iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 5: Online Besteld (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/126212-iphone-5-online-besteld.html)

dtroxx 18-10-12 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bechrissed (Bericht 839595)
Ik dacht dat die datum, bij mij 24 - 30, de verzend datum is. Maar dat is dus blijkbaar de lever datum?

Dat is de lever datum, als je geluk hebt versturen ze hem de 23e en heb je hem de 24e.

m-etops 18-10-12 14:38

Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik wil er nml mee spelen als ik de 26st voor een lang weekend naar London ga :D

Mr_recci 18-10-12 14:49

Oja een nano simkaart moet ik ook nog halen!

Arminiatuur 18-10-12 15:50

30 September besteld. >> Artikelen worden verwerkt Verzendklaar: 3 - 4 Weeks Levert 25 Oct, 2012 - 31 Oct, 2012

W42556**** Bestelnummer. Gewoon Random. Gewoon Afwachten.

lindsayayo 18-10-12 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sondakika (Bericht 839491)
Klopt helemaal, 30/9 bestellingen zijn een dag later, namelijk 24-30 Okt.

Ik heb hem de 28ste besteld en stond eerst op 23-29 okt paar dagen later op 24-30 okt. :(

zxcvbnm 18-10-12 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lindsayayo (Bericht 839654)
Ik heb hem de 28ste besteld en stond eerst op 23-29 okt paar dagen later op 24-30 okt. :(

nou meid, wel 1 dag later. Tis wat.

Poert 18-10-12 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lindsayayo (Bericht 839654)
Ik heb hem de 28ste besteld en stond eerst op 23-29 okt paar dagen later op 24-30 okt. :(

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zxcvbnm (Bericht 839687)
nou meid, wel 1 dag later. Tis wat.

Hoeft niet, stel wij (de groep van 23-29) krijgen hem de 24e (eerste uitlevering), en de groep van 24-30 krijgt hem de 30, dan zit er toch een week tussen hoor.. Stel.

abfab1803 18-10-12 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sondakika (Bericht 839534)
Nog een weekje geduld denk ik toch wel, :-)

Ik heb mijn nano sim kaart en mijn case al klaar staan :-)

Ik wacht alleen nog op mijn nano-simkaart maar de bumper heb ik in ieder geval al :d

urban 18-10-12 19:46

ik hoop wel dat ze een goeie voorraad aan het opbouwen zijn... ik heb hem 28 sep. besteld alleen mijn overschrijving is later ontvangen dus zit ik 26 okt. - 1 nov... nu mijn vraag aan iedereen wat denken jullie zouden ze echt opeens zoveel toestellen krijgen om alle bestellingen op te sturen ? ik heb wel een lever datum maar ja hoe vaak komt het voor dat ze het aan houden ? is er voorgaande jaren voor gekomen dat ze niet op tijd worden verstuurd? nu er in Amsterdam ook geen voorraad is betwijfel ik wel een beetje dat ze het kunnen leveren :confused:

Popsie 18-10-12 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abfab1803 (Bericht 839710)
Ik wacht alleen nog op mijn nano-simkaart maar de bumper heb ik in ieder geval al :d

De nano-sim heb ik ook al, sedert 29/09.
Ondertussen heb ik al 4 cases (Ozaki Jelly 0,3, 2 Slights, Switcheasy Tones) en 1 bumper (Spigen Neo Hybrid) :O , 2 charging docks die onderweg zijn (The Lightning Dock en de Braeburn)... :O:O , 1 extra lightning kabel, 1 adapter lightning-30 pins, en er komt nog 1 lightning kabel en 1 adapter met kabel eraan :O:O:O

Nu nog juist wachten op het toestel...

urban 18-10-12 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Popsie (Bericht 839763)
De nano-sim heb ik ook al, sedert 29/09.
Ondertussen heb ik al 4 cases (Ozaki Jelly 0,3, 2 Slights, Switcheasy Tones) en 1 bumper (Spigen Neo Hybrid) :O , 2 charging docks die onderweg zijn (The Lightning Dock en de Braeburn)... :O:O , 1 extra lightning kabel, 1 adapter lightning-30 pins, en er komt nog 1 lightning kabel en 1 adapter met kabel eraan :O:O:O

Nu nog juist wachten op het toestel...

waar heb je al die kabels en dock besteld ?

Popsie 18-10-12 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door urban (Bericht 839768)
waar heb je al die kabels en dock besteld ?

De kabels bij de Apple Store.

De Docks bij : iPhone 5 Dock
en
http://www.braeburnacoustics.com

MagnificentDPE 18-10-12 20:40

Je mag er toch hopelijk wel vanuit gaan dat de levertijd die is opgegeven (voor mij 24-30 okt) ook nagekomen zal worden. Als de levertijd niet haalbaar zou zijn hadden ze dat immers nu toch wel geweten en de levertijden aangepast lijkt mij. De telefoons zullen ondertussen toch onderweg zijn of zelfs aangekomen in Nederland?

Ik verwacht dan toch elke minuut van de dag wel een mailtje en smsje da mijn zending wordt verwerkt/verstuurd :-) fingers crossed!

urban 18-10-12 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MagnificentDPE (Bericht 839793)
Je mag er toch hopelijk wel vanuit gaan dat de levertijd die is opgegeven (voor mij 24-30 okt) ook nagekomen zal worden. Als de levertijd niet haalbaar zou zijn hadden ze dat immers nu toch wel geweten en de levertijden aangepast lijkt mij. De telefoons zullen ondertussen toch onderweg zijn of zelfs aangekomen in Nederland?

Ik verwacht dan toch elke minuut van de dag wel een mailtje en smsje da mijn zending wordt verwerkt/verstuurd :-) fingers crossed!

naya we gaan het volgende week zien :D

Roos79 18-10-12 21:14

Even terug gezocht naar vorig jaar met de 4sen toen was het Levering 31 Okt, 2011 - 07 Nov, 2011
en hij werd de derde verstuurd en de vierde in huis!
Je kreeg dus een mail met daarin dat hij verzonden werd en een traceer linkje tevens werd gemeld dat hij de vierde op t afleveradres zou zijn.
De bon kwam pas op de zevende zag ik net want ook dat vroeg iemand zich af geloof ik?

urban 18-10-12 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 (Bericht 839815)
Even terug gezocht naar vorig jaar met de 4sen toen was het Levering 31 Okt, 2011 - 07 Nov, 2011
en hij werd de derde verstuurd en de vierde in huis!
Je kreeg dus een mail met daarin dat hij verzonden werd en een traceer linkje tevens werd gemeld dat hij de vierde op t afleveradres zou zijn.
De bon kwam pas op de zevende zag ik net want ook dat vroeg iemand zich af geloof ik?

aaa dank u :) hopen dat het weer ongeveer het zelfde word :D

zxcvbnm 18-10-12 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Poert (Bericht 839700)
Hoeft niet, stel wij (de groep van 23-29) krijgen hem de 24e (eerste uitlevering), en de groep van 24-30 krijgt hem de 30, dan zit er toch een week tussen hoor.. Stel.

Vandaar ook mijn sarcastische opmerking. :)

Moumentai 18-10-12 22:29

Krijg wel een heel naar gevoel dat ik op zeker pas mijn iPhone 5 krijg, NET of NET NIET voordat ik het vliegtuig in stap naar Amerika. En dat is volgende week vrijdag haha :P. Jammer genoeg zijn ze los lastig verkrijgbaar in de States, anders had ik hem daar wel gehaald.

e_hoogkamer 18-10-12 22:43

1 ding is vanaf vandaag wel zeker. Dit weekend hebben we hem nog niet 😔

Roos79 18-10-12 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door e_hoogkamer (Bericht 839860)
1 ding is vanaf vandaag wel zeker. Dit weekend hebben we hem nog niet 😔

Niet gek aangezien dat ook niet als data opgegeven hadden toch ;)

zxcvbnm 19-10-12 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 (Bericht 839880)
Niet gek aangezien dat ook niet als data opgegeven hadden toch ;)

Precies..

Ik snap niet waarom mensen zo klagen terwijl we nog niet eens op de verwachte leverdatum zijn..

m-etops 19-10-12 06:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moumentai (Bericht 839848)
Krijg wel een heel naar gevoel dat ik op zeker pas mijn iPhone 5 krijg, NET of NET NIET voordat ik het vliegtuig in stap naar Amerika. En dat is volgende week vrijdag haha :P. Jammer genoeg zijn ze los lastig verkrijgbaar in de States, anders had ik hem daar wel gehaald.

Idem. ik denk dat ik hem ook net niet krijg. Heb wel een late vlucht, maar denk dat dat nog weinig zal uithalen. IK ga toch voor de gein vragen in de apple store @Regentstreet en Coventgarden. Moet toch de 30pins converter hebben.

Sniper78 19-10-12 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zxcvbnm (Bericht 839895)
Precies..

Ik snap niet waarom mensen zo klagen terwijl we nog niet eens op de verwachte leverdatum zijn..

Das die hype. ;)

Tha_Duck 19-10-12 08:11

Worden de online bestellingen niet gewoon vanuit een ander magazijn verstuurd? Lijkt me toch niet dat ze in de Apple Store ook nog is postzegeltjes aan het plakken zijn? :D

m-etops 19-10-12 08:20

Online bestellingen gaan geloof ik gelijk vanuit een warehouse of in sommige gevallen vanuit de fabriek direct naar de klant. Zo was mijn IMAC 27(niet standaard) vanuit China te traceren.

Roos79 19-10-12 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tha_Duck (Bericht 839915)
Worden de online bestellingen niet gewoon vanuit een ander magazijn verstuurd? Lijkt me toch niet dat ze in de Apple Store ook nog is postzegeltjes aan het plakken zijn? :D

Ook dat is al meermaals genoemd dat deze bestellingen niet vanuit Amsterdam zullen komen....
Pakbon van de 4s ligt vast ergens hier dus zal wel eens kijken.
En misschien een adres in Amsterdam maar niet vanuit de Apple store ;)

Treadstone 19-10-12 08:49

Iphone 16 GB zwart
datum: 17-10-2012 om 21:15
bestelnummer: W2732xxxxx
Nederland
Levering 09-11/15-11

Guest-20180925190238 19-10-12 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 (Bericht 839920)
Ook dat is al meermaals genoemd dat deze bestellingen niet vanuit Amsterdam zullen komen....

Online bestellingen komen vanaf het adres dat op de factuur staat: Apple Operations Europe - Cork - Ierland.

Vanuit het magazijn in Cork gaat het naar expediteurs/koeriers in België, Luxemburg, Nederland, Duitsland, Frankrijk, enz... enz... enz...

Moumentai 19-10-12 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door m-etops (Bericht 839907)
Idem. ik denk dat ik hem ook net niet krijg. Heb wel een late vlucht, maar denk dat dat nog weinig zal uithalen. IK ga toch voor de gein vragen in de apple store @Regentstreet en Coventgarden. Moet toch de 30pins converter hebben.

Slim idee! Mocht ik de iPhone nog niet hebben als ik in Amerika ben en de status van de bestelling is nog niet verandert, dan ga ik zeker even langs een paar Apple Stores en Verizon stores. Vragen kan altijd :). Al is het natuurlijk ook wel leuk dat er een iPhone staat te wachten op je als je terug bent van vakantie ;). Heb je nog iets om naar uit te kijken!

Mr_recci 19-10-12 11:04

Op de amerikaanse forums zijn er al redelijk wat iphone's die op de 25ste besteld waren geshipt. (kregen ze te zien op 17 oktober)

MagnificentDPE 19-10-12 12:26

Syncreon in Waalwijk is ook zo'n distributeur die voor Apple werkt. iPods van mijn kids kwamen daar vandaan en ook mijn iPad smart cover.

XYclade 19-10-12 13:10

Ik voorspel toch dat we iets langer moeten wachten dan de verwachte levertijd :( :
Providers kampen met leveringsprobleem iPhone 5 | nu.nl/gadgets | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Als de providers al te weinig iPhones binnen krijgen....

Roos79 19-10-12 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XYclade (Bericht 840031)
Ik voorspel toch dat we iets langer moeten wachten dan de verwachte levertijd :( :
Providers kampen met leveringsprobleem iPhone 5 | nu.nl/gadgets | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Als de providers al te weinig iPhones binnen krijgen....

Vorig jaar met de 4 s was dat ook zo en ook toen leverde Apple gewoon in jouw leverweek uit!

paulmadejong 19-10-12 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XYclade (Bericht 840031)
Ik voorspel toch dat we iets langer moeten wachten dan de verwachte levertijd :( :
Providers kampen met leveringsprobleem iPhone 5 | nu.nl/gadgets | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Als de providers al te weinig iPhones binnen krijgen....

Dat zou je in eerste instantie wel denken ja maar dit kan ook komen omdat Apple juist nu aan zijn "verplichtingen" aan online bestellingen moet gaan voldoen. Als je kijkt naar de VS, zie je dat daar keurig netjes binnen de gestelde verwachte tijd, de leveringen plaatsvinden. Soms zelfs nog een enkele dag vroeger.

Waar ik meer van baal is dat ik zelf komende week niet aanwezig ben op het afleveradres en ik dus waarschijnlijk naar het postkantoor mag om hem op te halen...

zxcvbnm 19-10-12 13:35

providers hebben leverafspraken met apple.

Als deze te weinig bestellen en ze bij moeten bestellen, mogen ze gewoon achter aan sluiten, dan hadden ze bij de initiele order meer op moeten geven.

Het is wel zo dat providers semi-voorkeur krijgen op random webshops.

Andycom 19-10-12 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door m-etops (Bericht 839917)
Online bestellingen gaan geloof ik gelijk vanuit een warehouse of in sommige gevallen vanuit de fabriek direct naar de klant. Zo was mijn IMAC 27(niet standaard) vanuit China te traceren.

Ik heb een tijdje geleden (begin okt.) contact gehad met Apple.
Een aardige dame wist mij te vertellen dat mijn bestelling "Iphone 5 Zw. 32Gb" drect vanuit Azie naar mijn voordeur komt. (ik zit in de groep van 23-29 okt.) Apple NL krijgt gelijk met de eerste online-bestellers de telefoons binnen. Het kan zelfs zijn dat de online-bestellers ze zelfs eerder binnen hebben dan Apple NL.

dtroxx 19-10-12 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulmadejong (Bericht 840035)
Dat zou je in eerste instantie wel denken ja maar dit kan ook komen omdat Apple juist nu aan zijn "verplichtingen" aan online bestellingen moet gaan voldoen. Als je kijkt naar de VS, zie je dat daar keurig netjes binnen de gestelde verwachte tijd, de leveringen plaatsvinden. Soms zelfs nog een enkele dag vroeger.

Waar ik meer van baal is dat ik zelf komende week niet aanwezig ben op het afleveradres en ik dus waarschijnlijk naar het postkantoor mag om hem op te halen...

Laat je hem toch op een ander adres afleveren.......:D

abfab1803 19-10-12 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Popsie (Bericht 839763)
De nano-sim heb ik ook al, sedert 29/09.
Ondertussen heb ik al 4 cases (Ozaki Jelly 0,3, 2 Slights, Switcheasy Tones) en 1 bumper (Spigen Neo Hybrid) :O , 2 charging docks die onderweg zijn (The Lightning Dock en de Braeburn)... :O:O , 1 extra lightning kabel, 1 adapter lightning-30 pins, en er komt nog 1 lightning kabel en 1 adapter met kabel eraan :O:O:O

Nu nog juist wachten op het toestel...

Wowza! Je bent er dus al helemaal klaar voor :eek: Ik hoop dat je 'm snel zal ontvangen :)

desteef 19-10-12 14:45

Eigenlijk voelt dit jaarlijkse ritueel (ontvangen van een pakje van de postbode met daarin een nieuwe Iphone) hetzelfde als wat je als klein kind met sinterklaas of je verjaardag had :P

peterp0st 19-10-12 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door desteef (Bericht 840078)
Eigenlijk voelt dit jaarlijkse ritueel (ontvangen van een pakje van de postbode met daarin een nieuwe Iphone) hetzelfde als wat je als klein kind met sinterklaas of je verjaardag had :P

Klaas kan mij niet vroeg genoeg komen :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:03.