iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 5: Online Besteld (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/126212-iphone-5-online-besteld.html)

Kirsten9983 21-10-12 12:00

In de app staat nog steeds artikelen worden verwerkt ik heb zojuist gekeken

Mertensk 21-10-12 12:00

Loos alarm. Hier ook geen wijziging. :(

Andycom 21-10-12 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robbiedobbie (Bericht 840706)
Pagina is weer online. Bij mij nog geen wijziging van status...

23 okt is de lancering van de Ipad mini, dus ik denk dat de site de komende dagen wel vaker bijgewerkt wordt.

Nieuwe lancering en levering van de tweede batch (Krasloze!!! hoop ik.) Iphones, zal wel wat drukte geven.

urban 21-10-12 12:11

beter wachten ze met de ipad mini want de productie van de iphone 5 gaat al zeer slecht dus kan me niet voorstellen hoe het gaat worden als er een iphone 5 en ipad mini wachtrij van 4 weken staan !! dan zou het wel veranderen naar 6-7 weken xD

Andycom 21-10-12 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door urban (Bericht 840718)
beter wachten ze met de ipad mini want de productie van de iphone 5 gaat al zeer slecht dus kan me niet voorstellen hoe het gaat worden als er een iphone 5 en ipad mini wachtrij van 4 weken staan !! dan zou het wel veranderen naar 6-7 weken xD

Apple heeft al een order lopen van 10.000.000 Ipad mini's
Dus.... Oeiiii... :)

urban 21-10-12 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andycom (Bericht 840720)
Apple heeft al een order lopen van 10.000.000 Ipad mini's
Dus.... Oeiiii... :)

misschien zou dat wel het vertraging zijn vanaf het begin al 3-4 weken :D weet niet hoe het voor gaande jaren was maar ... denk niet zo :P

Roos79 21-10-12 12:39

Wijziging kan je ook pas verwachten als jouw lever week in gaat!

Sniper78 21-10-12 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 (Bericht 840739)
Wijziging kan je ook pas verwachten als jouw lever week in gaat!

Zolang die datum maar niet achter schuift.

Roos79 21-10-12 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sniper78 (Bericht 840743)
Zolang die datum maar niet achter schuift.

Die is bij niemand nog verschroven toch ;)
Ja in t begin omdat je niet met cc betaalde maar erna is er geen data vertraagd :d
Vorig jaar idem er werd gewoon geleverd in jouw week :D

Sniper78 21-10-12 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 (Bericht 840744)
Die is bij niemand nog verschroven toch ;)
Ja in t begin omdat je niet met cc betaalde maar erna is er geen data vertraagd :d
Vorig jaar idem er werd gewoon geleverd in jouw week :D

Ik hou je er op.
;)

sondakika 21-10-12 18:02

het heeft toch geen zin om je status te controleren, mocht ie wijzigen krijg je een mailtje binnen.

Andycom 21-10-12 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sondakika (Bericht 840828)
het heeft toch geen zin om je status te controleren, mocht ie wijzigen krijg je een mailtje binnen.

Jahaa!!..... weet ik ook wel.... En het is ook nog geen 23 okt, weeeeet ik.
Maar ik mis mijn iphone heel erugg hoor. :-(

Roos79 21-10-12 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andycom (Bericht 840832)
Jahaa!!..... weet ik ook wel.... En het is ook nog geen 23 okt, weeeeet ik.
Maar ik mis mijn iphone heel erugg hoor. :-(

Volgens je profiel heb je hem al dus niks te missen toch :P:P

soCool 21-10-12 21:09

Nog een week en dan ben ik aan de beurt. Leuk dat sommige de telefoon al deze week krijgen. Omdat ik met overschrijven betaald heb duurde het nog een dag voordat alles verwerkt was en de levertijd daardoor met een week is verschoven.

Roos79 21-10-12 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soCool (Bericht 840881)
Nog een week en dan ben ik aan de beurt. Leuk dat sommige de telefoon al deze week krijgen. Omdat ik met overschrijven betaald heb duurde het nog een dag voordat alles verwerkt was en de levertijd daardoor met een week is verschoven.

Maar heb jij zelf ook niet later besteld dan de 28ste?

Johanvdv 21-10-12 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soCool (Bericht 840881)
Nog een week en dan ben ik aan de beurt. Leuk dat sommige de telefoon al deze week krijgen. Omdat ik met overschrijven betaald heb duurde het nog een dag voordat alles verwerkt was en de levertijd daardoor met een week is verschoven.

Ik ben er nog niet zo zeker van of ik deze week mijn telefoon ga ontvangen. Ik zit ook in de 23-29 okt groep maar ik vind het maar akelig stil rond deze leveringen. Er is nog geen status veranderd, laat staan dat er orders naar voor zijn getrokken...

Poert 21-10-12 21:18

Bij expresslevering heb je hem de dag (of de dag daarna) nadat je status verandert, dus het zou deze week "gewoon" kunnen gebeuren. Het zou toch heel goed kunnen dat Apple van de productie gewoon de online orders vastzet op jouw week, en de rest gewoon naar de andere distributiekanalen stuurt, zodat ze de online orders niet teleurstellen. Daar hoop ik op, in elk geval.

soCool 21-10-12 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 (Bericht 840885)
Maar heb jij zelf ook niet later besteld dan de 28ste?

Nee, ik heb besteld op 8 oktober. Levertijd zou 26 oktober -1 november zijn. Maar vanwege de verwerking van de overschrijving is de levertijd verschoven naar 2-8 november.

Underground 21-10-12 21:37

Ik zit in de 24-30 oktober groep, en ook ik kijk zeer regelmatig of er al iets gebeurd. Het had leuk geweest als ze de leverdatum naar voren hadden getrokken. Ook al wist ik dat dit niet echt zo gebeuren.

Wat ik mij eigenlijk afvraag is hoe de distributie regelen. De macs die ik tot nu toe heb besteld waren custom made en werden vanuit China verzonden. Dan duurde het wel een paar dagen voor deze aankwam (zenuwachtig UPS tracker volgen, Van china naar Korea naar Japan en weer terug naar Korea etc...)
Ik vermoed (lees: hoop) dat deze uiteindelijk pas vanuit Eindhoven wordt verzonden en dat dan pas de status veranderd.

mlusthof 22-10-12 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Underground (Bericht 840901)
Ik zit in de 24-30 oktober groep, en ook ik kijk zeer regelmatig of er al iets gebeurd. Het had leuk geweest als ze de leverdatum naar voren hadden getrokken. Ook al wist ik dat dit niet echt zo gebeuren.

Wat ik mij eigenlijk afvraag is hoe de distributie regelen. De macs die ik tot nu toe heb besteld waren custom made en werden vanuit China verzonden. Dan duurde het wel een paar dagen voor deze aankwam (zenuwachtig UPS tracker volgen, Van china naar Korea naar Japan en weer terug naar Korea etc...)
Ik vermoed (lees: hoop) dat deze uiteindelijk pas vanuit Eindhoven wordt verzonden en dat dan pas de status veranderd.

Afgaande op wat in de VS gebeurt, wordt 'ie gewoon rechtstreeks vanuit China naar jou verzonden, waarschijnlijk via UPS. Volgens mij was dit ook door een medewerker van Apple bevestigd. Al weet ik niet meer precies waar ik dat heb gelezen. Alles gaat inderdaad via Incheon in Zuid-Korea, omdat dat eigenlijk het belangrijkste vliegveld in Azië is voor wat betreft goederenvervoer. UPS is bovendien 24/7, dus soms kan het, en dan spreek ik uit eigen ervaring, erg snel gaan.

m-etops 22-10-12 07:59

Even gekeken, maar geen wijziging Dus morgen zal ik hem iig niet ontvangen.

Roos79 22-10-12 08:03

Wijzigingen kwamen ook pas later op de dag dacht ik!

flappah 22-10-12 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 (Bericht 840951)
Wijzigingen kwamen ook pas later op de dag dacht ik!

Vorig jaar kwam de wijziging inderdaad in de avond, tegen achten. En de volgende dag veranderde de status rond 12-en dat ie verzonden was. En weer een dag later kwam ie pas binnen. Ik denk dat we daar aan moeten denken.

Mr_recci 22-10-12 10:43

In de VS hebben ze meer luck. http://forums.macrumors.com/attachme...9&d=1350874910

Guest-20180925190238 22-10-12 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr_recci (Bericht 840993)
In de VS hebben ze meer luck.

Met een "rate plan" (abonnement) zijn die dingen hier toch ook snel beschikbaar :rolleyes:

urban 22-10-12 12:29

rond 10 uur gebeld met online store ze zijden dat ze niets van een vertraging hebben gehoord dus neem ik aan dat ze op tijd zeker worden bezorgd ze kon alleen niet zeggen welke dag in je week dat is dus voor iedereen geld in je eigen week krijg je het binnen ( ZEGGEN ZE ! )

zxcvbnm 22-10-12 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door urban (Bericht 841038)
rond 10 uur gebeld met online store ze zijden dat ze niets van een vertraging hebben gehoord dus neem ik aan dat ze op tijd zeker worden bezorgd ze kon alleen niet zeggen welke dag in je week dat is dus voor iedereen geld in je eigen week krijg je het binnen ( ZEGGEN ZE ! )

Val die arme mensen toch eens niet zo lastig met dat gezeik de hele tijd en wacht gewoon eens af!

Pas als je na je opgegeven datum niks hebt heb je recht om te gaan lopen zeiken en zeuren wat je wil.

Sommige mensen :rolleyes:

Andycom 22-10-12 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zxcvbnm (Bericht 841075)
Val die arme mensen toch eens niet zo lastig met dat gezeik de hele tijd en wacht gewoon eens af!

Pas als je na je opgegeven datum niks hebt heb je recht om te gaan lopen zeiken en zeuren wat je wil.

Sommige mensen :rolleyes:

Lief zijn voor elkaar.... :-P

patrickkanon 22-10-12 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zxcvbnm (Bericht 841075)
Val die arme mensen toch eens niet zo lastig met dat gezeik de hele tijd en wacht gewoon eens af!

Pas als je na je opgegeven datum niks hebt heb je recht om te gaan lopen zeiken en zeuren wat je wil.

Sommige mensen :rolleyes:

Bij mijn bestelling staat sinds 5 oktober 3 werkdagen.

iphone 5 32 gb zwart
besteld 28 september rond 8 uur
online apple store

Jerry89 22-10-12 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickkanon (Bericht 841097)
Bij mijn bestelling staat sinds 5 oktober 3 werkdagen.


Staat sinds 5 oktober 3 werkdagen. Dat snap ik niet helemaal. Staat er dus al ruim 2 weken dat hij binnen 3 werkdagen geleverd zou moeten worden of vat ik jou niet helemaal?

urban 22-10-12 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zxcvbnm (Bericht 841075)
Val die arme mensen toch eens niet zo lastig met dat gezeik de hele tijd en wacht gewoon eens af!

Pas als je na je opgegeven datum niks hebt heb je recht om te gaan lopen zeiken en zeuren wat je wil.

Sommige mensen :rolleyes:

toevallig maar een keer gebeld dus ik voel me niet aangesproken :) en het is een info lijn dus mag ik om informatie vragen !

patrickkanon 22-10-12 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jerry89 (Bericht 841110)
Staat sinds 5 oktober 3 werkdagen. Dat snap ik niet helemaal. Staat er dus al ruim 2 weken dat hij binnen 3 werkdagen geleverd zou moeten worden of vat ik jou niet helemaal?


Precies zoals je het zegt, ik heb ook al gebeld en hebben aan mij verteld dat het om een fout in het systeem ging.

Jerry89 22-10-12 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickkanon (Bericht 841119)
Precies zoals je het zegt, ik heb ook al gebeld en hebben aan mij verteld dat het om een fout in het systeem ging.

Oké. Lijkt me logisch dat het fout was natuurlijk ;)

m-etops 22-10-12 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr_recci (Bericht 840993)

Waar zie jij het geluk dan?
Ik zie alleen dat de 30pins connector geshipped word. de telefoon en care plan staat nog steeds op 29oct - 2 nov ;)

dcell 22-10-12 14:35

de magische woorden zijn "preparing for shipment"

Roos79 22-10-12 14:41

Let op dit is een screenshot uit de VS staat er ook boven!

Kingpinda 22-10-12 15:01

@Dcell: Niks magisch aan "preparing for shipment" als er achter future shipment staat en eronder de periode waarin. namelijk 29 oct tm nov 2.

Preparing for shipment zou hetzelfde kunnen zijn als wat wij hebben op dit moment: Artikelen worden verwerkt. Beiden hebben in principe de zelfde "lading" (excuse me for the pun:) Misschien worden ze wel met vliegtuig "verscheept" dan heet het planement :P

@Roos79 dank je wel. Ik kan mij voorstellen dat als mensen een screenshot zien in het engels dat zij daar wel meteen bij stilstaan. Maar voor de mensen die net wakker zijn of zoveel internet lezen dat zij het verschil niet meer zien tussen engels en nederlands (die bestaan echt hoor. Ik ben er 1 van) is het soms noodzakelijk om hen hierop te wijzen.

btw: Ik ben ook zo iemand die elke dag inlogt om te kijken of er al iets veranderd is. Alleen zijn er 3 manieren om het ding te annuleren. En ik ben dus elke keer ook doodsbenauwd dat ik per ongeluk daarop klik. Hebben jullie dat ook? :p

Jerry89 22-10-12 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kingpinda (Bericht 841155)

btw: Ik ben ook zo iemand die elke dag inlogt om te kijken of er al iets veranderd is. Alleen zijn er 3 manieren om het ding te annuleren. En ik ben dus elke keer ook doodsbenauwd dat ik per ongeluk daarop klik. Hebben jullie dat ook? :p

Haha:D Hoe herkenbaar! Ik heb pre-cies hetzelfde. Maar ik denk dat er overigens nog wel een bevestigings-knop achter zit, ter beveiliging.

Poert 22-10-12 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kingpinda (Bericht 841155)
@Dcell: Niks magisch aan "preparing for shipment" als er achter future shipment staat en eronder de periode waarin. namelijk 29 oct tm nov 2.

Preparing for shipment zou hetzelfde kunnen zijn als wat wij hebben op dit moment: Artikelen worden verwerkt. Beiden hebben in principe de zelfde "lading" (excuse me for the pun:) Misschien worden ze wel met vliegtuig "verscheept" dan heet het planement :P

@Roos79 dank je wel. Ik kan mij voorstellen dat als mensen een screenshot zien in het engels dat zij daar wel meteen bij stilstaan. Maar voor de mensen die net wakker zijn of zoveel internet lezen dat zij het verschil niet meer zien tussen engels en nederlands (die bestaan echt hoor. Ik ben er 1 van) is het soms noodzakelijk om hen hierop te wijzen.

btw: Ik ben ook zo iemand die elke dag inlogt om te kijken of er al iets veranderd is. Alleen zijn er 3 manieren om het ding te annuleren. En ik ben dus elke keer ook doodsbenauwd dat ik per ongeluk daarop klik. Hebben jullie dat ook? :p

Hahaha, heel herkenbaar!

Maar mijn status staat (in het Engels) nog op "Processing Items", dus jouw eerste alinea klopt niet. "Preparing for shipment" is de volgende stap en uiteindelijk hopen we allemaal op "Shipped"!

Mr_recci 22-10-12 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jerry89 (Bericht 841156)
Haha:D Hoe herkenbaar! Ik heb pre-cies hetzelfde. Maar ik denk dat er overigens nog wel een bevestigings-knop achter zit, ter beveiliging.

Ik gebruik de Junecloud mac app, geen last van :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:32.