iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 5: Online Besteld (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/126212-iphone-5-online-besteld.html)

lienes 11-10-12 16:48

Ik heb hem bij T mobile online 21 september besteld zwart 16 GB maar tot op heden niets ontvangen. Wel zakelijk kan niets nakijken, gister gebeld en volgens zeggen kan ik elk moment een sms krijgen jajajjajaja

soCool 11-10-12 20:51

Ze tellen niet af. (waarom zouden ze dat doen). Mijn nummer is W2550. Besteld op 8 oktober. En de verwachte levertijd is 2 tot 8 november.

gosat 11-10-12 22:24

Van tweakers:

Citaat:

danda, dinsdag 2 oktober 2012 00:40
Vandaag email van applestore gekregen, iPhone is verzendklaar ... 759 euro maar wel de 32 GB versie
Wel vreemd, want tijdens het bestellen stond 23 oktober als verzenddatum.
Mocht je dus niet teveel willen betalen en een gokje nemen dan ben je bij applestore het goedkoopste uit, aangegeven levertijden zijn namelijk niet 100%
Ik had wel 3 uur in de ochtend besteld afgelopen vrijdag ...
kan dit waar zijn?!

Andycom 11-10-12 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gosat (Bericht 836643)
Van tweakers:



kan dit waar zijn?!

Ik heb hem ook besteld rond een uur of 3.
Nog geen mailtje gezien.

flappah 11-10-12 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gosat (Bericht 836643)
Van tweakers:

danda, dinsdag 2 oktober 2012 00:40

kan dit waar zijn?!

Kijk naar het tijdstip. Op 2 oktober om 00.40 had ie de mail gekregen, supposedly. Van de online Applestore! Er is *niemand* die dat gekregen heeft voor de rest dus het zou wel heel erg frappant zijn dat deze jongeman dit gekregen heeft op dat tijdstip. Broodje aap lijkt me dit dus.

Overigens, ik zit even te zoeken over GoT maar kan deze post van danda helemaal niet vinden. En alles aan de danda die ik hier vind, ruikt naar droid-assimilado (resistance is futile!). Ik kan me niet voorstellen dat deze gebruiker een iPhone5 besteld heeft. Ik lees veel Samsung en HTC en iemand die weet hoe je die toestellen overclocked et cetera. Ik kan me niet voorstellen dat dit de danda is waar je post naar verwijst.

gosat 12-10-12 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flappah (Bericht 836661)
Kijk naar het tijdstip. Op 2 oktober om 00.40 had ie de mail gekregen, supposedly. Van de online Applestore! Er is *niemand* die dat gekregen heeft voor de rest dus het zou wel heel erg frappant zijn dat deze jongeman dit gekregen heeft op dat tijdstip. Broodje aap lijkt me dit dus.

Overigens, ik zit even te zoeken over GoT maar kan deze post van danda helemaal niet vinden. En alles aan de danda die ik hier vind, ruikt naar droid-assimilado (resistance is futile!). Ik kan me niet voorstellen dat deze gebruiker een iPhone5 besteld heeft. Ik lees veel Samsung en HTC en iemand die weet hoe je die toestellen overclocked et cetera. Ik kan me niet voorstellen dat dit de danda is waar je post naar verwijst.

Het staat als reactie op een iphone 5 die te koop staat bij V&A. Waarschijnlijk idd om de verkoper(handelaar) te neten. (terecht imho)

Andycom 12-10-12 19:04

Is bij iemand de status: "Artikelen worden verwerkt." al veranderd naar: "Verzending wordt voorbereid." ?

Popsie 12-10-12 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andycom (Bericht 836967)
Is bij iemand de status: "Artikelen worden verwerkt." al veranderd naar: "Verzending wordt voorbereid." ?

Ik denk dat we daarvoor een dag of 10 te vroeg zijn. :(

Andycom 12-10-12 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Popsie (Bericht 836968)
Ik denk dat we daarvoor een dag of 10 te vroeg zijn. :(

Haha, ik probeer positief te blijven. LOL!

Popsie 12-10-12 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andycom (Bericht 836970)
Haha, ik probeer positief te blijven. LOL!

Ik ook hoor, en denk dat ik één dezer dagen een klacht ga krijgen van Apple wegens overbelasting van hun servers door overmatig klikken op de orderstatus :):):)

Sniper78 12-10-12 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Popsie (Bericht 836971)
Ik ook hoor, en denk dat ik één dezer dagen een klacht ga krijgen van Apple wegens overbelasting van hun servers door overmatig klikken op de orderstatus :):):)

:D:D:D:D:D

tommie117 12-10-12 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Popsie (Bericht 836971)
Ik ook hoor, en denk dat ik één dezer dagen een klacht ga krijgen van Apple wegens overbelasting van hun servers door overmatig klikken op de orderstatus :):):)

Haha met junecloud krijg je automatisch n melding als er iets verandert als het goed is.. (Misschien ideetje om te installeren op je iPad ofzo)

Popsie 12-10-12 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tommie117 (Bericht 837081)
Haha met junecloud krijg je automatisch n melding als er iets verandert als het goed is.. (Misschien ideetje om te installeren op je iPad ofzo)

Dat staat als widget op mijn Mac en als app op mijn iPad ;)
En daar kan je dus ook verversen hé... klik klik klik ;);)

tommie117 12-10-12 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Popsie (Bericht 837083)
Dat staat als widget op mijn Mac en als app op mijn iPad ;)
En daar kan je dus ook verversen hé... klik klik klik ;);)

Haha ik doe gezellig mee

cssnijders82 12-10-12 23:31

Heb jij hem al binnen via de Apple store? Ik heb er twee besteld meteen om 02.00 uur, hier nog helemaal niks binnen. Artikelen wordt verwerkt....

tommie117 12-10-12 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cssnijders82 (Bericht 837094)
Heb jij hem al binnen via de Apple store? Ik heb er twee besteld meteen om 02.00 uur, hier nog helemaal niks binnen. Artikelen wordt verwerkt....

Same here, ook rond 2 uur, nog steeds zelfde status

madridista 13-10-12 15:35

Ik heb de iphone 5 op 30 sept besteld met een verwachte verzendklaar 3-4 weken en levertijd 25-31 oktober. Maar in de afgelopen twee weken is niets aan die 3-4 weken bij mij veranderd. Bij iemand wel? En weet iemand of apple zich strikt houdt aan de verwachte levertijd?

gunth 13-10-12 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door madridista (Bericht 837300)
Ik heb de iphone 5 op 30 sept besteld met een verwachte verzendklaar 3-4 weken en levertijd 25-31 oktober. Maar in de afgelopen twee weken is niets aan die 3-4 weken bij mij veranderd. Bij iemand wel? En weet iemand of apple zich strikt houdt aan de verwachte levertijd?

Voor zo ver ik weet is er nog niks veranderd bij iemand.
Ik heb besteld op 28 sept om 2:24u.
Volgens mij is het de extra kwaliteit inspectie die vertraging met zich meebrengt.
Zit er niet mee in,liever een weekje langer wachten en perfect out of the box.
We zullen nog wat geduld moeten hebben

urban 13-10-12 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door madridista (Bericht 837300)
Ik heb de iphone 5 op 30 sept besteld met een verwachte verzendklaar 3-4 weken en levertijd 25-31 oktober. Maar in de afgelopen twee weken is niets aan die 3-4 weken bij mij veranderd. Bij iemand wel? En weet iemand of apple zich strikt houdt aan de verwachte levertijd?

er veranderd helemaal niets en ze verwachten het op de genoemde datum af te leveren

zxcvbnm 13-10-12 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunth (Bericht 837303)
Voor zo ver ik weet is er nog niks veranderd bij iemand.
Ik heb besteld op 28 sept om 2:24u.
Volgens mij is het de extra kwaliteit inspectie die vertraging met zich meebrengt.
Zit er niet mee in,liever een weekje langer wachten en perfect out of the box.
We zullen nog wat geduld moeten hebben


Heeft er niets mee te maken, Apple geeft er de voorkeur aan om zo veel mogelijk mét abonnement te verkopen, en geeft dus praktisch geen moer om de mensen die hem los willen aanschaffen.

De reden hiervoor is dat Apple op een toestel met abo meer verdient (subsidie van provider).

Als consument word je dus eigenlijk gewoon genaait.

Roos79 13-10-12 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zxcvbnm (Bericht 837321)
Heeft er niets mee te maken, Apple geeft er de voorkeur aan om zo veel mogelijk mét abonnement te verkopen, en geeft dus praktisch geen moer om de mensen die hem los willen aanschaffen.

De reden hiervoor is dat Apple op een toestel met abo meer verdient (subsidie van provider).

Als consument word je dus eigenlijk gewoon genaait.

Deze reserveringen hebben niks te maken met de apple store :d

Popsie 13-10-12 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 (Bericht 837352)
Deze reserveringen hebben niks te maken met de apple store :d

Toch wel, dit is de draad over de bestellingen gemaakt via de online Apple store ! :d:d

Roos79 13-10-12 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Popsie (Bericht 837353)
Toch wel, dit is de draad over de bestellingen gemaakt via de online Apple store ! :d:d

Ja dat wel maar deze worden niet vanuit Amsterdam geleverd!

zxcvbnm 13-10-12 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 (Bericht 837364)
Ja dat wel maar deze worden niet vanuit Amsterdam geleverd!

Dat doet er verder weinig toe, ik weet uit ervaring dat er in een bepaald niet nader te noemen magazijn meer dan voldoende voorraad is welke niet vrijgegeven word door apple omdat deze voor abo's bestemd zijn.

Dit zijn gewoon vuile spelletjes die met de iphone 4 launch al bezig waren.

Desalnietemin is t-mobile ook lekker bezig met hun launch, mensen die op 21e bestellen via tmobile, maar hem vervolgens niet krijgen, terwijl hij in de tmobile stores wel beschikbaar was etc etc. Kun je imo niet maken tegenover je klanten.

MagnificentDPE 13-10-12 21:47

Je mag die van mij ook in het overzicht opnemen als dat nog kan.
Besteld iPhone 5 16gb zwart op 28 september rond 10.30 uur.
Bestelnummer W22122XXXX

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 oktober 2012 om 20:48 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Popsie (Bericht 836971)
Ik ook hoor, en denk dat ik één dezer dagen een klacht ga krijgen van Apple wegens overbelasting van hun servers door overmatig klikken op de orderstatus :):):)

Hahahaha denk dat ik die zelfde mail ga krijgen dan, pffffff wachten duurt lang:)

dikkedrol 14-10-12 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zxcvbnm (Bericht 837366)
Dat doet er verder weinig toe, ik weet uit ervaring dat er in een bepaald niet nader te noemen magazijn meer dan voldoende voorraad is welke niet vrijgegeven word door apple omdat deze voor abo's bestemd zijn.

Dit zijn gewoon vuile spelletjes die met de iphone 4 launch al bezig waren.

Desalnietemin is t-mobile ook lekker bezig met hun launch, mensen die op 21e bestellen via tmobile, maar hem vervolgens niet krijgen, terwijl hij in de tmobile stores wel beschikbaar was etc etc. Kun je imo niet maken tegenover je klanten.

Wat een onzin. Apple reserveert toestellen voor verschillende kanalen. Daar vallen providers en consumenten natuurlijk ook gewoon onder. Toen je je toestel bestelde was de verzenddatum bekend. Hoe duidelijker moeten ze het maken voor je. Als je 'm eerder had willen hebben, had je maar voor de deur van de Apple Store moeten gaan liggen.

Daveydeman 14-10-12 13:51

Bij mij is de server overbelast voor het opvragen van me order status -,-

zxcvbnm 14-10-12 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dikkedrol (Bericht 837614)
Wat een onzin. Apple reserveert toestellen voor verschillende kanalen. Daar vallen providers en consumenten natuurlijk ook gewoon onder. Toen je je toestel bestelde was de verzenddatum bekend. Hoe duidelijker moeten ze het maken voor je. Als je 'm eerder had willen hebben, had je maar voor de deur van de Apple Store moeten gaan liggen.

Ik ben niet degene die hier loopt te klagen dat het allemaal te lang duurt, kan mij weinig schelen, het is immers maar een telefoon.

Dat je alles afdoet als onzin, best, moet jij weten, ik weet hoe de vork in de steel zit en ga er verder niet op happen. :)

Groot deel word gewoonweg niet vrijgegeven om meer te kunnen hypen. "omg sold out, its so popular".

Andycom 14-10-12 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zxcvbnm (Bericht 837672)
Ik ben niet degene die hier loopt te klagen dat het allemaal te lang duurt, kan mij weinig schelen, het is immers maar een telefoon.

Dat je alles afdoet als onzin, best, moet jij weten, ik weet hoe de vork in de steel zit en ga er verder niet op happen. :)

Groot deel word gewoonweg niet vrijgegeven om meer te kunnen hypen. "omg sold out, its so popular".


Rustig blijven kindjes, we zijn allen gelijk: Apple Freaks!!! :-) :-P

diebote 14-10-12 22:59

Beste lezer,
gisteren 13/10/12, mijn 32 GB zwart besteld via apple store online vermoedelijk levering tussen 7 a 13 nov a.s
W2932....rond 12:00 uur:):)

Mr_recci 15-10-12 12:01

Zaterdag jarig, hopelijk voor die tijd een definitieve date ipv 23-29? Zou mooi zijn :D

Jerry89 15-10-12 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr_recci (Bericht 838108)
Zaterdag jarig, hopelijk voor die tijd een definitieve date ipv 23-29? Zou mooi zijn :D

Idd! Hopelijk gaat de status deze week over in: Verzending wordt voorbereid ;)

Guest-20180129142242 15-10-12 12:38

Ik ben maandag jarig, ik hoop dat ik hem dan al heb!

peterp0st 15-10-12 13:14

64GB zwart besteld op 29/9 om 11:18 W4775xxxxx

(Verzendklaar: 3 - 4 Weeks Levert 24 Oct, 2012 - 30 Oct, 2012)

Johanvdv 15-10-12 13:35

Die online bestellingen moeten toch stilaan verzonden gaan worden als ze in de week van 23 okt geleverd moeten worden ?

Roos79 15-10-12 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johanvdv (Bericht 838153)
Die online bestellingen moeten toch stilaan verzonden gaan worden als ze in de week van 23 okt geleverd moeten worden ?

Nee hoor is zodra er verzonden staat met enkele dagen in huis!

Jerry89 15-10-12 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 (Bericht 838155)
Nee hoor is zodra er verzonden staat met enkele dagen in huis!

Ja.. Dus moeten ze deze week zo ongeveer gaan verzenden!:)

Johanvdv 15-10-12 13:42

Ik ben het dagelijks reserveren ondertussen zo beu als kou pap...

vetlau 15-10-12 14:18

Ik had zo gehoopt dat de levertijd naar beneden bijgesteld zou worden, maar is het helaas nog muisstil gebleven. Ben bang dat de levering eerder rond 29 oktober dan 23 oktober zal plaatsvinden.

Heb zelf op 28-9 om 7:52 een zwarte 32 Gb besteld, ordernummer beginnend met W2650.

zxcvbnm 15-10-12 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johanvdv (Bericht 838153)
Die online bestellingen moeten toch stilaan verzonden gaan worden als ze in de week van 23 okt geleverd moeten worden ?

Sorry maar de zending is paar klaar om verzonden te worden vanaf de 23e.

Zo lees ik het in ieder geval..

"Klaar voor verzending op 23-29 oktober" en dan moet hij nog daadwerkelijk verzonden worden (dit duurt dan weer niet zo lang :) )

Overigens verwacht ik dat de eerste mensen eind deze week bericht gaan krijgen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:26.