iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iStore reservering actie (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/126990-istore-reservering-actie.html)

Shockstrut 08-10-12 14:16

Ik heb maar een enquête gestart, om te zien waar de voorkeur ligt.

De loting kan ik zonder problemen doen en ik kan beamen dat dit eerlijk zal verlopen. Om de 2e iPhone snel van de hand te kunnen doen is het wel van belang dat deze snel wordt opgehaald, het liefst dezelfde dag nog.

chim 08-10-12 14:28

goed bezig shockstrut.
Ik denk dat een lijst zoals eerder gepost is de meest eerlijk. dat is ook wie was in het begin. dus volgorde lijkt me de meest eerlijk.

Zelf toen ik de lijst heb begonnen heb ik het via volgorde en niet mij als boven gezet. Eerlijk is eerlijk.

dtroxx 08-10-12 14:53

Vandaag:
16GB zwart + Wit gereserveerd.

Marvie 08-10-12 15:03

Niet omdat ik redelijk boven aan de lijst :) sta ben ik van mening dat de lijst volgorde in eerste instantie aangehouden wordt indien er een model beschikbaar komt. Mocht de first in line niet reageren of kunnen op het aangegeven tijdstip wordt de volgende op de lijst de mogelijkheid gegeven of het wordt dan wie het eerst reageert.

chim 08-10-12 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marvie (Bericht 834801)
Niet omdat ik redelijk boven aan de lijst :) sta ben ik van mening dat de lijst volgorde in eerste instantie aangehouden wordt indien er een model beschikbaar komt. Mocht de first in line niet reageren of kunnen op het aangegeven tijdstip wordt de volgende op de lijst de mogelijkheid gegeven of het wordt dan wie het eerst reageert.




ben helemaal eens

MetalElectric 08-10-12 15:13

Ben het met Marvie eens, ook al staan we beiden hoog, het is wel het eerlijkst

markmg 08-10-12 15:21

ik had er vandaag 2 gereserveerd, mocht ik een mailtje krijgen dan kan ik er 1 weg doen .. zelf weer een nieuwe nodig ... telefoon op dak van me auto laten liggen vermoed ik....

KriVa 08-10-12 15:29

Ik vind gewoon de lijst aanhouden anders ook geen slecht idee. Dan volgen we een beetje het principe "zij die eerst meegedaan hebben aan de actie, krijgen ook eerst hun iPhone."

gosat 08-10-12 15:30

Ik ben relatief laat op de lijst, omdat ik dit topic wat laat heb gezien. Ik ben meer voor het first come, first serve om deze reden en omdat het handiger is om af te spreken. Tenzij je een timeframe afspreekt.

Dus: indien je een email hebt moet je het hier voor 21:00 neerzetten. Daarna moet de eerste in lijn zich voor 21:30 melden(in topic en/of via PM), de 2de voor 22:00, derde voor 22:30. Ik denk niet dat het een probleem zal worden, maar als je er afspraken over maakt is het duidelijk.

BTW: iStore moet Apple Store zijn

Marvie 08-10-12 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gosat (Bericht 834816)
Ik ben relatief laat op de lijst, omdat ik dit topic wat laat heb gezien. Ik ben meer voor het first come, first serve om deze reden en omdat het handiger is om af te spreken. Tenzij je een timeframe afspreekt.

Dus: indien je een email hebt moet je het hier voor 21:00 neerzetten. Daarna moet de eerste in lijn zich voor 21:30 melden(in topic en/of via PM), de 2de voor 22:00, derde voor 22:30. Ik denk niet dat het een probleem zal worden, maar als je er afspraken over maakt is het duidelijk.

BTW: iStore moet Apple Store zijn

Lijkt mee een juiste indeling.

Cosworth 08-10-12 16:49

Tsja, je krijgt natuurlijk twee groepen door deze poll: zij die als eerste in het topic kwamen, en zij die wat later in dit topic kwamen. :o

Hou gewoon de lijst aan zoals deze in de openingspost staat, tenzij de 'verkoper' reden ziet om daar ZELF van af te wijken, bijvoorbeeld omdat hij de ander goed kent o.i.d. Bovendien staat in de openingspost een prachtig overzicht. Dat kun je wel verwijderen als we daar vervolgens niets mee gaan doen.

chim 08-10-12 17:01

klopt. het idee dat wie eerst is ook nl zoals de lijst want die waren eerst.

gosat 08-10-12 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chim (Bericht 834873)
klopt. het idee dat wie eerst is ook nl zoals de lijst want die waren eerst.

Mee eens. Maar dan wel graag een tijdslimiet waarin iemand zich kan melden(zoals in m'n eerdere reactie). Ik wacht liever niet tot 23:00 om er dan bijvoorbeeld achter te komen dat afspreken toch niet zo handig is met de eerste op de lijst. Zie dan nummer 2 op de lijst te pakken te krijgen.

Shockstrut 08-10-12 17:35

Was inderdaad ook bang voor twee groepen in de poll (heb zelf ook niet gestemd) en ik denk dat globaal iedereen het redelijk met elkaar eens is. Laten we zoals Cosworth al zei het volgende afpsreken:

- Verkoper meld zich voor 21:30(indien mogelijk) in dit topic en geeft aan hoe&waar hij de overname wilt afhandelen.
- We houden de lijst aan tenzij de verkoper zelf hiervan wilt afwijken (loting/´first come´).
- Verkoper geeft aan voor welk tijdstip hij duidelijkheid wilt hebben van de koper.
- Bij een succesvolle transactie wordt de deelnemer van de lijst gehaald (graag bericht van de verkoper).

Bijvoorbeeld:
Stel mr.X kan morgen 2 32gb zwarte iPhones ophalen. Hij meld dit voor 21:30 in dit topic als volgt:

Wat: 1x 32gb zwart
Waar: iStore A´dam
Wanneer: 09:30 bij de ingang
Selectie: deelnamelijst -> Cosworth
Backup selectie: First come vie pb
Respons deadline vanavond 22:30 via pb

In dit geval kiest mr.X om de lijst aan te houden en is Cosworth de eerste op de lijst voor een zwarte 32gb. Als Cosworth nog niks van zich heeft laten horen om 22:30 dan gaat de telefoon naar de eerste deelnemer die zich via pb als ´backup´ heeft gemeld. Natuurlijk moet de verkoper rond 22:30 wel even laten weten of de deal door gaat :) mr.X ontmoet daarna de koper voor de ingang van de iStore om 09:30 de volgende dag.

Ik denk dat we zo de verkoper voldoende vrijheid geven en dat we alles duidelijk kunnen laten verlopen, niet?

MetalElectric 08-10-12 17:49

Shockstrut, dit moeten we doen, de beste oplossing die er is.

Shockstrut 08-10-12 17:51

Dat idee heb ik ook. Heb het proces in de starterspost gezet.

chim 08-10-12 17:59

ok. misschien een idee om ipv pb een post. op die manier is zichtbaar voor iedereen.
Anders vind ik het ook goed.

Nu laten de mail maar komen.

arankamiroucha 08-10-12 20:29

Iemand al mail gehad..?
Mijn reservering was weer nutteloos :')

iTimvd 08-10-12 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arankamiroucha (Bericht 835071)
Iemand al mail gehad..?
Mijn reservering was weer nutteloos :')

Ja ik ook niks helaas

arankamiroucha 08-10-12 21:06

Wat een drama dit..

Minpunten voor Apple


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:39.