iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   iPhone 6 reservering/bestellingen DIXONS (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/157788-iphone-6-reservering-bestellingen-dixons.html)

Joran98 26-09-14 07:15

Ik ga m toch maar annuleren, ten eerste gun ik dixons het geld niet en ten tweede verkoopt apple ze nu zelf met 5-7 dagen levertijd

juan-89 26-09-14 07:28

Ik heb m gisteravond ook besteld bij Typhone. Rond half 8 heb ik gebeld met de vraag wanneer hij geleverd zou worden als ik hem op dat moment zou bestellen. Dat zou dan zaterdag worden. Na het plaatsen van m'n bestelling is via twitter nog bevestigd dat 64gb SG klaar stond voor verzending.
Als ik het per e-mail bevestigd heb dat m'n iPhone verstuurd is dan ga ik hem bij Dixons annuleren. Dixons doet alsof het een overmacht-situatie betreft, maar ze hebben ruim een week lang een keiharde datum genoemd. Vlak voor het sluiten van de klantenservice, op de dag voor officiële release sturen ze een ellendige mail dat mensen hun telefoon toch niet tegemoet kunnen zien. Op dat moment ergens anders bestellen lijkt dan ook geen zin meer te hebben. Het is echt heel misleidend zoals Dixons heeft gehandeld.

Debreker 26-09-14 08:01

Ik ga de iphone denk ik ook maar annuleren bij dixons :(

massp01 26-09-14 08:16

Ik wacht nog tot twaalf uur. Als ik niet hoor van Dixons dan annuleer ik ook.

DaMook 26-09-14 08:20

Ik sta op plek 208 voor de 64gb SG 6, maar ik ga ook annuleren. Zometeen eerst een andere keten bellen die hem mogelijk wel hebben en anders bij apple zelf. Dan weet ik iig zeker dat ik hem dan heb. Dixons heeft me zwaar teleurgesteld deze keer :( .

RobertGTT 26-09-14 08:33

Zojuist de boel geannuleerd en bij Apple besteld. Levering 10-14 oktober.. dat is beter dan ONBEKEND.

timkraaijvanger 26-09-14 08:46

Ik heb mijn order bij Dixons zojuist geannuleerd. Via Twitter, ging vrij makkelijk (binnen 10 min reactie terug).

Ik sta overigens #206 op de lijst: spacegrey 64gb iphone 6

Dus, iedereen die onder mij staat, schuift weer een plekje op :-)

massp01 26-09-14 08:56

Net een collega uit Limburg aan de lijn gehad. Apple Duitsland heeft er genoeg. Hij heeft net gereserveerd en kan vanmiddag ophalen.

Jennj01 26-09-14 09:08

Een vraagje over de garantie die Dixons biedt aan alle Apple producten. Deze is 3 jaar als ik goed heb begrepen. Maar Apple zelf biedt 1 jaar. Is het toch niet handig om bij Dixons (of andere resellers) te bestellen vanwege de garantie? Als men iets langer moet wachten voor 2 jaar langere garantie, is dat dan niet waard? Of klopt het niet dat Apple alleen 1 jaar garantie geeft?

timkraaijvanger 26-09-14 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jennj01 (Bericht 975430)
Een vraagje over de garantie die Dixons biedt aan alle Apple producten. Deze is 3 jaar als ik goed heb begrepen. Maar Apple zelf biedt 1 jaar. Is het toch niet handig om bij Dixons (of andere resellers) te bestellen vanwege de garantie? Als men iets langer moet wachten voor 2 jaar langere garantie, is dat dan niet waard? Of klopt het niet dat Apple alleen 1 jaar garantie geeft?

Als het over een Macbook gaat, ben ik het met je eens.

De vraag is hoe lang je een telefoon gaat gebruiken. De meeste mensen op dit forum zullen hun iPhone jaarlijks of tweejaarlijks vervangen. In dat geval is een garantie van drie jaar minder interessant.

Bij Apple is het zo, dat als er sprake is van een probleem, zij kosteloos vernieuwen. Kijk maar naar het incident met de iPhone 5-batterij. Ook al is de garantie verlopen, dan nog houdt Apple rekening met haar klanten.

DaMook 26-09-14 09:30

Zojuist (al voor annuleren bij dixons) bij typhone besteld, net ook nog even gebeld en ik heb hem morgen of anders maandag binnen.

iPhone 6 64GB SG .

Ze zei ook dat zolang de site zegt dat ze op voorraad zijn dat ze ook echt op voorraad zijn.

Amikrot 26-09-14 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaMook (Bericht 975447)
Zojuist (al voor annuleren bij dixons) bij typhone besteld, net ook nog even gebeld en ik heb hem morgen of anders maandag binnen.

iPhone 6 64GB SG .

Ze zei ook dat zolang de site zegt dat ze op voorraad zijn dat ze ook echt op voorraad zijn.

Zo vreemd dat sommige winkels zoveel iPhone 6 64GB blijken te hebben en andere helemaal geen 64GB versies beschikbaar hebben.. Zelfs in de lokale premium resellers hebben ze bijna overal enkel 16GB modellen..

deglazenwasser 26-09-14 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amikrot (Bericht 975458)
Zo vreemd dat sommige winkels zoveel iPhone 6 64GB blijken te hebben en andere helemaal geen 64GB versies beschikbaar hebben.. Zelfs in de lokale premium resellers hebben ze bijna overal enkel 16GB modellen..

ja dat is raar.... begrijp niet dat een partij als typhone wel ruim voldoende voorraad lijkt te hebben... en partijen als icentre en dixons een matige ~100 stuks 16 GB binnen gekregen lijkt hebben... en nota bene de online apple store ook 'pas' tussen 5 en 7 werkdagen kan leveren

hoe betrouwbaar is typhone eigenlijk? ik lees best veel klachten over de aftersales en garantieafhandeling

Vos 26-09-14 10:05

Heb zojuist een SMS + Email ontvangen dat ik mijn order kan komen AFHALEN.!!!!!!!

Terwijl ik gisteren helemaal geen bericht had ontvangen (standaard bericht van Dixons wel)

Debreker 26-09-14 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vos (Bericht 975469)
Heb zojuist een SMS + Email ontvangen dat ik mijn order kan komen AFHALEN.!!!!!!!

Terwijl ik gisteren helemaal geen bericht had ontvangen (standaard bericht van Dixons wel)

welke iphone heb je besteld? :D

Mystery X 26-09-14 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vos (Bericht 975469)
Heb zojuist een SMS + Email ontvangen dat ik mijn order kan komen AFHALEN.!!!!!!!

Terwijl ik gisteren helemaal geen bericht had ontvangen (standaard bericht van Dixons wel)

16GB versie?

deglazenwasser 26-09-14 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jennj01 (Bericht 975430)
Een vraagje over de garantie die Dixons biedt aan alle Apple producten. Deze is 3 jaar als ik goed heb begrepen. Maar Apple zelf biedt 1 jaar. Is het toch niet handig om bij Dixons (of andere resellers) te bestellen vanwege de garantie? Als men iets langer moet wachten voor 2 jaar langere garantie, is dat dan niet waard? Of klopt het niet dat Apple alleen 1 jaar garantie geeft?

Apple bied 1 jaar fabrieksgarantie, de Nederlandse wet zegt minimaal 2 jaar... maar die verplichting geld voor de winkel en niet voor de fabrikant. Heb je een garantiegeval moet je je melden bij de verkoper...

ik wacht toch liever even een paar dagen extra en koop gewoon bij Dixons of Apple zelf (indien je bij de (online) apple store in NL koopt moeten ze gewoon 2 jaar geven volgens de wet.

ik heb nu een bestelling lopen bij dixons en bij apple zelf... moge de beste winnen en de andere gaat retour....

zie ook: http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

DrVagax 26-09-14 10:13

Order gecancelled bij Dixons..
Dixons verdient mijn geld niet.

Vos 26-09-14 10:14

Ik heb "Apple iPhone 6, 16 GB, Spacegrijs" besteld op donderdag avond 23:20.
Kreeg tot gisteren te zien ophalen op "26-9"
Gisteren middag plots veranderde de status in "Onbekend" sterker nog: staat er nog!
Gister avond (standaard) Email ontvangen dat Dixons je nog een mail stuurt als je in de eerste batch zit -- niet ontvangen.
Zojuist (10:10) een Email + SMS gekregen dat ik hem kan komen afhalen in het winkelcentrum bij Dixons zelf.... écht vanuit het niets dit!!

Ben wel blij natuurlijk, maar ben niet blij dat Dixons mij zolang in twijfel heeft gebracht.

Daarnaast zie ik op twitter een stormvloed aan mensen die hun bestelling annuleren -- terwijl als ze misschien even langer hadden gewacht -- het tóch konden afhalen? Maar dat laatste ga ik niet over natuurlijk.

DrVagax 26-09-14 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vos (Bericht 975476)
Ik heb "Apple iPhone 6, 16 GB, Spacegrijs" besteld op donderdag avond 23:20.
Kreeg tot gisteren te zien ophalen op "26-9"
Gisteren middag plots veranderde de status in "Onbekend" sterker nog: staat er nog!
Gister avond (standaard) Email ontvangen dat Dixons je nog een mail stuurt als je in de eerste batch zit -- niet ontvangen.
Zojuist (10:10) een Email + SMS gekregen dat ik hem kan komen afhalen in het winkelcentrum bij Dixons zelf.... écht vanuit het niets dit!!

Ben wel blij natuurlijk, maar ben niet blij dat Dixons mij zolang in twijfel heeft gebracht.

Daarnaast zie ik op twitter een stormvloed aan mensen die hun bestelling annuleren -- terwijl als ze misschien even langer hadden gewacht -- het tóch konden afhalen? Maar dat laatste ga ik niet over natuurlijk.

Welk nummer was jij?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:24.