//

iPhone 3GS bouwkwaliteit

iPhone 3GS bouwkwaliteit discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, Ik vroeg me af of er mensen zijn die hun 3GS kunnen vergelijken met een 2G of 3G. Ik heb net een nieuwe 3GS ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-06-09, 00:28
SiliconError SiliconError is offline
• iOS 6.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 2
Standaard iPhone 3GS bouwkwaliteit

Hey,

Ik vroeg me af of er mensen zijn die hun 3GS kunnen vergelijken met een 2G of 3G. Ik heb net een nieuwe 3GS gehaald en naast m'n 2G liggen, verder heb ik regelmatig een 3G langs zien komen (maar zelf niet gehad).

Wat me opvalt aan de 3GS is de bouwkwaliteit. Vergeleken met wat ik ken van de 2G en 3G is het een beetje matig. De bezel en het glas zitten niet meer strak tegen elkaar maar er lijkt een soort rubbertje tussen te zitten. Deze zit echt er aan één kant wat diep eringeduwd, waardoor je een scherp randje voelt (van de metalen bezel).

Bovenop in de hoek bij de plug voor de koptelefoon sluit de zwarte achterkant niet mooi aan op de bezel, je voelt een scherpe rand van het zwarte plastic (of whatever het is).

Op internet lees ik wel meer van dit soort verhalen. Zijn er meer mensen die dit idee hebben? Ik heb niet echt de indruk dat het genoeg is om 'm om te ruilen, maar ik krijg wel de indruk dat de 2G echt een heel stuk steviger was.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-06-09, 00:48
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Hier valt geen scherpe rand o.i.d. op lijkt/voelt gewoon stevig.
  #3  
Oud 27-06-09, 10:38
bigbud68 bigbud68 is offline
 
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard

dat was bij de 3G ook al zo, althans, mijn 3G heeft ook vanaf begin af aan een ongelijk randje tuusen scherm en bezel. Vond het niet storend....wel jammer dat je dit dan ook gewoon weer terugziet in de opvolger.....
  #4  
Oud 27-06-09, 10:46
jemoer jemoer is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 72
Standaard

Nergens last van ik sta me wel te verbazen hoe mooi dat scherm is vergeleken met de 2g en het geluid uit de boxen gaat nu 2x zo hard
  #5  
Oud 27-06-09, 11:20
GeneralA GeneralA is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 29
Standaard

bij mijn 2g was zat ook ruimte tussen de bezel en het scherm. Daar zat nog al eens wat troep tussen wat ik er dan met een naald ofzo uit moest gaan piele. Dus ik ben eigenlijk wel blij met dat rubberen randje ertussen. Daarnaast zat er bij mij direct al speling op de zwate antennecover van de 2g (niet los ofzo maar hij kon kleine stukjes van links naar rechts verplaatsen.) Vind de 3GS dus toch wel beter gebouwd.
  #6  
Oud 27-06-09, 12:08
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Die ruimte zit er tussen omdat het display enige speling moet hebben, als het warm wordt zet het materiaal uit en dit zou barsten als het te strak gemonteerd zit.
  #7  
Oud 02-07-09, 19:19
Anty Anty is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Wat me opvalt aan de 3GS is de bouwkwaliteit. Vergeleken met wat ik ken van de 2G en 3G is het een beetje matig. De bezel en het glas zitten niet meer strak tegen elkaar maar er lijkt een soort rubbertje tussen te zitten. Deze zit echt er aan één kant wat diep eringeduwd, waardoor je een scherp randje voelt (van de metalen bezel).
Ow, dat is dus normaal? Ik merkte vandaag bij mijn nieuwe witte 3GS ook dat aan de ene kant de metalen rand perfect bij het scherm aansluit, waardoor je het metaal eigenlijk nauwelijks voelt als je er met je vinger overgaat, terwijl het metaal er aan de andere kant (aan de kant van mijn rechterhand) er net iets bovenuit lijkt te steken, waardoor je het wél voelt, vooral als je bv. snel naar beneden wil scrollen.
Als je echt goed kijkt, zie je ook dat aan die scherpe kant de ruimte tussen het glas van het scherm en de metalen rand groter is.

Dit is dus geen constructiefout, maar normaal? Het heeft dus geen zin om hem er terug mee naar de winkel te gaan?
Dan zal het gewoon een kwestie van wennen zijn veronderstel ik. .
  #8  
Oud 02-07-09, 19:26
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik vind dat de 3G toch redelijk goed gebouwd is, gezien dat ding uit plastiek bestaat en niet uit een metaallegering zoals de 2G dat wel is. Buiten de haarscheurtjes vind ik dat alles netjes op elkaar aansluit bij mijn 3G.
  #9  
Oud 09-07-09, 23:05
Michiel93 Michiel93 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 30
Standaard

ik heb het ook (bij mij zit de rechterbovenhoek van het beeld als het ware wat dieper in de behuizing gedrukt). Heeft iemand enig idee of je hier over kan gaan zeuren en een nieuwe kan vragen? Ik stoor me er opzich niet aan maargoed ik vind eigenlijk dat het niet moet kunnen.
  #10  
Oud 10-07-09, 00:55
LuigiStyla LuigiStyla is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Delft
Berichten: 297
Standaard

Het is bij heel veel iPhones, mijne ook dus wen er maar aan.

De eerste iPhone is veel strakker afgewerkt vergeleken met de laatste 2 generaties. Bij de oude iPhone is de glasrand aan de achterkant ook dichtgeplakt, waardoor je nooit stof zal zien achter het scherm van een 2G. Bij de 3G en de 3GS is dit een ander verhaal.
__________________
Italiaanse iPhone 3GS 32 GB Black
  #11  
Oud 11-07-09, 17:41
N33D N33D is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 104
Standaard Bij stille stand rammelt de iPhone 3GS

Misschien niet een hele duidelijke titel, maar zat het even nader verklaren.

Aan de zijkant zit een knop om je telefoon op normale stand of stil te zetten.
Als je deze op stil zet, en dan de iPhone heen en weer beweegt hoor je de knop rammelen. (Alleen bij stille stand)

Is dat bij iedereen zo? Mijn vriendin en ik hebben hem van de week gehaald en bij ons is dat allebij. Opzich is het niet erg maarja bij sommige apps moet je juist je iPhone heen en weer bewegen om bijvoorbeeld bij het tekenen je scherm weer schoon te maken.

Vandaag heeft me vriendin al een nieuwe iPhone gehad omdat haar vorige oplader het niet goed deed (ja ook heel nieuw doosje gehad) en als er iets binnen 8 dagen niet goed is krijg je een nieuwe heb ik begrepen.

Dus ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn..
  #12  
Oud 11-07-09, 18:28
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Mijn 3G rammelt ookal heb je die stille stand uitstaan
  #13  
Oud 12-07-09, 18:34
bhofland bhofland is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 29
Standaard

Dat rubberen randje tussen de ring enhet glas is juist voor de stevigheid. En het houdt stof en water tegen dat naar binnen zou "willen". Het geeft het glas enige ruimte qua speling. Dat scheelt weer een hoop barsten bij stoten of vallen, daarnaast knarst de rand niet zoals je wel zou hebben als het hard-op-hard is.
  #14  
Oud 12-07-09, 18:36
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

De 3G en 3GS is gewoon Miele kwaliteit maar met een Indesit jasje.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #15  
Oud 12-07-09, 18:43
bhofland bhofland is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 29
Standaard

Met de leverbaarheid van een audi A3 in 2007
  #16  
Oud 13-07-09, 11:56
Damage147 Damage147 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 19
Standaard

Mijn 3Gs is helemaal perfect afgewerkt hoor, glas zit er recht in, rubberen randje is overal even dik, geen enkel probleem. Alleen de randjes van de simcardslot zijn zichtbaar geworden.
Leverbaarheid is idd nog moeilijk, ik heb gewoon geluk gehad en ben vorige week dinsdag bij een t-mobilestore binnengelopen die diezelfde morgen een lading had ontvangen, geen reservering, niets. Gewoon veel rondbellen, ook naar phonehouse etc.
  #17  
Oud 13-07-09, 12:09
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Maat van me met een 3G viel het ook al meteen op dat die rand niet zo scherp mee was. Hij grijpt standaard naar z'n oordoppen als ie een telefoongesprek gaat voeren, omdat bij zijn 3G de rand scherp is. Ik heb daar totaal geen last van, hoewel ik wel vaker bel met dan zonder oordoppen.
  #18  
Oud 13-07-09, 12:26
Damage147 Damage147 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 19
Standaard

Haha, wat grappig, mijn 3gs heeft het idd alleen op stilte stand. Geen idee wat het is, iig geen probleem.
  #19  
Oud 13-07-09, 12:29
Bashb Bashb is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Breda
Berichten: 38
Standaard

Bij mijn 3g heb ik gelukkig geen last van een hogere metaalrand, echter is hij al een paar keer gevallen en dat zorgt voor braampjes wat waarschijnlijk net zo vervelend is.

de metaalrand en de rubberring zitten netjes strak om het glas, toch heb ik helaas last van stof onder mijn glasplaat, wat ik persoonlijk erg storend vind bij het kijken van voornamelijk donkere video's en het spelen van bijv. NFSU.

teruggaan naar Tmobile of apple store zal waarschijnlijk niets uithalen, het is gewoon een bekend "probleem".

Veel mensen hoor ik over haarscheurtjes in de kunstof behuizing, hier heb ik echter totaal geen problemen mee... (klopt dus af)
  #20  
Oud 13-07-09, 12:30
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Ik heb het ook en een kameraad ook (alleen stil), dus ga er maar van uit dat iedereen dit probleem heeft.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe iphone 3gs, hoe krijg ik alles van mn oude iphone op mn 3gs? chmderksen Archief 1 15-02-10 11:09
Twijfel; iPhone 3GS 16GB Belgie of iPhone 3GS 32GB USA VeeGee Koopinformatie België 4 04-11-09 16:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:50.