iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 6 of 6 Plus? 16, 64 of 128GB? Waar kopen? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/157549-iphone-6-6-plus-16-64-128gb-waar-kopen.html)

kenneth12345 10-09-14 12:38

iPhone 6 of 6 Plus? 16, 64 of 128GB? Waar kopen?
 
Waar halen jullie je nieuwe iphone? Voor welk model zal je gaan? Aanschuiven in oberhausen of mooi afwachten tot je hem kan kopen in BE/NL??? :d

daveensannie 10-09-14 13:55

Ik wacht eerst de Passport af van Blackberry, als hem dat niet gaat worden dan wordt het de 4,7 inch iphone

iPhoneAlot 10-09-14 14:53

Voor mijn huishouden 2x de 6 Plus 128. Te bestellen bij de officiële Apple Store. Gezien de horrorverhalen over de wachtrijen in Oberhausen, ga ik daar met een grote boog omheen. Binnenkort dus 2x de 5s 64 te koop...

Blackberry? Die staan toch op rand van een faillissement?

kenneth12345 10-09-14 15:03

Voor mij draaide het vorig jaar goed uit. Ipv vrijdag, ben ik zaterdag met 2 vrienden vrij vroeg naar Oberhausen gereden, we hadden alle 3 een 5S te pakken.

Ik zou zelf ook voor de plus 64GB gaan, enkel nog geen ervaring met online bestellen via apple....

DieterV 10-09-14 15:34

Ik ga zelf weer maar eens naar Oberhausen. Ik ga voor een 128gb, en wrs voor de gewone 6. Die 6 plus is me net iets te groot. Kan me zo voorstellen dat als je over straat loopt en wil typen met 1 hand, dat dat ding gewoon uit je handen valt. Kan me ook niet voorstellen dat als je gaat zitten met dat ding in je broekzak, dat dat nog comfortabel aanvoelt.

ipotdje 10-09-14 15:51

hoi
ik heb op de amerikaanse apple store gezien dat ze al een off contract t-mobile versie verkopen in de US. maar kan ik die hier wel gebruiken?

DieterV 10-09-14 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipotdje (Bericht 969716)
hoi
ik heb op de amerikaanse apple store gezien dat ze al een off contract t-mobile versie verkopen in de US. maar kan ik die hier wel gebruiken?

Van wat ik hier zie:https://www.apple.com/iphone/LTE/ lijkt het alsof je de iphone uit amerika hier ook perfect kan gebruiken. Al de frequenties uit de amerikaanse iphone worden ook ondersteund door de europeese. De europeese heeft er enkel nog 4 meer.

Cancunlover 10-09-14 16:45

Ik ben aan het twijfelen of ik wel naar Oberhausen ga... 2 jaar geleden was het een ramp. Goed op tijd aangekomen om de nacht door te brengen op een klein stoeltje. Totdat het tegen de ochtend ineens wel heel erg druk werd en iedereen gewoon op de ingang afstormde met alle gevolgen, gekwetsten, en kleine relletjes vandien...
Weet iemand hoe het vorig jaar meegevallen is in Oberhausen?

DieterV 10-09-14 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cancunlover (Bericht 969722)
Ik ben aan het twijfelen of ik wel naar Oberhausen ga... 2 jaar geleden was het een ramp. Goed op tijd aangekomen om de nacht door te brengen op een klein stoeltje. Totdat het tegen de ochtend ineens wel heel erg druk werd en iedereen gewoon op de ingang afstormde met alle gevolgen, gekwetsten, en kleine relletjes vandien...
Weet iemand hoe het vorig jaar meegevallen is in Oberhausen?

Vorig jaar was alles perfect geregeld. Ze maakten verschillende vakken met dranghekken. Als dat vak vol was werd het afgesloten. Je kon een vak enkel in of uit met een kaartje. Als je dus uit het vak wilde moest je een kaartje vragen. Dat kaartje moest je dan weer afgeven als je het vak terug binnen wilde. Maar als je echter te lang wegbleef mocht je niet terug binnen. Ik gok dat je een kwartiertje kon wegblijven. Een vrouw die naast me zat mocht niet meer terug binnen nadat ze 40 min weg was. Dus als veiligheid en drukte je enige zorgen zijn kan ik je wel geruststellen. Ze hebben duidelijk geleerd uit de chaos die er was bij de iPhone 5. Wat was dat zeg.

ipotdje 10-09-14 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DieterV (Bericht 969720)
Van wat ik hier zie:https://www.apple.com/iphone/LTE/ lijkt het alsof je de iphone uit amerika hier ook perfect kan gebruiken. Al de frequenties uit de amerikaanse iphone worden ook ondersteund door de europeese. De europeese heeft er enkel nog 4 meer.

en je denkt dat daar geen simlock op zit? en bij de iphone 5s al activeren eerst in de apple store, moet da nu ook? ik neem aan van wel? en ik heb gehoord dat de eerste paar weken na de release je echt heel vroeg moet opstaan, en ik ga eind oktober, dus ik denk erover na een 5s te kopen, die is nu toch goedkoper
wat denken jullie? en kun je vanuit belgie een iphone reserveren in de apple store en die dan in new york afhalen?

grtjs

DieterV 10-09-14 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipotdje (Bericht 969744)
en je denkt dat daar geen simlock op zit? en bij de iphone 5s al activeren eerst in de apple store, moet da nu ook? ik neem aan van wel? en ik heb gehoord dat de eerste paar weken na de release je echt heel vroeg moet opstaan, en ik ga eind oktober, dus ik denk erover na een 5s te kopen, die is nu toch goedkoper
wat denken jullie? en kun je vanuit belgie een iphone reserveren in de apple store en die dan in new york afhalen?

grtjs

Normaal gezien heb je daar simlockvrije toestellen, al weet ik niet of die van dag 1 al beschikbaar zullen zijn. Maar eind oktober is natuurlijk wel een eindje af, ik verwacht tegen die tijd zeker voldoende stock, zeker in amerika. Of je kunt reserveren, daar heb ik werkelijk geen idee van. Waar je wel moet op letten is dat de douane je niet controleren, want anders betaal je gewoon de hoofdprijs voor een iphone. Ook betwijfel ik of je in europa garantie hebt op een amerikaans model. Daar zal iemand anders antwoord op moeten geven.

ipotdje 10-09-14 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DieterV (Bericht 969746)
Normaal gezien heb je daar simlockvrije toestellen, al weet ik niet of die van dag 1 al beschikbaar zullen zijn. Maar eind oktober is natuurlijk wel een eindje af, ik verwacht tegen die tijd zeker voldoende stock, zeker in amerika. Of je kunt reserveren, daar heb ik werkelijk geen idee van. Waar je wel moet op letten is dat de douane je niet controleren, want anders betaal je gewoon de hoofdprijs voor een iphone. Ook betwijfel ik of je in europa garantie hebt op een amerikaans model. Daar zal iemand anders antwoord op moeten geven.

oke, bedankt ;-) maar ja op Zaventem doen ze zo goed als geen controles en ik ben 15 dus een kind controleren ze zeker al niet ;-) en die garantie, ik ben redelijk voorzichtig ;-) en anders, tja

dutchyme 10-09-14 21:52

ideal
 
Hopelijk werkt ideal dit jaar wel bij apple.nl
Was een schande vorig jaar.
Kopen bij telefoon maatschappijen bood niet veel voordeel vorig jaar en dan ook nog dat 2 jaar opdringen ipv een 1 jaar abo te kunnen kiezen.

Welk model wordt eigenlijk het nl model Model A1522 (GSM) ?

DieterV 10-09-14 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipotdje (Bericht 969767)
oke, bedankt ;-) maar ja op Zaventem doen ze zo goed als geen controles en ik ben 15 dus een kind controleren ze zeker al niet ;-) en die garantie, ik ben redelijk voorzichtig ;-) en anders, tja

Die garantie heb je juist niet nodig als je je iPhone laat vallen, want dan is het je eigen fout :). Je hebt je garantie nodig als je iPhone een defect heeft waar jij niets aan kan doen. Zoals bijvoorbeeld de omknoop die niet meer werkt, de batterij die slecht is en meteen leeg is, scherm met dode pixels,... Allemaal dingen waarvoor je garantie krijgt. Maar zoals ik al zei, ik weet niet hoe dat zit met een amerikaans toestel in europa.

iMario 10-09-14 22:17

Aan de ene kant top dat er nu weer 2 modellen zijn en aan de andere kant minder. Hadden die specs in de 4.7" gezeten dan was ik daar voor gegaan, no doubt. Maar puur omdat de 6+ betere specs heeft wil ik die dus over de normale 6. Alleen nu de vraag of hij in m'n broekzak past. :|

ipotdje 10-09-14 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DieterV (Bericht 969777)
Die garantie heb je juist niet nodig als je je iPhone laat vallen, want dan is het je eigen fout :). Je hebt je garantie nodig als je iPhone een defect heeft waar jij niets aan kan doen. Zoals bijvoorbeeld de omknoop die niet meer werkt, de batterij die slecht is en meteen leeg is, scherm met dode pixels,... Allemaal dingen waarvoor je garantie krijgt. Maar zoals ik al zei, ik weet niet hoe dat zit met een amerikaans toestel in europa.

ja idd :-) een defecte homebutton heb ik op mijn IPod gehad :-) maar volgens mij is garantie sowieso in een echte apple store :-) en daar ik toch vaak in Parijs kom :-) maar even, welke apple store in new york is het minst druk en heb ik het meeste kans op een 16 gb iphone 6? weet iemand dat

Bubbly 11-09-14 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 969779)
Aan de ene kant top dat er nu weer 2 modellen zijn en aan de andere kant minder. Hadden die specs in de 4.7" gezeten dan was ik daar voor gegaan, no doubt. Maar puur omdat de 6+ betere specs heeft wil ik die dus over de normale 6. Alleen nu de vraag of hij in m'n broekzak past. :|

Ze zijn vrij gelijk gespect als je het mij vraagt. Sowieso maakt dat minder uit bij iPhones, maar het grootste verschil is battery life & de optische beeldstabilisatie, imo. En dat de 6 Plus te groot is :p Had liever gehad dat er een 4,25 of 4,5 was, niet direct de sprong naar 4,7" :/

iMario 11-09-14 03:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 969800)
Ze zijn vrij gelijk gespect als je het mij vraagt. Sowieso maakt dat minder uit bij iPhones, maar het grootste verschil is battery life & de optische beeldstabilisatie, imo. En dat de 6 Plus te groot is :p Had liever gehad dat er een 4,25 of 4,5 was, niet direct de sprong naar 4,7" :/

Ik ben geen dev of dergelijke dus ik ken de berekeningen allemaal niet, maar ik dacht zelf aan 5". Maar ik moet de 5.5" eerst even in de hand hebben om goed te kunnen oordelen.

Tussen de 6 en 6+ is het scherm ook een vrij groot verschil, toch... Ik heb alleen de keynote even gekeken maar ik dacht dat de normale 6 nog het normale Retina display heeft van 326ppi (wel HD 720p) en de 6+ is Full HD (1080p) met een pixeldichtheid van 401. Of mis ik hier iets? Want dat is voor mij toch wel de reden om de 6+ te nemen.

Bubbly 11-09-14 03:44

Als ik het goed begrijp zijn ze beide Retina, waarbij het verschil is dat bij de 6+ de pixels niet te onderscheiden zijn tot op een kortere afstand van je ogen (want hogere PPI). Als je de iPhone op 10-15 cm van je gezicht houdt, ga je scheel kijken, dus of hogere PPI een toegevoegde waarde is blijft de vraag. Er valt wat voor Retina HD te zeggen als je bij Retina de pixels nog kunt onderscheiden op de 'intended' afstand (25 - 30 cm), maar dat is het wel zo'n beetje geloof ik.

unionemerald 11-09-14 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 969779)
Aan de ene kant top dat er nu weer 2 modellen zijn en aan de andere kant minder. Hadden die specs in de 4.7" gezeten dan was ik daar voor gegaan, no doubt. Maar puur omdat de 6+ betere specs heeft wil ik die dus over de normale 6. Alleen nu de vraag of hij in m'n broekzak past. :|

Knip er eens eentje uit in karton, en proberen maar zou ik zeggen.

kenneth12345 11-09-14 11:20

Jongens en meisjes?
Ik denk dat de bedoeling van deze post een beetje verloren aan het gaan is:-). Ik hoor jullie verhalen graag... Maar zou leuk zijn even terug over te gaan naar jullie plannen voor de nieuwe Iphone 6 of 6PLUS

Affinity 11-09-14 11:54

Ik ben eigenlijk benieuwd welke Timosha zal kopen :-D

kenneth12345 11-09-14 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 969856)
Ik ben eigenlijk benieuwd welke Timosha zal kopen :-D

Ik gok dat hij ze allebei zal kopen :d

Affinity 11-09-14 12:03

net even die foto geprint om de ware grootte te bekijken...

de + lijkt echt cool om te surfen en gewoonweg alles mee te doen, maar als je dat dan in je broekzak moet steken gaat het echt op geen hol trekken.....

flappah 11-09-14 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 (Bericht 969851)
Jongens en meisjes?
Ik denk dat de bedoeling van deze post een beetje verloren aan het gaan is:-). Ik hoor jullie verhalen graag... Maar zou leuk zijn even terug over te gaan naar jullie plannen voor de nieuwe Iphone 6 of 6PLUS

de 6+, 64GB en ga rond 6 uur op de 26e maar voor de Apple Store in Den Haag staan.

nance30 11-09-14 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flappah (Bericht 969863)
de 6+, 64GB en ga rond 6 uur op de 26e maar voor de Apple Store in Den Haag staan.

Als je om die tijd er heen gaat hoe zijn dan je kansen?
Heb je dit al eens eerder gedaan?

Ik wil zelf een 16gb 6 en dan wit zilver of wit goud.

flappah 11-09-14 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nance30 (Bericht 969886)
Als je om die tijd er heen gaat hoe zijn dan je kansen?
Heb je dit al eens eerder gedaan?

Ik wil zelf een 16gb 6 en dan wit zilver of wit goud.

De Haagse Apple Store is dit jaar voor het eerst open dus er is geen vorige keer om mee te vergelijken. Echter, gebaseerd op de ervaringen van vorig jaar met de A'damse Apple Store (mensen die tussen 7 en 8 aansloten konden ook nog hun gewenste model kopen) lijkt me dat tijdstip prima. Ik ga er van uit dat er een 100 a 200 man voor mij staat op dat tijdstip maar dat maakt me niet echt veel uit. Als de store om 8.00 open gaat dan verwacht ik dat ik gewoon om 9.30 op het werk kan zijn.

Bubbly 11-09-14 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 (Bericht 969851)
Jongens en meisjes?
Ik denk dat de bedoeling van deze post een beetje verloren aan het gaan is:-). Ik hoor jullie verhalen graag... Maar zou leuk zijn even terug over te gaan naar jullie plannen voor de nieuwe Iphone 6 of 6PLUS

1. Afwachten of de iPhone 6(+) jailbreakbaar is
2. Afwachten of er problemen voorkomen bij de eerste shippings in NL (optioneel)
3. De 64GB iPhone 6 kopen in de Apple Store (bij voorkeur) Amsterdam en huidige iPhone te koop zetten

Jchan 11-09-14 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flappah (Bericht 969891)
De Haagse Apple Store is dit jaar voor het eerst open dus er is geen vorige keer om mee te vergelijken. Echter, gebaseerd op de ervaringen van vorig jaar met de A'damse Apple Store (mensen die tussen 7 en 8 aansloten konden ook nog hun gewenste model kopen) lijkt me dat tijdstip prima. Ik ga er van uit dat er een 100 a 200 man voor mij staat op dat tijdstip maar dat maakt me niet echt veel uit. Als de store om 8.00 open gaat dan verwacht ik dat ik gewoon om 9.30 op het werk kan zijn.

Lastig te zeggen. Den Haag is een veel kleinere store dan Amsterdam, maar moet toch minstens zoveel mensen cateren. Je kan er vanuit gaan dat mensen sowieso uit de omgeving Den Haag, Rotterdam, Brabant en wie weet zelfs Belgie daar naartoe gaan.

Bubbly 11-09-14 15:59

Als het veel kleiner is, dan is er waarschijnlijk ook minder opslagruimte.

flappah 11-09-14 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 969903)
Als het veel kleiner is, dan is er waarschijnlijk ook minder opslagruimte.

Qua oppervlak scheelt het niet veel met A'dam maar in medewerkers wel. En qua opslagruimte is het Haagse pand vrij fors. Vergeet niet dat het het ouwe Verwijs pand is dat een flink aantal verdiepingen boven de begane grond had. Het zou me niet verbazen als de voorraad in Den Haag gelijk is aan die in A'dam.

nienques 11-09-14 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flappah (Bericht 969891)
De Haagse Apple Store is dit jaar voor het eerst open dus er is geen vorige keer om mee te vergelijken. Echter, gebaseerd op de ervaringen van vorig jaar met de A'damse Apple Store (mensen die tussen 7 en 8 aansloten konden ook nog hun gewenste model kopen) lijkt me dat tijdstip prima. Ik ga er van uit dat er een 100 a 200 man voor mij staat op dat tijdstip maar dat maakt me niet echt veel uit. Als de store om 8.00 open gaat dan verwacht ik dat ik gewoon om 9.30 op het werk kan zijn.

Ik ben vorig jaar op m'n dooie gemak rond 11:00 in Amsterdam aangekomen. Rond 14:00 was ik aan de beurt en kon ik mijn 16GB silver meenemen. Niet het populairste model, en ze waren al bijna op toen ik in de rij aansloot, maar goed: het is dus mogelijk om ook niet supervroeg aan te sluiten ;)

Helaas moet ik vrijdags om 8:15 op mijn werk zijn, dus ik denk dat ik mijn vriend maar eens heeeeeel lief aankijk of hij misschien voor mij in Den Haag in de rij wil staan :p

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flappah (Bericht 969908)
Qua oppervlak scheelt het niet veel met A'dam maar in medewerkers wel. En qua opslagruimte is het Haagse pand vrij fors. Vergeet niet dat het het ouwe Verwijs pand is dat een flink aantal verdiepingen boven de begane grond had. Het zou me niet verbazen als de voorraad in Den Haag gelijk is aan die in A'dam.

Maar als de Den Haag store (als meest zuidelijke winkel) al het volk uit zuid-Nederland én Vlaanderen trekt, had je uiteindelijk misschien toch beter naar Amsterdam kunnen gaan...

Techfreak 11-09-14 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipotdje (Bericht 969791)
ja idd :-) een defecte homebutton heb ik op mijn IPod gehad :-) maar volgens mij is garantie sowieso in een echte apple store :-) en daar ik toch vaak in Parijs kom :-) maar even, welke apple store in new york is het minst druk en heb ik het meeste kans op een 16 gb iphone 6? weet iemand dat

Ik heb hier anders al vaak genoeg gelezen dat ze geen garantie geven op toestellen uit Amerika. Het is en blijft een risico.

Jchan 11-09-14 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 969941)
Ik heb hier anders al vaak genoeg gelezen dat ze geen garantie geven op toestellen uit Amerika. Het is en blijft een risico.

1 Jaar internationaal garantie. Al moet je wel oppassen met telefoons vanuit Amerika. Vaak gebruiken die een ander mobiele techniek (CDMA ipv GSM), en zou je in sommige gevallen geen bereik hebben met de Nederlandse netwerken. Of dat met de iPhone ook zo is, weet ik niet.

UtregCity 11-09-14 19:14

Weet iemand hoe laat de bv UK online winkel morgen (vannacht) opengaat?

Bubbly 11-09-14 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jchan (Bericht 969946)
1 Jaar internationaal garantie. Al moet je wel oppassen met telefoons vanuit Amerika. Vaak gebruiken die een ander mobiele techniek (CDMA ipv GSM), en zou je in sommige gevallen geen bereik hebben met de Nederlandse netwerken. Of dat met de iPhone ook zo is, weet ik niet.

Dat is absoluut geen internationale garantie, Apple beperkt het tot het land of de regio van aanschaf sinds grofweg een jaar of iets langer. Waarschijnlijk om (illegale) doorverkoop tegen te gaan, niet meer dan specifieke relevante modellen te hoeven ondersteunen (geen CDMA iPhone support in NL) en garantie uitgaven tegen te gaan als het product bij een andere Apple-dochter is gekocht (tegen een voor de klant goedkopere prijs = minder inkomsten voor Apple, maar zelfde garantiepijn).

Regio's

Regio 1: VS, Canada, Puerto Rico
Regio 2: Pacifisch Azië
Regio 3: Latijns-Amerika, Caraïben
Regio 4: Europa
Regio 5: Afrika, Midden-Oosten, India

Onder meer landen die door Amerika geboycot worden zijn niet in een regio opgenomen, vermoedelijk opereert Apple ook niet in deze landen en zo wel is er grote kans dat de garantie landelijk is georganiseerd als er überhaupt garantie wordt aangeboden. (Regio 3 en 5 genieten volgens Apple's website geen uitgebreide consumentenbescherming en Apple biedt daar naar het schijnt niet meer dan de fabrieksgarantie van één jaar.)

Citaat:

BELANGRIJKE BEPERKING VOOR iPHONE- EN iPAD-SERVICE.
Apple kan de dienst voor de iPad en iPhone beperken tot het gebied van de EER en Zwitserland. Service van iPhone- of iPad-producten mag uitsluitend worden verricht door Apple of een AASP.
Bron Nederland
Citaat:

IMPORTANT RESTRICTION FOR iPHONE AND iPAD SERVICE.
Apple may restrict warranty service for iPhone and iPad to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the device.
Bron VS

Verwacht 0 maanden garantie als je in de VS iPhones koopt.

Yves0016 11-09-14 21:35

OK, hier gaan we...

1. Kleur:

Ondertussen 2 jaar witte iPhone 5, dus tijd voor verandering. Goud zie ik niet zitten, het wordt dus zwart (space grey).

2. 16, 64 of 128:

Hmmm... Hier begint het. Mijn 32Gb zit nu propvol, kan niets meer bij, kan zelfs software niet meer bijwerken. Ongeveer 4.500 foto's + meer dan 100 filmkes. Ik hou alles bij op de iPhone, beetje als back-up eigenlijk moest er iets met de iMac fout lopen. Ik zou dus eigenlijk zeker naar 64, liefst zelfs 128 moeten gaan.

MAAR, zo kan het natuurlijk niet verder want daar komt geen einde aan.. The age of cloud is here... Moet je voor een zwaar toestel gaan waar je alles op zet, of moet je eerder voor "lean and mean" gaan en de overstap naar cloud en streaming maken?

Heb al een paar maand een account op Stream Nation en gebruik de Shutter camera en dat werkt eigenlijk absoluut niet slecht.

Conclusie: ik ben er nog niet uit en allicht neem ik de 64, dan kan ik nog wat twijfelen, "koop" ik nog een jaar tijd of zo en kan ik dan zien of ik klaar ben voor de definitieve overstap naar cloud en streaming ipv lokaal opslaan. :-)

3. 6 of 6+

De iPhone 5 is eigenlijk, met voorsprong, de slechtste iPhone die ik gehad heb en dat is volledig te wijten aan de batterij duur. Trekt eigenlijk op niets. Ik loop de ganse dag van kabeltje naar kabeltje.

Gezien de specs van de 6 en 6+ lijkt het er op dat de batterijduur van de 6 iets beter is als de 5S (die op zich al wat beter was dan de 5). Maar echt een mega groot verschil zal het niet zijn. Hier heeft de 6+ dus een serieus punt voor.

Ook die split screen voor landscape op de 6+ in bvb de mail app vind ik een serieus pluspunt.

MAAR, 5.5 is mij eigenlijk gewoon te groot. Onmogelijk dat zo een toestel "comfortabel" in je broekzak (noch vooraan, noch achteraan) kan zitten. Ik heb hier net even de pdf afgeprint die je op iculture kunt downloaden en de 6+ is echt wel heel groot.

Ik hou er ook al rekening mee dat ik begin volgend jaar niet zal kunnen weerstaan aan de Apple Watch en als je met de Apple watch bvb wil sporten, lopen, fietsen,... ga je altijd je iPhone in de buurt moeten hebben, en ik zie me niet gaan lopen of fietsen met een 6+.

Ik ga het nog eens goed bekijken, eens een stuk karton op de pdf plakken en uitknippen, eens de Galaxy S5 en HTC ONE M8 van collega's vastpakken en vergelijken met de pdf uitknippen van de 6 en 6+ om te zien hoe iets van die grootte in de hand ligt maar m.i. is de kans groot dat ik voor de 6 ga.

Conclusie:

Het wordt allicht dus de iPhone 6, 64Gb in Space Grey. Ik koop om de 2 jaar een nieuwe iPhone en koop deze altijd gewoon via de online store van Apple. De eerste dag dat pre-order mogelijk is zit ik om middernacht aan mij PC en probeer ik er zo snel mogelijk bij te zijn. :rolleyes:

flappah 11-09-14 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nienques (Bericht 969938)
Maar als de Den Haag store (als meest zuidelijke winkel) al het volk uit zuid-Nederland én Vlaanderen trekt, had je uiteindelijk misschien toch beter naar Amsterdam kunnen gaan...

True, true, dat is zeker waar maar goed, als 6 uur in de ochtend al een rij van 1000 man oplevert dan heb ik gewoon pech gehad en schaf ik m wel in de loop van Oktober aan (of bestel m maar op de online Apple Store). Ik ben veel te lui om vroeger dan 6 uur in een rij aan te sluiten! ;)

Jchan 12-09-14 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 969970)
Dat is absoluut geen internationale garantie, Apple beperkt het tot het land of de regio van aanschaf sinds grofweg een jaar of iets langer. Waarschijnlijk om (illegale) doorverkoop tegen te gaan, niet meer dan specifieke relevante modellen te hoeven ondersteunen (geen CDMA iPhone support in NL) en garantie uitgaven tegen te gaan als het product bij een andere Apple-dochter is gekocht (tegen een voor de klant goedkopere prijs = minder inkomsten voor Apple, maar zelfde garantiepijn).

Regio's

Regio 1: VS, Canada, Puerto Rico
Regio 2: Pacifisch Azië
Regio 3: Latijns-Amerika, Caraïben
Regio 4: Europa
Regio 5: Afrika, Midden-Oosten, India

Onder meer landen die door Amerika geboycot worden zijn niet in een regio opgenomen, vermoedelijk opereert Apple ook niet in deze landen en zo wel is er grote kans dat de garantie landelijk is georganiseerd als er überhaupt garantie wordt aangeboden. (Regio 3 en 5 genieten volgens Apple's website geen uitgebreide consumentenbescherming en Apple biedt daar naar het schijnt niet meer dan de fabrieksgarantie van één jaar.)


Bron Nederland

Bron VS

Verwacht 0 maanden garantie als je in de VS iPhones koopt.

Apple behoud idd het recht om garantie te weigeren, maar ervaring leert dat ze er zeer coulant over zijn. Toestellen uit Amerika kunnen ze hier weldegelijk goed repareren. Zelfs vervanging is mogelijk ook al zijn het CDMA modellen. Dus gewoon 1 jaar garantie wereldwijd. Heb al aantal keren iphone uit het buitenland gehaald en nooit problemen mee gehad. Enige verschil met iphone uit NL is dat je gewoon 1 jaar krijgt ipv 2. Je zou Apple care+ kunnen nemen voor een extra jaar wereldwijde garantie mocht je dat belangrijk vinden.

Affinity 12-09-14 08:21

"
We didn’t see any visible blurriness as a result of this scaling, though some UI animations and transitions seemed to be a little choppier than they are on the iPhone 6 or our iPhone 5S—we’ll need to wait for our full review to see just how the A8 chip handles the resolution change. On-screen buttons and other elements on the 6 Plus are a little larger than they are on the 6.
"

hmmmmm...... doet mij alweer twijfelen, want ik wou eerst de 6+


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:14.