software matig fout kan zijn?! Als iemand zijn iPhone restored dan zou het probleem toch verdwenen moeten zijn? En als het een fout in iOS zou zijn zou iedereen er last van moeten hebben.

Merkie 13-09-11 23:23

Hoe komen jullie op 6 weken? Mijn broer had zijn iPhone naar Van Lelieveld gebracht, en had hem dezelfde week nog een nieuwe (maandag gebracht, vrijdag een nieuwe).

Hammertime 13-09-11 23:31

Of gewoon ff de grens over en naar de Applestore in Oberhausen. Dan loop je zeker met een nieuwe weer de winkel uit!

dammusz 14-09-11 08:12

Maar hammertime, wat zei jij in de Apple Store over je probleem? Kan ik naar de Apple Store gaan zonder dat ik daar mijn iPhone gekocht heb?

Hammondman 14-09-11 10:52

6 weken is wel bij een eventuele reparatie. Vaak wordt redelijk snel geconstateerd wat het daadwerkelijke gebrek aan het toestel is. Als het niet te repareren valt, krijg je vaak een nieuwe en dat kan inderdaad snel gaan.

Hammertime 15-09-11 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dammusz (Bericht 706116)
Maar hammertime, wat zei jij in de Apple Store over je probleem? Kan ik naar de Apple Store gaan zonder dat ik daar mijn iPhone gekocht heb?

Ik heb het probleem uigelegd. De Genius medewerker kon het probleem niet reproduceren.. Maar omdat ik helemaal uit NL was gekomen hebben ze me tot 2 maal toe een nieuwe gegeven!

Apple checkt je serienummer om te zien of je nog garantie hebt. Het maakt niet uit naar welke Apple Store je gaat.

Wel ff een afspraak vooraf plannen via de Apple website.

dammusz 15-09-11 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hammertime (Bericht 706321)
Ik heb het probleem uigelegd. De Genius medewerker kon het probleem niet reproduceren.. Maar omdat ik helemaal uit NL was gekomen hebben ze me tot 2 maal toe een nieuwe gegeven!

Apple checkt je serienummer om te zien of je nog garantie hebt. Het maakt niet uit naar welke Apple Store je gaat.

Wel ff een afspraak vooraf plannen via de Apple website.

Oké bedankt! Dus de kans dat ik een nieuwe krijg in Oberhausen is vrij groot? Dat ik niet niet voor niks 2 en een halfuur daar naar toe rijdt! EN krijg ik dan meteen een nieuwe? of moet ik nogmaals naar Duitsland toe om hem op te halen?

Hammertime 15-09-11 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dammusz (Bericht 706348)
Oké bedankt! Dus de kans dat ik een nieuwe krijg in Oberhausen is vrij groot? Dat ik niet niet voor niks 2 en een halfuur daar naar toe rijdt! EN krijg ik dan meteen een nieuwe? of moet ik nogmaals naar Duitsland toe om hem op te halen?

Ik ga niets garanderen... Maar ik ben er voor mijn eigen iPhone 2 keer naar toe geweest en heb 2 keer een nieuwe gehad. Ook een keer voor mijn broer er naar toe gegaan en hij heeft toen ook direct een nieuwe gehad. Dus de kans is wel heel groot! Succes!

dammusz 15-09-11 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hammertime (Bericht 706349)
Ik ga niets garanderen... Maar ik ben er voor mijn eigen iPhone 2 keer naar toe geweest en heb 2 keer een nieuwe gehad. Ook een keer voor mijn broer er naar toe gegaan en hij heeft toen ook direct een nieuwe gehad. Dus de kans is wel heel groot! Succes!

Oke harstikke bedankt! ;). Ik neem aan dat de garantie gewoon 2 jaar fabrieksgarantie is? Ik heb deze iphone nu zo'n 5 maanden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 september 2011 om 14:01 ----------

Ik ben nu op de apple website, ik heb nog reparatie garantie, maar er wordt gezegd, ga naar je provider: KPN, Vodafone of T-Mobile om uw iphone te laten repareren. Wat moet ik doen? gewoon kiezen voor land, en dan duitsland, of MOET ik per se, bij mij het geval, bij vodafone laten repareren?

Hammertime 15-09-11 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dammusz (Bericht 706352)
Oke harstikke bedankt! ;). Ik neem aan dat de garantie gewoon 2 jaar fabrieksgarantie is? Ik heb deze iphone nu zo'n 5 maanden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 september 2011 om 14:01 ----------

Ik ben nu op de apple website, ik heb nog reparatie garantie, maar er wordt gezegd, ga naar je provider: KPN, Vodafone of T-Mobile om uw iphone te laten repareren. Wat moet ik doen? gewoon kiezen voor land, en dan duitsland, of MOET ik per se, bij mij het geval, bij vodafone laten repareren?


Nee, je moet ff naar de volgende link gaan:

Apple Store - CentrO

Dan kan je een afspraak maken bij de Geniusbar. De rest wijst zich vanzelf.

dammusz 19-09-11 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hammertime (Bericht 706375)
Nee, je moet ff naar de volgende link gaan:

Apple Store - CentrO

Dan kan je een afspraak maken bij de Geniusbar. De rest wijst zich vanzelf.

Oke! Dankjewel voor de hulp, heb er erg last van en het irriteert nogal!

Binnenkort maar een afspraak maken, nog even kijken hoe ik het beste kan gaan, auto/trein. En dan hopen dat de reis, echt niet niks voor niks is geweest!

Wat mij betreft is het probleem verholpen!

sijo 27-09-11 12:43

Ik heb hetzelfde probleem voor, nu heb ik deze iPhone 2de hands gekocht en is deze aangekocht in Leuven (Centraal gelegen in België) en woon ikzelf in het noorden van het land, zou ik hiermee naar de lokale PhoneHouse kunnen gaan? (toestel komt van een Phone House)

vouder17 27-09-11 18:06

Ik heb net mijn toestel in laten leveren bij De Phonehouse, en die medewerker heeft hem in genomen voor reparatie. Ik had wel een ongeluk met mijn telefoon 5 maanden geleden, dus staat niet in verband met mijn OP DIT MOMENT gebroken "home" button, maar er was een klein barstje op de hoek van mijn iPhone.
Vervolgens kreeg ik te horen dat ik 50eu mag betalen en dat ik mijn iPhone ONgeprepareerd terug krijg. Ben dus mijn iPhone ook twee weken kwijt en best pissig op de mensen van Phonehouse dat ze mij niet even hebben kunnen waarschuwen...
Dus met deze; waarschuw ik jullie met het inleveren van je iPhone.

dammusz 27-09-11 19:24

Ik heb uiteindelijk mijn iPhone bij de phonehouse achter gelaten, zonder enkele schade aan het uiterlijk. Dus alleen de homebutton functioneerde minder. Deze hebben ze opgestuurd naar Dynafix, waar ik de status ook van kan checken, als mijn status klopt, krijg ik een nieuw omgeruild toestel, deze is vandaag weer verstuurd naar de phonehouse, oftewel, morgen heb ik waarschijnlijk een nieuw toestel! Mijn telefoon is nog geen 2 weken weg geweest! (als de status klopt dan tenminste)

Ik krijg dus een nieuwe voor het homebutton probleem :)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 september 2011 om 19:25 ----------

Ik kreeg in een prive bericht reactie, dat je even al je apps moet afsluiten, (door dubbelklikken en dan al die apps afsluiten). Dat het daardoor zou komen. Misschien helpt dat bij een van jullie?

mackgek 01-10-11 22:37

Dynafix wat een waardeloos bedrijf stuurde mijn Iphone 4 op via T mobile 2 voorstellen hij zou onherstelbaar zijn dus:
Of ik kreeg hem zo terug
Of voor 286,- eu kreeg ik een andere....
Dit terwijl de home button enkel stuk is....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 oktober 2011 om 21:45 ----------

Dus met een stukke home button is je toestel gelijk onherstelbaar beschadigd... Ik was altijd zo enthousiast over Apple... Je hoort hier best veel over home button die defect is... Mijn oplossing was uiteindelijk als volgt...
Toestel terug gevraagd van dynafix en een geiriteerde post gezet op tmobile forum...
Hier werd ik over gebeld...
Ik had uiteindelijk met een vriend overlegd en die heeft een reparatie bedrijf in apple produkten die gaat hem reparen en de medewerker van tmobile crediteert die rekening op mijn abbonement...

vouder17 01-10-11 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mackgek (Bericht 709206)
Dynafix wat een waardeloos bedrijf stuurde mijn Iphone 4 op via T mobile 2 voorstellen hij zou onherstelbaar zijn dus:
Of ik kreeg hem zo terug
Of voor 286,- eu kreeg ik een andere....
Dit terwijl de home button enkel stuk is....[COLOR="SlateGrey"]

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 oktober 2011 om 21:45 ----------

Ja ik dus precies hetzelfde...belachelijk. Ik ga een brief opsturen. Hou je op de hoogte.

dkawa 10-10-11 15:03

Ik heb voor zaterdag a.s. een afspraak gemaakt bij Genius Bar @ Apple Store Oberhausen vanwege mn homebutton knop. Ik heb de foon verkregen bij een Vodafone verlenging.

Maar dit zou toch niets uit moeten maken?? In principe zou ik dus ook in aanmerking moeten komen voor een nieuwe?

Loekieloek 13-10-11 12:41

Mijn homeknop doet het ook niet meer en mijn telefoon ligt ter reparatie bij dynafix. Toestel is meer als een jaar oud dus zie dat ze hem naar de interne reparatie afdeling hebben doorgezet.

Zag pas later dat er een manier is om je homeknop te resetten middels het voice gebeuren. Dat had ik nog niet gedaan.
Denk wel dat het lader gerelateerd is, problemen begonnen of eindigden elke keer als ik hem aan de lader hing.

Had mijn 3g na een jaar ookal kapot, toen Wi-Fi en gps.
Nu is mijn iphone 4 na een jaar ook weer kapot.

Hoop dat dynafix een beetje snel is en ik snel mijn oude nokia weer op kan bergen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 oktober 2011 om 13:48 ----------

Ah kijk ze gaan hem omruilen, wel een goede service van dynafix.
Lekker snel ook, ze hebben er zo te zien niet lang over gedaan om het probleem vast te stellen:

Order - Volledig ingevoerd 6-10-2011 12:59:29
Order - Bevestigd 6-10-2011 12:59:30
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 11-10-2011 12:41:45
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 11-10-2011 12:41:46
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 12-10-2011 14:12:12
Reparatie repair center - In behandeling 13-10-2011 13:06:57
Reparatie Intern - Wacht op omruil 13-10-2011 13:08:16

dkawa 15-10-11 17:37

net terug uit Oberhause en heb een splinternieuwe gekregen (mijn neef trouwens ook)

Aan het serienummer te zien is ie recent van de band gerold:

Production year: 2011
Production week: 39 (October)
Production number: 35354 (within this week)

Dus, homebutton problemen? NIET aarzelen maar maak een afspraak bij de Genius Bar (online) en je krijgt gegarandeerd een nieuwe!!!!

Loekieloek 17-10-11 09:03

Kijk dat is nog eens service, ik wacht nog op omruil.
Hoop natuurlijk op een nieuwe maar ga uit van een refurbished.
Ik heb hem via tmobile dus volgens mij kan je dan niet naar een apple winkel.
Maargoed hoop dat ze hem snel opsturen, best saai zon oude nokia.

wouter1981 17-10-11 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dkawa (Bericht 717688)
net terug uit Oberhause en heb een splinternieuwe gekregen (mijn neef trouwens ook)

Aan het serienummer te zien is ie recent van de band gerold:

Production year: 2011
Production week: 39 (October)
Production number: 35354 (within this week)

Dus, homebutton problemen? NIET aarzelen maar maak een afspraak bij de Genius Bar (online) en je krijgt gegarandeerd een nieuwe!!!!

Je doet er verstandig aan dit wel te communiceren met Vodafone. Mocht je in de toekomst nog aanspraak willen maken op garantie van Vodafone.

dkawa 17-10-11 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loekieloek (Bericht 718710)
Kijk dat is nog eens service, ik wacht nog op omruil.
Hoop natuurlijk op een nieuwe maar ga uit van een refurbished.
Ik heb hem via tmobile dus volgens mij kan je dan niet naar een apple winkel.
Maargoed hoop dat ze hem snel opsturen, best saai zon oude nokia.

Jawel hoor want mijn neef was ook met me mee en hij zit bij T mobile en kreeg ook een nieuwe mee ;-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2011 om 11:22 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 718713)
Je doet er verstandig aan dit wel te communiceren met Vodafone. Mocht je in de toekomst nog aanspraak willen maken op garantie van Vodafone.

Hoe doe ik dit dan? Gewoon even binnenstappen bij een VF winkel? Of per email?

mrmo 17-10-11 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dkawa (Bericht 717688)
net terug uit Oberhause en heb een splinternieuwe gekregen (mijn neef trouwens ook)

Aan het serienummer te zien is ie recent van de band gerold:

Production year: 2011
Production week: 39 (October)
Production number: 35354 (within this week)

Dus, homebutton problemen? NIET aarzelen maar maak een afspraak bij de Genius Bar (online) en je krijgt gegarandeerd een nieuwe!!!!

werkte jou homebutton helemaal niet meer, of deed ie het af en toe niet. ik heb hetzelfde probleem soms moet ik hard erop drukken voordat die reageert en soms werkt die gewoon normaal.

ben ook aan het overwegen een tripje te maken naar oberhausen, maar dalijk sta ik voor paal als mijn homebutton het dan wel goed doet

heijdemann 17-10-11 14:52

Las ergens nog een reset methode op dit forum, open een app druk vervolgens op on/off toets (boven op) tot het slide off menu verschijnt, druk hier na zolang de home button in tot het scherm verspringt.
Suc7

dkawa 17-10-11 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrmo (Bericht 718886)
werkte jou homebutton helemaal niet meer, of deed ie het af en toe niet. ik heb hetzelfde probleem soms moet ik hard erop drukken voordat die reageert en soms werkt die gewoon normaal.

ben ook aan het overwegen een tripje te maken naar oberhausen, maar dalijk sta ik voor paal als mijn homebutton het dan wel goed doet

Af en toe.. Gewoon afspraak maken via de website (ff googlen naar Apple Centre Oberhausen) en afspraak maken met de genius bar. Je krijgt gewoon een nieuwe!!!!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2011 om 16:07 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door heijdemann (Bericht 718989)
Las ergens nog een reset methode op dit forum, open een app druk vervolgens op on/off toets (boven op) tot het slide off menu verschijnt, druk hier na zolang de home button in tot het scherm verspringt.
Suc7

Gewoon afspraak maken in Oberhausen en je krijgt een nieuwe! Veel Iphone 4 hebben hier last van. Ze stellen geen moeilijke vragen je loopt binnen 10 min met een nieuwe de winkel uit

mrmo 17-10-11 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dkawa (Bericht 719083)
Af en toe.. Gewoon afspraak maken via de website (ff googlen naar Apple Centre Oberhausen) en afspraak maken met de genius bar. Je krijgt gewoon een nieuwe!!!!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2011 om 16:07 ----------



Gewoon afspraak maken in Oberhausen en je krijgt een nieuwe! Veel Iphone 4 hebben hier last van. Ze stellen geen moeilijke vragen je loopt binnen 10 min met een nieuwe de winkel uit

oke thnx, ik probeerde net een afspraak te maken met boy genius bar maar kreeg de melding: There are no available appointments at this store.

zal het morgen maar nog is proberen

vouder17 18-10-11 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dkawa (Bericht 719083)
Af en toe.. Gewoon afspraak maken via de website (ff googlen naar Apple Centre Oberhausen) en afspraak maken met de genius bar. Je krijgt gewoon een nieuwe!!!!

Wat mooi! Hoe oud was je iPhone? Nog binnen de 1 jaar apple garantie?

Mr_recci 19-10-11 12:07

Ik heb precies het zelfde probleem, stond gister nog in de apple store in new castle maar kon daar het probleem niet reproduceren dus wilde niet voor *** staan en ben weer weg gegaan. (was daar toevallig op vakantie).
Maar als ik jullie verhalen zo hoor wil ik nog wel een gokje wagen in oberhausen. Mijn iphone is van Augustus 2010. Heb ik kans op een nieuwe?

Loekieloek 21-10-11 07:42

als je tel meer al een jaar oud is gaat apple moeilijk doen over de garantie.
Is dat ik mijn telefoon van tmobile heb, die geven het tweede jaar garantie.

Ik heb iig een nieuwe, thanks dynafix. In tegenstelling tot alle horrorverhalen hebben ze me keurig geholpen.
Binnen anderhalve week heb ik een nieuwe iphone.
(productie week 35 van 2011)

Ik heb er wel een cd bij gedaan met een filmpje van het probleem mocht het niet herproduceerbaar zijn op dat moment.

Ik ben happy heb weer een iphone :)

Mr_recci 24-10-11 18:10

De premium reseller repareert hem zeker ook niet gratis?

Loekieloek 24-10-11 21:34

ligt eraan. Is een radar aflevering over geweest 2 weken geleden. Daar gaven ze aan dat mediamarkt als tussenpersoon ook 2 jaar garantie geeft. Tmobile dus blijkbaar ook.
Ze vangen het voor de consument op zegmaar, denk niet dat alle retailers dat doen maar juridisch sta je sterk.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Wil nog wel eens helpen om die een briefje te laten sturen en de resellert te laten weten dat je gelijk hebt en dit ook gaat halen als het echt moet.

Volgens Europees recht moet apple 2 jaar garantie geven, maarja moeten en doen is nogal een verschil helemaal voor een arrogante Amerikaanse onderneming als Apple.
Die radar aflevering ging over applecare voor laptops, desktops, ed.
250+ euro betalen voor 3 jaar garantie en helpdesk ondersteuning, eigenlijk 1 jaar want 2 jaar garantie is al bij wet verplicht.
En zelfs dat laaste jaar krijg je niet 100% vergoed mocht het kapot gaan, wassen neus verkopen. Omzet technisch gezien doen die rakkers van apple het uitermate best...

sont 24-10-11 22:01

Vandaag ook in Oberhoussen geweest ivm met een slecht werkende homeknop.Deze deed het wel maar volgens de medewerker niet zoals het hoorde en werd zonder pardon omgeruild.Nog 4 dagen resterende garantie en niks geen probleem.Niks geen papieren laten zien en binnen een paar minuten was ik weer weg met een splinternieuwe.
Wel even een afspraak maken bij de Geniusbar zoals al eerder vermeld werd.
Je meld je binnen bij een van de medewerkers dat je een afsrpaak hebt en word je binnen een paar minuten geholpen. Ze checken de telefoon en daarna is het een kwestie van seconden.
Top service van Apple.

Mr_recci 25-10-11 00:55

't probleem is dat mijne 1,5 jaar oud is... :(

Ik zou even met een reseller kunne bellen en mochten ze het maken, dan ben ik m'n toestel wel weer 2 week kwijt.
Waarom hebben we geen echte Apple Store in Nederland ;_;

GaveGozer 25-10-11 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hammertime (Bericht 706321)
Ik heb het probleem uigelegd. De Genius medewerker kon het probleem niet reproduceren.. Maar omdat ik helemaal uit NL was gekomen hebben ze me tot 2 maal toe een nieuwe gegeven!

Apple checkt je serienummer om te zien of je nog garantie hebt. Het maakt niet uit naar welke Apple Store je gaat.

Wel ff een afspraak vooraf plannen via de Apple website.

Doen ze moeilijk over het feit dat een iPhone een JailBreak heeft?
Mijn knop doet enorm moeilijk laatste paar weken/maanden. Bij dubbelklikken gaat het 9 van de 10 keer niet goed en kom ik gewoon op homepage ipv in App Switcher.

In Oberhausen zijn er geen beschikbare afspraken... (There are no available appointments at this store.). Hopelijk komt dit binnenkort weer terug zodat ik mn knop kan laten fixen. iPhone komt uit week 47 van 2010, dus bijna een jaar


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:59.