Zeer nare (definitieve?) vastloper op Iphone 3g / 8Gb. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hai, Ik heb vorige week een tweedehands Iphone 3g gekocht (ik had daarvoor al een 2g). Hij was ontzettend traag geworden en zat vol met ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Zeer nare (definitieve?) vastloper op Iphone 3g / 8Gb.
Hai,
Ik heb vorige week een tweedehands Iphone 3g gekocht (ik had daarvoor al een 2g). Hij was ontzettend traag geworden en zat vol met allemaal third party software (ingebouwde themas, de menubalk had nu 5 iconen etc...waar ik niet op zat te wachten (los van de app's die ik natuurlijk gewoon kon weghalen). Hoewel ik niet wist of het toestel oorspronkelijk simlockvrij was of niet heb ik het toestel de opdracht gegeven om terug te gaan naar fabrieksinstellingen (wis inhoud en instellingen). Nu doet ie niets meer... Hierbij enkele 'eigenschappen' van de foutmelding en oplossingen die ik al had geprobeerd:
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Probeer eens de homebutton ingedrukt te houden,en hem dan aan te sluiten(usb),maar wel de home button ingedrukt houden...ben benieuwd??
|
|
|||
|
|||
Bedankt voor je advies, maar nee sorry. Er gebeurt dan werkelijk niets (al weet ik niet hoe lang ik de homeknop ingedrukt moest houden, heb het na aansluiten nog 1 minuut gedaan)
Hij blijft opnieuw opstarten zoals ie steeds al deed. Wel bedankt EDIT: Hmm, kleine update... Na de 16.852e keer DFU mode proberen in te schakelen komt het geluid uit mijn pc dat hij iets gevonden lijkt te hebben. Ik zie nog niets in Itunes of verkenner, maar wie weet.... Laatst gewijzigd door King1987; 07-02-10 om 14:55. Reden: edit knop gebruiken aub. |
|
|||
|
|||
ik had hetzelfde probleem, ik probeerde een harde reset uit te voeren (home en sleep button tegelijk inhouden) dit hielp niet.
dus eefe op google gezocht. daar vond ik een harde reset met verschil dat je de home en sleep button langer dan 30 seconden tegelijk moet indrukken tot recoverymode verschijnt dus connect to itunes scherm. dus nogmaals allebei net zolang ingedrukt houden tot recoverymode verschijnt. succes |
|
|||
|
|||
Bedankt voor je advies. Het is me ondertussen gelukt via DFU (al ging dat de eerste ongeveer 10 a 15 keer niet). Hij blijkt dus - zoals wel enigzins verwacht - een simlock te hebben.
Ik ben nu aan het zoeken naar een manier om deze te verwijderen. De enige manier om dit te doen die ik heb gevonden is een of andere optie via Cydia (maar die kan ik dus niet benaderen momenteel). Dus ben daar naar nog op zoek (er worden hier weliswaar 100-en opties besproken her en der, maar zie door de bomen het bos niet echt... (Ik heb nu - volgens mij - 3.1.2 erop staan, geupdate via itunes) |
|
|||
|
|||
nou makkie dus..... kijk in de blackra1n topic
daar kun je hem jailbraken en unlocken binnen 2 minuten |
|
|||
|
|||
Thnx, ik had mogelijk verkeerd gekeken en zat in de Blacksn0w artikelen te neuzen...
|
|
|||
|
|||
graag gedaan hoor het wel of het gelukt is
|
|
|||
|
|||
Misschien een domme vraag of opmerking.
Maar je zegt dat unlocken via Blackrain gaat, maar bij de gebruiksaanwijzing staat: Citaat: "Geohot waarschuwt dat blackra1n géén unlock-methode is en dat je met de update naar de officiële firmware 3.1 of 3.1.2 de kans op een software-unlock verspeelt." En stap 1 is: Citaat: "Controleer eerst je firmwareversie. Ga hiervoor naar Instellingen (Settings) -> Algemeen (General) -> Info (About) en kijk onder Versie (Version)...." Het gaat mij juist om het unlocken, en ik kan niet in mijn Iphone omdat deze gelocked is... Ik heb de meeste mensen hier hoger staan dan mijzelf (Iphone-technisch gezien dan)... Waar zit ik verkeerd te denken ? Laatst gewijzigd door Pjotr-C; 07-02-10 om 20:57. |
|
|||
|
|||
je moet hem eerst jailbraken om in je iphone te komen met blackra1n dan krijg je de blackra1n app op je springboard ,open de app en dan krijg je een keuze tussen cydia en rock app.
maar tevens staat het unlockprogramma blacksn0w erbij. kies voor cydia eerst en later blacksn0w en je iphone is geunlocked. |
|
|||
|
|||
Hai,
Dit heb ik idd al heel wat keren gedaan, maar kwam er niet door. Hieronder mijn stappen zoals ik het heb gedaan... (misschien erg uitgebreid, maar dan is het maar gelijk duidelijk)...
|
|
|||
|
|||
Update
Ik heb nu ook de volgende methode geprobeerd:
|
|
|||
|
|||
Ik heb het toestel naar de 'unlock-boer' gebracht en die kwam er ook niet uit. Na 48 uur had hij hem zover dat de lock er af was, maar geen enkele simkaart kan toen contact maken. IK ben er maar van uitgegaan dat het toestel afgeschreven is...
Wat mij betreft kan deze discussie op slot... |
|
|||
|
|||
Als je wil wil ik het ook nog proberen ik woon in woerden heb er best wel verstand van ik stuur je wel een privebericht
|
|
||||
|
||||
het kan tegenzitten , maar dit .......damn.......
|
|||
|
|||
@ serapim:
Dank je wel voor je aanbod. Dit toont denk ik de kracht aan van dit soort fora. Fijn dat we op deze manier op elkaar kunnen rekenen (hoe deden we dit voor dat internet er was eigenlijk??) Ik heb hem echter al op MP gezet en heb zelf via MP een andere gekocht, en heb gelijk gezocht op een die fabrieksaf simlock vrij is (heb hem teruggebracht naar fabrieksinstellingen, laten updaten via itunes alles werkt gewoon Mocht het op MP niet lukken neem ik nogmaals contact op, maar denk dat ik maar gewoon een beetje verlies op de koop toe moet nemen en dat ik vooral blij moet zijn met mijn nieuwe iphone... |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 4: DeLocker definitieve unlock | gundamangel | Unlock | 0 | 05-04-11 20:55 |
Definitieve LOCK na Limera1n en Ultrasn0w? | bobo1981 | Chat en geruchten | 14 | 25-10-10 11:27 |
|
|