//

iPhone ?? Tja wat zal ik zeggen !!

iPhone ?? Tja wat zal ik zeggen !! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Alle gebruikers van de Iphone. Ik ben al jaren een gebruiker van apple zowel thuis als wel zakelijk gebruik. Maar ik heb toch wel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-10-07, 10:54
paul-r paul-r is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 3
Standaard iPhone ?? Tja wat zal ik zeggen !!

Hallo Alle gebruikers van de Iphone.

Ik ben al jaren een gebruiker van apple zowel thuis als wel zakelijk gebruik.

Maar ik heb toch wel iets te melden over de Iphone en in het bijzonder de gemiste kansen van deze telefoon.

Ik som er alvast een paar op:

1. Bluetooth ? (geen bestanden zenden / ontvangen) , wel te pairen met mijn handsfreekit, maar echt lekker werkt dit niet.
conclusie: waarom dan bluetooth ? als je verder niets mee kunt !!!, een erg gemiste kans iedere cheap phone heeft deze optie wel.

2. Mail ? (geen attachments opslaan) Alleen een email lees functie dus ?

b. Mail verwijderen kan niet in een keer, dit moet dan per ontvangen email bericht (leuk met al die spam van tegenwoordig), en als dat niet genoeg is moet het zelfde ook in trash weer mail voor mail.

c. Je kunt geen email boxen aanmaken.
Dus gescheiden email ontvangen kan niet....

d. Ook zit er geen filter optie die je zo mooi in OSX wel hebt...


3. Agenda ? (geen week overzicht) terwijl Ical toch deze optie wel heeft ?
Ook nog steeds geen weeknummer vermelding, (ok !! op te lossen met een abo op een alday event kalender) maar toch een gemiste kans.

4. Browser ? (geen flash ondersteuning) Ik moet zeggen dit is echt mooi gedaan van apple, er is goe te werken met internet en internet pagina's, alleen dan weer jammer dat je geen flashwebsites kunt bekijken, en dat zijn er tegenwoordig heel wat.

5. Geluid ? (beltonen) Volume probleem (als je wat ouder word) wil je misschien wel iets meer beltoon volume, het geluid van de ringtone is wel erg zachtjes, als je de iphone in een hoesje doet (zoals de meesten lijkt mij) is hij erg slecht te horen.

6. Fotografie ? (foto's maken) Ja ik als fotograaf ben misschien wel iets te verwent maar, is deze kwaliteit wel van deze tijd ?

a. Resolutie (2mpx) Lijkt soms wel op een oude VGA opname !

b. geen instellingen, misschien een iets snellere sluitertijd instellen zodat je niet alleen maar van die zacht getekende en bewogen beelden krijgt, dus ik zou graag wat willen instellen zoals, snelheid, macro etc. (zit in de meeste goedkope phones van tegenwoordig).
Helaas ook hieraan heeft Apple niet gedacht.

c. Zoomen ? (welke zoom) Kan ook al niet ?

d. Video opnames ? welke video opnames.. je begrijpt het al, ook dit kan niet.

7. Mms (geen) ook geen mms functie ?

8. Ontvangst (slecht), bij 2 iphone's heb ik al geconstateerd dat het ontvangst (no service) erg slecht is, met dezelfde provider (simkaart) in een willekeurige andere telefoon is het ontvangst goed...
Ook met andere providers getest !! (ligt echt aan de telefoon zelf).
Ja zegt apple we kennen het probleem van een zwakke ontvanger in de iphone (baseband probleem), maar is dit probleem wel op te lossen via een update ?

Als je een iphone (telefoon) koopt wil je als eerste er toch mee bellen en gebeld worden lijkt mij, als ik dan dagelijks minimaal 6 oproepen mis loop, omdat ik gewoon geen service heb, begin ik toch wel enig sinds geïrriteerd te raken over dit product van Apple.

9. Ik denk dat ik maar stop met de opsomming, ik heb nog wel een paar kleine dingen die ik zou kunnen opnoemen, maar deze kunnen met een echte update misschien alleen maar beter worden !!!.

10. Ik ben echt een Apple fanaat, maar ik denk dat ik de iphone na 2 weken gebruikt te hebben maar op marktplaats zet.
en weer gewoon een htc touch koop die ik voor die tijd ook al gebruikte.
En wel al het bovengenoemde kan en meer.......


Iphone Goodbye.

Misschien ooit een Iphone 2 (of 3).


Paul.

Laatst gewijzigd door paul-r; 28-10-07 om 10:59.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-10-07, 11:26
Sleevemaster Sleevemaster is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 32
Standaard

Ben het op alle punten met Paul eens. Het is gewoon een gadget met weining functionaliteit en (nog) veel tekortkomingen. Denk er toch maar aan om de iPhone weer te verruilen met een "echt" apparaat.
Feit blijft wel dat de iPhone een prachtig ding is om mee te showen, maar daar is ook alles mee gezegd.
  #3  
Oud 28-10-07, 15:30
Robbor Robbor is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 64
Standaard

Weinig van de punten die je noemt vind ik tekortkomingen.

1. Bluetooth, ben ik het mee eens, dat kan beter en is softwarematig wel op te lossen lijkt me.

2. Mail, geen ervaring met attachments.

b. Mail verwijderen kan niet in een keer, is erg onhandig ja maar met een Gmail account heb je geen last meer van spam en je kan gebruik maken van de imap functie. Dat je veel spam binnenkrijgt ligt aan je mailprovider, niet aan de iPhone

3. Agenda, is ook op te lossen en de oplossing draag je zelf aan.

4. Browser , het is inderdaad jammer dat Flash niet wordt ondersteund, maar ik mis het totaal niet. Als ik echt wil internetten dan kruip ik ergens achter een pc, en websites die met flash werken zijn vaak erg belastend en waarschijnlijk duurt het downloaden ervan te lang op een telefoon.

5. Geluid, ik weet niet hoe hardhorend je bent maar het geluid kan hard genoeg, m.i.

6. Fotografie, je noemt jezelf fotograaf maar toch wil je met je iPhone foto's maken, dat snap ik niet. Zoomen heeft geen enkel nut, dat is enkel digitaal, 2mp is genoeg voor foto's die je goed kan gebruiken op je telefoon, en waarom wil je al die moeilijke instellingen hebben. Ik heb nog geen enkele telefoon met camera gezien die tegen mijn oude 2 MP Canon op kan. Waarom zou de iPhone dat wel moeten kunnen?

Ik stop maar... want volgens mij ben je erg gefrustreerd over kleine dingen die makkelijk op te lossen zijn.
  #4  
Oud 28-10-07, 16:19
stephenvis's schermafbeelding
stephenvis stephenvis is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Voorburg
Berichten: 393
Standaard

@robbor

Ik ben het met je eens; het zijn allemaal van die kleine dingetjes, niks is perfect!
  #5  
Oud 29-10-07, 21:11
licious licious is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 24
Standaard

veel mensen vergeten dat ze een mobiele telefoon krijgen met een hoop handige functies en geen draagbare desktop..

Het is een telefoon met een goede camera (goed genoeg voor de beeldkwaliteit van de iphone).. het geluid is ook voldoende (volgens mij.)

Alle andere oplossingen zijn softwarematig op te lossen maar zijn niet per se nodig.. je iphone is een iphone geen laptop op telefoon formaat..

veel mensen vergeten dat als ze aan het vergelijken zijn..
  #6  
Oud 29-10-07, 23:43
Niekie's schermafbeelding
Niekie Niekie is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 150
Standaard

Ja, en voordat je zo'n telefoon aanschaft, lees je eerst de specificaties door neem ik aan.
Ik stoor me alleen aan het feit dat je geen bluetooth hebt, maar daar komt misschien een alternatief voor.
  #7  
Oud 30-10-07, 20:29
KleineAap KleineAap is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 86
Standaard

Zo kan je iedere telefoon wel aanvallen, ik had een HTC, en dat was ook verre van perfect en werkte traag en niet zoals je zou verwachten... Natuurlijk zit er een kern van waarheid in en de iPhone is niet perfect, maar wat het grootste positieve punt is:

Heel de wereld wil hem, meest verkochte telefoon van het moment... Met als gevolg dat er veel 3th party software voor is, en dat wordt alleen maar meer, zeker nu de SDK eraan zit te komen... En, heel veel problemen zijn makkelijk in software op te lossen die jij aangeeft...

Kortom, iPhone wordt denk ik alleen maar beter, en hier en nu is hij in vergelijking met een HTC al goed:
Internetten? Geweldig!
Mail attachements? Wat moet ik ermee op m'n telefoon? PDFjes kan ik openen die ik gemailed krijg, en bekijken en de mail haal ik thuis toch op...
Foto's slecht? Je bent fotograaf, neem aan dat je een fototoestel hebt?
Zoomen? Je weet hoe digitale zoom werkt? Is niet echt zoomen dus, en je kan zoomen op de gemaakte foto... Dus...
Bluetooth? 3th party oplossingen voor...
MMS? Waarom MMS'en als je kan mailen, wat ook nog eens gratis is...
  #8  
Oud 30-10-07, 22:02
LinQ's schermafbeelding
LinQ LinQ is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 79
Standaard

Citaat:
zeker nu de SDK eraan zit te komen
wat is SDK ? (heb nog geen iphone dus ken er nog niet veel van )
  #9  
Oud 30-10-07, 22:38
Niekie's schermafbeelding
Niekie Niekie is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 150
Standaard

Ik ben het volledig met KleineAap eens, je loopt gewoon te ouwehoeren!!!!
  #10  
Oud 31-10-07, 01:07
KleineAap KleineAap is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 86
Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LinQ Bekijk bericht
wat is SDK ? (heb nog geen iphone dus ken er nog niet veel van )
De afkorting SDK staat voor Software Developement Kit, een verzameling tools die het voor onwikkelaars mogelijk maakt om zelf programma's voor de iPhone te schrijven...
  #11  
Oud 31-10-07, 07:46
LinQ's schermafbeelding
LinQ LinQ is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 79
Standaard

thx KleineAap
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat zal ik doen? miicker Koopinformatie Nederland 1 07-01-11 21:39
ja wat moet je hier nou van zeggen 3g shine:P kuradius Chat en geruchten 10 28-08-09 17:49
kan iemand mij zeggen wat fout (-1) is wmaxim iPhone algemeen 1 16-08-08 22:23
wat zal ik doen? dedafmonteur iPhone algemeen 0 12-08-08 22:01
iPhone kopen: wat zal ik doen? Laurensk Archief 6 09-10-07 21:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:26.