iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 5: Online Besteld (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/126212-iphone-5-online-besteld.html)

m-etops 22-10-12 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dcell (Bericht 841143)
de magische woorden zijn "preparing for shipment"

Dus je wil zeggen dat ze bij hun eerder worden uitgeleverd dan bij ons.
Vraag is wanneer heeft hij gekeken en hoe lang staat die status al zo (maw wanneer veranderde deze naar "preparing for shipment"

Is allemaal accademisch.. want ik kijk niet naar anderen. Wil dat mijn status veranderd.. LOL

dcell 22-10-12 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kingpinda (Bericht 841155)
@Dcell: Niks magisch aan "preparing for shipment" als er achter future shipment staat en eronder de periode waarin. namelijk 29 oct tm nov 2.

Preparing for shipment zou hetzelfde kunnen zijn als wat wij hebben op dit moment: Artikelen worden verwerkt. Beiden hebben in principe de zelfde "lading" (excuse me for the pun:) Misschien worden ze wel met vliegtuig "verscheept" dan heet het planement :P

"preparing for shipment" is de stap na "processing items" oftewel artikelen worden verwerkt ;)

om het duidelijk te maken. Deze meneer/mevrouw heeft "geluk" MacRumors Forums - View Single Post - iPhone 5 Shipped Thread

en deze meneer/mevrouw is minder gelukkig MacRumors Forums - View Single Post - iPhone 5 Shipped Thread

Popsie 22-10-12 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kingpinda (Bericht 841155)

btw: Ik ben ook zo iemand die elke dag inlogt om te kijken of er al iets veranderd is. Alleen zijn er 3 manieren om het ding te annuleren. En ik ben dus elke keer ook doodsbenauwd dat ik per ongeluk daarop klik. Hebben jullie dat ook? :p

Volledig :)

Vern 22-10-12 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kingpinda (Bericht 841155)
btw: Ik ben ook zo iemand die elke dag inlogt om te kijken of er al iets veranderd is. Alleen zijn er 3 manieren om het ding te annuleren. En ik ben dus elke keer ook doodsbenauwd dat ik per ongeluk daarop klik. Hebben jullie dat ook? :p

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jerry89 (Bericht 841156)
Haha:D Hoe herkenbaar! Ik heb pre-cies hetzelfde. Maar ik denk dat er overigens nog wel een bevestigings-knop achter zit, ter beveiliging.

Als jij dit nou eens probeert, dan ben je de thrillseeker en held van deze discussie ;) :d.

Popsie 22-10-12 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vern (Bericht 841201)
Als jij dit nou eens probeert, dan ben je de thrillseeker en held van deze discussie ;) :d.

:):):):):)

SteGe 22-10-12 16:01

Heb hetzelfde.... Maar heb wel al wat geannuleerd (namelijk mijn 30 pins dock converter) aangezien ik bang was dat dit mijn bestelling zou vertragen en ik dit niet waard vind.

Weet het niet 100% zeker, maar volgens mij krijg je inderdaad wel gewoon een vraag of je het zeker weet.

Popsie 22-10-12 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SteGe (Bericht 841203)
Heb hetzelfde.... Maar heb wel al wat geannuleerd (namelijk mijn 30 pins dock converter) aangezien ik bang was dat dit mijn bestelling zou vertragen en ik dit niet waard vind.

Ongelooflijk, heb juist hetzelfde gedaan op 28/09... de 30 pins converter heb ik dan wel al 10 dagen in mijn bezit :rolleyes:

Kingpinda 22-10-12 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dcell (Bericht 841165)
"preparing for shipment" is de stap na "processing items" oftewel artikelen worden verwerkt ;)

om het duidelijk te maken. Deze meneer/mevrouw heeft "geluk" MacRumors Forums - View Single Post - iPhone 5 Shipped Thread

en deze meneer/mevrouw is minder gelukkig MacRumors Forums - View Single Post - iPhone 5 Shipped Thread

Ah ok I stand corrected.

Dan hoop ik maar dat ze in amerika gewoon beter de boel up to date houden... Want die datum dat het bij diegene aan moet komen ligt verder in de toekomst dan dat onze zouden moeten aankomen.

SteGe 22-10-12 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Popsie (Bericht 841204)
Ongelooflijk, heb juist hetzelfde gedaan op 28/09... de 30 pins converter heb ik dan wel al 10 dagen in mijn bezit :rolleyes:

Waar heb jij die 30 pins converter vandaan dan? Ben ook zeer benieuwd hoe dat gaat passen (hoe stevig, etc.). Heb mijn iPhone 3GS nu elke nacht in mijn wekker zitten, maar zit erg te twijfelen of dat wel goed gaat met de nieuwe iPhone....

Popsie 22-10-12 16:11

Hieronder een uittreksel van een bericht op een franstalig forum in B.

Korte vertaling: een lid chat met een medewerker van Apple, de verwerking (preparing for shipment) van de online bestellingen (Benelux) begint nu. De uiterste datum die medegedeeld werd bij uw bestelling zal gerespecteerd worden !

Hier het originele bericht :

Bon bonne nouvelle pour vous:
Après un petite discusion sur l'apple store avec un dénomé Guillaume:

Bonjour et Bienvenue sur le Chat Apple, je m'appelle Guillaume !

bonjour, si je commande maintenant en ligne, quand recevrais-je mon iphone 5.

Merci pour votre question !

Les dates d'expédition de 3 à 4 semaines sont correctes a l'heure où je vous parle. Il y a une chance que l’iPhone soit envoyé plus tôt que prévu mais nous préférons être réaliste compte tenu du nombre exceptionnel de demandes !

je me doute, sur belgium iphone, forum belge, des gens ont commandé il y a presque un mois, les délais n'ont pas changé?

est-ce qu'il seront livré cette semaine-ci?

Les livraisons d'iPhones 5 ont commencées pour les commandes de l'Apple Store en ligne !

La date limite annoncée sur le Site lors de votre commande est garantie

ok merci, bye

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 oktober 2012 om 16:15 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SteGe (Bericht 841207)
Waar heb jij die 30 pins converter vandaan dan? Ben ook zeer benieuwd hoe dat gaat passen (hoe stevig, etc.). Heb mijn iPhone 3GS nu elke nacht in mijn wekker zitten, maar zit erg te twijfelen of dat wel goed gaat met de nieuwe iPhone....

Gewoon besteld op de Apple Store.
Hieronder vind je de verzendgegevens.
Het leveringsnummer is 8222250540.
Je bestelling zal naar verwachting op of voor 15/10/2012 op het opgegeven adres worden bezorgd.
De Apple Store :


Afleveradres
Y
Belgium

Levering op
15/10/2012
Aangezien uw bestelling per post wordt verstuurd, kunt u de zending helaas niet volgen.

Factuuradres

Belgium

E-mail

Verzonden artikelen
Lightning-naar-30-pens-adapter

Shaggers 22-10-12 16:20

Wat doet de koerier als je afwezig bent op het tijdstip van ontvangst?

Bij bestelling geen optie voor gezien, om bijvoorbeeld niet bij de buren te leveren.
Bij mijn vorige bestelling enkele jaren terug voor mijn MBP, hadden ze dit dus wel gedaan.
Zonder dat ik hier eigenlijk een akkoord voor heb gegeven.

Kingpinda 22-10-12 16:29

Dan faked de koerier jouw handtekening en houdt ie hem zelf.

Maar all gekke stokjes op een rij: In veel gevallen mag een koerier niet bij buren afleveren. Dit is meestal bedrijfs afhankelijk. Dell doet dit absoluut niet. Apple weet ik niet. Lijkt mij ook van niet. nu kan het natuurlijk per koerier wel verschillen of zij zich hier aan houden. Bij notities van mij bijvoorbeeld met mag bij buren afgeleverd worden gebeurt het weleens dat zij dit absoluut niet doen tot ergenis van mij of als ik bij notities zeg niet afleveren bij buren gebeurt dit weer juist wel!

Voor de zekerheid zou ik gewoon zorgen dat er iemand thuis is. Kans lijkt mij klein dat deze telefoon bij buren word afgeleverd alhoewel hij natuurlijk wel bestaat. Kans is groter dat hij volgende dag weer aangeboden word. natuurlijk als de telefoon met een abonnement komt leveren zij het alleen bij jou af omdat je een credit check moet doen. Maar jij hebt hem natuurlijk los besteld zoals alle andere in deze thread.

Helaas is mijn vriendin op het moment werkeloos maar op dit puntje dus even een klein voordeel.

SteGe 22-10-12 16:32

Ik laat hem daarom dus ook bij mijn ouders bezorgen. Daar is altijd wel iemand thuis... En anders zijn ze zo lief dat ze daarvoor zorgen :)

Poert 22-10-12 16:37

Zouden er vanavond al mailtjes verzonden worden? Zou toch leuk zijn!

kjid 22-10-12 16:54

Zouden er vanavond al pakketjes verzonden worden? Zou toch leuk zijn!

Andycom 22-10-12 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Popsie (Bericht 841202)
:):):):):)

Ik had iid op cancel geklikt per ongeluk.......
maar vrees niet, er komt nog een bevestigingsklik erna.

Pfiewwwww!!!! :O

arjendj 22-10-12 17:08

Idd heb de mijne net gecanceld

Reiko 22-10-12 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arjendj (Bericht 841228)
Idd heb de mijne net gecanceld

per ongeluk of bewust?


't wordt hier inderdaad wel spannend!

arjendj 22-10-12 17:16

bewust heb em lokaal gekocht, kan ik weer iemand blij maken die nog met smart zit te wachten ;)

Popsie 22-10-12 18:19

Hier in België beginnen de eerste orderstatussen te veranderen. Toch al van een man of 5 op B forum. Allemaal op 28/09 besteld en 23-29/10 gekregen.
Bij mij nog niet spijtig genoeg :(

Edit: voor het moment zijn het allemaal 16 GB.

Poert 22-10-12 18:21

De avond is nog jong, spannend!

juistm 22-10-12 18:31

nou echt vaart zit er niet in daar he. tot hoelaat kunnen ze pakketjes verzenden dat ze de volgende dag nog aan kunnen komen?

DoValentine 22-10-12 18:31

laten we het hopen:-)

JeroenVdb 22-10-12 18:32

Joepie vanuit België!

Nog geen email gehad maar ik lees dat je die pas krijgt als hij effectief verzonden is.

Citaat:

Preparing for Shipment
Heb hem besteld op 27 september (Belgische) Online Store om 2u30. (Zwarte 16GB)

Popsie 22-10-12 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Poert (Bericht 841252)
De avond is nog jong, spannend!

Bonne nouvelle si vous avez commandé votre iPhone 5 sur l’Apple Store en ligne le 28 septembre : le statut des commandes vient de passer en « préparation à l’expédition ».

Les premières livraisons d’iPhone 5 commandés sur la boutique virtuelle d’Apple devraient débuter ce mardi.

Goed nieuws voor degenen die hun iPhone 5 op de online Apple store hebben gekocht op 28/09: de status veranderd momenteel in preparing for shipping.

De eerste leveringen beginnen morgen (dinsdag).
Bron: Le Soir online.

Roos79 22-10-12 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juistm (Bericht 841260)
nou echt vaart zit er niet in daar he. tot hoelaat kunnen ze pakketjes verzenden dat ze de volgende dag nog aan kunnen komen?

Eerst wijzigt je status en de dag erna pas verzonden kan ik me heugen ;)
Soms veranderde je status einde van de ochtend en dan veranderde hij savonds in verstuurd!

daaf 22-10-12 18:35

spannend ik vind dat we lang genoeg hebben gewacht

Guest-20240213112918 22-10-12 18:37

Jammer genoeg moet ik nog tot de 25e! Geduld....

ck459 22-10-12 18:38

Inderdaad, status in online apple store is veranderd naar 'verzending wordt voorbereid'.... nice :-)

Belgische bestelling - 28/09

Roos79 22-10-12 18:39

Dit was een berichtje van mij van vorig jaar.
Dit was op 3 nov dus pas tweede of derde dag in mijn leverweek

Bij mij ging hij vanmorgen naar voorbereid en rond 15.30 naar verzonden


Popsie 22-10-12 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ck459 (Bericht 841272)
Inderdaad, status in online apple store is veranderd naar 'verzending wordt voorbereid'.... nice :-)

Belgische bestelling - 28/09

Een 16 , 32 of 64 ?

Guest-20180129142242 22-10-12 18:40

Iemand al een wijziging in de Nederlandse store?

Johanvdv 22-10-12 18:40

Hier ook belgische bestelling. Preparing for shipment !!

Popsie 22-10-12 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johanvdv (Bericht 841276)
Hier ook belgische bestelling. Preparing for shipment !!

16 32 of 64 ?

juistm 22-10-12 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Florisboer (Bericht 841275)
Iemand al een wijziging in de Nederlandse store?

Oh hebben we het hier over de belgische store? Ik was me al zorgen aan het maken mijne veranderd maar niet.

Johanvdv 22-10-12 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Popsie (Bericht 841277)
16 32 of 64 ?

16 GB zwart

ck459 22-10-12 18:42

16GB Zwart

Popsie 22-10-12 18:43

OK, dus zoals bij onze franstalige vrienden, eerst de 16 GB :(

XYclade 22-10-12 18:43

ik kan mn bestelstatus niet bekijken, krijg:
Er is een a service time-out of verbindingsfout opgetreden. Probeer het later opnieuw.

Marco1891 22-10-12 18:44

klopt, besteld op 27-09 apple online store, witte ip 5 32gig,
preparing for shipment, eindelijk...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:20.